anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nękanie przez Sprzedających niezadowolonych z oceny...

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Drodzy Allegrowicze, kupuję na tym portalu od nastu lat, wydałam tu mnóstwo pieniędzy, staram się być odpowiedzialną Kupującą, wystawiać sprawiedliwe oceny i komentarze, bo wiem, że to się liczy w naszej społeczności. Ostatnio jestem coraz bardziej zirytowana telefonami i mailami od Sprzedających, niezadowolonych z mojej oceny czy komentarza. Przy czym to nie musi być 1/5! Ucięłam jedną gwiazdkę za niezgodność produktu z opisem (JEDNĄ gwiazdkę) i już mam dyskusję ze Sprzedającą, dlaczego tę gwiazdkę ucięłam. I czy nie mogłam wcześniej skontaktować się, to byśmy rozwiązały problem polubownie. Otóż NIE! Nie mogłam i nie chciałam, bo życzę sobie, by oceny i komentarze Kupujących były sprawiedliwe!! A nie wymuszone! Opieram się na nich często przed zakupem, więc powtarzam: ŻYCZĘ SOBIE, by były miarodajne. Dochodzi do jakiegoś kuriozum, że BOJĘ SIĘ wystawić choć lekko zaniżoną ocenę i nie do końca bałwochwalczy komentarz, bo wiem, że za chwilę będę miała telefon albo maila od niezadowolonego Sprzedającego. Ludzie, skoro kupujący jest niezadowolony, to może i sprzedający powinien być?! Że zamiast nisko oceniać, mogę odesłać towar? Owszem, tak czasem robię, ale mimo to ocenę i komentarz pozostawiam, bo tak nakazuje mi uczciwość wobec siebie samej i Społeczności. Ostatnio oceniłam ponad 200 przedmiotów, w 99% dostały same 5/5, napisałam sporo komentarzy typu "Genialny", "Uwielbiam", "Doskonała jakość", ale parę było negatywnych, bo rozczarowałam się produktem i MAM DO TEGO PRAWO! Mam prawo napisać, dlaczego jestem rozczarowana! Dochodzi do tego - wierzcie albo nie - że Sprzedający proponuje wynagrodzenie za usunięcie (zasłużonego) negatywnego komentarza! To się naprawdę robi chore....... Co na to Allegro? Jest Za wymuszaniem pozytywnych komentarzy? PRZECIW? Uważam, że dane kupującego powinny być ukryte. By komentarz był anonimowy (z opcją usunięcia go poprzez portal Allegro). Niedopuszczalne jest, że nękają mnie telefonicznie/mailowo sprzedający niezadowoleni z mojej oceny. To ICH problem, nie mój!! Oni wystawili na sprzedaż badziewie, które nie działa, nie ładuje (iPhona), nie sprawdza się, etc.... Mam dosyć.

 

oznacz moderatorów
97 ODPOWIEDZI 97

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh Zaczekaj, chwila

Pisałem Ci to już wczoraj.

System komentarzy jest nieodzownym elementem handlu na odległość. Wystawiając komentarz pozytywny potwierdzasz, że jest ok. Wystawiając negatywny - że coś ( lub wszystko ) nie jest ok.

Musimy się dobrze rozumieć między sobą bo mam wrażenie, ze się oboje nie rozumiemy. Ty piszesz jako stanowisko sprzedawcy a ja jako stanowisko kupującego teraz w tej kwestii ocen i komentarzy, tak?

To ja teraz jako kupujący zapytuje "oburzony" i z "pretensjami" 😉

Dlaczego i jakim prawem chcesz ode mnie wymusić jakieś pisanie komentarzy lub ocen jeśli nie mam na to ochoty!!! Podaj przepis który mnie do tego obliguje? Ja nie kupuje aby sobie wypisywać oceny lub komentarze tylko z konieczności potrzeby produktu. Czy jak Ci każę wysyłać moim znajomym potwierdzenia że Ci zapłaciłem za towar, czy zmuszam Cię do komentowania o tym ze jestem uczciwym kupującym który się wywiązał z umowy płacąc? Czy ja wymagam od Ciebie czegokolwiek więcej niż tego co było w umowie? Więc jakim prawem Ty chcesz?

