anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy przysługuje prawo do zwrotu, zakup na firmę z fakturą vat przedmiotu o charakterze zawodowym ?

225BMW
#8 Zapaleniec#

Witam chciałbym poruszyć kwestię sporu w sprawie prawa do zwrotu: Klient jest przedsiębiorcą który zajmuje się sprzedażą używanych części samochodowych i dokonuje zakupu na firmę z fakturą vat a przedmiotem zakupu są części samochodowe a więc w świetle przepisów praw konsumenckich opierając się o Art. 38a dokonuje zakupu który ma charakter zawodowy - ściśle związany z działalnością prowadzoną przez niego.

Czy w takiej sytuacji przysługuje mu prawo do zwrotu zakupionego przedmiotu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny ?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

@225BMW Nie w świetle prawa nie ma , niemniej ostateczna decyzja przyjąć / nie przyjąć należy do sprzedawcy .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli jest to związane z charakterem działalności firmy to nie ma prawa.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@225BMW 
Ustawowe, konsumenckie prawo do odstąpienia od Umowy (z Art. 27 UoPK) w takim przypadku nie przysługuje kupującemu

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Jeśli wysłany przedmiot był zgodny z opisem - to nie ma takiego prawa.

oznacz moderatorów

225BMW
#8 Zapaleniec#

Wysłany przedmiot zakupu jest zgodny z opisem i w 100% sprawny technicznie kupujący zgłosił zwrot nie widząc go nawet na oczy ponieważ bazował na opinii mechanika który odebrał wysyłkę. Przedmiotem była przekładnia kierownicza - część mechaniczna którą Panowie chcą odesłać - jak twierdzą nie podoba im się. Część o której mówimy to nie jest część karoserii błotnik / drzwi żeby miało się coś nie podobać, myślę że powinni najpierw zamontować część w pojeździe a następnie gdyby doszło do sytuacji że coś nie działa to zareklamować zakup przedmiotu..  Zadzwoniłem do kupującego aby wyjaśnić kwestię dokonania zwrotu, niestety pan kupujący to straszny cwaniak i on wie lepiej co jemu się należy, on nie będzie dyskutował tylko otwiera dyskusję w allegro..  Myślę że panowie mogli wyciągnąć sobie z mojej części coś co zepsuło się w ich pojeździe i na cwaniaka próbują odesłać to jako zwrot bez podania przyczyny.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Bez podania przyczyny nie musisz przyjmować, ale jak złoży reklamację to musisz się do niej odnieś.

oznacz moderatorów

225BMW
#8 Zapaleniec#

Oczywiście zgadzam się z tym, taką opcję udostępniłem kupującemu, chciał dokonać zwrotu bez podania przyczyny a więc zasugerowałem aby odesłał przedmiot w ramach reklamacji a ja oddam go do firmy która zawodowo zajmuje się naprawą i regeneracją, oni sprawdzą daną część od A do Z wystawią mi opinie i jeśli przedmiot okaże się sprawny technicznie i bez uszkodzeń to odsyłamy z powrotem do klienta.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@225BMW cóż w świetle prawa moim zdaniem nie masz obowiązku przyjmowania tego zwrotu natomiast chyba nie do konca sie zgadzam z tym ze "panowie sobie cos wymontowali" . Jeżeli ktoś chciałby coś wymontować i zrobić zwrot to nie brałby na to faktury ( bo po co sobie utrudniać ??) . Być może coś rzeczywiście nie pasowało.

Ja chyba spokojnie był poczekał na wracajacy produkt i dokladnie go sprawdził. Chyba lepiej po prostu sprzedac produkt komuś kto go potrzebuje niz wykłucać sie o prawa zwrotu.

Niedawno miałem przypadek że firma zrobila zakup na FV na sp zo.o.  Niestety ktos nie zdążył odebrać z paczkomatu a że po kilku dniach i ponownej wysyłce produkty już by nie były potrzebne to kupujący zrobił zwrot. Zgodnie z prawem moglismy nie przyjmować zwrotu lecz odzyskaliśmy towar , sprzedaliśmy go ponownie i wszyscy sa zadowoleni. 

My bo i tak sprzedaliśmy produkt, pierwszy kupujący - bo mimo że nie musieliśmy poszliśmy mu na reke ( może kiedyś wróci na zakupy) i kolejny kupujący który kupił produkt taki jak potrzebował. Nikt nie tracil czasu i nerwów

Musisz sobie sam przekalkulować co jest dla Ciebie bardziej opłacalne. Scisłe trzymanie sie litery prawa czy też oszczedności czasu i energii.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Jeżeli Sprzedawca wyłączyłby rękojmię dla przedsiębiorców (a mógł) to reklamacja z tytułu rękojmi też mogłaby być nieskuteczna.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów