anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka
2 26 15.8K

Masz problem z zakupem na Allegro? Jeśli zawiodły bezpośrednie próby porozumienia się ze sprzedającym, możesz założyć Dyskusję. W jaki sposób Dyskusja wpływa na sprzedaż na Allegro? Czy wiążą się z nią jakieś konsekwencje? Czy można ponownie otworzyć Dyskusję? Jak ją zakończyć? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

W jakim celu zakłada się Dyskusję?

Dyskusja to narzędzie, które pozwala kupującym i sprzedającym porozumieć się w przypadku problemów transakcyjnych. Jeśli przesyłka do Ciebie nie dotarła, przedmiot okazał się niezgodny z opisem lub masz trudności ze zwrotem/rezygnacją z zakupu, rozpocznij Dyskusję

W Dyskusji skorzystasz z pomocy Allegro. Nasz pracownik może pośredniczyć między dwiema stronami transakcji, ułatwiając znalezienie wspólnego stanowiska. Pamiętaj, że każdy zakup na Allegro jest bezpieczny, ponieważ podlega Programowi Ochrony Kupujących.

Jak otworzyć Dyskusję ze sprzedającym na Allegro.pl?

Aby założyć Dyskusję, wejdź do zakładki Moje zakupy, a następnie wybierz “Rozwiń szczegóły zakupu”:

mr_oma_0-1644417343872.png

Następnie kliknij w “Zgłoś problem z zakupem” - co jest równoznaczne z chęcią założenia Dyskusji. 

mr_oma_1-1644417412100.jpeg

Poprosimy Cię o potwierdzenie swojej decyzji poprzez kliknięcie w “Otwórz Dyskusję”.

mr_oma_2-1644417431002.png

Dyskusję założysz również z poziomu zakładki Lista dyskusji.

Gdzie znajdę Moje Dyskusje na Allegro.pl?

Sprzedający wszystkie swoje Dyskusje z Allegro.pl znajdą tutaj, natomiast kupujący w zakładce Moje Allegro.

Jak założyć Dyskusję na Allegro Lokalnie?

Na Allegro Lokalnie (tak, jak na Allegro.pl) Dyskusję otworzysz już po godzinie od zaksięgowania Twojej wpłaty za zakup. Wystarczy, że przy wybranym zamówieniu w zakładce Moje lokalne zakupy, wybierzesz opcję “Problem z zamówieniem?”.

mr_oma_0-1644417514655.png

Wskaż powód otwarcia Dyskusji i jak najdokładniej opisz swój problem. Pozwoli to sprzedającemu na rzetelną odpowiedź. Powiadomimy Cię o niej mejlowo.

Ramy czasowe Dyskusji

Dyskusję otworzysz do 180 dni od zakupu. Sprzedający ma 24 godziny na odpowiedź - oprócz soboty, niedzieli i dni wolnych od pracy (przy Dyskusji założonej w piątek o 13:00, sprzedający ma czas na odpowiedź do poniedziałku do 13:00). Jeśli tak się nie stanie, możesz poprosić o pomoc pracownika Allegro. 

Na część automatycznych wiadomości wysyłanych przez Allegro nie wymagamy odpowiedzi od sprzedającego. Gdy powodem założenia Dyskusji jest niedostarczona przesyłka lub brak zwrotu wpłaty, wystarczy, że sprzedający: 

  • wprowadzi numer przewozowy przesyłki
  • przekaże przesyłkę przewoźnikowi
  • doręczy przesyłkę
  • lub zwróci pieniądze przez Allegro Finanse.

Jak zakończyć Dyskusję i kto może to zrobić?

Sprzedający nie ma możliwości zakończenia Dyskusji - może jedynie poprosić o to kupującego. Gdy kupujący nie udziela się w Dyskusji, może ona zostać zamknięta:

  • automatycznie po 30 dniach od jej rozpoczęcia
  • przez administratora Allegro, jeśli problem został rozwiązany.

Zanim automatycznie zakończymy Dyskusję, zapytamy Cię, na jakim etapie jest sprawa.

Jeśli nie możesz porozumieć się ze sprzedającym w Dyskusji, oznacz ją jako nierozwiązaną:

  • po 7 dniach (gdy nie masz towaru)
  • po 14 dniach (w pozostałych przypadkach).

