anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co mogę zrobic, gdy nie dostalem zwrotu za towar?

bonzo_zb
#7 Wielbiciel#

Witam. Nie odebralem paczki, z punktu zabka, kwarantanna, paczka nie wiadomo dlaczego nie wrocila do sprzedajacego, rozpocząłem dyskusje, cwano tak to rozegral, ze pomoc alegro nie pomogla, a alegro zamknelo dyskuscje bo upłynelo 30 dni, a sprzedajacego zachecilo do zwrotu srodkow, pinkewaz kuoujacy nigdy nie odebral paczki. Ale sprzedajacy zwrotu nie zrobil, a paczka nje wiadomo gdzie, jakby zniknela

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

bonzo_zb kwarantanna , ciężko kogoś znajomego poprosić o odbiór paczki ? wystarczy podać kod do odbioru , ale nieeeee , po co lepiej niech sprzedawca ma problem . Sprzedawca ma prawo do wstrzymania zwrotu środków do powrotu przesyłki to sobie teraz czekaj .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bonzo_zb Poproś o ponowne otwarcie Dyskusji przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... i domaga się w niej zwrotu wpłaty. Ty nie odpowiadasz za paczkę, skoro jej nie nadałeś. Nie doszło do wydania rzeczy. Sprzedawca w takiej sytuacji nie ma prawa opóźniać zwrotu środków czekając aż paczka wróci. Jego ewentualna reklamacja u przewoźnika nie zwalnia go z obowiązku niezwłocznego zwrotu wpłaty. Jeżeli Dyskusja nie pomoże, zamknij ją jako nierozwiązaną i złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@bonzo_zb a odstąpiłeś od umowy ? Zwrot allegro

To sprzedawca powinien Ci oddać co wpłaciłeś minus koszt powrotu paczki do 14 dni od odstąpienia (koszt zwrotu po stronie kupującego ), jeśli tego nie zrobiłeś to jest niewywiązanie się z umowy i sprzedawca może dochodzić odebrania paczki lub pokrycia kosztów powrotu i ponownej wysyłki 😞

Paczka pocztowa jest awizowana i może wrócić nawet po dwóch tygodniach 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

kostas11 W żabkach mają bajzel . klient po 2 tygodniach od nadania poinformował mnie ,że nie otrzymał kodu do odbioru , a okazało się ,że podał stary nie aktualny telefon . Paczka jeszcze leżała w Żabce ! . Krótka piłka do opiekuna , podałem kod i wszystko się zakończyło pomyślnie .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bonzo_zb Nie radzę traktować poważnie rady powyżej. Odstąpiłeś o umowy w Dyskusji, domagając się zwrotu wpłaty. Sprzedawca musi oddać pieniądze, może zmniejszyć zwracaną kwotę o koszt powrotu paczki do niego. Nie może dochodzić żadnego odebrania paczki. Zaginięcie paczki po jej nadaniu przez sprzedawcę (bez odbioru przez kupującego) to sprawa pomiędzy sprzedawcą a przewoźnikiem. Reklamacja złożona przez sprzedawcę nie wpływa na obowiązek niezwłocznego zwrotu wpłaty.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 a Twoje rady są za to jednostronne 🙂  przeczytaj ze zrozumieniem tu kupujący nie odebrał paczki i nie ma żadnej winy sprzedawcy.

Zapoznaj się z przepisami zanim zaczniesz narażać kupujących na koszty 😞

Ty nie odpowiadasz za paczkę, skoro jej nie nadałeś.  jak nie, ma obowiązek odebrać reguluje to  Kodeks Cywilny Art.  535.  a odstąpienie musi być zgodne z ustawą, hasło typu oddaj kasę w dyskusji nie nadaje się do zaksięgowania, podważy to każda kontrola skarbowa a ustawa mówi wyraźnie co należy zrobić 🙂

3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną,
konsument może także odstąpić od umowy:
1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;
2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy

I być tam zawarte odpowiednie dane które też reguluje ustawa 🙂

Jeśli kupujący nic nie zrobi ( odstąpienie do umowy w ciągu 14 dni od zawarcia umowy lub 14 od odebrania paczki ) to sprzedawca może wyznaczyć ostateczny termin odebrania zamówienia i towar sprzedać na koszt kupującego lub oddać do przechowania na koszt kupującego 😉

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

kostas11 po co sobi palce obijasz , nie znamy szczegółów . Autor wątku pisze cyt-,,alegro nie pomogla, a alegro zamknelo dyskuscje bo upłynelo 30 dni, a sprzedajacego zachecilo do zwrotu srodkow, pinkewaz kuoujacy nigdy nie odebral paczki.,,

Widać jest głębszy powód 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@bonzo_zb Nie traktuj rad powyżej serio. Złóż wniosek o zwrot wpłaty z POK, wtedy przekonasz się, że Allegro miało rację pisząc, że sprzedający powinien zwrócić środki, ponieważ kupujący nigdy nie odebrał paczki. UOKiK pisze o możliwości rezygnacji przez kupującego przed odbiorem przesyłki, w takiej sytuacji sprzedawca może pomniejszyć kwotę zwracaną jedynie o koszt, jaki kupujący by poniósł po jej odebraniu i nadaniu. Stanowisko UOKIK wklejane dziesiątki razy, nie chce mi się znowu szukać i wklejać. Odstąpieniem od umowy jest oświadczenie woli złożone w jakikolwiek sposób, nawet telefonicznie. Nie ma obowiązku złożenia pisemnej rezygnacji.

oznacz moderatorów

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

No właśnie. Nic nie wkejajmy 😁.

"Allegro zachęciło...". Allegro zawyczaj, to nie zachęca, tyko żąda.

Śledzenie przesyłki to dla Allegro nie problem, jak też kupujący chyba ma wgląd.

Pewnie są jakieś wątpliwości przemilczane tutaj 🤔.

Kwarantanna to powód by kontaktować się ze sprzdawcą i powiadomić go o sytuacji. Brak kontaktu (z obu stron) skutkuje problemami.

oznacz moderatorów