anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kradzież zawartości przesyłki

bullet1975
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry. Dokonałem zakupu telefonu od wydawało sie pewnego sprzedawcy. Zakupu dokonałem w piątek tj 11.09, 14.09 otrzymałem przesyłke kurierem. Nie odebrałem jej osobiście tylko rodzina. Po powrocie do domu okazało się że,zamiast  telefonu w srodku jest rurka metalowa! Gdy już chwyciłem przesyłke wiedziałem że coś jest nie tak,telefon to pudełko,raczej małe i lekkie a rurka dłuższa i cięższa! Allego kazało mi założyć dyskusje ze sprzedającym ale on się wypina i udowadnia zdjęciami z pakowanie że otzrymałem telefon!Allegro powiedziało że zajmie się sprawą, nawet zgłoszeniem na policje ale dopiero chyba po 14 dniach bo wtedy moge wnioskować do programu ochrony konsumentów o zwrot pieniędzy. Sprzedający sugeruje że odebrałem więc musiałem dostać to co kupiłem i sugeruje że to ja chce wyłudzić telefon lub pieniądze. Ręce opadają. Dodatkowo tel. kupiłem na raty zero i za  chwile będe miał rate do płacenia. Co robić,miał ktoś taką sytuacje??? Nawet na policje nie mam kiedy iść, wiadomo praca itd.  

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

konto zamknięte
Nie dotyczy

@bullet1975 proponuję jeszcze złożyć reklamację u przewoźnika (Ty albo sprzedawca). Mają monitoring. Porównają sobie jak wyglądała paczka w momencie nadania na sortowni, a jak w momencie wydania. Będzie to i tak bardzo przydatne do zgłoszenia na policji i niebieskim też to się przyda.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bullet1975 Nie czekaj, tylko zgłoś to na policję. Po 14 dniach od zakupu wystąp o zwrot wpłaty z POK; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

Nie składaj żadnych reklamacji u przewoźnika, to nie ma sensu i nie przewoźnik względem Ciebie odpowiada za przesyłkę. Wszelkie roszczenia kieruj do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 POK ani sprzedawca nic nie zrobią, bo sprzedawca ma dowód, że pakował telefon. Więc roszczenia pod jego adresem kupujący może składać. Odbije się od ściany. Kupujący nie ma nic. Odebrał paczkę bez zastrzeżeń (czy ktoś w jego imieniu). Dlatego powtarzam też swoim klientom. Odbierasz paczkę, sprawdź przy kurierze, a jeśli się nie da bo nie ma czasu itp. nagraj proces rozpakowywania. Tutaj zostaje TYLKO policja (bo nawet do POK potrzeba zgłoszenia z komisariatu) i dochodzenie kto tutaj leci w kulki, a zgłoszenie reklamacji już teraz umożliwi zabezpieczenie monitoringów. Bowiem gdy policja wystąpi o to z wnioskiem do przewoźnika za np. miesiąc, to on odpowie, że nagrań już dawno nie ma.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte  Zrobią, zrobią. Spokojnie, nie zniechęcaj kupującego i nie stawiaj go z góry na straconej pozycji. Jeśli pisze prawdę, został bezczelnie oszukany.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 oszukany lub nie. Kradzieże w trakcie przewozu też się zdarzają. O nie jednym przypadku słyszałem (zwłaszcza gdy na etykiecie masz napisane co jest zawartością), a raz też jak nadawałem PP to się listonosz połasił na zawartość, którą wysłałem. Prawda wyszła gdy złożyłem na poczcie reklamację, a ten **piiip**a tłumaczył się, że pomylił skrzynki (przy liście polecony! gdzie było doręczenie do rąk własnych). Oddał adresatce otwartą kopertę z zawartością (wartą kilkanaście złotych 🙂 ). Więc stwierdził, że bardziej by za reklamację po tyłku dostał niż uda głupiego.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Co ma ? Jaka pewność że to paczka do tego kupującego?

