anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłam produkt, nie mam kontaktu ze Sprzedającym - co mam teraz zrobić?

piimaa
#13 Ambasador#

Kontakt znikomy, wpłata przez pauy od dawna wykonana, dwa dni ściemy a dzisiaj wprowadził nieistniejący numer przesyłki i udaje że nadał przesyłkę.

630412817004549111848592

Taka paczka nie istnieje.

Konto sprzedawcy zaczyna zbierać negatywy. Prosze pracownikow allegro o tymczasową blokadę tego użytkownika do czasu wyjaśnienia mojej sprawy i przeanalizowanie wszystkich zajść na.koncie użytkownika [edycja]. Czy sprawy niewyslania przedmiotow za ktore otrzał negatywy itp.zostały wyjasnione???

Dlaczego wprowadził nieistniejący numer przesylki?? Jaki jest tego cel??

oznacz moderatorów
48 ODPOWIEDZI 48

br.
#21 Demiurg#

Mógł wygenerować  tylko kod do paczkomatów,  paczkę musi spakować  i  dostarczyć  do paczkomatu lub przekazać kurierowi.  Czasami to też  trwa  1-2 dni,  ale większość  sprzedawców załatwia to w tym samym dniu. 

Dopóki  Inpost  czy inny kurier nie odbierze paczki  to paczki w systemie nie ma,  a kod może być prawdziwy albo lipny.

Cel może być  uczciwy  a również  może być jako zamiar opóźnienia, odroczenia  działań przeciwko sprzedawcy.  Na  dwoje  babka  wróżyła.....

Wyjaśni się w najbliższych dniach, jutro.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@br. "Dopóki  Inpost  czy inny kurier nie odbierze paczki  to paczki w systemie nie ma" - mylisz się, paczka pojawia się w systemie w momencie opłacenia etykiety (a nie jej przygotowania). Dopóki etykieta nie jest opłacona, dopóty jest możliwość zmiany gabarytu.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Knowhere 

1. Dobrze  że  paczka się pojawiła,  ja sprawdzałem  wcześniej  to jej nie było.

2. Wygenerowanie etykiety nie powoduje  pojawienia się paczki w systemie.  Widać to na obecnym przykładzie,  dopiero  o godz. 20.55  paczka  została  umieszczona w paczkomacie i od tej chwili ją widać,  Wcześniej sprawdzałem ja i  @piimaa  i paczki nie było.

Może inaczej:  w  systemie jest numer paczki, ale paczka jako taka nie jest widoczna  dopóki  nie  zostanie  fizycznie nadana.  OK?

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@br. Czy ja pisałem o wygenerowaniu (przygotowaniu), czy o opłaceniu?😏

8 Paź 2020, 20:20 Przygotowana przez Nadawcę - wtedy właśnie etykieta została opłacona i pojawiła się w systemie.

"Może inaczej: w systemie jest numer paczki, ale paczka jako taka nie jest widoczna dopóki nie zostanie fizycznie nadana. OK?" - no jak nie jest widoczna, skoro widzisz ją na trackingu?😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Knowhere   Eee... tam...

 

"8 Paź 2020, 20:20   Przygotowana przez Nadawcę."

Opłacona na pewno  była  dużo wcześniej,  numer paczki był nadany jeszcze przed napisaniem posta przez @piimaa

Ja  sprawdzałem  wtedy  nie było w  systemie.

Zresztą...  - temat nie wart  dyskusji

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@br. Bo przesyłkę najpierw się importuje i przygotowuje etykietę (wtedy jeszcze nie jest widoczna w systemie), a dopiero później (w następnym kroku) ją się opłaca (i wtedy właśnie pokazuje się w systemie).
Odnoszę wrażenie, że nie wiesz jak działa manager inpostu.

