anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy mogę ponownie opłacić anulowaną płatność w cenie z dnia zakupu?

marcus33
#7 Wielbiciel#

Witam, 16 czerwca wybrałem do kupienia dwa produkty i niestety wybrałem złą płatność i aukcja dalej widnieje w kupionych żeby opłacić zamówienie, jeśli je opłacę to mimo zmiany cen danego produktu otrzymam go? 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

la_nika
Moderator
Moderator

@marcus33 zakup powinien zostać opłacony w ciągu 7 dni, w tej chwili status płatności to anulowana, a ponieważ minęło więcej czasu to nie będzie możliwości ponowienia płatności.

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

marcus33
#7 Wielbiciel#

Właśnie klikam opcję ponów płatność i przechodzi dalej do wykonania przelewu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@marcus33 W takim razie ponów płatność i zrób przelew. Liczy się cena z dnia zakupu, czyli z dnia, w którym towar pojawił Ci się w zakładce Moje zakupy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@marcus33 w takim razie ponów płatność jak radzi @xyz96, wówczas będzie obowiązywała cena z dnia zakupu. Możliwość ponowienia płatności jest dostępna wyjątkowo, ponieważ automatyczne anulowanie zamówienia, jeżeli kupujący nie opłaci go w ciagu 7 dni wprowadziliośmy 1.07.2021r., dlatego w Twoim przypadku, ponieważ do zakupu doszło 16.06.2021 możliwe jest jeszcze ponowienie płatności 🙂 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@la_nika Co to jest "automatyczne anulowanie zamówienia"? Allegro w imieniu kupującego odstępuje od umowy ze sprzedawcą, czyli zmusza go do odstąpienia od umowy? Czy może Allegro w imieniu sprzedającego uznaje umowę za nieważną ze względu na niedotrzymanie terminu zapłaty w ciągu 7 dni? Jeśli to drugie, sprzedający powinien wyznaczyć dodatkowy termin.

oznacz moderatorów

ares_
#12 Orędownik#

@xyz96 na jakiej podstawie sprzedający ma wyznaczyć dodatkowy termin?

@la_nika czy w tym przypadku sprzedawca będzie miał obowiązek wysłać produkt za cenę z dnia zakupu skoro według regulaminu klient ma 7 dni na zapłatę za zamówienie a miną ponad miesiąc?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ares_ Zapytaj Allegro. To tutaj na forum pojawiały się wypowiedzi moderacji, że w takim przypadku sprzedawca powinien wyznaczyć dodatkowy termin. Jeśli się nie pojawiały, niech moderacja zaprzeczy 🙂

oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@xyz96 o automatycznym anulowaniu nieopłaconego zamówienia pisaliśmy tutaj. Sprzedający w przypadku opcji kup teraz może sam zdecydować po jakim czasie zamówienie będzie anulowane (minmalnie 7 dni, maksymalnie 30 dni). Jest to druga opcja - umowa jest uznana za nieważną ze względu na niedotrzymanie czasu terminu zapłaty (o którym, tak jak pisałam wyżej, decyduje sprzedający).
@ares_ stara zasada w przypadku nieopłaconych zamówień była taka, że nie można było opłacić zamówień starszych niż 2 miesiące, czyli w tym wypadku kupujący może zamówienie opłacić za taką cenę jak w momencie dokonania zakupu. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ares_
#12 Orędownik#

@la_nika bardziej mi chodziło o perspektywę sprzedawcy...czy sprzedawca miał obowiązek wysłać takie zamówienie skoro kupujący przez miesiąc nie płacił a zmieniła się cena. Ale chyba nie ma się co nad tym zastanawiać skoro zmieniły się zasady 🙂

@xyz96 myślałem, że będziesz miał na to jakiś przepis którego nie kojarzę 🙂 Ale skoro nie to jednak dobrze zawsze robiłem anulując stare, nieopłacone zamówienia bez informowania klientów.

oznacz moderatorów

Agent051
#13 Ambasador#

@ares_ Z perspektywy sprzedawcy jest podstawa prawna w kodeksie cywilnym. Sprzedawca jest zobowiązany do wyznaczenia dodatkowego terminu, a niedotrzymanie przez kupującego tego terminu powoduje zgodne z prawem odstąpienie od umowy przez sprzedającego. 

Art.  491.  [Skutki zwłoki]
§  1. 
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy. Może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@la_nika Pytanie było inne. Co to jest "automatyczne anulowanie zamówienia"?

Na jakiej podstawie sprzedający anuluje zamówienie po 7 dniach bez wyznaczania dodatkowego terminu? Poza tym to jest automatyczne anulowanie, czy anulowanie przez sprzedającego?

Czy możesz wytłumaczyć @ares_ na jakiej podstawie pisaliście tu wcześniej, że sprzedający po przekroczeniu czasu 7 dni na wpłatę powinien wyznaczyć dodatkowy termin i dopiero po jego przekroczeniu może odstąpić od umowy ze względu na jego niedotrzymanie? Jaka to była podstawa prawna? Dlaczego już teraz nie musi wyznaczać dodatkowego terminu? A może jednak musi?

W podlinkowanym artykule jest napisane;

Nieopłacone zamówienia anuluje Allegro

Dodatkowo zadbamy o nieopłacone zakupy. Zamiast czekać na reakcję klientów, anulujemy zamówienia:

Oznacza to, że jednak Allegro anuluje zakupy (odstąpi od umowy) za kupującego.

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@la_nika  @ares_ chyba jednak źle robiłeś.

po upływie 7 dni od daty zakupu możesz rozważyć ponowne wystawienie przedmiotu na sprzedaż. Jednak powinnaś przed tym poinformować o tym Kupującego i wyznaczyć mu ostateczny termin na wpłatę z zastrzeżeniem, że jeśli Kupujący go nie dotrzyma, to może nie sfinalizować transakcji. Zabezpiecza Cię to na wypadek, gdyby Kupujący chciał sfinalizować zakup po zbyt długim czasie. 

   Maja
   Moderator
oznacz moderatorów

la_nika
Moderator
Moderator

@xyz96 to wiadomość sprzed wprowadzenia zmiany, wtedy możliwość ponowienia płatności nie była dostępna dopiero po 2 miesiącach, więc wyglądało to inaczej. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@la_nika Czyli jednak teraz Allegro anuluje zakup (odstępuje od umowy ze sprzedawcą) za kupującego 🙂

oznacz moderatorów