anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeszcze co nieco w temacie oceny transakcji

br.
#21 Demiurg#

Do napisania tego posta  sprowokowała mnie  dyskusja nad propozycją zlikwidowania oceny kosztu  dostawy, prowadzona  aktualnie   na  forum sprzedających. Oczywiście  wszyscy  sprzedający  ochoczo podpisują się pod  takim rozwiązaniem,  najlepiej  żeby żadnych ocen  nie  było, albo  były  same  5 - 5 -5 ......

Mam własny pogląd na  ten  temat, uważam że sprzedających   należy  oceniać,  swoją  opinię  już  tam zamieściłem.

Ale  chciałbym  zwrócić uwagę  na inną ocenę:  "Kontakt  ze  sprzedającym"

Kupuję  dosyć  często,  i  wielokrotnie  zastanawiam się  o co chodzi w tej ocenie,  bo  nie  zrozumcie  mnie  źle,  ale najlepiej  jest gdy  żadnego  kontaktu  ze  sprzedającym nie ma.  Ja  klikam  "kup teraz",   płacę  i  za  dwa lub  trzy dni mam  co  chciałem.   Czy  miałem jakiś  kontakt ze  sprzedawcą  i  jak  taki kontakt  mam więc oceniać?

Ale  bywa  że  trzeba  zadać pytanie  sprzedającemu.  Wtedy  bywa  różnie. Ostatnio  wysłałem  kilka  zapytań  sprzedającym, otrzymałem  jedną  odpowiedź,  jeszcze  z  uwagą  że  odpowiadają  zwykle  w ciągu 48 godzin,  proszę więc nie  zawracać....

Wiem,  można  nie pytać,  kupić  "smart"  obejrzeć  samemu  i  odesłać.  Za  darmo.  Kłopot  że  potem  trzeba  czekać na  zwrot pieniędzy.

Wynika  z  tego  że  żeby ocenić  kontakt  ze  sprzedającym  trzeba kupić.  Tylko  że  wtedy  najczęściej  ten  kontakt jest  tylko symboliczny,  zwłaszcza  jeśli zakup  był udany.

Mój postulat jest następujący:

Kontakt  ze  sprzedającym powinien być  oceniany nie po  zakupie,  lecz po  zadaniu pytania  sprzedającemu.

Dotyczy  to zarówno  korespondencji  przed  zakupem, jak i po.

I to by  było na  tyle

Pozdrawiam wszystkich

oznacz moderatorów
72 ODPOWIEDZI 72

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Wręcz przeciwnie.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@roca-LLBto łopatologicznie : nie odpowiadają ci koszty wysyłki - nie kupuj!

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Jak nie mam potrzeby to nie kupuję, ale czasem czegoś jednak potrzebuję, a nie ma tego w żadnym sklepie stacjonarnym.

I tu powstaje ból, bo wiem, ze można by zapłacić mniej, gdyby sknerowaty centuś sprzedający wysłał mi to po prostu zwykłym listem poleconym, a nie kurierem.

Sprzedający lecą sobie w kulki z kosztami wysyłki i są w tym bezkarni. Takie są fakty.

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@roca-LLB Widzisz, każdy ma swoje racje. Nie każdy kupujący wysyła pocztą, do placówki towar szprzedawca musi dostarczyć , kurier natomiast podjedzie pod dom. 

Endrju
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

"I tu powstaje ból, bo wiem, ze można by zapłacić mniej, gdyby sknerowaty centuś sprzedający wysłał mi to po prostu zwykłym listem poleconym, a nie kurierem."

Sorry, ale sknerowatym centusiem jesteś tutaj ty @roca-LLB . Dlaczego ktoś ma zasuwać na pocztę (kurier przyjedzie do sprzedawcy) i jeszcze ryzykować stratę pieniędzy. Zgodnie z wytycznymi poczty, listem poleconym możesz wysłać korespondencję prywatną lub urzędową. Zawartość stanowić może także informacja pisemna lub graficzna. Wysłanie towaru/przedmiotu i jego uszkodzenie = brak prawa do odszkodowania.

I tacy właśnie ludzie oceniają u sprzedawców "zawyżone" koszty dostawy... 😎😋

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Ryzykować strate pieniędzy? U mnie nie ryzykuje.

Dlaczego ktoś ma zasuwać na pocztę

Bo poczta nie przyjedzie do niego. Chce zarabiac - niech zasuwa. Ot i cała filozofia.

A dlaczego ja mam płacić za to, ze komuś nie chce się zasuwać na pocztę?

Zwykle mnie listonosz nie zastaje w domu,zostawia awizo i ja wtedy tez zasuwam na pocztę i nie robię z tego tragedii.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@br.@roca-LLBNo to super! Znasz cenę z góry, ale kupuje "bo musisz" i oceniasz negatywnie. No to posuńmy się dalej wg Twojego myślenia:

1. Potrzebujesz kask na rower w kolorze czerwonym, ale na Allegro są tylko szare - kupujesz i walisz Sprzedającemu negatywa  za kolor!

2. Potrzebujesz koszulę w rozmiarze XXL, ale na Allegro są ty;ko M. Kupujesz i walisz negatywa za rozmiar!

3. Potrzebujesz cukiernicę, ale są tylko solniczki - kupujesz i walisz sprzedającemu nega!

No rewelacja - zapraszamy na Czarną Listę

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

„No to posuńmy się dalej wg Twojego myślenia”

No i nie udało ci się pójść wg mojego myślenia. Za to poszedłeś całkiem daleko wg swojego myślenia.

