anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

jak odzyskać zaginiony zwrot po nadaniu w paczkomacie inpost?

oldgasior
#7 Wielbiciel#

Dokonałem zwrotu zakupionych spodni z Allegro ( 325zł.) poprzez paczkomat w szczecinie na ul. e.Gierczak 24, w dniu 2.07.2021. Wcześniej na stronach Allegro wygenerowałem 10 cyfrowy kod zwrotu, którym opisałem worek - opakowanie przesyłki. 10 cyfrowy kod zwrotu to: 150 841 0254 . Numer zwrotu: 0OWK/2021. Paczka o numerze  689200918170825121821483

Do dnia dzisiejszego sprzedający nie otrzymał mojego zwrotu i nie ma podstaw do zwrotu pieniędzy. Dodam, że po wygenerowaniu kodu zwrotu, jak i po bezpośrednim nadaniu przesyłki nie otrzymałem SMS-a z kodem śledzenia przesyłki.  ZAGINĘŁA PRZESYŁKA ZWROTNA PO NADANIU W PACZKOMACIE!

 

 

 

 

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

mdrogeria
#21 Demiurg#

xyz96 dowodem nadania w tym przypadku jest potwierdzenie zarejestrowania przesyłki w systemie otrzymywane przez nadawcę zwrotu SMS-em oraz wiadomością e-mai , nie zostało to dopilonowane przez nadawcę i to dziala tak samo jak brak potwierdzenia nadania poleconego na poczcie . Równie dobrze móglby wrzucić paczkę do kosza na śmieci .

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@xyz96  o przepraszam to Twoje słowa:

"Masz dowód odesłania paczki, masz kod zwrotu i numer nadania, więc sprzedawca musi Ci oddać pieniądze."

wiec

1) orzekasz co jest dowodem - w pierwszej częsci wypowiedzi

2) w drugiej orzekasz co MUSI zrobić sprzedawca

Ja doskonale wiem że zwrot nadany w paczkomacie nie jest dowodem dlatego też zgodnie z prawem za wszystkie zwroty nadane w paczkomacie wplaty zwracam kiedy paczka do mnie wróci. Miałem całkiem sporo zwrotów kiedy kupujący wygenerował numer listu przewozowego i był on w systemie lecz potem z różnych powodów tego zwrotu nie nadał.

I to nie ja wymyślam jakie są dowody nadania. Ja tylko napisałem co jest takim dowodem i dlaczego. Jednocześnie pokazując to na przykladzie własnej wysyłki.

Prosiłbym tylko jeśli Ty decydujesz sie na pewne działania typu: orzekanie co kto musi zrobić i co jest dowodem to aby nie zwracać uwagi innym jeśli robią to samo.

Nie zwróciłem Ci uwagi że Twój wpis jednoznacznie okresla co kto musi i jest wydawaniem wyroku lecz po prostu napisałem swoje zdanie które akurat w tym przypadku jest odmienne od Twego.

oznacz moderatorów

A3dam
#10 Popularyzator#

Chciałem przypomnieć (co było poruszane już w innym wątku), iż nawet dowód nadania <> dowód odesłania.
Już od 2010 roku linia orzecznictwa sądów w tym zakresie jest następująca:
Domniemanie odesłania przesyłką rejestrowaną, wynikające z dowodu
jej nadania, może być przez adresata obalone przez wykazanie, że nie miał
możliwości zapoznania się z jej zawartością.
Przywoływany wcześniej Art 32 pkt 3 : "Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej." - został wprowadzony (wg intencji Ustawodawcy) aby chronić Sprzedawcę przed nieumyślnymi lub umyślnymi błędami Kupującego (por. bogate orzecznictwo w tym temacie).
Dowodem odesłania może być np. potwierdzenie umieszczenia odsyłanej przesyłki w paczkomacie odbiorczym (nie jest to dowód otrzymania rzeczy z powrotem przez Adresata (przesyłka jeszcze nie wyjęta z paczkomatu przez Adresata, ale od chwili umieszczenia go w tym paczkomacie odbiorczym - mógł ją odebrać i zapoznać się z jej zawartością).

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Mylisz się zasadniczo. Ja nie orzekam, co jest dowodem i co musi zrobić sprzedawca. O tym stanowi art. 32 ustawy konsumenckiej i na tym się opieram. Tam jest mowa o dowodzie odesłania i o obowiązku zwrotu wpłaty. Co jest dowodem w tej sytuacji, ostatecznie może orzec tylko sąd.

