anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak bezpłatnie wysłać wadliwy produkt w ramach reklamacji

Client:60354459
#1 Nowicjusz#
  •  
oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:60354459 Nie masz takiego obowiązku. Wadliwy produkt, zgodnie z prawem, wysyła się na koszt sprzedawcy, czyli płacisz za odesłanie, a potem sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci ten koszt. Jeżeli Twój sprzedawca żąda darmowego odesłania, wprowadza Cię w błąd. Podaj mu art. 5612 Kc. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:60354459 Wyślij jak Ci najwygodniej , nie możesz na tym stracić , sprzedawca musi pokryć wszystkie koszty jakie ponosisz .,

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@xyz96 @mdrogeria o ile sprzedawca uzna reklamację, wtedy musi zwrócić za wysyłkę. Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, to nie zwraca za wysyłkę do niego.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

reboot23 niestety nie masz racji ,zwraca w każdyym przypadku . To na żądanie sprzedawcy klient wysyła produkt do reklamacji i dlategoż kupujacy nie może ponosić żadnych kosztów z tego tytułu .

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@mdrogerianiekoniecznie tak jest. Zazwyczaj musi zwrócić koszty wysyłki, ale są sytuacje kiedy zmusić do tego może tylko sąd (lub przyznać rację).

Mam tu na myśli np. uporczywe reklamacje nie mające nic wspólnego ze stanem faktycznym, wysyłanie reklamacji przez klienta np. poprzez pocztę lotniczą czy w jakiś inny, kosztowny i nieuzasodniony sposób

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

MrMarco tak owszem , ale nie o to pyta autor watku . Nie znamy szczegółów to należy przyjąć ,że jest to zwykła reklamacja jaka pewnie zdarzyła się każdemu z nas . Masowa produkcja tandety niestety sprzyja reklamacją , a sprzedawca nie jest jasnowidzem , nie zawsze jest w stanie zweryfikować dogłębnie produkt ,który wysyła .

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@mdrogeriaw ogóle nie znamy sprawy 😁 tylko tytuł jest 😁

Ale tak, pewnie jest to typowa sprawa i trzeba przyznać ci rację.

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

Doczytałem i jest to sporne. Jedni twierdzą, że powinien płacić sprzedawca, inni że kupujący.

oznacz moderatorów

MrMarco
#13 Ambasador#

@Client:60354459odezwij się najpierw do sprzedawcy, może wygeneruje ci opłaconą etykietę zwrotną lub wyśle kuriera

oznacz moderatorów