anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czarna lista

monte1133
#10 Popularyzator#

Zostałam dodana do czarnej listy przez sprzedającego(tagomago-pl) za to, że wystawiłam mu negatywny komentarz - sam powiedział, że to był powód. Wydaje mi się, iż odmowa sprzedaży ze względu na to, że ktoś wystawia negatywny komentarz, nie jest wystarczającym powodem. Tym bardziej, że sprzedający działa na platformie Allegro, więc automatycznie godzi się na taką formę oceny jego sprzedaży. Gdzie można to zgłosić?

oznacz moderatorów
144 ODPOWIEDZI 144

exoryna
#14 Krzewiciel#

@JKmuzyczny_pl

ej, na serio wymagasz paragonu od konsumenta przy odstąpieniu od umowy?

Przecież to zapis niedozwolony, żebyś nie miał problemów, chociaż tym się upiekło:

https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/e-commerce/pozwy-za-regulaminy-beda-umorzone-e-sklepom-sie...

W zakładce zwroty możesz nawet napisać, że ziemia jest płaska. Nie będzie wiążące dla kupującego coś co nie jest zgodne z prawem. I mógł sobie używać towaru 28 dni, bo takie są przepisy. Sprzedając w necie warto chyba je znać?

 

oznacz moderatorów

JKmuzyczny_pl
#7 Wielbiciel#

Interpretacja US jest jednoznaczna- jeśli dokonuje zwrotu na urządzeniu fiskalnym, to podstawą do wykonania takowego zwrotu, a co za tym idzie odliczenia naliczonego podatku do US - MUSZĘ W "PAPIEROLOGI" MIEĆ ORYGINAŁ PARAGONU ZWRACANEGO TOWARU. JEŚLI PODCZAS KONTROLI NIE BĘDZIE TAKIEGO PARAGONU CZY NP. PODPISANEJ PRZEZ ZWRACĄJACEGO KOREKTY FAKTURY TO TAKI ZWROT JEST NIEWAŻNY I MUSZĘ ZAPŁACIĆ PODATEK A PRZY OKAZJI KARĘ + ODSETKI JAK TO ODKRYJĄ :).Czy to że jakiś debil nieprowadzący nigdy firmy ani żadnej działalności wymyśla bzdurne przepisy, to my przedsiębiorcy musimy odpowiadać ??????

 

Jeśli już tak "cwaniakujesz" 🙂 to proszę wytłumacz mi czy w porządku jest A ZARAZEM ZGODNE Z PRAWEM - niezwrócenie paragonu celem uzyskania korzyści np jakiegoś dofinansowania z  MOPSU gdzie wymagany jest dowód zakupu??? - TO JEST PRZESTĘPSTWO.  A weźmy sytuację z innej beczki,- np. jeśli nieuczciwy sprzedawca tworzy fikcyjne zwroty żeby nie płacić podatku, gdzie wg Twojej teorii może to robić bez dowodu zakupu 🙂 toż to jest przestępstwo doskonałe i robione pod przykrywką prawa, przecież w przypadku sprzedaży paragonowej jest to nie do sprawdzenia 🙂 ....... 

 

NIE WIEM JAK JEST W INNYCH US NA TERENIE KRAJU, bo wiem że są różne interpretacje tych samych spraw W MOIM US PRZY ZWROCIE FISKALNYM WYMAGANY JEST PARAGON LUB PODPISANA KOREKTA FAKTURY i jeśli tego nie mam to muszę zapłacić podatek od sprzedaży

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@monte1133  Patrząc z dystansu na tę sytację - jak to wygląda: wystawiając ocenę NIE POLECAM dajesz informację potencjalnym klientom, aby nie kupowali u tego sprzedawcy, ale mimo to sama chcesz w tym miejscu robić zakupy. Kiedyś pewien polityk w podobny sposób się tłumaczył: " głosowałem za, ale się nie cieszyłem" .

