anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego MediaMarkt blokuje klientów, którzy dokonali zakupu kilku sztuk towaru ?

Idź do rozwiązania
Psychedelic99
#10 Popularyzator#

Witam,

zakupiłem kilka sztuk produktu na koncie "MediaMarktPolska" , po 3 tygodniach chciałem ponowić zamówienie, niestety przy próbie realizacji koszyka wyskakuje informacja "Nie możesz kupić w tej ofercie - sprzedający dodał Cię do czarnej listy."

na pytanie skierowane do sprzedawcy otrzymałem odpowiedź:

"Dzień dobry,
Szanowny kliencie,

Uprzejmie informuję, że profil został dodany na czarną listę z powodu zakupów w hurtowych ilościach.
W razie dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Pozdrawiam,
Zespół MediaMarkt"

pamiętacie slogan owego sprzedawcy "nie dla **piiip**ów" sprzed kilku lat?

MediaMarkt idzie z duchem czasu stosując blokady "nie dla zakupów powyżej 1 sztuki"Przechwytywanie.PNG

:D:D:D

oznacz moderatorów
170 ODPOWIEDZI 170
Knowhere
#21 Demiurg#

@vonNogay Ciekawe zatem dlaczego scalperzy mają problemy z prawem, w związku ze swoją działalnością😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
anabolic
#2 Obserwator#

Nie wiem czy wiesz ale w Polsce mamy tez prawo nadrzędne nad dostępnym narzędziem:) Prawo konsumenckie oraz regulamin Allegro:) Sprawa zgłoszona do RPK wygrana 🙂

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#13 Ambasador#

Skoro stosują komunistyczne zagrywki z reglamentacją towaru, szukaj u innego "Żyda" 🙂 Widać, że sklep nie dla "idjotów", tymczasem to z klientów robią idjotów.

Wiola
oznacz moderatorów
Psychedelic99
#10 Popularyzator#

na pytanie dlaczego moje konto zostało dodane do czarnej listy otrzymałem właśnie kolejną odpowiedź

"Dzień dobry,

Dziękuję za kontakt z Działem Obsługi Klienta MediaMarkt. Uprzejmie informuję, że nasza oferta na Allegro jest skierowana do klientów detalicznych.

W razie dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu.

Pozdrawiam, Zespół MediaMarkt"

a to ciekawe 😄Przechwytywanie.PNG

oznacz moderatorów
Psychedelic99
#10 Popularyzator#

MediaMarkt pisze "nasze oferty skierowane są do klienta detalicznego", banujemy za zakupu powyżej 1-2 sztuk, etc. niech Allegro do tego się ustosunkuje w dyskusji za dwa dni. Dokonałem zakupu zgodnie z narzędziami w ofercie, mogłem zakupić 10 sztuk produktu, zakupiłem, w ofercie nie było informacji, że sprzedawca tego zabrania. Uważam, że ban, blokada na koncie nie powinna być obojętna operatorowi portalu, gdyż sprzedawca w ten sposób ewidentnie "robi co chcę"

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Psychedelic99 Moim zdaniem sklep naruszył prawo odmawiając zakupu na odległość z tych powodów, a ta odpowiedź świadczy dodatkowo o naruszeniu regulaminu Allegro. Aukcje na Allegro mają charakter otwarty, są więc kierowane do wszystkich i sprzedawca nie może ograniczać ilości zakupionych sztuk.

Dobrze, że otworzyłeś Dyskusję, poczekaj na wypowiedź pracownika Allegro. Za ograniczanie ilości, wobec sklepu powinny zostać podjęte odpowiednie działania, ale na zbyt wiele nie licz. jeśli chodzi o samą możliwość naruszenia przepisów, Allegro odeśle Cię do sądu.

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#13 Ambasador#

@xyz96  Też tak sądzę i mam jeszcze jedno przypuszczenie, że nie chodzi im o klienta detalicznego, bo to moim zdaniem totalna ściema, tylko o to, by "zwabić" klienta do ich sklepu internetowego bądź stacjonarnego celem zminimalizowania opłat za prowizję od sprzedaży.

Mam maszynkę do kawy na kapsułki i regularnie kupuję ich więcej, a jakiś czas temu kupiłam 180 sztuk na zapas u sprzedawcy, który ma firmę.

Nikt mnie nigdy nie zbanował. Każdy się cieszy, że może sprzedać.

Wiola
oznacz moderatorów
Psychedelic99
#10 Popularyzator#

"Dziękuję za kontakt z Działem Obsługi Klienta Allegro Media Markt.

Uprzejmie informuję, że taka informacja znajduje się w regulaminie naszego sklepu MediaMarkt.

 
W razie dodatkowych pytań zapraszam do ponownego kontaktu."

dobre 😄 na pytanie gdzie znajduje się informacja ""nasze oferty skierowane są do klienta detalicznego", odpowiedź sklepu firmowego MediaMarkt na Allegro kieruje mnie do regulaminu na stronie sklepu internetowego MediaMarkt, w Allegro takiej informacji nie ma 🙂

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Na Allegro takiej informacji nie ma, bo byłaby to treść naruszająca regulamin.

oznacz moderatorów
RED
#17 Koryfeusz#

@xyz96 ma rację

regulamin allegro nie zezwala na reglamentację towaru

@_HolaOla_ @msniezek @nat_not 

co na to allegro?

oznacz moderatorów
_Likos_
#16 Inspirator#

@Psychedelic99  oto definicja handlu hurtowego:

"Sprzedaż hurtowa - definicja


Handel hurtowy w najprostszym ujęciu polega na skupowaniu dużych ilości danego produktu wprost od producentów i odsprzedawaniu go do punktów handlu detalicznego - sklepom, supermarketom itp. Jednak zanim to nastąpi, hurtownia musi zadbać o właściwe magazynowanie towaru, posortowanie na mniejsze partie, zapakowanie i przygotowanie do sprzedaży."

 

Wiec możesz spokojnie napisac że ZAKUP KILKU CZY KILKUNASTU SZTUK NADAL JEST ZAKUPEM DETALICZNYM (sorki za caps). Lecz jestem ciekaw co Media Markt i ich regulami na to 🙂

oznacz moderatorów
mikeza
#17 Koryfeusz#

dla mnie ogólnie ten media markt to dziwny sklep. Dwukrotnie robiłem podejście do zakupów stacjonranych sprawdzając stan magazynowy na stronie internetowej, po czym jak udawałem się do sklepu, to okazywało się, że tego produktu nie ma u nich fizycznie, pomimo, że na stronie pokazywało, że powinien być. Instruowano mnie, że powinienem złożyć zamówienie online i dopiero pojawić się po odbiór osobisty. Innym razem celowo kupiłem na allegro, bo w sklepie również nie mieli nic na stanie. Dziwna jest ta polityka, mało zachęcająca do kolejnych zakupów.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
Wioletta2701
#13 Ambasador#

@mikeza Stąd jedyny słuszny moim zdaniem wniosek. Olewać gigantów, skoro mają klientów w głębokim poważaniu i dać zarobić mniejszym firmom 🙂

Ciekawe, co na to Allegro, skoro ten sklep łamie zasadnicze prawa konsumentów.

Inna rzecz, że ci giganci wcale nie są tak tani. Na jesieni zeszłego roku szukałam nowej komórki i ich ceny były wyższe od sprzedawców posiadające małe firmy. Dałam zarobić małej firmie na Allegro 🙂

Wiola
oznacz moderatorów
damianos99
#9 Pomysłodawca#

czekam na wpis Allegro w tym temacie

"MediaMarktPolska 25 maja 2021 15:15

Szanowny Kliencie,

Jako Sprzedający mamy takie prawo - korzystamy z funkcji udostępnionej przez serwis Allegro.

Z poważaniem,
Jxxxxxxxxxx"
 
"Panie Jxxxxxxxxx,

zostałem dodany do czarnej listy z powodu "hurtowych zakupów", otrzymałem od Państwa informację mailowo:

"„Uprzejmie informuję, że profil został dodany na czarną listę z powodu zakupów w hurtowych ilościach.”

"Uprzejmie informuję, że nasza oferta na Allegro jest skierowana do klientów detalicznych"

na zapytanie gdzie w ofercie na Allegro znajduje się taka informacja, otrzymałem kolejną odpowiedź

"Uprzejmie informuję, że taka informacja znajduje się w regulaminie naszego sklepu MediaMarkt"

Panie Jxxxxxxxxx, proszę wskazać miejsce w ofercie, może coś pominąłem, gdzie widnieje informacja w regulaminie sklepu MediaMarktPolska na Allegro, że oferta skierowana jest do klientów detalicznych i zakup w ilości 10 sztuk danego produktu kwalifikowany jest do zakupu hurtowego i w efekcie konto zostaje po takim zakupie zablokowane.

Allegro, proszę o pomoc, wszystko opisane wyżej, dokonując zakupu w ilości 10 sztuk w ofercie otrzymałem upomnienie, że zakup został zakwalifikowany jako zakup hurtowy, który skutkuje blokadą konta i dodatkowo taki zapis zawarty jest w regulaminie sklepu MediaMarktPolska na Państwa portalu, proszę o weryfikację gdzie w ofercie jest zawarta informacja na jaką powołuje się Państwa sprzedawca."
oznacz moderatorów
DarkStoorM
#16 Inspirator#

Ale ładnie kręcą. Wyrazy "hurt" i "detal"  nie występują ani w ich ofercie, ani w zakładkach.

Na ich stronie (to już nas nie obchodzi) widnieje informacja "2. Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży hurtowej, z zastrzeżeniem pkt. V.12 poniżej, ani sprzedaży Produktów w celu ich dalszej odsprzedaży."

