anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot wadliwego towaru - przedmiot NOWY

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Witam. Zakupiłem w tamtym tygodniu nową płytę główną do mojego komputera.

Płyta po sprawdzeniu okazała się wadliwa - nie daje oznak 'życia'. Została także sprawdzona przez serwis, który potwierdził moją teorię.

Czy w takiej sytuacji zakupiony NOWY towar mam zwrócić jako normalny zwrot czy trzeba wybrać opcję "Reklamacja (wada produktu)" ?

Chciałbym by zwrócono mi gotówkę.

Z góry dzięki za odp 🙂

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

Halfrunt
#18 Luminarz#

Dlaczego już nie chcesz płyty, czy przypadkiem nieudolnie montując ją, jako amator, nie uszkodziłem jej? Taka może być linia obrony SPRZEDAWCY. Wymianą podzespołów zajmują się wykwalifikowani specjaliści.

oznacz moderatorów

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Zestaw był montowany przez serwis komputerowy - i dostałem informację od serwisu że płyta z zestawu jest NIESPRAWNA. Specjalnie zapłaciłem za to by montaż był przeprowadzony przez osobę, która na co dzień się tym zajmuje.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@sebastian_sun19 
Odstępując od Umowy (z Art. 27) i odsyłając niesprawną rzecz (która już nie jest nowa bo uprzednio sprawdzałeś ją w stopniu większym niż dopuszczalny w sklepie stacjonarnym) ryzykujesz zmniejszenie zwracanej kwoty przez Sprzedawcę.
Jeżeli zauważyłeś wadę produktu (i masz na to potwierdzenie zewnętrznego serwisu) to właściwym tokiem postępowania wydaje się być reklamacja (towar wadliwy). Możesz wnosić o zwrot środków, jednak przy pierwszej reklamacji Sprzedający może wadę usunąć poprzez naprawę lub wymianę rzeczy na sprawną.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@sebastian_sun19 Towary zakupione jako sprawne, a które okazały się wadliwe, można zwracać w ciągu 14 dni bez podawania żadnej przyczyny. Sprzedawca ma wtedy obowiązek oddać całą wpłatę. Towary wadliwe można też reklamować u sprzedawcy na podstawie rękojmi, domagając się zwrotu wszystkich kosztów, naprawy, wymiany lub obniżenia ceny. Pamiętaj jednak, że jeśli zażądasz zwrotu wszystkich kosztów, sprzedawca przy pierwszej reklamacji nie musi pieniędzy oddawać. Może towar wymienić na sprawny lub dokonać naprawy. 

oznacz moderatorów

sebastian_sun19
#10 Popularyzator#

Czyli Panowie rozumiem, że skoro kupiłem NOWY towar który okazał się wadliwy ( wada powstała w trakcie transportu czy też po prostu dany egzemplarz wyszedł wadliwy od producenta) to mogę to zwrócić bez podania przyczyny? (Opcja: Odstąpienie bez podania przyczyny)

A jeśli sprzedawca sprawdzi sprawność płyty i zobaczy, że jest niesprawna? Czy lepiej w tej sytuacji zaznaczyc opcję (Reklamacja ( Wada Produktu ) i podpunkt: Produkt uszkodzony, ale paczka jest cała ?


oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@sebastian_sun19 
Skorzystać z prawa do odstąpienia bez podania przyczyny możesz bez względu na to czy otrzymany towar jest sprawny czy okazał się wadliwy.
Plusy dodatnie i ujemne: odstąpienia vs reklamacji w opisanym przez Ciebie przypadku podałem w moim wcześniejszym wpisie.

@xyz96 
Towary zakupione jako sprawne, a które okazały się wadliwe, można zwracać w ciągu 14 dni bez podawania żadnej przyczyny. Sprzedawca ma wtedy obowiązek oddać całą wpłatę.
Powinno być:
Odstąpić od Umowy bez podania przyczyny można bez względu na to czy zakupione towary okazały się sprawne czy wadliwe. W przypadku skorzystania z ww. prawa jest obowiązek zwrotu w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Sprzedawca ma wtedy obowiązek oddać całą wpłatę i prawo do ew. pomniejszenia jej o kwotę zmniejszenia wartości zwracanej rzeczy (np. w przypadku gdyby usterka płyty głównej okazałaby się wynikać z działań Kupującego (lub osób trzecich, t.j. Serwisu któremu Kupujący powierzył montaż)).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Kropki i przecinki jeszcze mi popraw. 

