anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

-49% to błąd w cenie czy promocja ?

malgospla
#8 Zapaleniec#

Witam miałem gdzieś w obserwowanych ofertach fotel ktory pierwotnie kosztował 497 zł .. dostałem dzis maila i obniżce towaru o 49% nie zastanawiając sie dłużej zakupiłem przedmiot w kwocie 249 zł. 

po godzinie dostałem telefon ze sklepu że to pomyłka .. i że nie może sprzedać mi w tej cenie że może zaoferować 50zł rabatu ... 

jak to wygląda prawnie  ? .. przegadam Internety i widze przypadki tylko takie skrajne .. ze towar jest przeceniony o 90% .. i że ktoś kupuje za grosze ..  

ze sprzedawcą ustaliliśmy że wstrzymamy sie z decyzjami do poniedziałku .. mnie zależy na tym fotelu a jemu na tym żeby nie stracić .. jak wy to widzicie ? 


oznacz moderatorów
60 ODPOWIEDZI 60

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@malgospla Pomyłka jakie często się zdarzają na allegro. Pewnie chciał przecenić o 49 zł a przecenił o 49%.

oznacz moderatorów

malgospla
#8 Zapaleniec#

Ok. Rozumiem.. Cenę poprawił na pierwotna czyli 497.. Czyli co mam odpuścić? 

oznacz moderatorów

__RPM_
#14 Krzewiciel#

@malgospla  Możesz iść do sądu. Bez wyroku sprzedawca nie sprzeda.

 

Sam podobnie kiedyś przeceniłem bo na allegro te rubryki są mało przejrzyste a ograniczenie na allegro dziwnym zbiegiem okoliczności działa tylko przy podnoszeniu cen a nie przy obniżaniu.

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@malgospla zawarłeś prawnie wiążącą umowę ze sprzedawcą . jeśli zapłaciłeś to masz prawo domagać się wydania rzeczy po cenie , która widniała w ofercie . nie pozwól sobie wmawiać , że jesteś cwaniakiem , który chce wyzyskać błąd biednego sprzedawcy . miałeś  pełne prawo skorzystać z przeceny . 

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Client:98572120 

Sprzedawca ma pełne prawo uchylić się od obowiązku sfinalizowania transakcji, jeśli umowa została zawarta pod wpływem błędu.

Klient, który chce wykorzystać błąd sprzedawcy dla własnej korzyści, z całą pewnością jest cwaniakiem, żeby nie powiedzieć mocniej. Na szczęście @malgospla  wyraźnie nie należy do tej grupy kupujących😊

oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@Kasiulki2 masz absolutną rację - każdy kto kupuje towar przeceniony o 49% to cwaniak , złodziej i oszust , żeby nie powiedzieć mocniej . a "z cwaniakami trzeba po cwaniacku, inaczej się nie da" .

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

Cott666
#10 Popularyzator#

@Client:98572120 Jest różnica między kupowaniem świadomie przez sprzedawcę przecenionego towaru, nawet o 90%, a upieraniem się o otrzymanie błędnie przecenionego.

 Pan miał przecież inny numer Clienta. 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:98572120 

masz absolutną rację - każdy kto kupuje towar przeceniony o 49% to cwaniak , złodziej i oszust

To dokładnie tak jak dla ciebie każdy sprzedający to podły i szczwany kramarczyk, handlarzyk, handlarzyna i kup czyk, który żyje tylko po to by wyzyskać i oszukać klienta. Codziennie tutaj o tym czytam.

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:98572120
#13 Ambasador#

@Cott666 w tej sprawie nie ma mowy o wyzyskaniu błędu . sprzedawca złożył kupującemu oświadczenie woli o sprzedaży w  cenie obniżonej o 49% . kupujący w momencie zakupu nie mógł wiedzieć o błędzie , ani z łatwością tego błędu zauważyć , bo oferta wyglądała zupełnie normalnie . sprzedawca nie ma podstaw do uchylenia się od skutków swojego oświadczenia woli . a próba przerzucania winy na kupującego za rzekomy błąd rzekomo popełniony przez sprzedawcę to fikołek tak karkołomny , że da się wytłumaczyć tylko tzw. "logiką sprzedawców" .

