anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Rękojmia, wysyłka towaru

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Proszę o pomoc.

Zakupiłam wadliwy towar, zażądałam w ramach rękojmi reklamacji i wymiany na nowy towar. Sprzedawca odpisał, że nie może spełnić żądania z uwagi na zbyt wysokie koszty i zaproponował obniżenie kosztu przedmiotu o 10 zł (zakup za 55zł) bo niby to wada nieistotna. Wada jest jak najbardziej istotna, jest to zabawka dla dziecka, przyczepa, która z uwagi na wady fizyczne nie jeździ prawidłowo, nie ma takiego udźwigu jaki powinna i jest pęknięta w kilku miejscach na wylot, co skutkuje poszarpanymi wystającymi plastikowymi ostrymi krawędziami - zabawka jest niebezpieczna dla dziecka i nie spełnia podstawowych funkcji - nie może spełniać swojego celu przeznaczenia.

W odpowiedzi wyjaśniłam swoje stanowisko i napisałam, że odstępuje od umowy i proszę o zwrot kosztów.

Sprzedawca kazał mi wysłać towar w ramach zwrotu allegro - a tam nic nie ma o rękojmi czy reklamacji, więc jest to zwykły zwrot w ciągu 14 dni. Gdzie to konsument pokrywa koszt przesyłki i ewentualnego zmniejszenia wartości.

Zespół allegro kilka razy pisał, w każdej wiadomości co innego. Raz, że muszę na własny koszt wysłać towar, a potem się upominać o zwrot, potem, że jeśli sprzedawca wie o reklamacji, to powinien zwrot allegro przyjąć jako zwrot w ramach reklamacji rękojmi. Już sama nie wiem o co chodzi...

Wiem tylko tyle, że sprzedawca żąda, ale nie podaje na jakiej podstawie, wysłania towaru poprzez zwrot allegro. Wtedy wiem na 10000% że nie uzna mi reklamacji i powie, że jej nie było, bo zwróciłam towar w ramach zwrotu w ciągu 14 dni i tak to będzie rozpatrywane.

CO ROBIĆ?

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

konto zamknięte
Nie dotyczy

Z tego co kojarzę, jeśli wada jest istotna możesz nawet odstąpić od umowy. Przy pierwszej takiej reklamacji i żądaniu, sprzedawca może odmówić i zaproponować rozwiązanie problemu w inny sposób. Wydaje mi się jednak, że skoro nie chcesz zwrotu pieniędzy, a wymianę towaru na nowy to jedyne co sprzedawca może zrobić to wymienić produkt na nowy, naprawić lub zwrócić pieniądze. Obniżka raczej nie wchodzi w grę, tym bardziej, że jeśli to zabawka to nie wiąże się to z jakimiś nadmiernymi kosztami, a Ciebie takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje bo zależy Ci na w 100% sprawnej zabawce, a nie obniżeniu jej wartości z uwagi na wadę.

W ramach reklamacji z tytułu rękojmi ZAWSZE wysyłasz produkt na swój koszt. Natomiast jeśli reklamacja zostaje uznana to sprzedawca z automatu jest zobowiązany do zwrotu poniesionego przez Ciebie kosztu dostawy.

On chce żebyś odesłała towar w ramach odstąpienia bo pewnie jest to darmowe odesłanie i nie będzie stratny na koszcie odesłania. Jeśli normalnie podszedłby do sprawy, to możesz to tak rozegrać, pod warunkiem, że da Ci zapewnienie, że bez problemu wyśle później nowy produkt. Oczywiście na jego koszt.

Jak będzie osłem i będzie robił problemy, to mu odeślij produkt powołując się na ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 kodeks cywilny i po prostu zażądaj odstąpienia od umowy z uwagi na wadę produktu.

W razie czego, skoro Allegro co chwila pisze co innego (więc nie ma co na nich liczyć) zawsze możesz uzyskać pomoc u Rzecznika Praw Konsumenta ze swojego rejonu zamieszkania. Nawet telefonicznie lub mailowo.