Jeśli Twój problem udało się rozwiązać - kliknij w przycisk “Zakończ dyskusję”. Jeśli nie - poproś nas o pomoc lub oznacz Dyskusję jako nierozwiązaną. Wypowiemy się wówczas w Twojej sprawie.

mr_oma_1-1644417648220.png

Po zamknięciu Dyskusji, pracownik Allegro nie zawsze może ją wznowić. W razie problemów dotyczących przedwcześnie zamkniętej Dyskusji napisz do nas na forum społeczności Allegro Gadane. Na pewno nie zostaniesz bez pomocy.

Dyskusja, a jakość sprzedaży na Allegro

Dyskusja to skuteczne narzędzie umożliwiające porozumienie w przypadku ewentualnego sporu ze sprzedającym. To też jeden z czynników oceniamy w jakości sprzedaży sprzedających. Bierzemy pod uwagę średni czas odpowiedzi oraz to, ile nierozwiązanych Dyskusji posiada sprzedający. To liczba nierozwiązanych Dyskusji oddziałuje negatywnie na jakość sprzedaży - trwające Dyskusje nie wpływają negatywnie na ten aspekt. 

26 Komentarze
A3dam
#19 Nestor#

@mr_oma 
Napisałaś (zdanie drugie):
Jeśli zawiodły bezpośrednie próby porozumienia się ze sprzedającym, możesz założyć Dyskusję.

W jaki sposób Allegro weryfikuje PRZED dopuszczeniem możliwości wszczęcia SPORU czy faktycznie "bezpośrednie próby porozumienia ze sprzedającym zawiodły" ?
(np. czy Kupujący w ogóle choćby próbował skontaktować się ze sprzedającym zanim wszczął spór ? )

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@A3dam, wciąż zdarzają się osoby, które np. nie wiedzą, czym Dyskusja różni się od innych form kontaktu. Zachęcamy najpierw do bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym w celu wyjaśnienia problemów czy wątpliwości. Natomiast nie jest to warunkiem założenia Dyskusji.

kostas11
#21 Demiurg#

@mr_oma są też tacy co w dyskusji podają kolor 😄

pinsplash
#21 Demiurg#

@mr_oma Kiedy możliwość otwarcia dyskusji przez SPRZEDAWCĘ ?

majster_man
#14 Krzewiciel#

Albo proszą o przesłanie faktury, ja zazwyczaj odpowiadam że jest w pudełku napewno się znajdzie bo pudełko nie jest duże 20x20x8 Do tego właśnie służy dyskusja. 

Client:87386279
#7 Wielbiciel#
Mam pytanie czy ochrona kupującego na allegro lokalnie działa w przypadku gdy osoba napisała w swoim ogłoszeniu, że karta graficzna jest sprawna, a gdy przyszła do mnie to mogła jedynie wyświetlać pulpit, ale nie mogłem uruchomić żadnej gry, ponieważ co chwile crashowały. Dodatkowo wprowadził mnie w błąd, że karta ma problem tylko w jego komputerze, a u kolegi bezproblemowo i to przekonało mnie do zakupu.
RED
#21 Demiurg#

wciąż zdarzają się osoby, które np. nie wiedzą, czym Dyskusja różni się od innych form kontaktu. Zachęcamy najpierw do bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym w celu wyjaśnienia problemów czy wątpliwości. Natomiast nie jest to warunkiem założenia Dyskusji.

to zdanie niszczy mi umysł

czy w kontakcie przed dyskusją można dyskutować?

czy w dyskusji można się kontaktować ze sprzedawcą?

 

a czy allegro wie czym dyskusja różni się od złożenia reklamacji?

 

 

A3dam
#19 Nestor#

@RED 
Dyskusja to jest (zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie Allegro) "spór dotyczący prawidłowości przeprowadzenia Transakcji".

Spór - to w języku polskim inaczej: kłótnia, awantura
Dyskusja jest narzędziem udostępnianym Kupującemu przez Allegro.
Kupujący wszczynając ją staje się więc awanturnikiem (w rozumieniu zgodnym ze Słownikiem Języka Polskiego) i jest przedstawiany przez Allegro jako (za SJP): "osoba agresywna, łatwo wpadająca w złość, wszczynająca awantury".
Czy w celu zmniejszeniu ryzyka naruszenia dóbr osobistych Kupujących, nie powinni być oni skutecznie informowani (ostrzegani), że z chwilą skorzystania z niektórych narzędzi udostępnionych przez Allegro - zostają im przypisane cechy zaliczane w powszechnej opinii do negatywnych ?