I patrzymy niżej : 

12. Każde Zamówienie może obejmować nie więcej niż dziesięć (10) pozycji asortymentowych (przez co rozumie się oznaczenie rodzaju, marki i ewentualnie modelu Produktu). W ramach każdej z pozycji asortymentowych Użytkownik może zamówić nie więcej niż dwa (2) egzemplarze tego samego Produktu, jednakże nie częściej niż jeden (1) raz w tygodniu.  [...] Zamówienie może być podzielone na kilka odrębnych Zamówień (*). Wszelkie koszty związane ze Zamówieniem są dostępne do wglądu Użytkownika przed złożeniem Zamówienia, w Koszyku. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo anulowania Zamówienia naruszającego warunki określone w zdaniu poprzedzającym, za uprzednim poinformowaniem Użytkownika.

Jakieś podstawy prawne czemu zabraniają zakupów większych ilości? Po drugie, przy zakupach NA ALLEGRO, powyższe już nas nie obchodzi 🙂

Wystawił 20, kupujesz 20, Allegro tego nie zabrania. To, że mają jakiś regulamin na swojej stronie, która nie jest w ogóle z Allegro związana, to już ich problem. Powinni się cieszyć, sprzedaż, to sprzedaż.

oznacz moderatorów
Wioletta2701
#13 Ambasador#

@DarkStoorM Zwyczajny rynkowy gigant. Oferuje produkty na sprzedaż, a potem banuje Bogu ducha winnych klientów. Omijać szerokim łukiem, to może wtedy pójdą po rozum do głowy.

Ewidentnie łamią obowiązujące przepisy konsumenckie i zasady panujące na Allegro.

Póki co Allegro nie zajęło stanowiska w tej sprawie, co jest wielką szkodą 😕

Sama granica pomiędzy zakupami detalicznymi a hurtowymi jest śliska.

Kupujemy na zapas wodę mineralną np. dwie, trzy zgrzewki, zgrzewkę mleka - spożywamy bardzo dużo mleka, kapsułki do maszynki do kawy - ostatnio było to 180 sztuk.  Są jeszcze duże rodziny, które kupują większą ilość żywności, środków chemicznych... - żaden sklep tego nie reglamentuje, a tym bardziej nie zabrania. Zakupy hurtowe, jak nic powiedziałby MM 😜

Wiola
oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderator
Moderator

Bardzo dziękuję za wszystkie głosy w tej dyskusji. Rzeczywiście czarna lista to narzędzie, które udostępniamy naszym użytkownikom i każdy Sprzedający może do niej dodać konkretnego Kupującego. Oczywiście Sprzedający powinni korzystać z czarnej listy zgodnie z prawem, ale to także Sprzedający ponoszą odpowiedzialność za to, w jaki sposób z niej korzystają. Jako Allegro nie możemy oceniać, czy to narzędzie jest używane w uzasadnionych sytuacjach, bo nie znamy wszystkich okoliczności, które stały za decyzją Sprzedającego.

Taką ocenę może wydać jedynie sąd, dlatego w tej sytuacji jedyną drogą jest skierowanie sprawy na drogę prawną lub zgłoszenie do właściwych instytucji np. rzecznika konsumentów. 

   Ola
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
mikeza
#17 Koryfeusz#

@_HolaOla_ to trochę takie udawanie, że nie widzi się problemu. Akurat dodanie do czarnej listy nie jest w tym przypadku kluczową sprawą i faktycznie allegro teoretycznie nie ma tutaj nic do gadania.

Dla mnie większym problemem jest odsyłanie klienta przez sprzedawcę do zapisów jakiegoś swojego regulaminu, który funkcjonuje na platformie sprzedażowej tego sprzedawcy. Od kiedy to zapisy sprzedawców w ich prywatnych sklepach są ważniejsze od regulaminu portalu ? Czy coś się zmieniło ostatnio w tej kwestii ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
DarkStoorM
#16 Inspirator#

@mikeza o właśnie, to odsyłanie kupującego do własnego sklepu, który ewentualnie przejmie klienta, który dokona później zakupu poza Allegro.

Ja mam natomiast inne pytanie: czy sprzedający na Allegro może ograniczyć kupującemu ilość przedmiotów, jakie może zamówić? Skutkuje to później dodaniem do CL w przypadku zakupu, jak to MediaMarkt nazywa, hurtowego.

Powód dodania na CL mają w dyskusji kupującego, więc to się kupy nie trzyma - regulamin na zewnętrznej stronie nie powinien być w żaden sposób wiążący.

Takie coś było możliwe jedynie w akcjach Smart!, gdzie dodawało się specjalną opcję "ogranicz możliwość zakupu do [x] sztuk na kupującego", chociaż i tak nie wiem czemu to miało służyć 😛

oznacz moderatorów
mikeza
#17 Koryfeusz#

@DarkStoorM ciekawe jak szybko dostałbym ostrzeżenie albo blokadę jeśli na swoich aukcjach odsyłałbym klienta do zapisów regulaminowych na swojej stronie internetowej :):)

samo odsyłanie na tą stronę w celu zapoznania się z regulaminem, mogłoby być traktowane przez portal jako forma reklamy i zachęty do zakupów po serwisem, a co dopiero stawianie swoich zapisów przed allegrowymi.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów