anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chce zwrotu swoich pieniedzy ale tez zeby sprzedajacy zostal ukarany przez allegro

Client:93117628
#1 Nowicjusz#

Odeslalam produkt sprzedajacy odebral go z paczkomatu ale PIENIEDZY oddać mu nie spieszno przecież to jakis cyrk . Nie minął czas w którym mogę skorzystać z ochrony kupujących co to znaczy ? Ile musi minąć żebym otrzymała zwrot ? CZY SPRZEDAJACY OSZUKUJACY OTRZYMA PRZYNAJMNIEJ JAKAŚ ADEKWATNĄ KARĘ CO DO SWOJEGO GODNEGO POŻAŁOWANIA ZACHOWANIA? Sprzedajacy pod nazwą [edycja]

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

xyz96
#21 Demiurg#

@Agent051 To jak ci się tak wydawało, to pomagaj kupującej, zamiast się mnie czepiać. Ja się ciebie nie czepiam. Kupująca otrzymała pełną informację o zasadach zwrotu środków ode mnie. Teraz ty jej napisz to, co chcesz.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@xyz96 przepisy nie podlegają dyskusji, problem leży gdzie indziej. Nie wiemy jaki czas minął od dokonania zwrotu, ale z pewnością nie 14dni, bo od samego zakupu tyle nie minęło. Kupujący niepotrzebnie się denerwuje, bo może zwrot wpłaty już został zrealizowany. Nie ma sensu bić piany, skoro nic nie wiemy do końca.

Zapytam Cię jeszcze o jedną rzecz, akurat nie związaną z tą konkretną sprawą. Co robić w przypadku odstapienia od umowy, kiedy kupujący nie odeśle produktu ? Skoro przepisy mówią o zwrocie wpłaty bez potrzeby otrzymania towaru, to zastanawiam się co robić jeśli płatnośc zostanie zwrócona, a produkt nie. Ja mam sporo takich sytuacji, gdzie klient wypełnia formularz zwrotu i kontakt się urywa. Nigdy nie otrzymuję tego zwrotu. Jesli dokonywałbym zwrotu wpłaty w momencie otrzymania wniosku o odstapniu od umowy, to musiałbym co miesiąc kilka osób ciągać po sądach, za wyłudzenie towaru.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mikeza Ale kto tu bije pianę? Ja zamieszczam rano mój post i idę dalej, a potem parę osób się mnie czepia, a jedna ewidentnie wprowadza w błąd, podając błędne informacje. No więc ja to prostuję, aby nikt w błąd wprowadzony nie był. Ja nie wiem, ile czasu minęło, piszę ile ma minąć i co robić, jeśli pieniędzy nie ma. Po co ten temat rozwlekać?

Kupujący może odesłać towar lub okazać dowód odesłania, wtedy trzeba oddać pieniądze. Nie odeśle i nie okaże dowodu, nie trzeba oddawać, choć po odstąpieniu od umowy przedmiot staje się własnością sprzedającego i ta sytuacja się nie odwraca nawet jeśli nie odeśle. Takie są przepisy, a co się dzieje w praktyce to inna sprawa.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@xyz96 ok, ale teraz to już się pogubiłem, bo Twoja odpowiedź sugeruje powiązanie zwrotu pieniędzy z odesłaniem produktu lub okazaniem dowodu jego odesłania. A przepisy nic na ten temat nie wspominają, tylko stwierdzają o odstąpieniu od umowy. To jak to w końcu jest, oddawać pieniądze w momencie otrzymania wniosku o odstąpienie od umowy, czy czekamy na fizyczny zwrot produktu i dopiero wtedy dokonujemy zwrotu. To dosyć ważna kwestia.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mikeza No jak przepisy nie mówią, jeśli mówią.

Art. 32

  1. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@mikeza 

@xyz96  ma rację.

Z tym,że każdy tutaj zapomina o bardzo istotnej kwestii.

Kupujący powinien odesłać przedmiot w ciągu 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.

oznacz moderatorów

Client:58025408
#12 Orędownik#

na stronie CCC i Zalando jest 14 dni na zwrot pieniędzy klientowi OD MOMENTU OTRZYMANIA PRZESYŁKI ZWROTNEJ nie momentu otrzymania oświadczenia. 

Zwroty (ccc.eu)

faq | Zwrot i reklamacja (zalando.pl)

Screenshot 2021-03-02 141659.png

 

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:58025408 to są zapisy niezgodne z prawem, możesz zgłosić do UOKiK.

oznacz moderatorów

Client:58025408
#12 Orędownik#

14 na zwrot pieniędzy od MOMENTU OTRZYMANIA PRZESYŁKI ZWROTNEJ jest także na stronie Regulamin zwrotów (huawei.com), Polityka zwrotów (triumph.com), Zwroty (gino-rossi.com) czyli tak można robić, a nie że to łamanie prawa..