Teraz rozumiesz stanowisko kupujących? Oni nie kupują po to by oceniać i komentować, to dla nich jest tylko przywilej z którego nie muszą korzystać ale mogą, zabezpieczenie portalu jak i wyeliminowanie nieuczciwych sprzedawców dla allegro.

A to jakie problemy mają sprzedawcy nie musisz mi pisać bo wiem i zdaje sobie z tego sprawę, ale nie sądzę aby można było kogoś zmuszać do robienia czegoś na co nie ma ochoty. 😉

Nie przyjmujesz argumentów innych i nie potrafisz się znaleźć w takiej sytuacji jaką podałem Ci przykład w poprzedniej wiadomości, bo wtedy byś zrozumiał i klął jak szewc pod nosem gdybyś musiał wszędzie wypełniać i oceniać gdzie tylko się znajdziesz 😉 

Więc polecam inne sposoby na zmobilizowanie kupujących jak to wiele firm tu robi albo się męcz bo nikt nigdy nie zmusi kupujących do ocen i komentarzy, może tylko zachęcić.

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@ZibiK30 

No nie dogadamy się. Może napiszę na początku abyś nie przeoczył:

Ja na allegro jestem kupującym (głównie).

Ok, a teraz przejdźmy dalej:

Powtórzę raz jeszcze - nikt Cię nie zmusza do wystawiania opinii pozytywnej. Nikt! To tylko Twoja dobra wola i nic więcej. Tylko że:

robiąc to pomagasz innym, np mojej skromnej osobie poprawnie ocenić sprzedawcę.

Ja nie postuluję obowiązku wystawiania pozytywnych komentarzy. Tylko skoro go nie ma to trzeba stworzyć taki system który będzie to uwzględniał.

Podobno najlepiej uczyć się na przykładach, więc proszę:

Mamy dwóch sprzedawców. Obaj przeprowadzili po 100 transakcji. 98 z nich zakończyło się pomyślnie, w 2 doszło do zwady.

Sprzedawca A dostał 80 pozytywnych komentarzy, dwa negatywne, w 18 przypadkach brak oceny.

Sprzedawca B dostał 30 pozytywnych komentarzy, dwa negatywne, w 68 przypadkach brak oceny.

Sprzedawca A ma ocenę 98% i smarta, sprzedawca B ma ocenę 93% i pogróżki od allegro 🙂

Jak widzisz różnica spora, a zależna od tego czy kupującemu się chciało...

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh No to nie czytasz chyba moich całych wiadomości bo podkreślałem Ci to, ze wiem o tym co piszesz i zdaje sobie z tego sprawę ale patrzę szerzej niż "Ja" mnie przekonywać nie musisz. 😉

Z klientami mam sporo lat doświadczenia poprzez pracę na różnych stanowiskach i wydaje mi się że dość dobrze znam większości myślenie poza indywidualnymi jednostkami, które mają swój sposób na wyróżnianie się w społeczeństwie.

Ludzie, przynajmniej Polacy nienawidzą być do czegoś zmuszani i obligowani, to zwykle wzbudza u ludzi lęk, niechęć lub agresję gdy źródło jest czymś lub kimś obcym Ale nie będę tu filozofował, każdy ma swoje jakieś doświadczenia i zdanie na różne rzeczy.

