anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Chcę wymienić przedmiot zakupu na inny bez anulowania faktury. Czy można tylko skorygować fakturę?

MAMY ROZWIĄZANIE!
acyganow
#7 Wielbiciel#

Poprzednią fakturę rozliczyłem w systemie wsparcia nauczycieli 500+. Nie chcę jej anulować bo nie chcę stracić dofinansowania. Program już wygasł więc nowej faktury nie rozliczę.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
konto zamknięte
Nie dotyczy

@acyganow w tej sprawie skontaktuj się ze sprzedawcą 🙂

oznacz moderatorów
acyganow
#7 Wielbiciel#

Przedmiot jest uszkodzony stąd konieczność wymiany. Sprzedawca chce zwrócić pieniądze ale równocześnie będzie musiał anulować fakturę. Chodzi o to jak wymienić przedmiot z korektą faktury bez jej anulowania. Nie mam doświadczenia księgowego.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@acyganow sprawdź najpierw czy sprzedający ma jeszcze w sprzedaży ten przedmiot. Możesz zgłosić reklamację z tytułu rękojmi i zażądać wymiany przedmiotu na nowy. 🙂

oznacz moderatorów
acyganow
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca zgodził się na wymianę przedmiotu. Jednak nie zaproponował mi faktury korygującej a jej anulowanie i wystawienie nowej. Ja tego nie chcę z powodu wykorzystania dofinansowania. Myślę że muszę domagać się właśnie korekty faktury.

oznacz moderatorów
akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@acyganow Nie ma podstaw prawnych do anulowania faktury. Fakturę można anulować tylko jeśli nie weszła do obiegu.

Jeśli to jest ten sam produkt, to nawet korekta nie jest potrzebna.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@acyganow nie bardzo znam się na księgowości, ale wydaje mi się, że w tym momencie sprzedający nie może już anulować faktury, natomiast jeśli chodzi o korektę to jest tylko kilka powodów, w których można jej dokonać

Powody wystawienia faktury korygującej:

  • stwierdzenie pomyłki w cenie, stawce lub kwocie.
  • udzielanie rabatu po wystawieniu faktury pierwotnej;