anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeszcze co nieco w temacie oceny transakcji

br.
#21 Demiurg#

Do napisania tego posta  sprowokowała mnie  dyskusja nad propozycją zlikwidowania oceny kosztu  dostawy, prowadzona  aktualnie   na  forum sprzedających. Oczywiście  wszyscy  sprzedający  ochoczo podpisują się pod  takim rozwiązaniem,  najlepiej  żeby żadnych ocen  nie  było, albo  były  same  5 - 5 -5 ......

Mam własny pogląd na  ten  temat, uważam że sprzedających   należy  oceniać,  swoją  opinię  już  tam zamieściłem.

Ale  chciałbym  zwrócić uwagę  na inną ocenę:  "Kontakt  ze  sprzedającym"

Kupuję  dosyć  często,  i  wielokrotnie  zastanawiam się  o co chodzi w tej ocenie,  bo  nie  zrozumcie  mnie  źle,  ale najlepiej  jest gdy  żadnego  kontaktu  ze  sprzedającym nie ma.  Ja  klikam  "kup teraz",   płacę  i  za  dwa lub  trzy dni mam  co  chciałem.   Czy  miałem jakiś  kontakt ze  sprzedawcą  i  jak  taki kontakt  mam więc oceniać?

Ale  bywa  że  trzeba  zadać pytanie  sprzedającemu.  Wtedy  bywa  różnie. Ostatnio  wysłałem  kilka  zapytań  sprzedającym, otrzymałem  jedną  odpowiedź,  jeszcze  z  uwagą  że  odpowiadają  zwykle  w ciągu 48 godzin,  proszę więc nie  zawracać....

Wiem,  można  nie pytać,  kupić  "smart"  obejrzeć  samemu  i  odesłać.  Za  darmo.  Kłopot  że  potem  trzeba  czekać na  zwrot pieniędzy.

Wynika  z  tego  że  żeby ocenić  kontakt  ze  sprzedającym  trzeba kupić.  Tylko  że  wtedy  najczęściej  ten  kontakt jest  tylko symboliczny,  zwłaszcza  jeśli zakup  był udany.

Mój postulat jest następujący:

Kontakt  ze  sprzedającym powinien być  oceniany nie po  zakupie,  lecz po  zadaniu pytania  sprzedającemu.

Dotyczy  to zarówno  korespondencji  przed  zakupem, jak i po.

I to by  było na  tyle

Pozdrawiam wszystkich

oznacz moderatorów
72 ODPOWIEDZI 72

konto zamknięte
Nie dotyczy

@roca-LLB, nie przesadzaj. Ocena kupującego powinna się pojawić, tak samo jak w ubrach i boltach, itaxi i freenow. Jeśli w jedną stronę to i w drugą. Jeśli ty oceniasz kontakt ze mną to ja oceniam kontakt z tobą [mailowy np]. Po co? Po to, żeby wyplenić chamstwo i brak kultury, czy to od strony sprzedających, czy ze strony kupujących.
A jeśli likwidujemy oceny od sprzedających, likwidujemy oceny od kupujących.

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Nigdzie nie zaprzeczałem temu, że sprzedający mają prawo się chronić przed nieuczciwymi kupującymi. Złodziejstwo i oszustwo trzeba tępić jak rolnik stonkę w kartoflach.

 

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Jak zaczniesz kupować też zrozumiesz

 

  1. I pamiętej stara handlowa zasadę - KLIENT NASZ PAN

Nie pasuje? -  nie sprzedawaj. Nikomu łaski nie robisz.

A klient właśnie robi łaskę , że kupuje, takie są fakty.

To nie klient zabiega o sprzedających, tylko sprzedający o klientów.

To nie klienci się reklamują, żeby sprzedający do nich przychodzili, tylko sprzedający się reklamują, by kupujący do nich przychodzili.

Obudź się wreszcie i przestań bujać w obłokach.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ roca-LLB,  Dzięki,😊

Jest stara  zasada: nie karmić troli.

End

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@br., czyli uważasz, że 80% postów z tego tematu to trolle, bo nie zgadzają się z wami, i nie liżą wam dupska? No to super podejście masz, obaj (z @roca-LLB) macie 🙂 jeśli takie życie wam pasuje, to współczujemy..

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Apropos AG, kto układał tutaj te konwersacje? Przecież to się kupy nie trzyma.