Wiem, ze bez problemu sprzedając dobry towar przy dobrej obsłudze da się stworzyć mechanizmy dla super wyników. Allegro bez większego wysiłku również  mogłoby zachęcić kupujących do wystawiania ocen i opinii, ale to nie jest do końca w ich interesie, im jest na rękę selekcjonować i oddzielać najlepszych od tych gorszych poprzez same negatywy, gdyby się pojawiło dla allegro natłok pozytywów, zatarłby im się ten system "selekcji". Wiem, że najtrudniej mają sprzedawcy, którzy mają niewielką sprzedaż, bo jeden negatyw dla sprzedaży może ich pogrążyć, co wydaje mi się, że konkurencja tu skrzętnie wykorzystuje.

Więc nie musisz mi tłumaczyć jak to tu działa bo już wiem i podkreślałem to, ze wiem o czym piszesz.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@ZibiK30 

Ludzie, przynajmniej Polacy nienawidzą być do czegoś zmuszani i obligowani, to zwykle wzbudza u ludzi lęk, niechęć lub agresję gdy źródło jest czymś lub kimś obcym

I ja nie chcę ich do niczego zmuszać, ale w takim przypadku system musi to uwzględniać.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh No jeśli masz na myśli system allegro i inne rozwiązania allegro oceny sprzedawców to się z tym zgadzam jak najbardziej. Sam jako kupujący nie chcę aby sprzedawca cierpiał z tego powodu, ze ja nie wystawiłem mu pozytywnej oceny bo nie czuje się w obowiązku jej wystawiania lub negatywnej bo mimo iż liczyłem na coś nieco lepszego to mimo wszystko spełnia moje oczekiwania i nie muszę tego manifestować 4 gwiazdkami 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

vonNogay
#15 Entuzjasta#

@ZibiK30 "daniem możliwości naprawy błędów sprzedawcom"

Mam napisać sprzedawcy, że mam zamiar wystawić mu 4 gwiazdki (z powodu nieterminowej wysyłki albo jakiejś lekkiej niezgodności z opisem) i zanim wystawię mu tę ocenę może to naprawić? Zostanie to potraktowane jako straszenie i wyłudzanie jakiejś rekompensaty.

oznacz moderatorów

vonNogay
#15 Entuzjasta#

Dodam, że ja również nie wystawiam ocen 4/5, bo wiem, że ta "4" to nie jest taka "4" jak w szkole, tylko raczej taka 2+ albo i jeszcze gorzej. Jeśli nie jestem zadowolony na "5" nie wystawiam oceny w ogóle.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@vonNogay Nie wiem jak inni załatwiają takie sprawy, mi jak coś nie pasuje to dzwonie do sprzedawcy i mówię co jest nie tak i to on przeprasza i próbuje naprawić coś a nie ja go muszę prosić o to. Rozmowa nie pomaga to są reklamacje, zwroty i można to załatwiać formalnie i służbowo, żaden problem. Będzie trzeba dać negatyw to dam, ale nigdy go nie dam zanim nie skontaktuje się ze sprzedawcą aby poprosić o wyjaśnienia lub załatwić sprawę bez jakichś złośliwości typu, ooo, dam mu szybko po gwiazdce i opisze jaki z niego ... 😉 to nawet jest sprzeczne z prawem z art chyba 5 k.c. ale nie jestem pewien czy miałby zastosowanie do ocen i opinii na allegro chyba, ze niesłusznej