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

"On chce żebyś odesłała towar w ramach odstąpienia bo pewnie jest to darmowe odesłanie i nie będzie stratny na koszcie odesłania. Jeśli normalnie podszedłby do sprawy, to możesz to tak rozegrać, pod warunkiem, że da Ci zapewnienie, że bez problemu wyśle później nowy produkt. Oczywiście na jego koszt"

Właśnie takiego zapewnienia mi nie da. To totalny ... ehhh szkoda słów. Chce mnie przerobić na zwykły zwrot, nie na zasadach rękojmi.

Jak będzie osłem i będzie robił problemy, to mu odeślij produkt powołując się na ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 kodeks cywilny i po prostu zażądaj odstąpienia od umowy z uwagi na wadę produktu.

Tak pisałam w dyskusji oraz w wysłanych na maila wiadomościach. Na początku żądałam wymiany, potem była propozycja obniżki, co nie jest dla mnie do przyjęcia, więc odpisałam, że chcę odstąpić od umowy na zasadach reklamacji rękojmi. Otrzymałam dłuuugi wywód jakiego to robię problemy i że niby maile nie dochodzą i że jeśli się nie zgadzam na obniżkę ceny to mam zrobić zwrot allegro.

W razie czego, skoro Allegro co chwila pisze co innego (więc nie ma co na nich liczyć) zawsze możesz uzyskać pomoc u Rzecznika Praw Konsumenta ze swojego rejonu zamieszkania. Nawet telefonicznie lub mailowo"

Fakt. Zespół allegro nie jest spójny i piszą za każdym razem coś innego... i oczywiście bez konkretów na moje pytania - regułkami.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@martyna__25 

Sprzedawca nie może zmienić Twojego żądania wymiany towaru na nowy na obniżenie ceny. Może zmienić na naprawę. O obniżenie ceny wystąpić może kupujący. Sprzedawca przy pierwszej reklamacji nie musi też godzić się na odstąpienie od umowy w ramach reklamacji nawet gdy wada jest istotna, może w zamian dokonać naprawy lub wymiany. Przy odstąpieniu od umowy na podstawie Ustawy konsumenckiej pokrywasz koszt odesłania. Przy uznanej reklamacji sprzedawca ma obowiązek zwrócić koszt odesłania i dostarczyć towar wolny od wad. Sprzedawca już reklamację uznał, jednak powinien towar wymienić lub naprawić, nie może zmuszać do obniżenia ceny. Odeślij na własny koszt, pismo reklamacyjne wyślij mailem i zaznacz w nim, że reklamacja już została uznana, zacytuj korespondencję i domagaj się naprawy lub wymiany, oraz zwrotu wszystkich kosztów. Możesz odesłać zwrotem Allegro, ale wcześniej uzyskaj od niego potwierdzenie na piśmie, że jest świadomy iż to odesłanie w ramach reklamacji a nie odstąpienia na podstawie Ustawy konsumenckiej.

 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

"Możesz odesłać zwrotem Allegro, ale wcześniej uzyskaj od niego potwierdzenie na piśmie, że jest świadomy iż to odesłanie w ramach reklamacji a nie odstąpienia na podstawie Ustawy konsumenckiej."

 

On mi takiego zapewnienia nie da, ponieważ dyskutuje z nim od kilku dni i po prostu nie da się z tym sprzedawcą dojść do porozumienia. Cwaniakuje bardzo... Straszy mnie, że mam już mało czasu na dokonanie zwrotu, a regulamin allegro nie rozgranicza odstąpienia od umowy na różne opcje.

Czy istnieją jakiekolwiek przepisy, które zmuszają mnie do wysłania towaru zwrotem allegro w momencie gdy wnoszę na zasadach rękojmi reklamację ?

Planowałam wysłać po prostu uszkodzoną zabawkę pocztą poza systemem allegro wraz z ponownym pismem reklamacyjnym - czyli kolejnym roszczeniem - odstąpienia od umowy z uwagi na to iż sam sprzedawca przyznał, że zabawki nie wymieni i nie naprawi.