Odpowiedź powinna z automatu zawierać [Quote],
jak również XYZ o 13:37 12 MAR 2020 napisał:

Do..po..praw..ki.. 😮

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

@roca-LLB 

Człowieku co Ty bredzisz , dokonując zakupu potwierdzasz regulamin sklepu, w którym zamawiasz towar . Jeżeli koszt wysyłki jest dla Ciebie za drogi proponuję iść do jakiegoś kuriera albo na pocztę i sprawdzić ile zapłacisz za przesyłkę. 

 

Klient ostatnio odsyłał mi towar na poczcie i za 6,5 kg przesyłkę zapłacił 26 zł !!! 

Ja oferuję paczkę kurierską DPD do 30 KG za 13,90 zł/brutto !!! + paczkomaty w standardowej cenie 8,99 zł.

Dla niektórych taki koszt również jest zbyt wysoki. 

Dodatkowo masz opcję SMART, gdzie kosztów wysyłki nie ponosisz. Na allegro nie znajdziesz raczej unikalnych ofert. Nie podoba Ci się koszt przesyłki u jednego sprzedawcy szukasz u innego. 

Co do dobierania towaru do "smarta" a następnie odsyłania. Raczej bym się z tym nie uzewnętrzniał publicznie, bo podchodzi to pod nadużywanie usługi. Jak znajdzie się ktoś życzliwy możesz się za to tłumaczyć przed serwisem 😉 

Co do form dostawy to sprzedający je ustala a nie TY ! Mi nie jest na rękę udostępnianie kilku-kilkunastu form dostawy ,  generowałoby to niepotrzebną stratę czasu.

Mam stać na poczcie i tracić swój prywatny czas, paliwo , pieniądze ?! Podczas gdy przy oferowanych przeze mnie opcjach dostawy kurier podjeżdża i zabiera towar. Nic nie dźwigam i nie muszę stać w kolejce. O niedostarczaniu w terminie przez pocztę i ciągłych reklamacjach już nie wspominam, dzięki to nie dla mnie. 

 

Szybciej listy ekonomiczne z Niemiec dochodzą do mnie za 1,1 EUR niż nasze krajowe polecone, mimo iż te międzynarodowe też przychodzą przez pocztę. 😉

 

Zresztą po tym jak prowadzę biznes wiem, czego moi klienci oczekują i jaką formę dostawy preferują. 

Jakim prawem możesz wystawić negatywną ocenę za usługę, której ktoś nie oferuję. Radzę Ci się trochę zastanowić nad tym co w ogóle wypisujesz. 

 

Jak idziesz do restauracji i oferują wyłącznie żurek i rosół a masz ochotę na pomidorową to też masz obiekcję ?! 

 

"A dlaczego ja mam płacić za to, ze komuś nie chce się zasuwać na pocztę?" - Wyślij po odbiór towaru swojego tańszego spedytora i sprawa się rozwiąże. 

 

"Co  to kogoś obchodzi  gdzie kto mieszka,  niech każdy  sam  sobie organizuje  życie i koszty  z tym związane"

A co sprzedawcę obchodzi, że 8,99 zł to dla Ciebie za drogo. Kupuj droższy towar, dostaniesz wysyłkę SMARTEM za darmo. Albo odbierz towar osobiście. 

 

Komuna padła , mamy wolny rynek. Zarówno sprzedający jak i kupujący może może ustalać własne reguły. 

 

Poza tym po tym co piszesz, wnioskuję, że kupujesz jakieś **piiip**oły po kilka zł , i nie możesz przeboleć dodatkowych kilku złotych na wysyłkę ... 

Oczekujesz od sprzedawcy, któremu po odprowadzeniu prowizji zostanie z takiego zakupu 1-3 zł , że będzie wytapiał pół godziny na poczcie, żebyś ty oszczędził 3 zł na wysyłce ?! 

Albo jesteś naiwny albo mega cyniczny. 

 

PS. przy okazji sprawdź ile zapłacisz na poczcie za głupią kopertę bąbelkową. Koszt wysyłki ustalony przez allegro nie zawiera niestety opakowania, etykiety , tuszu. 

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Nie bredzę, tylko stwierdzam fakty z moich ostatnich zakupów.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Naprawdę  biedni  są  niektórzy sprzedawcy

Czytam  z prawdziwym  ubolewaniem  jak  to  sprzedają 1 szt jakiegoś  **piiip**oły  i nie opłaca im  się  z  tym jechać na  pocztę. Najlepiej kurier  bo  sam przyjedzie a  kupujący  za  to zapłaci.