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

vonNogay
#15 Entuzjasta#

@ZibiK30 Ale nie mówię o sytuacjach kiedy transakcja zasługuje na negatywa, tylko o takich, kiedy nie jest się w 100% zadowolonym ale nie na tyle, aby pisać do sprzedawcy - takich do oceny 4/5. Jakaś lekka niezgodność z opisem, na którą można machnąć ręką (ale jednak jest) albo przekroczony termin wysyłki (w tym przypadku właściwie nie ma czego naprawiać). Sprzedawcy niby chcieliby, aby przed wystawieniem oceny 4/5 się kontaktować, ale jeśli kupujący to zrobi i napiszę "chce wystawić ocenę 4 i co Pan na to?" zostanie uznany za cwaniaka wyłudzacza, który chce wyrwać jakąś rekompensatę i szantażuje "złą" opinią.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@vonNogay Wiadomo, że jest sporo "cwaniaków" i niestety ale wydaje mi się, że większość z nich to sprzedawcy z allegro, którzy dobrze znają mechanizm ocen i usiłują go wykorzystać. Jestem pewien, ze większość takich "cwaniaków" dzwoniących chcąc coś zyskać strasząc oceną to sprzedawcy ponoszący fiasko w biznesie lub kupujący i okazjonalnie sprzedający starzy wyjadacze. Ja jeszcze do niedawna nie miałem zielonego pojęcia że oceny, komentarze czy czas odpowiedzi ma takie znaczenie dla sprzedawcy.Jakiś czas temu rozmawiałem ze znajomymi, którzy okazjonalnie robią zakupy na allegro to też byli zdziwieni tym jak im mówiłem o ważności ocen i komentarzy na allegro.

Myślę, ze 60% kupujących nie ma w ogóle o tym pojęcia a ta reszta to wiewiórczo i ze słyszenia. Samemu mi trudno pojąć, ze 4 gwiazdki będące na logikę dobrą oceną, może być złą i kłopotliwą dla sprzedawcy i większość wystawiających nie zdaje sobie z tego sprawy.

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Paint_Box
#12 Orędownik#

@dreammy8 Nie daj się namówić na rezygnację z oceniania sprzedawców. Gdyy transakcja jest nieudana, zawsze wystawiaj zasłużone oceny. Są one po to, aby ostrzegać innych przed problemami. Musisz też wiedzieć, że w tym miejscu odpisują Ci głównie inni sprzedawcy z Allegro - bierz to pod uwagę.

oznacz moderatorów

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

No właśnie widzę, że odpisują Sprzedający. Ale przyznam, że nie wiedziałam o tak surowej ich ocenie przez Allegro. To portal jest po części winien zaistniałej sytuacji.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Zawiera komentarz moderatora

@dreammy8 nasze "progi" ustalane są na podstawie porównania z osiągnięciami innych sprzedawców. Gdyby okazało się, że nikt nie jest w stanie ich spełnić - obniżylibyśmy je oczywiście. Jednak bardzo wielu sprzedawców nie ma problemu ze spełnieniem wymogów - oznacza to, że jeżeli ktoś ma takie problemy, powinien coś zmienić w swojej działalności. Zakładka Jakość sprzedaży i punktowa ocena sprzedawców (szczególnie w kwestiach Oceny od kupujących i Obsługa klienta) nie ma służyć karaniu, tylko być impulsem do poprawy.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

_Likos_
#18 Luminarz#

@msniezek  hmm chyba sie tutaj nie zgodze.

"jednak bardzo wielu sprzedawców nie ma problemu ze spełnieniem wymogów "

To nie do konca tak że nie ma problemów.

"Progi" zostały narzucone przez allegro. Wielu sprzedawców staje na głowie aby je spełnic jak widzisz : wydzwanianie do klientów/pisanie/ulotki w przesyłkach itp

Ocena 4.950 z zadowolenia kupujących jest ogromnie wysrubowana i każda ocena na 4 gwiazdki potrzebuje ogromnej ilości ocen na same 5 . Do tego nawet w bardzo rozsądni kupujący jak @dreammy8  (która wydaje mi sie podchodzi do wystawiania ocen bardzo odpowiedzialnie ) nie maja swiadomosci wymogów allegro wobec sprzedawców. 

A zdecydowana wiekszośc klientów podchodzi do wystawiania ocen mniej odpowiedzialnie.

Jak widzisz taka sytuacja zaczyna przeszkadzać klientom koncowym gdyż sprzedawcy pod presja allegro wywieraja presje na klientach sam jestem sprzedawca ale i kupującym na allegro. Uwierz mi dawno nie dostałem przesyłki w której nie byłoby ulotki z prośbą o ocenę na same 5 lub wczesniejszy kontakt.