Endrju
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@a_brod Mi przypomniał się inny, który "palił, ale się nie zaciągał"😂

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Mis_Izydor
#9 Pomysłodawca#

@monte1133 

Nie precyzujesz, czy sprzedawca specjalnie i umyślnie wprowadził Cię w błąd tworząc taki a nie inny opis produktu, czy też może to Ty źle zrozumiałeś/aś przekaz, podczas gdy stu innych Kupujących odczytało go właściwie? Generalnie podstawą rozwiązywania wszelkich sporów jest rozmowa. Sprzedawcy czasem się mylą, ale z doświadczenia wiem, że wystarczy napisać do nich maila/zadzwonić/otworzyć dyskusję, wskazać nieprawidłowości i poprosić o rozwiązanie problemu, aby znaleźć wyjście z sytuacji satysfakcjonujące obie strony. Wystawienie komentarza negatywnego jest ostatecznością. Wcale się nie dziwię, że sprzedawca nie chce współpracować z osobą, która psuje mu opinię, chociaż "reszta była oceniona dobrze".

A teraz jeszcze otrzymał przez Ciebie upomnienie...

I czego oczekujesz??? Że Cię odblokuje??? 😅

Bez prawomocnego wyroku sądu raczej marne szanse.

oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@Vryko 135 Kodeksu Wykroczeń: Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby taka przyczyna była nieuzasadniona. Który klient by to wygrał to w sądzie? Zaniżanie ocen to wystarczająca przyczyna. Przecież mogę stwierdzić że klient zrobił to złośliwie, kiedy wiem na 100% że towar był zgodny z opisem, wysyłka trwała tyle co w opisie, oraz że kupujący się nie kontaktował, a mimo to zaniżył obsługę klienta oraz zgodność z opisem. Bo np zaniża i dla zasady daje wszystkim po 4 gwiazdki. To chyba uzasadniona przyczyna.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@dawal50 Nie musisz mi cytować artykułu...znam go. I kilka innych także. Podałem wyłącznie możliwości, jakie ma pytająca. I nie mam pojęcia, co sąd może uznać za "uzasadnioną przyczynę". 

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

RED
#17 Koryfeusz#

kup u niego bez logowania

 

ale zastanów się co pisza moi przedmówcy, bo mają rację - publicznie nawoływałaś do niekupowania u sprzedawcy i dziwisz się, że nie chce ci już sprzedawać produktów?

Przytocz mi punkt regulaminu allegro, gdzie sprzedawca godzi się na wystawianie komentarzy bo chyba coś ci się pomyliło art 212 i216 Kodeksu Karnego znasz?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@RED, ja bym tak nie naciskał bo u niego jest najtaniej.
Lepiej niech poszuka w innych sklepach/u innych sprzedawców.
W końcu bez rejestracji nie ma opcji zwrotów, ocen, itp.
Ja bym się tak nie upierał na jednego sprzedawcę, bezsens.

oznacz moderatorów

tere8484
#7 Wielbiciel#

I dodam że żadna siła by mnie nie zmusiła do usunięcia Sz.P z czarnej listy............

oznacz moderatorów

atarog
#12 Orędownik#

@monte1133  dobre... wystawić negatywa i mieć pretensje, że sprzedawca dodał Cię do CL.
"Wydaje mi się, iż odmowa sprzedaży ze względu na to, że ktoś wystawia negatywny komentarz, nie jest wystarczającym powodem. " - niestety jest. Niestety dla Ciebie.

oznacz moderatorów

Gandzialf_Green
#7 Wielbiciel#

dziękuję za ujawnienie swogo wewnętrznego Jausza.... moja czarna lista na firmowym koncie przyjęła allegrowiczkę z otwartymi ramionami 🙂 może ujawni się Was tu więcej???

oznacz moderatorów

tere8484
#7 Wielbiciel#

Stosuje P. ostateczne rozwiązanie ,psuje gościowi sprzedaż, nie raczy się wysilić na napisanie maila, telefon i rozwiązać problem ugodowo ......................WIĘC NIE ROZUMIEM ZDZIWIENIA.........

Zrobiłbym to samo , mało tego prawdopodobnie założyłbym Sz.P sprawę z powództwa cywilnego jeśli komentarz nie byłby podstawny i w pełni uzasadniony( co zręsztą w dwóch przypadkach zrobiłem i wygrałem włącznie ze zwrotem kosztów i straconymi zyskami ze względu na niezasadny komentarz).Mam nadzieję że oduczyłem delikwentów wystawiania komentarzy typu bo tak mi się podoba lub miałem zły humor.............