No i  jeszcze  wspomina  że  ma  z  tego 1 do 3 zł  zysku.

Kochany !!.  Jesteś  biznesmen,  bo  od  **piiip**oły wartej  10 zł masz  od 10%  do 30%  zysku.  Też  bym tak  chciał !!!

Ale  skoro  sprzedajesz 1 szt dziennie (a może  tygodniowo)  to  zamknij ten interes. Nie  nadajesz się. Egzystujesz   tylko  dzięki  Allegro,  no  i niektórym  klientom  którzy  akurat  muszą kupić  co  tam  masz  i  zapłacą  za  twoje lenistwo  z  jazdą na pocztę.

Pomyśl  jak  sprzedać 1000  szt i więcej  i  wtedy  nie będziesz  wypisywał  żalów i pretensji.  Allegro chce  Ci  w tym pomóc.  Jedną  z  metod takiej pomocy jest  badanie  satysfakcji  klientów.  Nie  bada  się  przecież  satysfakcji  sprzedawców  bo  tu  działają  prawa rynku,  nieudacznicy odchodzą.

Napisałem ten  post,  postulat  bo  uważam  że  badanie  satysfakcji  klientów  powinno  być wprowadzone  nie  po  zakończeniu  sprzedaży  a  dużo  wcześniej,  już  na  etapie   zainteresowania  klienta  zakupem.  Takie  badanie  robi  wiele  firm  i nie ma  w  tym  nic  nadzwyczajnego. 

I  na  pewno  nie pisałem  tego  po  to  żeby  przypodobać  się  sprzedawcom  frustratom którzy  okupują  te  forum ,  lecz  w  nadziei  że  przeczyta  to  ktoś  kto  potrafi  to  wykorzystać  dla  rozwoju  portalu.

Pozdrawiam

 

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@br.A ja jeszcze raz zacytuję sprzedawcę który cię niechcący "zaorał": https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/zero-reakcji-od-kupuj%C4%85cych-2/m-p/7545...

Miłego dnia...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pinsplash ,  Zaorał??

Ja podobnie  jak  Admin  mogę  jedynie  wyrazić  ubolewanie  że  nie udało  mu  się  znaleźć  głupca  na  kupno  starego  złomu.

Jest  jakiś przymus  kupowania?

Również miłego dnia  życzę.

 
 
 
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

... mogę  jedynie  wyrazić  ubolewanie...

@br., jakie ubolewanie? Za każdym razem mam ok 12 osób, które śledzą tą aukcję (ulubione) i licytują. Poprostu frajer jeden z drugim nie potrafi zachować kultury i odpisać na SMS lub napisać rezygnacji. To nie jest tak, że po 10 dniach jest 0 wyświetleń. Chyba czegoś nie zrozumiałeś.

Jest  jakiś przymus  kupowania?

Kupowania nie, ale masz obowiązek opłaty/zapłaty za wylicytowany przedmiot, masz na to 7 dni, inaczej łamiesz regulamin Allegro, a co za tym idzie, upierdliwa firma może cię pozwać, za utrudnianie im prowadzenia działalności handlowej.
Powiesz w sądzie, że ale mam prawo? To oni powiedzą, że nie masz prawa, bo czytałeś regulamin i twoim obowiązkiem jako kupującego jest opłacić przedmiot, który zdecycowałeś się zakupić [KUPUJĘ Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY].

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

 No to  życzę  wygranej  w  sądzie.  Jeśli  tylko kiedyś doczekasz  wyroku  i  zdołasz wyegzekwować należność....😓

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

 

Wiesz, kiedyś miałem Kupującego, który wysłał mnie na drzewo jak poprosiłem o napisanie rezygnacji z zakupu i uiszczenie zapłaty za przesyłkę zwrotną przy pobraniówce. Też mi życzył powodzenia w sądzie.

Trochę inaczej śpiewał jak zwindykował go komornik, na sporo wyższą kwotę.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

@br. 

"Kochany", najwyraźniej masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. 

Nie mam zamiaru wchodzić z Tobą w polemikę, bo argumenty z Twojej strony są absolutnie niemerytoryczne. 

 

Jako właściciel mam prawo do ustanowienia swojego regulaminu sprzedaży, w sposób w jaki uważam to za stosowne. Jedyne do czego jestem zobligowany przy tworzeniu go , to przestrzeganie prawa i ustaw. 

