anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak zgłosić reklamację

Wesola_Madzia
#10 Popularyzator#

Kupiłam w maju rolki, w zasadzie użyłam ich dopiero dwa razy. Już odgięła się płoza. Trener powiedział, że należy je reklamować z tytułu rękojmi bo to nie miało prawa się wydarzyć. Napisałam do sprzedawcy na maila podanego w zakładce "reklamacje" w opisie produktu. Dostalam odpowiedź, że mam przesłać zdjęcia a oni dadzą mi numer indywidualny zgłoszenia. Ja zdjęcia wysłałam wraz z opisem usterki i cisza. Nie mam zamiaru czekać, zgłaszam tę reklamację od 15 lipca więc chciałabym się zapytać czy da się to zrobić jakoś za pośrednictwem allegro?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

xyz96
#21 Demiurg#

@Wesola_Madzia Poczekaj, sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i poinformowanie Cię o jej uznaniu lub odrzuceniu. Jeśli tego nie zrobi w tym czasie, reklamacja zgodnie z prawem zostanie automatycznie uznana i sprzedawca będzie musiał spełnić Twoje żądania podane w zgłoszeniu reklamacyjnym, czyli naprawa, wymiana na koszt sprzedawcy, lub zwrot wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. Nie możesz go zmuszać do wcześniejszego wydania decyzji. Jeśli minie 14 dni i będziesz miała problem z tą reklamacją, daj znać.

oznacz moderatorów

Wesola_Madzia
#10 Popularyzator#

Ale ja jeszcze nie wysłalam żadnego pisma reklamacyjnego ani nie odesłałam rolek. W regulaminie sprzedawcy jest napisane by najpierw napisać w sprawie indywidualnego numeru zgłoszenia i potem dopiero się uzgadnia odesłanie rolek. I ja czekam na ten numer

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Wesola_Madzia 

Napisałam do sprzedawcy na maila podanego w zakładce "reklamacje" w opisie produktu. Dostalam odpowiedź, że mam przesłać zdjęcia a oni dadzą mi numer indywidualny zgłoszenia. Ja zdjęcia wysłałam wraz z opisem usterki i cisza.

Złożyłaś już reklamację, sprzedawca ma 14 dni na jej rozpatrzenie.

Jeśli chcesz mimo to sprzedawcę ponaglić, ten sam opis usterki i swoje żądania - naprawa, wymiana lub zwrot wszystkich kosztów - zamieść w otwartej Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Sprzedawca będzie miał 24 godziny na odpowiedź, ale także nie musi w tym czasie wydać decyzji, może to zrobić w czasie do 14 dni. W Dyskusji możesz poprosić o wsparcie pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji.

Warunkiem zgłoszenia reklamacji i jej rozpatrzenia przez sprzedawcę nie jest odesłanie towaru.

oznacz moderatorów

Wesola_Madzia
#10 Popularyzator#

A ja myślałam, że dyskusję można otworzyć tylko krótko po zakupie a w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi muszę wysłać do sprzedawcy towar z pismem reklamacyjnym

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dyskusję możesz otworzyć do 180 dni od zakupu.

oznacz moderatorów

Wesola_Madzia
#10 Popularyzator#

Zgłosiłam przed wczoraj w dyskusji bo dałam im szanse, wczoraj odpisali że nie maja mojej odpowiedzi. Oczywiście bzdura bo jak poczta nie wysle wiadomości to informuje o tym w osobnym mailu że wiadomość nie została dostarczona. Wiec wysłałam im dowod że wiadomość była wysłana z informacją co sie dzieje itd. To wtedy mi odpisali, że widocznie zdjecia za dużo ważyły dlatego nie dostali - kolejna ściema bo mozna dawać zdjecia do 100 MB na wp a i tak dostałabym o tym informacje gdyby sie nie wysłało. Takze świadomie przedłużają reklamacje. Tak mozna? Zgłosić ich do rzecznika praw konsumenta? Sprawa rozpoczęta 15 lipca a oni dopiero odpisali że przekazali to działu reklamacyjnego informacje. Teraz jak napisałam o tym w Allegro.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Wesola_Madzia Jeżeli sprzedawca nie ustosunkował się do Twojej reklamacji w ciągu 14 dni i masz dowód na jej wysłanie, z mocy prawa reklamacja została uznana za zasadną i sprzedawca musi spełnić Twoje żądania, czyli na przykład naprawa, wymiana.

Art. 5615. KC


Uchybienie przez sprzedawcę terminowi do ustosunkowania się do żądania kupującego

Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro - masz tam taką możliwość po 24 godzinach.
oznacz moderatorów

Wesola_Madzia
#10 Popularyzator#

419FB784-6DA6-46F5-ABA5-145156D3B84A.jpeg

Ponumerowałam kolejność wiadomości 1i 2 są moje. Kierowałam się ich "instrukcją" reklamowania z opisu na Allegro, dlatego tak to wyglada. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wynika z tego, że 20 lipca złożyłaś reklamację, określając wady. Nie podałaś jednak żądań. Teraz w Dyskusji uzupełnij to, napisz, że w związku z reklamacją z 20 lipca domagasz się naprawy lub wymiany towaru na koszt sprzedawcy. Poczekaj na reakcję, bo nie minęło jeszcze 14 dni.

Nie 1 i 2 są Twoje, tylko 1 i 3 są Twoje.

oznacz moderatorów