Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, 06.09.2023 założyłem dyskusję i zgłosiłem, że zakupiony sprzęt uległ awarii w trakcie użytkowania. Towar został odesłany do sprzedawcy, dotarł do niego 13.09.2023r. Od tego czasu cisza, zero odpowiedzi. Minęło 14 dni i allegro pyta czy problem został rozwiązany. Zgłosiłem, że nie i w odpowiedzi dostałem informację, że mam czekać jeszcze tydzień, aż sprzedawca wyda jakąś decyzję reklamacyjną. Termin 14 dni obowiazuje od momentu zgloszenia reklamacji, czy od momentu dostarczenia sprzętu? Proszę o pomoc.
@michal921992 Na rozpatrzenie reklamacji sprzedający ma 14 dni od jej zgłoszenia. Czas ten zaczyna swój bieg o północy dnia następującego po dniu w którym została złożona.
Także sprzedający na wydanie decyzji ma czas dziś do końca dnia.
Jeśli tego nie zrobi to Twoje roszczenia z automatu zostaną uznane.
Właśnie dostałem taką odpowiedź od allegro w dyskusji: "michal921992, w takim razie sprzedający ma czas na decyzję reklamacyjną jeszcze tydzień. Gdyby do tego czasu nic się nie zmieniło, reklamacje uznaje się za zasadną. SMA-FirstAustria, proszę pojawić się w dyskusji i powiadomić czy przesyłka dotarła do Państwa, a jeśli tak to proszę wydać decyzję reklamacyjną, na którą czas kończy się 27.09. Jeśli przesyłka ostatecznie nie dotarła, zalecam niezwłocznie zgłosić reklamację do przewoźnika. michal921992, sprzedający ma czas na wypowiedź do 21.09, godziny 15:00. Gdyby sprzedający nie udzielił się w dyskusji, proszę nas wezwać."
@michal921992 czyli allegro przyjęło dzień , w którym towar dotarł do sprzedawcy jako początek , czyli dzień zgloszenia reklamacji , wszystko zależy od treści w dyskusji , Twoich wypowiedzi oraz sprzedawcy . Zapodaj zrzut tylko ukryj dane sprzedawcy .
Możesz wg prawa uznać ze reklamacja została rozpatrzona zgodnie z tym czego żądałeś w niej.
@michal921992 Ktoś tam nie wie o czym mówi - nie słuchaj głupot 🙂
Ciekawe jakby zapytać tego konsultanta o podstawę prawną takich twierdzeń 😂
Sprzedający ma czas dziś końca dnia.
14dni na rozpatrzenia reklamacji od chwili zgłoszenia, po 14dniach należy dyskusję odznaczyć jako nierozwiązana.
@michal921992 tak , zgodnie z UK sprzedawca ma obowiązek odnieść się do reklamacji i tu Ustwodawca określa termin czyli 14 dni od zgłoszenia wady ,
@michal921992 zastaniawia mnie jedno , dlatego prosiłem o zrzut z dyskuji , a mam na myśli to :
06.09.2023 założyłem dyskusję....
dotarł do niego 13.09.2023r.....
@mdrogeria W sumie to dobrze kombinujesz. Faktycznie w zależności od tego co dokładnie zostało napisane w dyskusji może zależeć bieg terminów.
Dyskusja założona na Allegro dnia 06.09.2023 r., opisany cały problem ze sprzętem, czekałem na odpowiedź 2 dni, aż Allegro musiało sprzedawcę popędzić, bo przychodziły tylko odpowiedzi z automatu. 08.09 dostałem odpowiedź i kazali mi na ich stronie (poza Allegro) wypełnić formularz reklamacyjny i zatwierdzić, zrobiłem to i dopiero 11.09 dostałem numer listu przewozowego. Towar odebrany przez kuriera 12.09 i 13.09 dostarczony do sprzedawcy. Zrzutu nie zrobię, bo są tam w wiadomościach wszystkie moje prywatne dane.
@michal921992 a czy coś szkodzi Ci zaczekać dodatkowe 7 dni? Bo większość sprzedawców musi odesłać na reklamacje do hurtowni/producenta/importera i to też trochę czasu zajmuje. Jeżeli można wiedzieć co za przedmiot?
Kontakt ze sprzedawcą jest fatalny, cała dyskusja to dosłownie mój monolog, z odpowiedziami od allegro, które wiecznie upomina sprzedawcę aby coś odpisał i automatycznymi wiadomościami od sprzedawcy. Gdyby chociaż potrafili odpowiedzieć na moje pytania, to bym poczekał te kilka dodatkowych dni, a tak nie widzę sensu. Sprzęt to air fryer.
@michal921992 Chodzi o to, że muszą zostać spełnione pewne formalności.
Jeśli otworzysz dyskusję i napiszesz (zupełnie przykładowo) "Dzień dobry towar się zepsuł" to to nie będzie poprawne złożenie reklamacji.
Musisz wyraźnie poinformować sprzedającego, że składasz reklamację, opisać wadę, określić oczekiwania itd. - tak aby nie było co do tego żadnych wątpliwości.
@michal921992 czyli wszystko jasne , formularz reklamacyjny czyli oficjalne zgłoszenie wady dotarło do sprzedawcy 13.09, zapewne sprzedawca podesłał Ci formularz gwarancyjny , bylo zrobić inaczej , ale teraz woda po kisielu . Jeszcze jedno pytanie .... czy sprzedawcą nie jest czasem OSA? tak mi coś nie gra z tą dyskusją .
@michal921992 wypełnić formularz reklamacyjny i zatwierdzić
Licz od tego dnia 14 dni i jak nie będzie odpowiedzi, to Twoja reklamacja została uznana, i czekaj na nowy lub naprawiony sprzęt 🙂 Ustawodawca nie przewiduje w jakim czasie masz go dostać, bez zbędnej zwłoki 🙂 ale coś czuję problemy skoro kilka dni czekałeś na odpowiedź w dyskusji 😞 a pracownika allegro poproś o podstawę prawną czemu masz czekać do 27 ?
@kostas11 w takim razie od 8.09. Wtedy był wypełniony i wysłany do nich formularz. Czyli mają jeszcze 2 dni na wydanie jakiejś decyzji. Dziękuję za odpowiedź na moje pytanie.
Dlaczego od 8 bo sprzedajacy wówczas samodzielnie przeczytał wiadomość o reklamacji?
Stąd też moje pytanie: Czy moment założenia dyskusji jest uznawany za moment złożenia reklamacji? Zaznaczałem w opcjach dyskusji, że jest to reklamacja i usterka powstała podczas używania sprzętu. Mam już możliwość pod dyskusją oznaczyć ją jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Allegro Protect, bo minęło 14 dni. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@michal921992 było pobrać z netu druk reklamacji z tytułu rękojmii i załączyć skan w dyskusji , bieg procesu reklamacyjnego byłby zupełnie inny .