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@A3dam, Dyskusja - ustna lub pisemna wymiana poglądów, umożliwiająca wysunięcie wspólnych wniosków; polemika, dysputa. Źródło to Słownik języka polskiego

A3dam
#19 Nestor#

@mr_oma 

Przytoczyłaś definicję wg SJP:
Dyskusja - ustna lub pisemna wymiana poglądów, umożliwiająca wysunięcie wspólnych wniosków; polemika, dysputa

A to jest cytat z Regulaminu Allegro:

DYSKUSJA

toczony między Sprzedającym a Kupującym spór dotyczący prawidłowości przeprowadzenia Transakcji - odbywający się w ramach udostępnionych przez Allegro narzędzi wsparcia pozakupowego.

Zauważyłaś jak bardzo Regulamin Allegro i tzw. "zasady" Allegro  - odbiegają od normalności ???

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@A3dam, w języku polskim słowa mogą mieć kilka znaczeń - w zależności od interpretującego czy sytuacji. Spór to również po prostu brak zgody w pewnej sprawie 

A3dam
#19 Nestor#

@mr_oma 

"brak zgody w pewnej sprawie; też: kłótnia, awantura"

brak zgody - brak «stanu, w którym nie ma zatargów, kłótni, konfliktów»
kłótnia«gwałtowna i ostra wymiana zdań»
awantura - «gwałtowna kłótnia»
zatarg - «spór o coś»
konflikt - «przedłużająca się niezgoda między stronami», «różnica między wartościami, postawami itp., której nie sposób usunąć»

Czyli: otwierając Dyskusję jako Kupujący ... wywołałbym stan w którym różnicy postaw (pomiędzy mną a sprzedającym) nie sposób usunąć ! (a czasami Dyskusję otwiera nawet samo Allegro).

"Po prostu" ... równie negatywne są doświadczenia Kupujących jak znaczenia powyższych słów opisujących "ulubione" przez Allegro narzędzie dla nich przeznaczone.

RED
#21 Demiurg#

@mr_oma @A3dam 

to może jeszcze z definicji dorzucę

Reklamacjaprocedura dochodzenia od przedsiębiorcy roszczeń związanych z zakupionym towarem. Może polegać na żądaniu przywrócenia towaru do stanu zgodności z umową (wymiana lub naprawa), a także zwrotu całości bądź części wpłaconych środków (odstąpienie od umowy lub obniżenie ceny).

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/slownik/

 

@mr_oma jako pracownik allegro piszesz bardzo niebezpieczne treści, za które serwis może być ciągany karnie i cywilnie po sądach

 

brak zgody kupującego w pewnej sprawie nijak ma się do ustawy konsumenckiej i kodeksu cywilnego

brak zgody może np: być groźbą karalną, wymuszeniem, pomówieniem i itp

ja dyskusję w allegro rozumiem jak @A3dam 

groźby kupującego i allegro pod kątem sprzedawcy

allegro tak to też ujmuje, jeżeli różnicuje kontakt ze sprzedawcą z dyskusją

i jeżeli od udziału w dyskusji uzależnia wypłaty z pok


dismayer
#8 Zapaleniec#

Brak możliwości ponownego otwarcia dyskusji jest błędem. Weźmy taką sytuację: sprzedawca opóźnia wysyłkę paczki. Kupujący otwiera dyskusję, w wyniku której następuje wysyłka. Allegro nalega żeby zamknąć dyskusję, bo przecież paczka jest już w drodze i problem rozwiązany. Paczka dociera i okazuje się, że jest z nią coś nie tak. I co wtedy? Wtedy drogi użytkowniku masz problem, bo już wykorzystałeś swoją dyskusję.

msniezek
Administrator
Administrator

@dismayer w takiej sytuacji Allegro otworzy w Twoim imieniu zamkniętą dyskusję. Nawiasem mówiąc, nie namawiamy do zakończenia dyskusji gdy paczka jest w drodze, skąd ten wniosek?

br.
#21 Demiurg#

@mr_oma  No dobrze, a nawet bardzo pięknie..😁

Ale mam pytanie:  Kiedy wprowadzicie możliwość otwarcia dyskusji z kupującym?  Nie po to żeby go zaraz ścigać, karać, ale żeby miał szansę wytłumaczyć się dlaczego licytował i nie płaci, albo  dlaczego zwraca uszkodzony, zepsuty przedmiot bez podania przyczyny?