PS Nie mam żadnej umowy, a ostatnią przesyłkę paczkomatową nadawałem w weekend i było dokładnie tak, jak piszę wyżej.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Knowhere  Mógłbym sie  nawet  zgodzić  bo  to drobne  szczegóły techniczne. Ale jak wytłumaczysz  że paczka nie była  widoczna  ani przez nas ani przed piima  a numer paczki był prawidłowy. Więc  sprzedający już miał  ten numer i wygenerowany i opłacony  a  w  systemie pojawił się dopiero o 20.20

Ja  z taką sytuacją spotykam się  dość często, ostatnio tak się dzieje że  sprzedawcy   zaraz po opłaceniu podają numer przesyłki   i informują o wysłaniu, a paczka  w systemie pojawia  sie wieczorem albo następnego dnia.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@br. Jeżu kolczasty, tłumaczę Ci to po raz trzeci i ostatni, bo inaczej stracę cierpliwość i stanę się nieprzyjemny.

Zakładka "allegro > import allegro inpost".
W ten sposób etykietę przygotowujesz (NIE OPŁACASZ!), więc masz już jej nr, ale nie jest on jeszcze widoczny na trackingu. Dopiero po przygotowaniu etykiety pojawia się ona w zakładce "allegro > przesyłki" i dopiero tam masz możliwość jej opłacenia za pomocą przycisku... "OPŁAĆ" (i dopiero wtedy jest widoczna na trackingu z opisem "przygotowana przez nadawcę").

Czy takie wyjaśnienie jest wystarczająco jasne?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Knowhere  No dobra,  tylko po co mi to tłumaczysz?  Czy to ma jakieś znaczenie?

Dobranoc 🙄

 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Knowhere  Dobra teraz przyjrzałem się  co wyrzeźbiłeś  na  tym obrazku.

Wy  nadajecie z poziomu Allegro, ja  nadawałem  bezpośrednio  z poziomu InPost.

Stąd rozbiezności,  ale to ma  raczej drugorzędne   znaczenie  bo  paczka  tak  czy inaczej zostanie wysłana.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@br. "No dobra,  tylko po co mi to tłumaczysz?" - bo pytałeś "Ale jak wytłumaczysz (...)"?🤔

Z jakiego allegro?🤣 Przecież moja wklejka jest z managera paczek inpostu (nigdy nie nadawałem przesyłek z poziomu allegro). Ty zrobiłeś dzisiaj z lwem jakąś flaszkę, że tak ciężko Ci wytłumaczyć tak prostą rzecz?😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Knowhere  O jeżuuu....   bo ja nie chcę  mieć  wytłumaczone,  mam  to  w  życi  czy  najpierw  menadżer  czy  płatność,  a może  najpierw  paczka a potem  zamówienie.  Raz na pół roku coś wysyłam i tak nie będę pamiętał tego tłumaczenia.

Dajmy już temu spokój

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@br. To nie chodzi o to żebyś pamiętał (chociaż może coś z tego zostanie, kto wie), tylko o wytłumaczenie Ci, że się mylisz co do działania tego narzędzia i dlaczego na trackingu jest tak, a nie inaczej.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@piimaa Wyjaśnij to ze sprzedawcą w Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa ma obowiązek odnieść się do sprawy w ciągu 24 godzin, po tym czasie możesz poprosić tam o pomoc Allegro.

Jeśli nie otrzymasz towaru, po 14 dniach wystąp o zwrot wpłaty z POK;

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa...

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 Dlaczego interweniujesz, gdy (bez wyroku sądu) kupującego ktoś nazywa przestępcą, a nie robisz tego, gdy ktoś inny sprzedającego nazywa oszustem (również bez wyroku sądu)? Podwójne standardy?

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Bo mam taki kaprys.

A standardy mam potrójne.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@xyz96 I w tym tkwi problem z tobą - twoje zachowanie i treść postów na forum zależy od twoich kaprysów i humorków, a nie od przytomnej i logicznej oceny sytuacji. W sumie to nic dziwnego, skoro tzw. zasady mają dla ciebie większy priorytet niż własny rozum.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Najlepiej niech sprzedawca pilnuje własnego tyłka i szuka problemów u siebie, zamiast u tych, którzy skutecznie pomagają kupującym, co jak widać sprzedawcę boli.

oznacz moderatorów

piimaa
#13 Ambasador#

Dopiero po zrobieniu huku, paczka trafiła do paczkomatu.

Jak to jest z deklaracją w allegro, jeśli pisze czas wysyłki trzy dni robocze?? To jest czas na dostarczenie towaru czy na odpalenie chęci wysyłki??

oznacz moderatorów