anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić gdy sprzedawca odmawia zwrotu gotówki?

Client:79808094
#1 Nowicjusz#

zakupiłem produkt i dotarł do mnie uszkodzony, paczka była nie naruszona , napisałem i wysłałem zdjęcia produktu, sprzedawca zażądał zwrotu więc odesłałem produkt, następnie sprzedawca stwierdził że to ja uszkodziłem i odmawia zwrotu gotówki

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:79808094 Otwórz spór, w nim zgłoś problem i po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Do sporu dołącz zdjęcia.

Spór na Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

W sporze pisz, że to była reklamacja, a nie zwrot bez podania przyczyny. 

Spór na Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

Jeśli mimo to nie otrzymasz całej wpłaty, wystąp o jej zwrot z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

A ja to trochę ostrożniej podchodziłbym do podobnych sformułowań. 

To z praktyki - a nie z czystej teorii odpowiadających "teoretyków."

Sporo towaru uszkadzają sobie sami kupujący.

Przykłady:

- Nieodpowiednie otwieranie przesyłki, kupująca nożykiem rozcięła sobie opakowania foliowe od filtrów do dzbanków filtrujących. Oczywiście zgłasza to do reklamacji, bo sprzedający takie wysłał. 

- Szklany dzbanek do filtrowania wody - zgłaszane reklamacje z tytułu uszkodzenia szkła w transporcie (pomimo solidnych zabezpieczeń). Rozwiązanie okazało się bardzo proste - wystarczyło zakupienie własnych plomb i ich naklejanie na dzbanki - ilość reklamacji z tego tytułu natychmiast zmniejszyła się o 90%. 

- Ostatni przypadek - kupujący nie otworzył przesyłki, tylko ją częściowo "rozdarł' i na siłę wyciągną przedmiot - oczywiście go uszkodził i napisał, że był uszkodzony bo przesyłka była uszkodzona. Zwróciłem mu 100%, a co mam zrobić - przecież nie będę "toczył " bojów w dyskusjach. Wymieniłem uszkodzony element i sprzedaję towar po kosztach  - żeby tylko na tym nie stracić. A kupujący trafił na listę VIP.

Więc nie rozumiem, dlaczego zaraz piszecie, żeby kupujący pisali wnioski do POK?

A co mam zrobić z klientem, który odesłał w ramach odstąpienia od umowy inny towar, niż zakupił? Jeszcze z naklejoną ceną z jakiegoś sklepu stacjonarnego? 40 min - tyle czasu zajęło kupującemu otwarcie przesyłki, porównanie z zamawianym towarem, zastanowienie się, co z tym zrobić (brak kontaktu ze sprzedawcą), wyszukanie w internecie odstąpienia od umowy, wydrukowanie go, ręczne wypełnienie długopisem (2 strony), użycie zakreślacza do zaznaczenia pewnych zdań, ręczne sklejenie małego pudełeczka na zwracany przedmiot, poszukanie większego pudełeczka na przesyłkę (przedmiot nie został zwrócony w opakowaniu, w którym został wysłany - a to było najprostsze i najbardziej logiczne), wypełnienie go, owinięcie i zabezpieczenie, dojazd na pocztę, (i tutaj zakładam brak kolejki), pobranie listu przewozowego, ręczne wypełnienie go, naklejenie i opłacenie, zeskanowanie paczki przez pracownika poczty. To w ciągu 40 min. Kupujący zapomniał tylko sobie ściągnąć z przedmiotu naklejkę z ceną z innego sklepu.

Przesyłka za pobraniem za 17,90 zł, kupujący zwrócił na swój koszt (chyba ok. 15 zł), oczywiście nie wypełniając zwrotu przez Allegro. 

I co, ja mam mu zwrócić te wszystkie koszty? W życiu tak nie zrobię.... 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@maxr01 
A co mam zrobić z klientem, który odesłał w ramach odstąpienia od umowy inny towar, niż zakupił?

Poinformować go, że:
a ) w związku z otrzymanym oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy oczekujesz na zwrot Twojej rzeczy w ciągu 14 dni.
b ) otrzymałeś (najprawdopodobniej omyłkowo) od Kupującego jakąś rzecz niebędącą Twoją własnością i wzywasz Go do jej odebrania. Do czasu odebrania rzecz może być przechowywana na jego koszt i ryzyko.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

nowak_t
#1 Nowicjusz#

A co proponujecie w sytuacji, kiedy zakupiłem towar (ok. 50zł), odesłałem go w oryginalnym opakowaniu oraz oryginalnej kopercie foliowej (odwróconej na lewą stronę), a sprzedający odmawia zwrotu pieniędzy bo ponoć odesłałem jakieś tabletki (których wartość jest jakieś 2-3 razy wyższa niż zakup, ale to nie ja je nadawałem)?

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:79808094 
W sporze pisz, że to była reklamacja, a nie zwrot bez podania przyczyny.

W sporze pisz prawdę.
Jeżeli tylko odesłałeś rzecz na wniosek Sprzedawcy albo złożyłeś reklamację i odesłałeś - to możesz napisać, że to reklamacja.
Jeżeli jednak wypełniłeś formularz zwrotu wskazując odstąpienie - Sprzedawca otrzymał już Twoje oświadczenie o odstąpieniu, transakcja została prawnie uznana za niebyłą, a Sprzedawcę przestała wiązać odpowiedzialność np. z tytułu rękojmi za wady rzeczy.
Składanie reklamacji dotyczącej rzeczy po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy jej zakupu - jest więc bezzasadne.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów