anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca może nie zwrócić kosztów dostawy?

MAMY ROZWIĄZANIE!
edysta1845
#7 Wielbiciel#

Zakupiłam na raty przez allegro namiot biesiadny. Po otrzymaniu nie spełniał on moich oczekiwań odstąpiłam  od umowy u sprzedawcy i w banku. Towar został odesłany na mój koszt. 

Okazało się że sprzedawca nie zwrócił pełnej kwoty do banku. Został zwrócony tylko koszt towaru bez wysyłki. Teraz bank domaga się ode mnie pokrycia pozostałych kosztów.

Czy sprzedawca ma prawo nie zwrócić pełnej kwoty do banku jaką otrzymał, a czy bank ma prawo domagać się tych pieniędzy ode mnie?

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

W przypadku reklamacji to sprzedawca pokrywa koszt przesyłki zwrotnej.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@kolekcjoner608 W przypadku uznanej reklamacji.😁

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Który przepis stanowi o tym, że koszt wysyłki zwrotnej pokrywa sprzedawca tylko w przypadku uznanej reklamacji? Nie ma takiego przepisu, to twój wymysł.

Poza tym w wątku nie chodzi o koszt odesłania, tylko o koszt dostawy po zwrocie towaru.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@edysta1845 Nie, sprzedawca ma obowiązek zwrócić także koszt dostawy, wynika to z przepisów. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś problem i po 24 godzinach poproś w nim o interwencję pracownika Allegro - wtedy sprzedawca szybko zwróci zaległą kwotę.

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

To bardzo ciekawa sytuacja - podwójnie ciekawa z prawnego punktu widzenia.

Po pierwsze - możesz mieć rację, ale nie musisz. Jeśli sprzedający oferował - przypuśćmy - dostawę za 30 złotych, a klientka wybrała taką za 60 złotych, sprzedawca ma pełne prawo oddać tylko 30, zgodnie z dyspozycją art. 33, przytoczoną przez @gierland. I tu nie ma dyskusji.

Ale sprzedający nie oddał ani grosza, wiem. I co wtedy🤔

Po drugie: jeśli sprzedawca oferował darmową dostawę w ramach Allegro Smart, a kupująca z tej dostawy nie skorzystała - to czy można uznać, że był to "zwykły sposób dostawy", czy nie?

Może tak - przecież każdy kupujący może korzystać ze Smarta.

Może nie - bo trzeba Smarta wykupić, więc nie do końca jest to taka zwykła metoda dostawy.

Dopóki nie będzie choć jednego rozsądnego wyroku w podobnej sprawie, wiemy tylko, że nic nie wiemy. Brakuje orzecznictwa...

Za to wiemy (przynajmniej ja wiem), co zrobi Allegro. Oddawaj, bo jak nie, to...!

We wczesnopowojennej Warszawie często można było usłyszeć "kup pan cegłę, bo cegłą". W dwudziestopierwszowiecznym Allegro można usłyszeć to samo, tylko troszkę wygładzone😉

oznacz moderatorów
edysta1845
#7 Wielbiciel#

Dziękuję udało mi się przez to rozwiązać swój problem 🙂

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Może nie oddać jak to był zwrot, a w jaki sposób odbyła się dostawa i co było napisane w zakładce o zwrotach.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Nie znasz podstaw i wprowadzasz w błąd.

Art. 32 Ustawy.

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
oznacz moderatorów
gierland
#12 Orędownik#

Kolejny artykuł tej ustawy mówi:

Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

 

oznacz moderatorów
Mac20ek00
#13 Ambasador#

Dodatkowych nie, ale najtańszej oferowanej wysyłki zwrotnej już tak.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 ta.... jak napisałaś ,,przedsiębiorca ,, , a jak było na razie nie wiemy .

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@edysta1845 
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kto-ponosi-koszty-zwrotu-przesyl...

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@edysta1845  Na twoje pytanie odpowiedzi może być wiele.  Nie piszesz czy sprzedający to firma czy osoba prywatna. Nie piszesz  czy kupiłaś namiot jako firma czy osoba prywatna. Nie napisałaś jasno i wyraźnie dlaczego zwróciłaś namiot  -  czy kolor ci nie pasował, a więc zwrot bez podania przyczyny,  czy też może wykryłaś jakieś wady i była to reklamacja.

W każdym z tych przypadków odpowiedź może być zupełnie inna.

oznacz moderatorów