anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłem nowe felgi stalowe do auta, doszły uszkodzone

Kapelan20
#7 Wielbiciel#

Kupiłem nowe felgi stalowe od jednego ze sprzedających. Po otrzymaniu przesyłki postanowiłem sprawdzić zanim zabiorę się do montażu opon czy wszystko jest ok. Okazało się że jedna jest pokrzywiona. Sprzedawca odsyła mnie do firmy kurierskiej i twierdzi, że wysłał towar pełnowartościowy. Co mam teraz zrobić.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Kapelan20 masz narzędzia jakie oferuje Ci allegro , skorzystaj z nich .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Kapelan20 a nie upadła Ci jak przenosiłeś czy rozpakowywałeś ???

W takim przypadku warto spisywać protokół szkody od razu jak widać uszkodzenia opakowania lub do 7 dni jak nie widać z zewnątrz jak chcesz teraz udowodnić że to nie twoja wina ?

To masz interpretację sądu 🙂

http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kapelan20
#7 Wielbiciel#

 Tak oczywiście kopałem i podrzucałem te felgi.

Gdybym był w stanie stwierdzić uszkodzenie od razu to zapewne bym przesyłki nie przyjął ale nic nie wskazywało na uszkodzenie felgi. Dopiero na maszynie wyszło że jest bicie na jednym rancie.

Zakładam że uszkodzenie nastąpiło w transporcie i dlatego pytam tu co powinienem teraz zrobić.

oznacz moderatorów

IZULA50
#11 Animator#

@Kapelan20 

Rant zagięty uszkodzony lakier ? 

Karton/opakowanie miało ślady uszkodzeń ?

oznacz moderatorów

Kapelan20
#7 Wielbiciel#

No z zewnątrz nie było nic widać, w środku karton powginany. rant może delikatnie zarysowany.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

majster_man
#14 Krzewiciel#

Kupiłeś teraz będziesz się bujał. Było zrobić zwrot "nie pasuje mi" jak gołym okiem nie widać uszkodzeń. 

oznacz moderatorów

Kapelan20
#7 Wielbiciel#

No widzisz problem polega na tym że tylko jeden sprzedawca ma ten towar w rozsądnej cenie, odsyłając i tak skazał bym się na zakup u niego lub dopłacenie dość sporej kwoty by kupić w innym miejscu.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Kapelan20  Nie wierzę.  Żeby uszkodzić felgę w transporcie musiałby kurier czołgiem  na paczkę najechać.

Widziałem wielokrotnie jak  zdejmują oponę z felgi kierowcy zawodowi. Ile tam jest tłuczenia młotem żeby opona zeszła.  Felga jest wbrew pozorom konstrukcją bardzo wytrzymałą.  Uszkodzić ją może uderzenie  auta w coś twardego:  drzewo , słup betonowy itp...

Po prostu  sprzedawca sprzedaje felgi z demobilu prawdopodobnie powypadkowe. Albo nowe ale chińskie...

Składaj reklamację to nie twój problem.

Jeśli nie chcesz reklamować  to są firmy które prostują uszkodzone felgi,  może  z tej opcji skorzystaj...

oznacz moderatorów

IZULA50
#11 Animator#

są to markowe felgi czy producent nie znany ?  Obecnie produkowane felgi nie są już takiej jakości jak kiedyś 

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Ja kupuję tylko na znanym portalu od felg i opon. Zawsze otrzymuję idealne. 

oznacz moderatorów