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@xyz96 Kropki i przecinki jeszcze mi popraw. 

Odezwał się ten, co biega za pewnym użytkownikiem i robi dokładnie to samo. Heh. 😃

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:94057046 Tak, bo kropki i przecinki są ważne. Popraw moje błędy. Tamten użytkownik to w ocenie wielu półanalfabeta. On niemal w każdym zdaniu robi błędy, no chyba, że kopiuje cudze posty, w tym moje 🙂 On kiedyś, po żadnym zdaniu nie stawiał kropki, tylko serie wykrzykników. On do dziś nie potrafi stawiać spacji, znaków zapytania po zdaniu pytającym, nadużywa nawiasów i pisze niezrozumiale, zjadając całe wyrazy. On nawet posuwa się do tego, że pisze na tym forum, iż znajomość ze mną to wstyd, ale jednocześnie nie wstydzi się kopiować moich postów zaznaczonych jako rozwiązanie i wklejać ich jak własnych, bez cudzysłowu. Ty stajesz w obronie takiej osoby. Jak to o tobie świadczy? Ja wiem, on jest niegroźny, bo nie potrafi skutecznie pomagać kupującym, dlatego atakujecie mnie za zwracanie mu uwagi na błędy i nieustanne wprowadzanie w błąd pytających. 

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@xyz96 Szkoda, że mylisz znaki interpunkcyjne z emotikonami. 😉

Ty stajesz w obronie takiej osoby. Jak to o tobie świadczy?

Nie, nie staje. To, że krytykuje twoją osobę, nie implikuje pomocy jakiemuś gamoniowi z bożej łaski.

dlatego atakujecie mnie za zwracanie mu uwagi na błędy i nieustanne wprowadzanie w błąd pytających

Jak tak patrzałem przed chwilą za siebie, nikogo za mną nie ma. Więc skąd liczba mnoga? Mógłbyś wyjaśnić? Ja nie jestem przedstawicielem jakiejś grupy, nie mówię za kogoś, nie bronię nikogo. Dla mnie lew i ty to są dwie strony tej samej monety. Uparci, odporni na krytykę i argumenty, nie rozumiejący podstaw erystyki, netykiety i dyskusji ogółem. Tylko z lwem nie da się dyskutować w ogóle, no i lew nie robi śmiesznych wymówek w stylu "a bo mnie atakujecie chlip chlip". 

Zawsze tłumaczysz swoje zachowanie tym, że inni ciebie "biją". Tylko nie daje ci to prawa bić innych. Nie jesteśmy w czasach Hammurabiego, chyba. Oko za oko jest raczej niezgodne z regulaminem Allegro Gadane.

W innym wątku sam nawet po twojej stronie staje i przyznaje ci rację. I to nie pierwszy raz. Łapkę też dałem nie raz. Bo czasem po prostu masz rację. Czasem też piszesz kompletne bzdury, nawet przeciwko kupującym. Ale zauważyłem, jak ciężko jest napisać do ciebie odpowiedź bez uruchamiania dziesiątek oskarżeń, wymysłów i innych bzdur u ciebie. Bo nie znosisz krytyki i trzeba pisać jak do dziecka. Z Allegro też śmieszna sprawa, jak ci przytakują to fajnie ale jak napiszą coś inaczej, to oburzasz się niesamowicie.

Hipokryzja wylewa się tonami z twojego oburzonego tonu, za każdym razem jak śmiem napisać nawet jedno zdanie w twoim kierunku. Przykro mi na to patrzeć, ale niestety to moje guilty pleasure. 😉

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@sebastian_sun19 Tak, masz prawo do zwrotu bez podania przyczyny. To prawo nadał Ci ustawodawca i dotyczy ono towarów nowych, używanych, sprawnych i uszkodzonych, o ile kupiłeś jako osoba prywatna lub firma jednoosobowa od przedsiębiorcy - sklepu. 