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

ogólnie rzecz biorąc ustawodawca kolejny raz nie dostosował przepisów do realnego życia. Założenie było takie, że ktoś odstępuje od umowy i automatycznie tego samego dnia zwraca towar, który jest nowy i praktycznie bez śladów użytkowania. W takiej sytuacji sprzedawca faktycznie zwrócony produkt dostaje dosyć szybko i szybko dokonuje zwrotu wpłaty. Ustawodawca założył, że ma do czynienia z kupującymi, którzy są uczciwi i odpowiedzialni. Ale to są tylko marzenia. Realnie nie jest już tak różowo. Są zwroty po terminie, są zwroty towaru uszkodzonego lub mocno używanego, zwroty towaru za pobraniem, a także fikcyjne zwroty, czyli odstąpienie od umowy bez odesłania towaru. Takich przypadków nie przewidziano stąd problemy z interpretacją przepisów 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

"I nie podkreślaj głupio dwóch fragmentów z dwóch rożnych zdań" - ja tam widzę podkreślone dwa fragmenty z jednego zdania, tak gwoli ścisłości.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

swzk

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@xyz96  „swzk”, przepraszam, ale nie wiem co to znaczy i czy nie jest to przypadkiem obraźliwe określenie, a mam wrażenie że skierowane jest do mnie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Agent051 Nie, nie jest skierowane do ciebie.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@Client:58025408 Tą formę można stosować tylko w szczególnych i uzasadnionych przypadkach, takich jak pewność iż zwracany towar mógł zostać uszkodzony z winy kupującego i będzie się stosowało procedurę obniżenia wartości zwrotu względem utraty wartości towaru.  Ewentualnie zużycie częściowe towaru mogące wpłynąć na ponowną jego wartość w sprzedaży. Odradzam stosowanie tej metody bez wyraźnej przyczyny, bo kara za niewywiązanie się ze zwrotu pieniędzy może być nie współmierna co do przedsiębiorcy posługującym się tym prawem 😉 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@ZibiK30 niestety przepisy swoje, a życie swoje. Ja mam co miesiąc kilka odstąpień od umowy, a potem zero kontaktu i zero zwracanego produktu. Po prsotu klient się rozmyślił, albo nie chciało mu się odesłać produktu. Oczywiście nie informuje nas o tym. Co w takiej sytuacji, zwracać pieniądze, a potem zakładać sprawy sądowe o wyłudzenie towaru ? to musiałbym kancelarię jakąś zatrudnić, żeby to ogarnąć.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mikeza A nie masz opisane jak kupujący ma dokonać zwrotu i odstąpienia od umowy? Bo jeśli masz, to nie może inaczej niż w sposób jaki mu wskazujesz , byle byłby zgodny z przepisami prawa. Jeśli nie, to kupujący powinien się zapytać jak go dokonać. Tu jednak może Ci powiedzieć, ze się nie umiał skontaktować itp i potem są słowne przepychanki itd.

Nie można sobie robić zwrotów bez powiadomienia o odstąpieniu od umowy ani odsyłać towar gdzie się chce.

Obie strony muszą jasno mieć przedstawione warunki odstąpienia od umowy.

Co możesz zrobić? Tak, zainwestowałbym ten pierwszy raz w adwokata i sprawę, kolejne już sam będziesz wiedział jak postępować. Możesz się też wspierać przepisami, ale to trudne, bo trzeba je trochę zapoznać i nauczyć się ich interpretacji. 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@ZibiK30 

 A nie masz opisane jak kupujący ma dokonać zwrotu i odstąpienia od umowy?

To jest obowiązek sprzedawcy-powiadomić kupującego o jego prawach,czyli odstąpieniu od umowy/reklamacji,adresie zwrotnym itd.

To reguluje prawo.

@mikeza 

W mojej ocenie postępujesz zgodnie z prawem.

Prawo nie mówi,że Twoim obowiązkiem jest natychmiastowy zwrot środku bez otrzymania przedmiotu.

Ty ten zwrot masz wykonać w ciągu 14dni od poinformowania kupującego o odstąpieniu od umowy,ale według prawa masz też prawo wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu otrzymania przedmiotu a to dlatego,że ten przedmiot możesz nie otrzymać (o czym sam wspominasz) albo otrzymasz go uszkodzonego i wtedy pomniejszasz zwracaną kwotę.

Ciekawie by było,gdybyś jednak zwrócił pieniądze bez otrzymania przedmiotu-jak potem udowodnić w sądzie,że zwróciło się pieniądze a nie otrzymało zwracanego przedmiotu?

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@konto zamknięte dokładnie, tym bardziej, że są klienci, którzy odsyłają np. zwykłymi listami, które nie mają żadnego numeru nadania. nie ma możliwości udowodnienia ani nadania takiego listu, ani tym bardziej odebrania go.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Client:93117628 

Cyrk to raczej twój post.

Przed sugerowaniem KARY poczytaj odpowiednia Ustawę , znajdziesz tam termin w którym sprzedawca ma zwrócić pieniędzy.

oznacz moderatorów