Nie przypisuj swoich chorych teorii mojemu autorstwu, bo to jest pomówienie!!!

A że sprzedający lecą w kulki z kosztami wysyłki niech służy taki przykład:

Za wysyłkę dwóch cieniutkich kabelków musiałem zapłacić 8.99,

a za wysyłkę znacznie większego przedmiotu,jakim jest konwerter sygnału - tylko 5.9

W tym drugim przypadku sprzedający umożliwił wysyłkę przez usługę.

Allegro Przesyłka polecona.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Może  w ogóle zabronić kupowania na Allegro?

Czy kupić  czy nie  to  decyzja kupującego, i  nikomu nic  do  tego. Czasem jest  taka konieczność  żeby kupić nawet po zawyżonej  cenie.

Jedyne prawo kupującego  to  ocena  sprzedawcy.  Kiedyś  było  to  obwarowane  róznymi  utrudnieniami,  były komentarze odwetowe itp...

Powoli  zaczyna  być  to  coraz  bardziej  zgodne  z  prawdą  chociaż  do  rzetelnej  oceny  jeszcze  daleka  droga.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@br.  Przykładów przeciwko Twoim bzdurom jest wiele...ale weźmy pierwszy z brzegu :

Kupujacy zamawia towar za pobraniem. I..nie odbiera. Sprzedający  jest "w plecy" za wysyłkę W OBIE STRONY ( bo również zwrot). Potem żmudny proces odzyskania prowizji itp...I nie może nawet tego ocenić, bo nie ma oceny Kupującego. No i....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@br., pomyśl też, że kupujesz od prywatnego sprzedawcy, ma ustawione Paczkomaty za 8.99zł, ty jednak uważasz, że to za drogo. Piszesz sprzedawcy, że można też pocztą za 3.99zł, okej. Ale sprzedawca mieszka 5km od poczty, i liczy sobie +5zł za jazdę na pocztę, czyli znów 8.99zł. Wolisz pocztą za 8.99 i dymać do okienka czy 8.99 i odebrać z Paczkomatu? Chyba jednak zabawa w dopłaty jest bez sensu, a inPost zawsze ci da ubezpieczenie paczki w tej cenie.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Patryk0701,  Naprawdę  biedni  są ci  sprzedający,  zawsze mają  pod  górkę, albo  5 km  do  poczty,  albo  ktoś im  towaru nie  przyjął.

Przecież jest  na  to  wszystko  prosta  rada, można  sprzedawać  pietruszkę  na  bazarze,  nie  będzie  ocen, komentarzy,  zawsze będzie  z  górki...

Można  też  na  te  problemy  patrzeć  z drugiej  strony,  a  co  jeśli  kupujący  ma  5 km  do  paczkomatu?  Czy  sprzedawca  ma  mu  zapłacić  za  dojazd?

Co  to kogoś obchodzi  gdzie kto mieszka,  niech każdy  sam  sobie organizuje  życie i koszty  z tym związane.

A  oceny  są  potrzebne.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Można też na te problemy patrzeć z drugiej strony, a co jeśli kupujący ma 5 km do paczkomatu? Czy sprzedawca ma mu zapłacić za dojazd?

Wtedy może zamówić do domu kuriera, dopłacając więcej. Jak zaczniesz sprzedawać, albo dawać usługi, zrozumiesz.

Takim tokiem myślenia to zamawiasz ubry, żeby do ciebie przyjechały 20km za darmo, a ty płacisz im za ryż do ich miski.

Nie pasuje, nie kupuj, nie korzystaj. Nikomu łaski nie robisz, pamiętaj.
Nie ty kupisz, to ktoś inny, to tobie ma zależeć, a nie sprzedawcy 😉

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Patryk0701 , Dziękuję , bardzo pouczający wpis:

to tobie ma zależeć, a nie sprzedawcy

Przypominają mi się  czasy minione  gdy  sprzedaż  była  na  zapisy, na listy  społeczne. Chcielibyście....  ha..  ha

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@br., tobie zależy, by usługodawca/sprzedawca ci dupsko lizał widzę.. bo inaczej foszek i tupiemy nóżką, ojojoj..

Jeśli zakładasz, że każdy pracownik i sprzedawca będzie łosiem ze wschodu i pozwoli ci mieć go w żopie, no to współczuję. Ale potem nie płacz, że ktoś zrobi to samo, zatrzyma się w połowie drogi i ci podziękuje, kiedy będziesz się śpieszył na pociąg (bo, przykro mi, ale ma takie prawo) 🙂

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

i będziesz lizał i się jeszcze przy tym uśmiechał, a jak **piiip**nie to, powiesz, ze pięknie pachnie. Bo za chwilę za twój towar/usługę przekaże ci pieniądze, które ci nie śmierdzą.

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@roca-LLB, tak podchodzą ludzie bez godności, ale twoja sprawa, jeśli tak lubisz, ja takiego podejścia nie mam.

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

Propozycja wyszła od ciebie.

Odpowiedź moja była po bandzie, fakt, ale takie jest życie. To nie sprzedający dyktuje warunki tylko kupujący.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Kupujący może i dyktuje, jeśli tych kupujących jest 10, a towar warty 10k zł.
Bo co zrobisz, jak sprzedawca cię zablokuje a kierowca ubra da 1*? Nic 🙂

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

@br No tak,możę niedługo będą nas karać za nieregularność w robieniu zakupów za dawanie za słabych ocen i za wybieranie najtańszych ofert 🙂

oznacz moderatorów