No i postulat:  w okienku Moje zakupy  opcja  Zgłoś problem z zakupem powinna mieć nieco ograniczoną funkcjonalność.  Na przykład taka opcja powinna się pojawić dopiero po wykonaniu:  Zadaj Pytanie Sprzedającemu.
Chodzi mi o to żeby było:  najpierw próba rozmowy a dopiero potem oficjalna dyskusja.

A3dam
#19 Nestor#

@dismayer 
Otwierając spór wskazujesz konkretny powód sporu, np. "nie otrzymałem towaru po wpłacie".

Paczka dociera i okazuje się, że jest z nią coś nie tak.
Ponowne otwieranie sporu przez kupującego lub przez Allegro z powodu: "nie otrzymałem towaru po wpłacie" w sytuacji gdy kupujący otrzymał towar,  ale "coś z nim nie tak" - może tylko skomplikować sytuację kupującego.


A3dam
#19 Nestor#

@br. 
Dopóki Dyskusja jest (w rozumieniu Regulaminu Allegro) SPOREM (a wg SJP też: kłótnią, awanturą) - lepiej nie rozszerzać katalogu podmiotów uprawnionych do wszczynania sporówkłótni czy awantur.

Chodzi mi o to żeby było:  najpierw próba rozmowy a dopiero potem oficjalna dyskusja.
Wówczas Dyskusja (spór) na Allegro musiałaby zostać zastąpiona np. mediacją.
Spór (też: kłótnia, awantura) - został jednak uznany jako lepiej przekładający się na sprzedaż niż np. mediacja.

żeby miał szansę wytłumaczyć się dlaczego licytował i nie płaci,
Możesz (z ciekawości ?) zadać takie pytanie w wiadomości do kupującego, ale czego spodziewasz się w odpowiedzi od kupującego uchybiającego wprost swoim obowiązkom ? 

albo  dlaczego zwraca uszkodzony, zepsuty przedmiot bez podania przyczyny?
Ustawodawca dał konsumentom możliwość odstąpienia właśnie: "bez podania przyczyny" aby konsument nie musiał "wytłumaczyć się".
Jeżeli zwraca uszkodzony, zepsuty przedmiot - to zgodnie z obowiązującymi przepisami powinien odpowiadać finansowo, a sprzedawca ma prawo obniżyć wartość zwrotu o kwotę wynikającą z obniżenia wartości rzeczy.



br.
#21 Demiurg#

@A3dam   Tiaaa...   ja to znam,  nic się nie da...

Oczywista,  prawnicy  wszystko potrafią  zakwestionować, przekręcić,  przecież z tego zyją.

Lista nieaktywnych klientów też jest  niby bezprawna i co?

Blokady kont są  zgodne z prawem?   Przecież to dyskryminacja.

Chodzi o próbę tępienia patologii,  przynajmniej o podjecie jakichś działań,  skuteczność można potem dopracowywać.  Można dyskutować czy to będzie mediacja  czy  dyskryminacja,  dyskusja, dysleksja,  czy jeszcze inaczej się nazwie.  Ale trzeba coś robić.

wicekdw
#12 Orędownik#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  Czy dyskusję może utworzyć sprzedający? Jeśli tak to w jaki sposób?

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@wicekdw, niestety nie ma takiej możliwości. 

wiekszy
#10 Popularyzator#

Od sprzedawców (tu na forum) dostaję informację, że samo otwarcie dyskusji przez Klienta jest dla nich problemem (jakieś punkty itd.) Chciałbym potwierdzić czy tak jest w rzeczywistości. 

Dwie oddzielne sytuacje:
1. 
 Zwróciłem laptopa (miał być 100% sprawny, a nie był). Sprzedawca odebrał, był niezadowolony, że laptop wrócił do niego ze śladami palców (widziałem że zostały na metalu - przetarłem przed wysyłką na sucho i fakt - całkiem nie zeszły, przeprosiłem), zwrócił pieniądze w dwóch ratach (zwrot jest nadal w trakcie weryfikacji), na pytanie czy inne egzemplarze z tej samej oferty są sprawne odpowiedział najpierw, że przetestuje ale po kilku dniach zmienił zdanie i napisał, że woli żeby kupujący testowali sami. Po kliknięciu w "nie polecam" (nie chcę polecać sprzedającego który sprzedaje laptopy sprzed kilku lat po ~2500zł opisując je jako 100% sprawne ale w ogóle tego sam nie sprawdza) - przed wybraniem gwiazdek, i wystawieniem oceny, wyświetla się dymek zachęcający do otwarcia dyskusji. Moderatorka z forum wyjaśnia, że dyskusja to będzie "cenny feedback" dla Sprzedawcy. Jaką korzyść ja będę z tego miał?

