anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zablokowanie kupna

maciek4646
#7 Wielbiciel#

Cześć,

 

Mam pytanie czy sprzedający może zablokować kupującego bez specjalnego powodu. Fakt zwróciłem raz produkty u sprzedającego korzystając z opcji smart no, ale chyba o to chodzi, żeby można było łatwo zwracać po to się za to płaci. Teraz chciałem dokonać ponownie zakupu, a tutaj zonk sprzedający dodał mnie do czarnej listy. Czyli jak płacę za smart żeby kupować taniej i zwracać (14 dni na zwrot ustawowo) a tutaj mnie gość blokuje. Są za to jakieś kary?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

xyz96
#21 Demiurg#

Nie ma kar. Załóż sobie nowe konto na Allegro i kupisz. Teraz Smart jest bezpłatny dla każdego.

oznacz moderatorów

maciek4646
#7 Wielbiciel#

To nie o to chodzi, tylko o fakt, że kupując przez internet masz 14 dni na zwrot, ale jak zwracasz okazuje się, że sprzedający się obraża i nie chce Ci już nic sprzedać??? WFT.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@maciek4646 bez powodu może, ale nie powinien. Pytanie, czy tylko zwróciłeś produkt czy może bezpodstawnie coś mu naubliżałeś albo pozaniżałeś noty. Ja mam takich asów i wtedy faktycznie lądują na CL. Jak mi ktoś np. zaniża na 2 gwiazdki koszt wysyłki przy paczkomacie za 8,99 to niech spada na drzewo i kupuje u konkurencji.

@xyz96 też nie o to chodzi aby obchodzić CL w ten sposób. Ja np. gdybym skojarzył nazwisko (a pamiętam klientów, którzy wyjątkowo mi zaleźli za skórę) to choćby 100 kont założyli to i tak im towaru nie wyślę. Zresztą miałem raz taką sytuację i Allegro o dziwo, przyznało mi rację. Jak dany klient (imię, nazwisko, adres) założy nowe konto, ale wcześniej miałeś go na CL to można to traktować jak jego blokada, którą ominął bo mu system to umożliwił. Mam gdzieś tą interpretację na mailu.

oznacz moderatorów

maciek4646
#7 Wielbiciel#

Wszystko bezproblemowo, dlatego tym większe moje zdziwinie, że mam zablokowane bo pierwszy raz mam taką sytuację. 

oznacz moderatorów

maciek4646
#7 Wielbiciel#

Sprawdzałem jeszcze raz dla pewności za 

Zgodność z opisem
Koszt wysyłki
Obsługa klienta
Dałem mu 5 gwiazdek, zwrot poszedł bez problemu, poza tym kupowałem już u tego sprzedającego kilka razy i to był pierwszy zwrot.
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

No to jakiś **piiip**a. Bo przy SMART zwrocie nawet nie musi Ci zwracać kosztu wysyłki do Ciebie. Więc faktycznie, nie rozumiem jego zachowania. Zadzwoń i zapytaj po prostu.

oznacz moderatorów

maciek4646
#7 Wielbiciel#

Kosztu wysyłki i tak mi nie zwracał. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@konto zamknięte A ja mam inną wersję na mailu. Można kupić z innego konta i wystawić negatywa za odmowę sprzedaży.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96 Serio? To już totalna kpina. Raz, że po raz kolejny jak widać pracownicy mogą mieć zdanie o 180 stopni odmienne, a dwa, negatyw za takie coś jest moim zdaniem bezpodstawny. Po to Allegro udostępnia narzędzie CL aby eliminować trudnych klientów. Ja bym nie popuścił w takiej sytuacji.

Dlatego mówię, olać ten portal i niech się sami oceniają, wystawiają komentarze itp 😄 Pieniądze to nie wszystko. Spokojne życie i rodzina są ważniejsze.

oznacz moderatorów

maciek4646
#7 Wielbiciel#

Ale co mi to daje, jak gość mi tam nie odmówi sprzedaży a bez powodu też nie mogę negatywa dać (chyba?).

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@maciek4646 po prostu zadzwoń i zapytaj normalnie dlaczego jesteś na czarnej liście skoro dałeś mu pozytywa i wszystkie noty na maxa. A może się po prostu gość pomylił? Bo to aż nienormalne aby z powodu zwrotu wrzucił na CL.

Jeśli niczym mu nie podpadłeś to teoretycznie można się bawić w zgłoszenie na policję. To jest ścigane z kodeksu wykroczeń (gdy ktoś celowo uniemożliwia Ci bez powodu zakup i jak gdyby chowa produkt przed Tobą).

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@maciek4646: ale chyba o to chodzi, żeby można było łatwo zwracać po to się za to płaci.

Nie, płaci się za to, żeby mieć darmową (w cenie) dostawę, zwroty nie są mile widziane. Jak zaczniesz sprzedawać, zrozumiesz 🙂 Nie kombinuj z nowym kontem tylko poproś sprzedającego o odblokowanie. Jak podasz dane to zobaczy, że to ty i ci nie wyśle 🙂

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@konto zamknięte oczywiście, że niektórzy robią celowo większe zakupy żeby mieć dostawę za darmo. Sam to przerabiałem z moimi klientami kilka razy. Kupują np. 4 przedmioty, po czym zostawiają 1. Zresztą, mam tak przed weekendem. Babka kupiła 3szt ziół dla żółwi (po 4,5zł/szt) do tego 2 miseczki. Po otrzymaniu paczki odstąpiła od umowy zostawiając sobie tylko zioła za 4,5zł (1szt).

Jednak teraz gdy Allegro łoi prowizję od kosztu wysyłki to już wolę się bawić w taki zwrot niż płacić dodatkowy haracz. Tutaj chociaż nie jestem w plecy na zwrotach za koszt wysyłki produktu.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Za takie kombinacje, byle do smarta i zwrot 3/4, powinny być kary.
No ale.. sprzedający zawsze może wrzucić na CL za to 🙂

oznacz moderatorów