 

oznacz moderatorów

Howee_Poland
#7 Wielbiciel#

Dzień Dobry,

a proszę o informację co w przypadku gdy klient z tytułu rękojmi, żąda wymiany sprzętu na nowy, a sprzedawca woli odstąpienie od umowy (mimo iż ma towar na stanie ale np droższy) i zwrot całości pieniędzy. Żadne wyszukiwanie tematu rękojmi nie uwzględnia takiej opcji.

oznacz moderatorów

Howee_Poland
#7 Wielbiciel#

@xyz96 

 

Dzień Dobry,

a proszę o informację co w przypadku gdy klient z tytułu rękojmi, żąda wymiany sprzętu na nowy, a sprzedawca woli odstąpienie od umowy (mimo iż ma towar na stanie ale np droższy) i zwrot całości pieniędzy. Żadne wyszukiwanie tematu rękojmi nie uwzględnia takiej opcji.

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca napisał mi tak:

"zwrotu towaru należy dokonać najtańszą dostępną opcją u sprzedawcy. Najtańsza, to zwrot poprzez Allegro za 0zł.
Pani powinnością jest zastosować się do powyższego a nie wymyślanie powodów by nie wysłać przez sugerowany przez nas sposób"

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@martyna__25 

Sprzedawca wprowadza Cię w błąd – napisz mu, że formularz zwrotu dostępny na Allegro jest zdaniem Allegro odstąpieniem od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej, a Ty nie odstępujesz od umowy na podstawi tego przepisu i sprzedawca NIE MA PRAWA Cię do tego zmuszać.

Odeślij przedmiot wraz z pismem reklamacyjnym najtańszą paczką rejestrowaną, w piśmie zaznacz, że odstępujesz od umowy na podstawie art.560 Kc (w ramach reklamacji). W takiej sytuacji sprzedawca może odrzucić Twoje odstąpienie i zaproponować naprawę lub wymianę, nie może proponować obniżenia ceny. Jeśli sprzedawca będzie twierdził, że wada nie jest istotna i prawo do odstąpienia nie przysługuje, zmień żądanie na naprawę lub wymianę na podstawie art. 561 Kc. Gdyby sprzedawca nie mógł towaru naprawić albo wymienić, będzie musiał zwrócić wszystkie koszty i koszt odesłania. Po naprawie lub wymianie także ma obowiązek zwrócić koszt odesłania. Nie kończ Dyskusji do czasu ostatecznego rozwiązania problemu, to samo co w piśmie reklamacyjny napisz w Dyskusji. W piśmie zaznacz, że sprzedawca już uznał reklamację, proponując niezgodnie z przepisami obniżenie ceny.

 

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. 

Jeśli możecie mi pomóc proszę jeszcze o info na jakiej podstawie mogę odrzucić propozycje sprzedawcy o obniżce ceny ? 

Żądanie wymiany już było wysunięte. Sprzedawca odpisał że ze względu na koszty itp nie spełni żądania jak również naprawa nie jest możliwa i proponuje on obniżkę ceny. 

Czym mogę umotywować to że nie interesuje mnie taka opcja ?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Podstawą jest art. 560 i 561 Kc. Zgodnie z tymi przepisami sprzedawca nie może zmienić żądania na obniżenie ceny. To kupujący może żądać obniżenia ceny. Sprzedawca może zmienić żądanie wymiany na naprawę i odwrotnie. Jeśli naprawa lub wymiana nie jest możliwa, a kupujący nie zażądał obniżenia ceny, sprzedawca musi zwrócić wszystkie koszty, czyli za towar i obie wysyłki. Możesz mu napisać, że zamierzasz przekazać sprawę rzecznikowi konsumentów, jeśli się będzie upierał przy swoim.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Otwórz dyskusję i poproś pracownika allegro o pomoc , bardzo szybko postawią go do pionu 

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Dyskutuje z nim właśnie poprzez dyskusję od kilku dni. 

Allegro odpisuje na moje pytania w podczas mailowego kontaktu raz tak raz inaczej. Ale wszystko opiera się na dogadaniu między mną a sprzedawcą. 