Realizując miesięcznie +/- 2 tys przesyłek przez rożne kanały sprzedaży ( nie tylko allegro )  , uwierz mi, że mam wiedzę o tym jaką formę dostawy preferują moi klienci. Co się sprawdza, dociera do klienta szybko i  bez niespodzianek. 

 

Poczta w mojej opinii jak i MOICH klientów nie należy do takiego usługodawcy. Ty możesz uważać inaczej, absolutnie tego nie neguję. 

 

"Kochany !!.  Jesteś  biznesmen,  bo  od  **piiip**oły wartej  10 zł masz  od 10%  do 30%  zysku.  Też  bym tak  chciał !!! " 

 

- Nie mam bladego pojęcia, skąd czerpiesz informacje o marży jaką mam na produktach 😉 

- Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś założył własną działalność gospodarczą! Jak pisałem wcześniej, mamy WOLNY RYNEK.

Śmigaj do urzędu gminy  wypełnij wniosek CEiDG1 i z chęcią powitam Cie w gronie przedsiębiorców !!! 

 

O ilości sprzedawanych sztuk i swoich dochodach nie mam zamiaru się wypowiadać, bo nie jest to Twój interes.

 

Na pewno stać mnie na dopłatę 3 zł do przesyłki jeżeli trafię na "leniwego" sprzedawcę, który śmie NIE OFEROWAĆ formy wysyłki takiej jakbym sobie życzył. 

 

Jak już założysz swoją działalność i zaczniesz sprzedaż na allegro, będziesz mógł skorzystać z trade analytics . Tam masz staty wszystkich sprzedających na allegro, tylko uważaj żebyś się zbyt mocno nie zdziwił 🙂 

 

Jedyną sfrustrowaną osobą z tego co widzę w całym wątku jesteś Ty, chcesz narzucać wszystkim swoje przekonania. Tych, którzy ich nie popierają obrzucasz błotem. 

 

Wiele towarów nie da się po prostu wsadzić w list pocztowy, i wszystko jest związane ze specyfiką branży. Ilością realizowanych wysyłek, gabarytem etc. 

Dla wielu sprzedających, ważna jest obsługa klienta, poczta polska nie dotrzymując terminów dostawy, nie naraża się bezpośrednio klientowi. Zawsze obrywa się sprzedającemu, mimo iż ten mógł wywiązać się z umowy zawartej poprzez allegro w terminie. 

 

Zdaje sobie sprawę, że klient chciały kupić towar dużo taniej niż w sklepie stacjonarnym i jeszcze z darmową wysyłką, ale tak się czasami nie da. 

Kupuj więcej dostaniesz paczkę SMARTEM gratis.  

Koszt paczkomatu jest ustalony przez allegro , i sprzedający nic na tym nie zarabia. Dodatkowo daje od siebie opakowanie, generuję etykietę. 

Opakowania też kosztują, więc już na ten moment dokładamy. Dodatkowo od kwietnia, dla transakcji poza SMARTEM sprzedający zapłaci określony % prowizji dla swojej kategorii sprzedaży. 

W moim przypadku jest to 10 %. 

 

Przy takim rozwiązaniu uwierz mi, że sprzedający paradoksalnie będzie się cieszyć jak nie kupisz u niego towaru za kilka złotych. Przynajmniej nie dołoży do takiej transakcji. 

 

Jak już otworzysz tę działalność pamiętaj, że w biznesie chodzi o to, żeby generować przychód a nie stratę ! 

 

Żeby nie było, nie żale się absolutnie. Staram się tylko uświadomić Ci drugą stronę medalu. 

Również kupuję na allegro i w przypadku kiedy koszt wysyłki jest dla mnie nieakceptowalny szukam oferty ze SMARTEM, bądź sprzedającego z inną formą wysyłki. Taką, która jest dla mnie satysfakcjonująca. 

 

Co do kontaktu przyznaję Ci rację. Sprzedający powinien się starać o potencjalnego kupca i w sposób merytoryczny odpowiedzieć na wszystkie pytania. 

Czasem jeżeli ktoś nie odpisuję, może warto zadzwonić ?! 

Jeżeli nie ma żadnego kontaktu, olej i szukaj kogoś innego. Zarówno po jednej i drugiej stronie znajdziesz nierzetelnych i niekompetentnych ludzi. 