Najpierw ty Ty stwierdziłeś, że towar jest niesprawny, masz na to poświadczenie od serwisu, więc jeśli sprzedawca będzie Ci utrudniał zwrot, bo towar jest niesprawny, będzie Ci musiał udowodnić, że Ty go uszkodziłeś, ale nie może odmówić prawa do zwrotu. W takiej sytuacji otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś problem i poproś tam o pomoc pracownika Allegro. 

Jeśli zgłosisz to jako reklamację, sprzedawca nie musi oddać pieniędzy, może towar naprawić, wymienić na swój koszt. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@sebastian_sun19 
xyz96 napisał: masz prawo do zwrotu bez podania przyczyny. To prawo nadał Ci ustawodawca


Ustawodawca nadał prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny (vide: Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, dla ułatwienia podaję link do źródła: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf ).
Art. 34 ww. Ustawy mówi zaś o zwrocie. Jak czytamy w Art 34 ust.1 (w wiarygodnym źródle jakim jest Ustawa, a nie w poradach o wątpliwych intencjach) jest to obowiązek nałożony na Konsumenta, który skorzystał z prawa do odstąpienia określonego w Art 27.

Zachęcam do weryfikacji tego co jest napisane w Ustawie i samodzielnej, świadomej oceny doradców "życzliwych inaczej".

o ile kupiłeś jako osoba prywatna lub firma jednoosobowa od przedsiębiorcy - sklepu.
Zainteresowanym Czytelnikom wypada doprecyzować, że nie każdy przedsiębiorca jednoosobowy (nie w każdym przypadku) może skorzystać z ww uprawnień.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam 

Zachęcam do weryfikacji tego co jest napisane w Ustawie i samodzielnej, świadomej oceny doradców "życzliwych inaczej".

Początkowo dyskutowałeś ze mną i się spierałeś. Teraz zaczynasz już przesadzać, atakujesz i próbujesz obrażać. To się źle skończy. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Twoja samoocena dotycząca Twojej wiedzy i stosunku do obowiązującego prawa wyrażona zdaniem: "Pamiętam początki duralexu" (https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zwrot-towaru/m-p/272820/highlight/true#M9... ) w odpowiedzi na fundamentalną zasadę: "dura lex sed lex" spowodowała, że przestałeś być dla mnie partnerem do merytorycznej dyskusji.
To nie zmienia faktu, że nadal będę starał się (w miarę posiadanego czasu, chęci i możliwości) informować rzetelnie Kupujących o przysługujących im prawach (ale również obowiązkach i ryzykach), żeby mogli świadomie podejmować decyzje w swoim imieniu (i świadomie - ze świadomością przysługujących Im praw i nakładanych obowiązków - składać oświadczenia: których wbrew temu co usiłujesz zaklinać: nie można skutecznie wycofać o ile np. nie zrobi się z siebie osoby chorej umysłowo). Sprostowania błędów i tzw. "półprawd" (podparte niepodważalnymi dowodami) - to nie jest atak.

To się źle skończy.
Mam nadzieję, że pisząc to zdanie miałeś w domyśle np. skutki skorzystania z niektórych (żeby nie było wątpliwości: tych w których usiłujesz przedstawiać własną wizję prawa nie mającą podparcia w np. obowiązujących Ustawach) Twoich "porad".

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

dobrze się pytasz tu na forum

@sebastian_sun19 JAK MONTAŻ PRZEPROWADZAŁ SERWIS TO NIECH SIE skontaktuje ze sprzedawcą co robić z tym dalej i czy zrobi on Ci zwrot wpłaty po sprawdzeniu towaru

@xyz96 dobrze ci podpowiedział

ale uważaj na podpowiedzi allegro np: w dyskusji bo mogą Cię wprowadzić w błąd

anulowanie czy zwrot towaru to nie jest odstąpienie od umowy

mi w podobnym przypadku (jestem sprzedawcą) w dyskusji allegro sugerowało, Kupującemu że ma pełne prawo żądać zwrotu wpłaty zapominając o fakcie, że sprzedawca nie musi się na to zgodzić

oczywiście najlepsze jest w tym, że kupujący zwrócił towar bez żadnego trybu i opisu  kompletnie nie rozróżniając czy chce odstąpić od umowy czy składa reklamację

 

oznacz moderatorów