anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeszcze co nieco w temacie oceny transakcji

br.
#21 Demiurg#

Do napisania tego posta  sprowokowała mnie  dyskusja nad propozycją zlikwidowania oceny kosztu  dostawy, prowadzona  aktualnie   na  forum sprzedających. Oczywiście  wszyscy  sprzedający  ochoczo podpisują się pod  takim rozwiązaniem,  najlepiej  żeby żadnych ocen  nie  było, albo  były  same  5 - 5 -5 ......

Mam własny pogląd na  ten  temat, uważam że sprzedających   należy  oceniać,  swoją  opinię  już  tam zamieściłem.

Ale  chciałbym  zwrócić uwagę  na inną ocenę:  "Kontakt  ze  sprzedającym"

Kupuję  dosyć  często,  i  wielokrotnie  zastanawiam się  o co chodzi w tej ocenie,  bo  nie  zrozumcie  mnie  źle,  ale najlepiej  jest gdy  żadnego  kontaktu  ze  sprzedającym nie ma.  Ja  klikam  "kup teraz",   płacę  i  za  dwa lub  trzy dni mam  co  chciałem.   Czy  miałem jakiś  kontakt ze  sprzedawcą  i  jak  taki kontakt  mam więc oceniać?

Ale  bywa  że  trzeba  zadać pytanie  sprzedającemu.  Wtedy  bywa  różnie. Ostatnio  wysłałem  kilka  zapytań  sprzedającym, otrzymałem  jedną  odpowiedź,  jeszcze  z  uwagą  że  odpowiadają  zwykle  w ciągu 48 godzin,  proszę więc nie  zawracać....

Wiem,  można  nie pytać,  kupić  "smart"  obejrzeć  samemu  i  odesłać.  Za  darmo.  Kłopot  że  potem  trzeba  czekać na  zwrot pieniędzy.

Wynika  z  tego  że  żeby ocenić  kontakt  ze  sprzedającym  trzeba kupić.  Tylko  że  wtedy  najczęściej  ten  kontakt jest  tylko symboliczny,  zwłaszcza  jeśli zakup  był udany.

Mój postulat jest następujący:

Kontakt  ze  sprzedającym powinien być  oceniany nie po  zakupie,  lecz po  zadaniu pytania  sprzedającemu.

Dotyczy  to zarówno  korespondencji  przed  zakupem, jak i po.

I to by  było na  tyle

Pozdrawiam wszystkich

oznacz moderatorów
72 ODPOWIEDZI 72

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@br.  hmm, kupujesz często to powinieneś już wiedzieć , że takiej oceny jak Kontakt ze sprzedającym nie ma .

 

 
 

 

 
 

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Tak,  tak..   teraz  nazywa  się  trochę  inaczej,  chyba  obsługa kupującego  czy  jakoś  tak.  Zawsze  można  się  czegoś  przyczepić  żeby  skrytykować. 

Akurat nie mam gdzie sprawdzić tej nazwy,  bo  zazwyczaj  klikam zaraz po  zakupie,  a potem  ta opcja  znika.  Ale  dziękuję  za  czujność.

oznacz moderatorów

bez-tom
#8 Zapaleniec#

Posłuchaj br widać, że więcej kupujesz niż sprzedajesz. 

To co napisałeś jest tak bezsensu, że aż wstyd to czytać.

Na obsługę klienta składa się wiele różnych rzeczy jak np. kontakt telefoniczny jeśli nie wybrałeś koloru, telefoniczne lub mailowe podziękowania sprzedawcy itd.

Ocena tylko po zadaniu pytania to absurd!

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Wiem,  dla  sprzedawcy  każda  ocena  to absurd,  więc  nie  protestuję.

Ale  jeśli  wysyłam  5  pytań  do  różnych   sprzedawców, a odpowiada mi jeden, (słownie jeden)   i  jeszcze  najpierw  z komentarzem że  ma  48 godzin  na odpowiedź  to  coś nie  tak.

A  ja nie mam żadnych praw.  Najlepiej  kupić  i  nie  komentować.  Same  najlepsze  gwiazdki.

Pozdrawiam

Ps.  powszechnie praktykuje  taką opcję  wiele firm,  często  odbieram  telefon  z pytaniem o  zadowolenie  z  rozmowy i o ocenę  konsultanta.

oznacz moderatorów

bez-tom
#8 Zapaleniec#

To czy sprzedawca odpisuje czy nie to już pozostawiam jemu i jego podejściu do klienta. 

