anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak złożyć reklamację z tytułu rękojmi na Allegro?

DamianW37
#7 Wielbiciel#
Reklamacja z tytułu rękojmi na zakupioną skrzynkę pocztową
Witam,
składam reklamację z tytułu rękojmi na zakupioną przeze mnie w dniu 24.07.2019r. skrzynkę pocztową ze względu na występującą wadę fizyczną. Wada objawia się znacznym przebarwieniem na całym froncie skrzynki oraz drobniejszymi punktami na boku (nie jest to zabrudzenie). Wada występuje od kilku miesięcy (występowała przed upływem 2 lat od zakupu przedmiotu), jednak dopiero teraz składam reklamację. Ze względu na wymienioną wyżej wadę produktu na podstawie art. 561 § 1 KC żądam wymiany skrzynki na listy na nową i wolną wad. W załączniku przesyłam zdjęcia wady. Proszę o informację na jaki adres wysłać reklamowany produkt lub o odebranie go ode mnie.

Damian 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

@DamianW37 Ale to musisz napisać do swojego sprzedawcy, a nie tutaj, na forum. Dane kontaktowe sprzedawcy masz w mailu po zakupie lub w zakładce Moje zakupy.

Poza tym czas na rękojmię już minął. Okres rękojmi trwa 2 lata, chyba że wadę zauważyłeś jeszcze w okresie rękojmi, bo na zgłoszenie wady masz 12 miesięcy od jej zauważenia. Gdybyś dostrzegł wadę tuż przed zakończeniem 2-letniego okresu rękojmi, możesz złożyć reklamację nawet rok później.

oznacz moderatorów

DamianW37
#7 Wielbiciel#

sprzedawca uporczywie odmawia uznania rekojmy bo  mineły dwa ale wade zauwazylem przed okrem dwunastomiesiecy i napotykam  na beto ze strony sprzedajacegp dlatego pisze na forum

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@DamianW37 W takiej sytuacji sprzedawca nie może nie uznać reklamacji tylko dlatego, że złożyłeś ją po upływie 2-letniego okresu rękojmi. Liczy się data stwierdzenia wady + 12 miesięcy na złożenie reklamacji. Sprzedawca może jednak reklamację odrzucić z innego powodu. Jeżeli wada produktu jest ewidentna, wyraźnie widoczna, odrzucenie może być bezpodstawne. Poproś o pomoc w tej sprawie Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedawca otrzyma odpowiedni komunikat. Możesz też zgłosić się do najbliższego rzecznika konsumentów.

oznacz moderatorów

DamianW37
#7 Wielbiciel#

Dziękuje tak zrobie.

oznacz moderatorów