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

1. Sprzedawca składa reklamacje u przewoźnika. 

2. Ty zgłaszasz sprawę na policję. Zachowaj opakowanie.

oznacz moderatorów

bullet1975
#7 Wielbiciel#

To jest jakiś obłęd. Od 13 lat kupuję na allegro i pierwszy raz mnie to spotyka. Sposób w jaki to zrobiono to jakiś żart. Takie numery typu cegła, kamień i RURKA to słyszałem tylko z opowieści a tu masz...45 lat żyje na tym świecie i zostałem pierwszy raz w ten sposób wydymany...Mocno mnie to zniechęci do kupowania z opcją wpłaty na konto. Dziękuję wszystkim za wypowiedzenie się w tym temacie.POZDRAWIAM

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@bullet1975 "Mocno mnie to zniechęci do kupowania z opcją wpłaty na konto." Powielasz niestety najgorszy błąd kupujących. Nie ma różnicy czy płacisz na konto czy wybierasz pobranie. Ludzie nie wiem dlaczego myślą, że jak wezmą pobranie to na 100% dostaną to co chcą. Guzik prawda. Przyjeżdża kurier i najpierw dajesz mu kasę do ręki za paczkę. Jak mu nie dasz, nie da Ci paczki. A jak dasz, to choćbyś znalazł cegłę w pudełku to kurier już Ci pieniędzy nie odda i tak naprawdę jesteś wówczas w identycznej sytuacji jak obecnie. Tylko Poczta Polska oferowała (nie wiem czy nadal) usługę sprawdzenia PRZED odbiorem, ale to było dodatkowo płatne i nikt z tego nie korzystał.

Po prostu takie przypadki trzeba tępić. Nieważne czy wałek robi sprzedawca, przewoźnik czy adresat. Bo prawda jest taka, że każda z tych grup ma swoje za uszami. Policja powinna przykładnie takiego oszusta ukarać, a Allegro DOŻYWOTNIO banować na jego adres + jego pełne dane. Żeby nie było, że za kilka dni założy sobie nowe konto na siebie czy np. na żonkę (a już miałem taką sytuację z jednym sprzedawcą; oszukali ludzi, Allegro zablokowało konto, no to sobie współmałżonek otworzył nowe i nadal "sprzedawali").

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte "Tylko Poczta Polska oferowała (nie wiem czy nadal) usługę sprawdzenia PRZED odbiorem, ale to było dodatkowo płatne i nikt z tego nie korzystał." - oferuje i ja z tego korzystałem (gdy kupowałem na olejiksie kartę graficzną od Ukraińca, który swoją drogą okazał się uczciwszy od co niektórych "polaków").
Działa to tak, że sprzedający pakuje paczkę przy pracowniku poczty, który spisuje protokół z zawartością przesyłki, dołączany następnie do tejże. Przy odbiorze natomiast sprawdza się, czy zawartość zgadza się ze spisanym wcześniej protokołem.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Knowhere  Tak dodatkowo 5 zł i dobra sprawa przy droższym zakupie.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@bullet1975 Napisz "sprzedającemu", że właśnie wsiadasz w auto i jedziesz osobiście oddać mu tę rurkę, a jako że masz trochę daleko, to wynająłeś dwóch kierowców na zmianę z firmy "e-sebix sp. z o.o."😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

ACCURON
#13 Ambasador#
oznacz moderatorów

bullet1975
#7 Wielbiciel#

Gdybym otwarł przy kurierze nawet po pobraniu,sytuacja byłaby prostrza,odrazu reklamacja itd. a co najważniejsze nie próbowano bym mi sugerować,że to ja jestem oszustem w tej sytuacji no i starałbym się odebrać osobiście.Masz racje czy wpłata,czy pobranie, w sumie i tak zostałbym z rurką,jestem ciekaw czy gdzieś prowadzi się takie statystyki,ale obstawiam w ciemno,że częsciej są takie problemy jak mój z tymi po wpłacie na konto.Dziwi mnie,że ktoś był tak tępy,że telefon,czyli jakieś 10,11cm wysokości i 200gram wagi zastąpił rurką o średnicy 2cm i długości 21cm, no k..wa śmiech na sali... Najchętniej naprawde osobiście pojechałbym do tego świecka i wsadził tam tą rurke komuś tam w pupe. 

oznacz moderatorów

ACCURON
#13 Ambasador#

ja kupilem oppo smart okazja od firmy 

oznacz moderatorów