Jeśli odpowiada Ci jeden to już wiesz u którego z tych 5 masz zrobić zakupy;)

Oceny są jak najbardziej wskazane ale oceny zgodne z prawdą i rzeczywistością. Klient nie może dawać 1 gwiazdki w rubryce koszty wysyłki, bo zakupił produkt za 29,90 a darmową dostawę ma od 40 zł bo TO jest absurd. I jeśli Allegro tego nie zmieni albo chociaż bardziej nie uświadomi kupujących to do końca roku kilkadziesiąt % sprzedawców przejdzie na inną platformę (wiadomo jaką:))

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Pewnie,  mógł  przecież  kupić  2 szt  w opcji smart   a  potem jedną sztukę  zwrócić  bez podania przyczyny.

 

oznacz moderatorów

bez-tom
#8 Zapaleniec#

Dokładnie! A potem jeszcze nie potwierdzić formularza o zwrot prowizji.

I oczywiście odesłać produkt równo po upływie 13 dnia od zakupu:)

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Brawo -))

O tym ciągu dalszym  nie pomyślałem.

Ale żeby tak było trzeba  najpierw kupić. Najlepiej kota  w worku,  bo  z tymi opisami  to  też bywa róznie.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@br. Czy masz skończone 18 lat??? Bo to bzdury są....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. 
Chcesz mieć 100% pewności co kupujesz? Tylko sklep stacjonarny i wyłącznie to co mają na stanie. A tak, zapomniałem, mały wybór i drogo w stacjonarce.

Po to właśnie jest w ustawie zapisany przepis o zwrocie w ciągu 14 dni towaru kupionego na odległość. Byś mógł się z nim zapoznać jak w sklepie stacjonarnym.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@medalik_2009  ale nie czaję w ogóle po co kupują na Allegro skoro sprawia im to taką przykrość?  I do tego każdy z nas jest dla nich potencjalnym kombinatorem . Szkoda zdrowia panowie 🙂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@bez-tomTo ja sobię pozwolę potestować - bo nieodmiennie mnie śmieszy cenzura nazw innych platform.

**piiip** ([edycja])

**piiip**  ([edycja])

Allegro. 

Klikam i ciekawe, co zostanie 😉

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

😄To w sumie i śmieszne i żałosne 😛

 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Ocena kosztu wysyłki powinna koniecznie być, bo sprzedający ewidentnie lecą sobie w kulki z tymi kosztami.

.„Kontakt  ze  sprzedającym powinien być  oceniany nie po  zakupie,  lecz po  zadaniu pytania  sprzedającemu.”

 

Tak jest! Wtedy temu arabowi, co mi odpisał na moje pytanie

„my nie rozmawiac po polskiemu , plis arabic”

od razu walnąłbym negatywa. Jeśli wystawia przedmiot w polskim serwisie aukcyjnym to ma pisać po polsku, a nie domagać się od klienta znajomości arabskiego.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@roca-LLBZgłosiłeś sprawę przymusowego zakupu do prokuratury??

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

przymusowego?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@roca-LLBCytuję Ciebie : Ocena kosztu wysyłki powinna koniecznie być, bo sprzedający ewidentnie lecą sobie w kulki z tymi kosztami.

Kupujesz jeżeli koszty Ci odpowiadają ( całokształt czyli produkt + wysyłka ). Jeżeli nie odpowiadają = nie kupujesz. Twój cytat powyższy sugeruje że kupujesz mimo że koszty Ci nie odpowiadają. Czyli pod przymusem. A zmuszanie kogoś do rozporządzania swym mieniem wbrew jego woli - to sprawa dla prokuratora. Proste.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

No nie jest to takie proste. Bo dla prokuratora, jeśli nikt nie stoi przy tobie z pistoletem przy głowie i nie żąda dokonania zakupu,to nie jest przymus. Poza tym strata,jaka ponosi jeden kupujący jest zbyt niska, by zajął się tym prokurator.

Musiałby być tu pozew zbiorowy o celowe zawyżanie kosztów wysyłki.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@roca-LLB  nic nie zrozumiałeś  😄

_____________
Kama
oznacz moderatorów