 

Poza tym jeżeli znasz firmy z tak doskonałą obsługą sprzedającego, po co kupujesz na allegro?! 

Czyżby koszt dostawy, był jeszcze wyższy?! 

 

Zaprzeczasz sam sobie "kochany" 

 

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@lopes1990.

No tak,  uderzyć  w  stół  nożyce  się odezwą.  Zawsze prawda kogoś  zaboli.

Miałem już nic  nie pisać  więcej  w  tym temacie, no  bo  to  właściwie  bez  sensu, to  takie  pisanie  na  Berdyczów,  ale  kolega "kochany"  włożył  tyle  wysiłku  w ten post  więc  niegrzecznie  byłoby nie odpisać.

Od początku:  gratuluję  tytułu  Supersprzedawcy,  niby  nigdzie  o  tym nie napisano  ale  domyślam się  tego ze  sposobu  pisania. Wiadomo - najważniejszy jest regulamin  sprzedającego,  sprzedawca  zawsze  wie  wszystko,  rozmówca  jest  debilem któremu  trzeba  tłumaczyć łopatologicznie. Tak piszą  tylko  wielcy sprzedawcy

Ja  jestem  tym debilem  kupującym, co prawda jestem  na  Allegro od 2001 roku  czyli 19 lat. Ale  dziękuję  za pouczenia, nauki  nigdy  zbyt wiele.

Gratuluję  również  wysokich  obrotów  i marży.  Tak naprawdę  nie miałem  o niej pojęcia  ale  skoro  ekspert od  sprzedaży  sam się  tym chwali  to  dlaczego  miałbym udawać  i  przemilczać.  Zacytuję:

Oczekujesz od sprzedawcy, któremu po odprowadzeniu prowizji zostanie z takiego zakupu 1-3 zł , że będzie wytapiał pół godziny na poczcie, żebyś ty oszczędził 3 zł na wysyłce ?! 

Więc na pamięć  pora  zacząć  już  coś  brać szanowny "kochany",  kiedyś  reklamowano  lecytynę,  może  są  teraz jakieś nowsze leki.

Oczywiście  potwierdzam  że  ja  również nie uwielbiam  Poczty,  ale  też  unikam  kurierów.  Tutaj  wcale  nie  chodzi o  koszty  lecz  o  niesumienność.  Dostawa kurierem  wymaga cierpliwego  kilkudniowego  pilnowania  drzwi. 

No i  jeszcze  powiem że  wcale nie  czuję  się  sfrustrowany,  nikogo nie  obrzuciłem błotem, natomiast  sam  czuję  się  błotem obrzucony.  Ale  to  naturalne,  kupujący  rzadko  zaglądają  na  takie  fora,  natomiast  allegrowi  sprzedawcy  czują  się tu  w  domu  i  każdego  kto  trochę  inaczej  niż oni  myśli  szybko  doprowadzają  do  pionu.

Tak naprawdę  to mam gdzieś  czy  będą oceny  sprzedających  czy  też nie.  Dla  mnie może ich nie być, to  Wam,  sprzedającym  są one potrzebne.   Jeżeli  zakupy  na Allegro  staną  się nieopłacalne  będę korzystał  z  innych portali, ot np Ceneo.

Kilka  lat wstecz  już  tak  było  że  na  Allegro  było  drożej  niż  wszędzie  i  to zarówno  poprzez  absurdalnie  wysokie  koszty  przesyłek, ale  również  wysokie  ceny  sprzedaży. Doprowadził do  tego zarówno   system komentarzy  będący  fikcją, jak  i  powszechne przekonanie  że  w  cenie przesyłki  można  umieścić wszystko.   Możecie  do  tego  wrócić,  nie ma  sprawy.

Jest  tylko kłopotliwe  że co jakiś czas  dostaję  monit  o  oceny. No i  trzeba  jakoś  to  załatwić,  chociaż  za  każdym razem  zastanawiam się  jaki  jest  sens  niektórych ocen. Jeżeli  już  one są to  dobrze  by  było  żeby te oceny  miały jakiś sens, żeby  czemuś  służyły.  Natomiast   tak ogólnie  to  oceny są konieczne.  Nie  dla mnie,  Wam, sprzedającym   są  one  potrzebne.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@br.  ja tak z innej beczki. Masz jakiś problem ze spacją ?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg.

Nie mam,  ale prawie  zawsze klikam  dwa razy. Tak jakoś  się  przyzwyczaiłem.

oznacz moderatorów