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów

Cott666
#10 Popularyzator#

@Client:98572120 Nie pisałem o wyzyskaniu błędu, tylko o ludzkiej kulturze i uczciwości. Skoro się dowiedziałem od sprzedawcy o pomyłce, to odpuszczam. Po prostu. Nie drę na chama, bo mi się należy. Czy to aż tak trudno zrozumieć?

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@malgospla Ciężko ocenić. Oczywista pomyłka to np zamiast 1000 PLN - 10PLN. Wtedy sprawa jasna i sprzedający zgodnie z prawem może wycofać się z umowy. Tutaj juz tak oczywiste nie jest. Możesz się upierać przy wydaniu rzeczy - kupujący aby nie stracić pewnie się nie zgodzi - negatyw i tyle. Lepiej po prostu pogadać.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

@malgospla "jak to wygląda prawnie" - to raczej pytanie na forum prawne, tutaj z pewnością nie uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

malgospla masz prawo domagać się wydania towaru , umowa została zawarta . Sprzedawca może odmówić wydania towaru powołując się na pomyłkę jeśli roznica w cenie jest rażąca . W przypadku , który opisujesz nie ma nic nadzwyczajnego 50% obniżki się zdarzają . Jeśli masz ochotę na przepychankę otworz dyskusję i domagaj się wydania towaru .Możesz dochodzić również swoich praw z powództwa cywilnego . Allegro będzie służyło Ci pomocą w dyskusji , ale do momentu zwrotu środków przez sprzedawcę co pewnie zrobi bez Twojej akceptacji ..Niemniej możesz podziękować sprzedawcy oceną transakcji oraz zakończeniem dyskusji jako ,, nierozwiązanej , ,a to boli .

To tyle , a zrobisz jak będziesz uważała 

oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Pomylił się, trzeba go dojechać niech wydaje zakupiony towar. 

Miałem taki przypadek że wysłałem towar i nie wpisałem pobrania, ponad 700 zł. Po tygodniu zadzwonił do mnie klient i poprosił o nr. konta bo przecież nie zapłacił a otrzymał towar. Mógł to mieć za darmo a jednak był uczciwy i powiadomił o braku pobrania.

Więc taki morał, szanujmy się nawzajem. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@malgospla Domagaj się wydania towaru zgodnie z zawartą umową. To nie jest rażąca pomyłka w cenie, dająca sprzedawcy podstawę do odmowy sprzedaży. Gdybyś kupił ten fotel za 5 zł, wtedy tak. Jeśli będzie Ci stwarzał problem, otwórz spór i poproś tam o pomoc Allegro. Gdyby to nie rozwiązało problemu, zakończ spór jako nierozwiązany i wystaw odpowiedni komentarz.

https://allegro.pl/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

marttinnn
#7 Wielbiciel#

Prawnie wygląda to tak ,że za taką pomyłkę Odpowiada sprzedający.  /Kodeks cywilny.  / masz na ,,piśmie ofertę W postaci maila i JEST ONA OBOWIAZUJACA . Sprzedający nie ma prawa się Wycofać.  Od razu napisz że kierujesz sprawę do uokik. Skoro dostałaś taką ofertę wg prawa jest obowiązująca..

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

marttinnn
#7 Wielbiciel#

Jak juz nnapisałem.  Sprzedawca MUSI sprzedać towar po cenie obniżonej, takie jest prawo polskie ,unijne . Wystarczy że powiadomień uokik w swoim mieście, otwórz spór na allegro . Tyle. Obniżka/promocja czy była świadoma czy nie ,została Ci przedstawiona mailowo i jest obowiązująca. 

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@marttinnn 

Nieprawda. Pokaż mi przepis prawa polskiego lub unijnego, który wyłącza stosowanie przepisu art. 84 kodeksu cywilnego (błąd jako wada) w przypadku, kiedy to sprzedający działa pod wpływem błędu.

oznacz moderatorów

marttinnn
#7 Wielbiciel#

Napiszę prosto.

Jeżeli otrzymała maila z taką ofertą, nie podpisaną jako ,,przykład,, a wysłaną/podpisaną przez sprzedającego (zwłaszcza na allegro gdzie przeceny jak możesz sprawdzić są np. 199pln na 69pln) to ten mail jest obowiązujący.  To tak jak w markecie stacjonarnym. Jeśli jakąś promocja (nawet przypadkiem) jest na opisce z ceną ,właśnie taka cena obowiązuje. 

oznacz moderatorów