Niestety zauważyłem że od dłuższego czasu kupujący traktowany jest jak święta krowa, nie można mu wystawić komentarza, może przebić licytację i nie zapłacić (bo mu się odwidziało albo zalicytował lub wcisnął KUP TERAZ dla zabawy ). A my jako sprzedający tracimy opłatę za wyróżnienie,czas aukcji, czas ponownego wystawienia, trzeba pisać o zwrot prowizji( i jeśli delikwent tego nie potwierdzi to następna strata......)Reasumując uważam że jest to wszystko grubo nie w porządku do sprzedających , tym bardziej że to my ponosimy koszty przedaży i płatności Allegro a nie kupujący........................

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@tere8484, prawda to. Przy okazji ktoś napisał z supportu tutaj, że prowizja od połowy marca (założmy 1 kwi) będzie naliczana dopiero po 7 dniach od momentu wybrania przez kupującego rodzaju wysyłki.

oznacz moderatorów

Adamart36
#7 Wielbiciel#

oby

oznacz moderatorów

KostekMax
#10 Popularyzator#

Ciekawe kiedy Allegro zrozumie że więcej osób na czarnej liście = mniejsza sprzedaż czyli mniejszy zarobek Allegro, no i ryzyko utraty klientów którzy mogą pójść na inne platformy kupować skoro tu nie mogą.

A jakby tak doliczali do tych swoich punktacji sprzedających (za czas odpowiedzi, poziom jakości obsługi etc) także ilość osób na czarnej liście czyli czym więcej osób ma dany sprzedawca na niej tym niższa nota od Allegro i ryzyko utraty benefitów np SS, smarta etc.

Z jednej strony sprzedający miałby prawo dodawać do czarnej listy a z drugiej strony musiałby się zastanowić czy dodając lekką ręką nie podcina sobie gałęzi.
Wilk syty i owca cała 🙂

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@KostekMax Rozwińmy ten pomysł - czym więcej sprzedających ma daną osobę na czarnej liście, tym mniej poważnie traktowane są zakładane przez taką osobę dyskusje, a komentarze negatywne zanim zostaną opublikowane, są wnikliwe badane przez pracowników allegro pod kątem zgodności z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Tak... i w drugą strone , im więcej sprzedający ma ocen negatywnych i dyskusji często nieuzasadnionych tym mniejsze szanse ma na wsparcie ze strony allegro .CL to ostatnie narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Mógł cię dodać do CL choćby dlatego ,że nieuzasadniłaś lub przekoloryzowałaś ocenę / słusznie/ . Ostatnio dostalem negatya cyt , ,,henna słabo kryje siwe wlosy ,, 

 inny,,, tabletki do zmywarki pozostawiają osad ,, kolejny ,, szczoteczki zapakowane w folię bąbelkową ,,, zarzucają nieorginalność produktu który już bardziej oryginaly być nie może ...pewnie w celu wyłudzenia .

System ocen nie sluży do oceny produktu na , który sprzedający nie ma wpływu tylko na przebieg transakcji .

Jeśli wyskakuje Ci okienko ,, sprzedający umieścił Cię na CL ,, to sygnał ,że przebieg ostatniej transakcji nie był dla Ciebie satysfakcjonujący i chyba nie jest to odpowiednie miejsce dla Twoich ponownych zakupów .

oznacz moderatorów

glenmoranghie
#13 Ambasador#

@mdrogeria  "System ocen nie sluży do oceny produktu na , który sprzedający nie ma wpływu tylko na przebieg transakcji ."  

Nie do końca się z tym zgodzę. Sprzedający nie może uchylać się od odpowiedzialności za jakość sprzedawanego towaru. Jeżeli ktoś sprzedaje badziewie (nie twierdzę że Ty to robisz) to niech się nie dziwi że dostaje sporo negatywów. 
Natomiast w sporadycznych, losowych przypadkach problemow z zakupionym towarem klient najpierw powinien reklamować, a dopiero potem wystawiać ocenę.

oznacz moderatorów