2.
Mam problem z odebraniem paczki (jest w automacie, ale Pocztex nie wysłał kodu) wysłałem maila do Pocztexu a do sprzedawcy prośbę o możliwość przesłania paczki jeszcze raz kiedy/ o ile do nich wróci (przez Centrum wiadomości), sprzedawca zadeklarował pomoc. Moderatorka z forum napisała, że Allegro z kodem odbioru nie pomoże. Dlaczego "Alina" za każdym razem kiedy chcę wysyłać wiadomość w tym wątku w Centrum wiadomości namawia mnie żeby otwierać dyskusję zamiast pisać normalną wiadomość? 

Wydaje mi się, że gdzieś też tu czytałem o obowiązku sprzedawcy żeby w centrum wiadomości też opowiedzieć szybko (dlatego stosują autorespondery?). Sprzedawca z sytuacji numer 2 w ostatniej wiadomości napisał że zgłosił problem do Pocztexu. Wypadałoby odpisać "dziękuję" ale jeśli ktoś tam przed świętami się nie wyrabia z odpisywaniem, i przez to wpadnie na pomysł ustawienia autorespondera to chyba nie warto?

Szczerze, to za niektóre autorespondery chętnie bym "nie Polecał" i jeszcze dawał ten "cenny feedback" w dyskusji (ale tam też pierwsza odpowiedź to autoresponder) .

Sytuacja numer 3.
Po tym zwrocie zepsutego laptopa wysłałem w centrum wiadomości pytanie do innego sprzedawcy, który miał w ofercie ten sam model. Po kilku minutach miałem autoresponder  "Witamy, wiadomość została przekazana do odpowiedniego działu. Prosimy o chwilę cierpliwości, odpiszemy najszybciej jak będzie to możliwe." a po 5 dniach wiadomość od człowieka: "Przepraszamy, niestety ostatnia sztuka z tej oferty została sprzedana.", odpisałem że: "nic nie szkodzi, po kilku dniach bez odpowiedzi, kupiłem gdzie indziej... (16:03)"
a sprzedawca: "Witamy, wiadomość została przekazana do odpowiedniego działu. Prosimy o chwilę cierpliwości, odpiszemy najszybciej jak będzie to możliwe."

Serio, nie wiem po co (mi - Klientowi) w ogóle taka informacja...

wicekdw
#12 Orędownik#

@wiekszy z tymi autoresponderami to jest totalny bezsens. Allegro zmuszając sprzedawców do błyskawicznej odpowiedzi spowodowało, że prawie wszyscy sprzedawcy ustawili sobie autorespondera a rzeczywisty kontakt ze sprzedawcą jest jeszcze słabszy niż był wcześniej. "Brawo" Allegro, kolejny "świetny" pomysł!

Daniel_Skwarek
#2 Obserwator#

Witam! Ponad miesiąc temu dokonałem zakupu, towar miał być wysłany w ciągu 22 dni. Do dzisiaj towar nie dotarł. Próbując otworzyć dyskusję ze sprzedającym wyświetla mi się komunikat:

"Termin na nadanie Twojej przesyłki jeszcze nie minął. Gdy sprzedawca rozpocznie realizację Twojego zamówienia, umożliwimy Ci śledzenie paczki w zakładce Kupione. Przewidywany czas wysyłki tego zamówienia to środa, 19 lip."

Dzisiaj mamy 16 sierpnia.

Jak sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam

drekenzes
#16 Inspirator#

@Daniel_Skwarek Towar wysyłany w ciągu 22 dni roboczych, czyli liczymy bez sobót, niedziel i świąt, to daje nam jakiś miesiąc kalendarzowy. Sprawdź daty w zamówieniu.

Natomiast "przewidywany czas wysyłki" to tylko czas, jaki obliczył sobie algorytm Allegro, być może sprzedawca ma też produkty, które wysyła od ręki.

wiki0441
#13 Ambasador#

Witam, klient założył dyskusję 3 lutego. Zwróciłam pieniądze 10 lutego za pośrednictwem allegro. Klient do tej pory nie zamknął dyskusji. Kiedy dyskusja zostanie zamknięta przez allegro? 30 dni od zwrotu pieniędzy? Dyskusja z Client: Client:115424051

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  proszę o informację

oznacz moderatorów