anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dwie przesyłki, jedna odebrana wg allegro druga w statusie opłacona

dg-zlotarybka
#1 Nowicjusz#

Witam. 

Zamawiałem dwa przedmioty od różnych sprzedających. Jedna przesyłka ze statusem odebrana z Inpostu ale fizycznie jej nie mam, druga ze statusem opłacona, ale została już odebrana i ją posiadam. Spotkał ktoś się z takim przypadkiem ? 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

@dg-zlotarybka Skontaktuj się ze sprzedającym to On odpowiada za przesyłkę do czasu odbioru.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@dg-zlotarybka Temu sprzedawcy, od którego nie otrzymałeś przesyłki wyślij pisemną reklamację i domagaj się ponownej wysyłki lub niezwłocznego zwrotu wpłaty. Sam status nadany przez przewoźnika nie może być dowodem na to, że przesyłka została Tobie wydana, mogło dojść do pomyłki, a sprzedawca odpowiada za nią do momentu wydania. Jeśli będzie problem i sprzedawca nie będzie chciał wysłać towaru ponownie lub zwrócić wpłaty, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc Allegro.

oznacz moderatorów

maxr01
#15 Entuzjasta#

@dg-zlotarybka  - składaj reklamację do InPost.

@lew433 - no właśnie: "Skontaktuj się ze sprzedającym to On odpowiada za przesyłkę do czasu odbioru." Przesyłka ma status "odebrana", więc to raczej nie do sprzedawcy należy kierować reklamację.

@xyz96 - Temu sprzedawcy, od którego nie otrzymałeś przesyłki wyślij pisemną reklamację i domagaj się ponownej wysyłki lub niezwłocznego zwrotu wpłaty. Sam status nadany przez przewoźnika nie może być dowodem na to, że przesyłka została Tobie wydana, mogło dojść do pomyłki, a sprzedawca odpowiada za nią do momentu wydania.

Jak zwykle jest to "stek" bzdur pisanych przez totalnego amatora. Może wyjaśnisz w jaki sposób kurier InPost, sprzedający i serwis Allegro otrzymuje potwierdzenia odbioru przesyłki przez kupującego? A może kupujący się "przejęzyczył"? I przesyłka ma status odebrana przez InPost, a nie odebrana z InPost? Dlaczego nie podał numeru przesyłki? - sprawa byłaby bardzo prosta do rozwiązania. Status przesyłek na ALL zależy od tego, kiedy sprzedawca mu taki nada.

"Jeśli będzie problem i sprzedawca nie będzie chciał wysłać towaru ponownie lub zwrócić wpłaty, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o pomoc Allegro." - a najlepiej od razu do Ziobry pisać. Po co bawić się w "półśrodki".

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kolejny post @maxr01 i kolejny atak na mnie, zamiast udzielenia rzeczowej pomocy autorowi wątku.

składaj reklamację do InPost.

Standardowo - z reklamacją wszędzie, tylko nie do sprzedawcy, który zgodnie z prawem jest odpowiedzialny przed kupującym za przesyłkę do czasu, aż ten ją otrzyma. To jest dopiero stek bzdur i amatorszczyzna. Niech więc sprzedawca udowodni wydanie rzeczy kupującemu, samo twierdzenie przewoźnika to za mało.

Nie trzeba pisać do Ziobry, wystarczy Dyskusja i POK.

oznacz moderatorów

maxr01
#15 Entuzjasta#

@xyz96 - sprzedawca ma potwierdzenie wydania rzeczy - jest ono udzielone przez przewoźnika. Kod odbioru został przesłany na dane podane przez kupującego - on odpowiada za takie rzeczy (zakładam, że to paczkomat). Stosowne procedury sa zawarte w regulaminie InPost. Samo stwierdzenie, że kupujący nie ma towaru, pomimo statusu przesyłki "odebrana" nie ma jekiegokolwiek znaczenia. W taki wskazany przez Ciebie sposób, to każdy kupujący zareklamować przesyłkę, niezależnie od tego, czy ją odebrał, czy nie odebrał. I dotyczy to wszystkich przesyłek.

@xyz96 - więc Twoim zdaniem co jest dowodem wydania rzeczy kupującemu? Proszę podaj go.

