anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mam zrobić gdy nie ma pieniędzy ze zrotu towaru?

MAMY ROZWIĄZANIE!
krzysztofkucz1
#7 Wielbiciel#

Kupiłem buty z [edycja]

towar zwróciłem a kasy nie ma.Co mam zrobić w tej sytuacji ? za towar zapłaciłem 144.85 zł .

Już ponad miesiąc czekam na forse.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@krzysztofkucz1 Otwierasz dyskusję, zaraz go zmobilizujesz:https://allegro.pl/dyskusje/nowa lepszy sposób jest taki że składasz wniosek do POK:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów
krzysztofkucz1
#7 Wielbiciel#

dzięki

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@krzysztofkucz1 

po 1 nie używaj publicznie danych firmy - to w niczym nie pomaga a może zaszkodzic

po 2 sprawdz czy paczka wóciła do sprzedawcy czy tez może zagineła a sprzedawca nic nie wie o zwrocie (powinieneś mieć numer nadania do śledzenia przesyłki)

po 3 jesli paczka wróciła i mineło 14 dni od jej powrotu wowczas po prostu napisz do sprzedawcy w formie pytania o przedmiot . Byc może po prostu zapomniał i od razu Ci zwróci pieniądze.

po 4 Jełsi to nie pomoże załóż dyskusje tam pomoże Ci allegro (bo rozumiem że przedmiot kupowany na allegro) a jesli allegro nie zdyscyplinuje sprzedawcy bedziesz mógł sie ubiegać o zwrot z programu ochrony kupujacych

 

Powodzenia 🙂

oznacz moderatorów
milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@_Likos_ Jeżeli został zwrot zrobiony przez Allegro to sprzedawca dostał wiadomość o zwrocie, więc nie pisz że zapomniał, oczywiście może się wstrzymać ze zwrotem do czasu otrzymania towaru ale ma 14 dni na zwrot.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@milka1234567890  nie wiemy czy zwrot był przez allegro. Mogło byc po prostu odesłanie towaru z odstąpieniem w paczce (klient nic nie napisał napisal tylko że odesłał) a byc może w ogóle nie nastąpiło formalne odstąpienie od umowy i sprzedawca nawet nie wie co to za paczka wrócila i dlaczego. Poza tym biore poprawke że wszędzie pracują ludzie. Ktos mógł przyjąc przesyłke połozyć i zapomniec albo np sie rozchorowac i firma nic nie wie że paczka dotarła.

Moim zdaniem zawsze nalezy zacząć od przepływu informacji gdyż w ten sposób sie rozwiązuje połowe takich spraw. Oczywiscie jeśli by sie okazało że to nie pomoże wówczas należy podjąć kolejne kroki.

oznacz moderatorów
Paint_Box
#12 Orędownik#

@krzysztofkucz1 Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i po 24 godzinach w dni robocze, o ile sprzedawca nie zareaguje, poproś w nim o pomoc Allegro. Jeżeli mimo to nie otrzymasz zwrotu wpłaty, wypełnij wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących - Allegro gwarantuje bezpiecznie zakupy; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

Nie musisz sam sobie utrudniać i komplikować sprawy, jak ktoś wyżej Ci radzi. Po prostu otwórz spór, a potem skorzystaj z POK. To najskuteczniejsze i najszybsze metody na odzyskanie pieniędzy.

oznacz moderatorów
Paint_Box
#12 Orędownik#

@krzysztofkucz1 

po 3 jesli paczka wróciła i mineło 14 dni od jej powrotu wowczas po prostu napisz do sprzedawcy w formie pytania o przedmiot . Byc może po prostu zapomniał i od razu Ci zwróci pieniądze.

@_Likos_ wprowadza w błąd. Jeśli paczka wróciła, sprzedawca ma obowiązek oddać wpłatę w tym samym czasie, a nie dopiero po 14 dniach od powrotu paczki. 14 dni liczy się od chwili otrzymania oświadczenia o rezygnacji.

Poza tym @_Likos_ jest mało wiarygodny, ponieważ udziela tu porad, a sam w każdej aukcji stosuje klauzule niedozwolone z rejestru UOKiK, czym rażąco narusza prawo i regulamin Allegro. Nie wiem, jakim cudem ten sprzedawca uzyskał status SS w związku tym.

4) UWAGA!! PRZY WYBORZE LISTU ZWYKŁEGO  EKONOMICZNEGO W ZWIĄZKU Z BRAKIEM MOŻLIWOŚCI ŚLEDZENIA PRZESYŁKI NIE PONOSIMY ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA OPÓŹNIENIA, ZAGINIĘCIE LISTU LUB INNE KŁOPOTY Z PRZESYŁKĄ.PEŁNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PONOSI KUPUJĄCY.

Ten zapis jest niezgodny z art. 548 Kc.

 

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@Paint_Box  naprawde ????

Myśle że powinnas/es to zgłosic 🙂 Juz zacieram ręce 🙂 . Nie wiem skąd skopiowałas/es ten tekst lecz jeśli bym miał czas to byśmy sie w sądy pobawili uwierz mi 🙂

oznacz moderatorów
Paint_Box
#12 Orędownik#

@_Likos_ Już nie muszę zgłaszać, przestraszyłeś się i usunąłeś ten niedozwolony zapis nr 4. z zakładki O sprzedającym 🙂

Pozostały tylko 3 punkty;

1) Informujemy że opcja darmowa dostawa dotyczy wyłącznie transakcji przedpłatowych i jest realizowana wyłącznie usługa Pocztex kurier 48. W związku ze znacznie wyższą ceną przesyłek pobraniowych nie jesteśmy w stanie realizować darmowych wysyłek za pobraniem.

 

2) W związku z dużą ilością nieodbieranych przesyłek pobraniowych informujemy że nie wysyłamy przesyłek pobraniowych przy zaukupach z konta: 

  • istniejącego mniej niż 6 miesięcy 
  • konta JUNIOR  
  • użytkowników niezarejestrowanych. 

Przesyłki przy zakupach z tych kont,wysłamy WYŁĄCZNIE za przedpłatą.

3) Wysyłki dokonujemy tylko iwłącznie na terenie POLSKI. Wysyłka za granice nie jest możliwa.

Punkt 2. też jest niezgodny z regulaminem. Jeżeli udostępniasz pobrania, nie możesz nikogo z tej formy dostawy wyłączać.

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@Paint_Box  NOOO masz racje.

Jak tylko przyszełem na AG i zobaczyłem że jesteś to od razu sie tak wystraszylem że na sesje do psychologa sie zapisalem hihi 🙂

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@Paint_Box  punkt drugi jest ZGODNY Z PRAWEM  a który to punkt regulaminu lamie ? Bo nie doczytalem wiec oświec.  

Zgodnośc z prawem:

"Z normy art. 135 k.w. wynika, że bezwzględnie nie wolno towaru ukrywać, a odmówić sprzedaży towaru można jedynie, gdy ma się ku temu uzasadnioną przyczynę"

Uzasadniona przyczyna: powyższe konta sa kontami malo wiarygodnymi z których wraca duża ilośc nieodebranych przesyłek. 

Ponadto z kazdy z tych klientów może dokonac zakupu przedpłatowego.

A poza tym jak widzisz mam czas wiec teraz OBIECUJE że bedziemy rozmawiac dużo czesciej i dużo wiecej. Skoro Ty nie boisz sie banówi i otwierasz kolejne konta na AG to znaczy że ja także bede mógł 🙂

oznacz moderatorów