Poprzez dyskusję jeszcze nie kliknęłam na pomoc allegro.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

"Poprzez dyskusję jeszcze nie kliknęłam na pomoc allegro."

Nie czekaj z tym, proś Allegro o pomoc w Dyskusji.

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Ok! 

Bardzo dziękuję.

Zastosuje się do Waszych opinii i porad. Zobaczymy co będzie. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@martyna__25 Skoro Allegro pisze raz tak, raz tak (co mnie nie dziwi i już tu pisałem na własnym przykładzie, że pracownicy w dyskusjach często nie znają prawa! i piszą głupoty) to odeślij sprzedawcy towar w ramach rękojmi, odstępując od umowy.

Tutaj masz link do druku, który wypełnij i tyle

www.uokik.gov.pl/download.php?id=1207

Przed odesłaniem produktu zrób jego zdjęcia, żeby później sprzedawca nie zaczął dodatkowo coś ściemniać.

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, sprzedawca zwrócił mi pieniądze za towar, ale powołał się na ustawę konsumencką (30 maja 2014, art 33), żeby nie oddawać za przesyłkę.

 

Napisałam, że składałam reklamacje w ramach rękojmi a tam w przypadku uznania reklamacji, zobowiązanie sprzedawcy do zwrócenia kosztów przesyłki wynika wprost z ustawy kodeks cywilny, art Art. 561[2] Art. 561[3

 

Co jeszcze mogę zrobić, żeby odzyskać koszty zwrotu towaru?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@martyna__25 Bardzo dobrze zadziałałaś. W przypadku uznanej reklamacji, sprzedawca ma obowiązek zwrócić absolutnie wszystkie koszty, w tym koszt dostawy i odesłania towaru. Sprzedawca nie ma prawa uznawać sobie reklamacji jako odstąpienie od umowy. Masz otwartą Dyskusję na Allegro? Proś pracownika Allegro o pomoc. Zamknęłaś Dyskusję? Napisz do Allegro w tej sprawie przez formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a

Nie odpuszczaj - to była reklamacja, nie konsumenckie odstąpienie od umowy.

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Temu sprzedawcy głównie chodzi o.to ze przesyłka zwrot allegro był za 0. Tylko że on nie wymowil nawet raz słowa rękojmia. A jak wprost go zapytałam czy jeśli zrobię zwrot allegro to będzie on w ramach reklamacji rękojmi bo takie skladalam pismo - to odpisal - ale o co Pani chodzi? 

 

Przez formularz pisałam na samym początku i pisali do mnie niejednoznaczne, ale żeby sie dogadać że sprzedawca. A jeden z maili który otrzymałam mówił tak: 

 CSAllegroKontakt napisał(a):

Dzień dobry,

dziękuję za wiadomość i przepraszam za długi czas oczekiwania.  

W przypadku korzystania z reklamacji nie ma potrzeby wypełniania formularza zwrotu, ponieważ jest on przeznaczony dla klientów dokonujących tylko klasycznych odstąpień od umowy. W przypadku korzystania z reklamacji proszę odesłać towar do sprzedawcy na swój koszt, a sprzedający po jej uznaniu zwraca koszt przesyłki. 

Mam nadzieję, że udało mi się pomóc. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu, postaram się pomóc 🙂 

...

Tak, mam nadal otwartą dyskusję. 

Czekać aż odpisze czy już prosić o pomoc ? 

oznacz moderatorów

martyna__25
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca napisał mi tak 

 

„Tak oczywiście. Zwracamy koszty zwrócenia przesyłki, do najniższej kwoty oferowanej wysyłki przez sprzedającego. w tym wypadku najniższa kwota to 0zł. było to wielokrotnie Pani przedstawiane. Pani wybrała swój sposób wysyłki, na swój koszt i swoje ryzyko.”

 

Tylko że ja nie miałam wyboru. Bo allegro dało mi do zrozumienia że zwrot allegro to zwrot konsumencki A nie na zasadach rękojmi.

oznacz moderatorów