Nie masz praktycznego doświadczenia ani w sprzedaży, ani w zakupach, ani w rozwiązywaniu problemów transakcyjnych. Służysz tutaj tylko linkami do przepisów, często nie czytasz ze zrozumieniem tematów postów i odpowiadasz "gotowcami". Rozumiem, że to Twoja praca, lecz nieco umiarkowania nie zaszkodzi. Zauważ, że to nie tylko ja zwracam Ci uwagę - to sporo innych użytkowników AG, łącznie z modami.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

markam43
#13 Ambasador#

@maxr01 Powstrzymaj się od atakowania, to nie jest miejsce do napadania na innych forumowiczów. Sam udzielaj rzeczowych porad i pozostaw wybór autorowi wątku, zamiast nieustannie czepiać się mnie i po kilka razy wymieniać mój nick w niemal każdym swoim poście. Nie twoja sprawa co ja tu robię i jak to robię, jakie i w czym mam doświadczenie. Gdyby mi przyszło oceniać, to twoje porady na tym forum ograniczają się wyłącznie do utrudniania kupującym co tylko się da i do ataków na mnie, w czym jesteś niezwykle natarczywy. Ja wiem, że nie tylko ty zwracasz mi uwagę, robią to także inni sprzedawcy, których jej tu ponad 99%. Rozwiązań problemów transakcyjnych mam tutaj ponad 1700, wielokrotnie więcej od drugiego po mnie, tak więc zwyczajnie bredzisz. Nie będziesz mnie tu cenzurował i ograniczał, zapomnij.

Ty nie wiesz, gdzie został przesłany kod, czy w ogóle został przesłany, kto odebrał paczkę, czy w ogóle ktoś ją odebrał, a już rozpatrzyłeś tę reklamację za kogoś. Pewnie też nie wiesz, że kupujący zawierając umowę ze sprzedawcą nie akceptuje automatycznie żadnych regulaminów przewoźnika. Twierdzenie, że kupujący nie ma towaru ma znaczenie i może ten fakt zgłosić sprzedawcy. Jeżeli sprzedawca nie udowodni wydania rzeczy, kupujący może otworzyć Dyskusję i skorzystać z POK. Sam widzisz, że statusy mogą być mylące i błędne. Autor pisze, że w przypadku drugiej paczki ma status "opłacona", a już ją odebrał.

oznacz moderatorów

ares_
#12 Orędownik#

Nie ma jak polskie prawo i jego interpretacja 🙂

W przypadku wysyłki towaru przez sprzedawcę list przewozowy i status przesyłki nie jest żadnym dowodem i nie ma znaczenia. W przypadku zwrotu i wysyłki towaru przez kupującego sam numer listu przewozowego (bez adresu, nadawcy itp) jest już dowodem nadania i kupującego nic więcej nie powinno obchodzić 🙂

Jak dla mnie kupujący w tym temacie coś pokręcił. U mnie błędne statusy zdarzają się niezwykle rzadko więc szansa na to, że kupując u dwóch różnych sprzedawców w tym samym czasie dwie przesyłki są z błędnym statusem jest mało prawdopodobne.

 

@markam43 daj już sobie spokój z tymi punkcikami bo się ośmieszasz. Nie jesteś przez to lepszy od innych użytkowników tego forum. To, że ktoś Ci kliknął rozwiązanie nie znaczy, że  sprawa jest rozwiązana i dobrze doradziłeś. Dodatkowo nie każdy ma czas przesiadywać 24h na dobę 7 dni w tygodniu na forum i wklejać gotowe formułki w każdym wątku.

 

 

oznacz moderatorów

markam43
#13 Ambasador#

@ares_ Ale ja niem mam zamiaru sobie dawać z niczym spokoju, Ty i cała rzesza sprzedawców tu obecna nie zniechęcicie mnie do tego. Wręcz przeciwnie, pisząc w ten sposób dodatkowo mnie motywujecie do działania 🙂

Ja mam czas 🙂 https://spolecznosc.allegro.pl/t5/solutions/acceptedsolutionsleaderboardpage/node-display-id/communi...

oznacz moderatorów