anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłem telefon na raty z wadą prawną

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:90616753
#4 Eksplorator#

Kupiłem jako nowy telefon Samsung S10 od Blue-Phone ale okazało się prawie po roku, że nie ma spłaconych rat i PLUS zablokował go, czyli telefon miał wadę prawną. Złożyłem reklamacje i musiałem zwrócić telefon w oryginalnym pudełku, po ponad miesiącu dostałem w zwykłym pudełku używany porysowany telefon, chyba najprościej jest spłacić raty i oddać mój telefon który był odpowiednio zabezpieczony przed porysowaniem i niszczeniem. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w takim temacie. Dziękuję za komentarze, Andrzej

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24
Client:90616753
#4 Eksplorator#

Dziękuję za zrozumienie, reszta jakoś nie tego nie czuje. Dziękuję, Andrzej

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@komis-bell 
muszę mu zwrócić pełną kwotę za zakup niezależnie od tego czy telefon jest poniszczony czy nie.
Musisz dostarczyć Kupującemu produkt bez wad (wymienić na inny lub wady usunąć). W przypadku gdy usunięcie wad jest niemożliwe lub zbyt kosztowne możesz oddać pieniądze (przy drugiej reklamacji tego samego rodzaju wady istotnej: musisz).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@A3dam w moim wypadku nie mam takiej możliwości. Sprzedaję pojedyncze sztuki urządzeń z rynku wtórnego. Udzielam więc pisemnej gwarancji  zwrotu pełnych kosztów zakupu. Myślę, że jest to uczciwe podejście i klienci są z tego zadowoleni. Niczego nie ukrywam, każdy wie co kupuje i ma gwarancję spokoju w razie takiej blokady.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@komis-bell 
w moim wypadku nie mam takiej możliwości

Jak nie masz możliwości usunięcia wady to masz prawo (a nawet obowiązek) oddać kasę.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Client:90616753 

O ile wiem, sprzedawca uwzględniający reklamację towaru sprzedanego jako nowy musi - jeśli wymienia towar na inny egzemplarz - wysłać towar nowy.

Albo zwrócić pieniądze. Albo zaproponować inny towar (nowy, oczywiście), na co Ty nie musisz przystać.

Ponowna reklamacja - kupiłem towar nowy, na skutek reklamacji wady prawnej otrzymałem w zamian używany egzemplarz.

Nawet jeśli porysowałeś ekran kupionego egzemplarza w trakcie rocznego użytkowania, sprzedawca nadal jest zobowiązany dostarczyć egzemplarz w stanie "nowy", bo reklamacja nie dotyczyła rys, tylko wady prawnej.

Reklamacja nie została załatwiona zgodnie z prawem. Obfotografuj ten aparat innym aparatem, a będziesz mieć dowód.

oznacz moderatorów