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@xyz96  ani zasadniczo anie nie zasadniczo tylko czarno na bialym po raz kolejny

"Masz dowód odesłania paczki, masz kod zwrotu i numer nadania, więc sprzedawca musi Ci oddać pieniądze."

To Ty twierdzisz że kupujący ma dowód odesłania paczki

Oraz że sprzedający MUSI oddać pieniądze.

O orzeczeniu sądów  nic w Twoim pierwszym wpisie nie przeczytalem wiec jasnym jest że było to Twoje orzeczenia a nie sądu. A jak juz wiemy to co jest dowodem nadania oraz co musi sprzedający może orzecz wyłącznie sąd. I tu akurat sie zgadzamy

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Tak, to moje słowa bo wiem, jakie są przepisy i wiem, że kupujący po odesłaniu paczkomatem nie może mieć nic więcej. To Ty zacząłeś podawać inne definicje dowodu odesłania tak, jakbyś orzekał.

Dowodem odesłania jest wylącznie podpisany przez kuriera protokół odbioru paczki lub kopia potwierdzenia pocztowego z nadania paczki bądź listu poleconego

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@xyz96  no to skoro wiesz że kupujący nie może mieć nic wiecej to pewnie wiesz takze że kupujący de facto nia ma dowodu odesłania przesyłki do sprzedającego.

Tym bardziej mnie dziwi taka porada. 

Ja napisałem dlaczego akurat te dokumenty o których pisze są dowodami odesłania przesyłki a przesłanie wygenerowanie kodu odbioru czy też nadanie numeru listu przewozowego takim dowodem nie jest. Twoje powoływanie sie na ustawe konsumencką zupełnie nie trafne gdyż ja z tą ustawą nie polemizuje. Uważam tylko ze nadanie w paczkomacie nie jest dowodem odesłania przesyłki i sprzedającu na takiej podstawie wcale nie musi zwracać środków. 

Dlatego mnie dziwi Twe orzekanie że kupujacy ma dowód i że sprzedający musi....

Bo moim zdaniem ani kupujący nie ma dowodu ani sprzedający nic na tej podtawie nie musi

A to że kupujący nie może mieć w tym przypadku nic wiecej to akurat prawda lecz niczego to nie zmienia

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Znowu się mylisz. Gdyby nadanie w paczkomacie nie było dowodem odesłania rzeczy, konsument w takiej sytuacji byłby wyjęty spod prawa, nie mógłby powołać na przepis, który został dla niego stworzony, a tak zapewne nie jest.

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@xyz96  ohh nie.

Jak już pisałem są możliwości uzyskania potwierdzenia nadania paczki które nie budza wątpliwości: potwierdzenie nadania paczki pocztowej,listu poleconego,  bądz przesyłki kurierskej gdzie jest jasno podany zarówno nadawca jak i adresat przesyłki oraz podpis że przesyłka została nadana i to wszystko jest jednoznacznym dowodem nadania przesyłki zgodnie z art 32 ustawy konsumenckiej.. Konsument może z nich skorzystac gdyz to konsument decyduje o sposobie odeslania paczki. Jesli tego nie robi to znaczy że godzi sie na drugi  wariant opisany w ustawie czyli na zwrot środków w momenci kiedy zwracany towar wróci do sprzedającego.

Ze swoich praw można korzystać lecz nie jest to obowiązkiem.

Tak czy inaczej w momencie powrotu towaru do sprzedającego nawet przy nadaniu paczkomatem konsument ma zwracane środki zgodnie z ustawą. 

 

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@_Likos_ ale On/Ona doskonale rozumie że nie ma żadnego dowodu nadania ( niestety dla Kupującego - dlatego powinien asap zgłosić reklamację). Doskonale też wie że udzielona porada jest szkodliwa zarówno dla kupującego jak i sprzedającego. I nie wie jak z tego wybrnąć. Stąd ataki i niezbyt ciekawe polemiki.... Cóż kiedyś admin się może wkurzy i to ciachnie...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Twoja argumentacja przypomina mi tą, w której twierdziłeś w innym wątku, że jeśli oferujesz Smart, a klient kupił towar poza Smart i zapłacił za przesyłkę, Ty po zwrocie towaru nie oddajesz kosztów wysyłki. To inna spraw, ale podobny rodzaj błędnego myślenia. Paczkomat jest zwykłym, rejestrowanym sposobem dostarczenia i odesłania rzeczy. Gdyby odesłał listem zwykłym nierejestrowanym, wtedy tak.

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@xyz96  po to wkleiłem tracking jednej z moich przesyłek aby pokazac że nadanie w paczkomacie jest mniej wiecej tak samo skuteczne jak list zwykły na poczcie

Wiadomo że jakas paczka jedzie. ale skąd i dokąd to już nie wiadomo.

Celowo pomijam temat który już ktos poruszył że jeszcze nie wiadomo co w niej jedzie gdyż to by już było okazywanie braku zaufania do kupującego i nadużywanie art 32 UK

Natomiast jeśli ja kupując przedmiot zrobiłbym jego zwrot paczkomatem na wlasny koszt i wkleił sprzedającemu tracking jakiejkolwiek przesyłki ze sprzedaży to czy według Ciebie byłby to dowód nadania zwrotu ??? No bo przecież według tego co piszesz byłby to dowód nadania tegoż zwrotu nieprawdaż???

Wlasnie dlatego takie nadanie nie może być dowodem. 

Kupujący ma inne możliwości nadania paczki potwierdzające ten fakt bezsprzecznie i jeśli z nich nie korzysta to wyłącznie wybór kupującego.

Natomiast w przypadku z tego wątku : kod zwrotu został wygenerowany lecz nie został użyty wiec de facto nawet nie ma numeru przesyłki ani trackingu . Wiec jaki według Ciebie dowód na nadanie paczki ma kupujacy  że twierdzisz iż sprzedający MUSI oddać pieniądze????

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Wlasnie dlatego takie nadanie nie może być dowodem. 

I znowu orzekasz za sąd.

List zwykły jest nierejestrowany, nadanie paczkomatem jest przesyłką rejestrowaną

Natomiast w przypadku z tego wątku : kod zwrotu został wygenerowany lecz nie został użyty 

Tego nie wiesz, kupujący twierdzi, że był użyty. W swoim poście podał dwa różne numery wygenerowane w systemie, które mogą być dowodem nadania.

oznacz moderatorów

_Likos_
#16 Inspirator#

@xyz96  "Nadanie przesyłki na podanym kodzie zwrotu nie zostało zarejestrowane, w związku z czym przesyłka zwrotna nie posiada żadnych statusów. " to twierdzenie Inpostu nie moje.

Z pozostałymi Twymi twierdzeniami nie bede już polemizował. Jak już pisałem nie interesyuje mnie zabawa w Don Kichota.

Szkoda że czasem nie dajesz sie przekonać nawet do oczywistych faktów. 😞

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ "Nadanie przesyłki na podanym kodzie zwrotu nie zostało zarejestrowane, w związku z czym przesyłka zwrotna nie posiada żadnych statusów. " to twierdzenie Inpostu nie moje.

Nie oznacza to, że w tym konkretnym przypadku kupujący nie ma żadnego dowodu odesłania, ponieważ w systemie zostały zarejestrowane działania. Poza tym ta informacja pojawiła się długo po zamieszczeniu przeze mnie pierwszego postu w wątku.

Z pozostałymi Twymi twierdzeniami nie bede już polemizował.

Super, dzięki 🙂

oznacz moderatorów

Client:44052296
#16 Inspirator#

@oldgasior  a włożyłeś do poprawnej skrytki. Bo nieraz bywa tak, że ktoś źle zamknie drzwiczki i zamiast do właściwej skrytki włożymy do tej nie właściwej. Nie wiem czy po poprawnym nadaniu zwrotu w szczegółach zakupu nie wyświetli się numer przewozowy zwrotnej paczki np. Inpost

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#15 Entuzjasta#

Powinieneś wejść na infolinię in post podać im kod nadania i spytać gdzie się znajduje twoja przesyłka .

oznacz moderatorów

serwis-texas
#12 Orędownik#

@InPost 

Możemy prosić o pomoc. Bo tu znowu metodami są UOKiK, zaraz będzie sąd.

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#15 Entuzjasta#

Sprzedawcę to już niektórzy"bez sądu wieszają" co na zwrot nie ma żadnego wpływu.

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@oldgasior 

Nadanie przesyłki na podanym kodzie zwrotu nie zostało zarejestrowane, w związku z czym przesyłka zwrotna nie posiada żadnych statusów. 

Widzimy, że złożyłeś już prawidłowo reklamację w tej sprawie. Będzie ona weryfikowana w postępowaniu reklamacyjnym. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana drogą mailową na adres e-mail wskazany przy składaniu reklamacji. Możliwe, że również w trakcie wyjaśniania losów paczki nastąpi dodatkowy kontakt w celu uzyskania potrzebnych informacji. 

oznacz moderatorów