Może sposobem byłoby uswiadomienie kupującym jak duże znaczenie ma ich rzetelna ocena. Bo to rzeczywiście chyba zaczyna troche zbaczac z przyjetych założen. Tą presje zaczynaja odczuwać klienci koncowi a to nic dobrego nie wróży ani dla sprzedawców ani dla serwisu.

Tak myśle

oznacz moderatorów

vonNogay
#15 Entuzjasta#

@msniezek 

Tylko, że te "progi" są ustalane na podstawie średniej ocen uzyskiwanej w warunkach, w których sprzedawcy skłaniają kupujących (przekupują albo straszą) do usuwania złych ocen.

"nie ma służyć karaniu, tylko być impulsem do poprawy."

Trudno, aby spadek pozycji ofert i mniejsza sprzedaż nie były odbierane jako kara. Tak jakby szef zapłacił pracownikowi 2 razy niższą pensję, mówiąc, że to impuls do lepszej pracy 😉

Jeśli urządza się wyścig szczurów, w którym wygrywają (i najwięcej sprzedają) sprzedawcy z najlepszą średnią oczywiste jest, że sprzedawcy posuną się do wszystkiego, aby tę najlepszą średnią mieć. Nie może być inaczej. Oczywiście Allegro może takich praktyk nie tolerować i monitorować maile, ale rozmów telefonicznych nie da się skontrolować, a nr telefonu do klienta sprzedawca zawsze będzie miał (w większości przypadków jest niezbędny do wysyłki).

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Zawiera komentarz moderatora

@_Likos_ @vonNogay obaj zakładacie, że sprzedawcy z wysokimi ocenami mają je tylko dlatego, że wydzwaniają do klientów czy w inny sposób wymuszają zachowania zgodne z ich potrzebami. Otóż tak wcale nie jest. Takie zachowania są marginalne, a większość sprzedawców z jakością na poziomie Dobry, Super czy Super+ po prostu świetnie obsługują swoją sprzedaż. To jest możliwe. Oczywiście, każdemu zdarzają się sytuacje nie do przeskoczenia - negatywy bez względu na wszystko, i dlatego właśnie nigdy nie oczekujemy osiągnięcia 100% czy średniej 5,0 - one są zawsze ciut niższe, aby uwzględniać takie sprawy.

A wkładanie ulotek z podziękowaniem za zakup i zachętą do wystawienia oceny  nie jest zakazane (chociaż raczej nieskuteczne).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

vonNogay
#15 Entuzjasta#

@msniezek 

Średnia 4,950 jest już bardzo blisko 5. Wg mnie jest to możliwe do czasu. Zawsze w końcu trafi się ktoś niezadowolony albo z niestandardowym sposobem oceniania, kto np. wystawi 1/5 za koszt wysyłki 8,99 zł, bo zakupił towar za 3 zł. i wysyłka 3 razy przewyższająca cenę towaru to rozbój w biały dzień (wiele osób kieruję się taką logiką). Trzeba wtedy pisać/dzwonić do takiego klienta albo pogodzić się z brakiem SS/spadkiem sprzedaży.

Wychodzi na to, że w takim systemie pokrzywdzeni są uczciwi sprzedawcy, szanujący opinię kupującego i nie próbujący na nią w żaden sposób wpływać.

oznacz moderatorów

mikeza
#18 Luminarz#

@vonNogay wystarczy, że trafisz na amatora aplikacji allegro na smartfonie. palec mu się omsknie i zamiast 5 gwiazdek poleci na 1. To ponoć norma i dosyć częste sytuacje. Sam miałem takie oceny, gdzie z komentarza i treści wynikało, że klient jest bardzo zadowolony, a jedna z ocen gwiazdkowych była słaba. podejrzewam, że to takie przypadki.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@mikeza Ja jestem coraz bardziej pewien, że tu "dobrze" działa marketing konkurencji. Analizowałem kilku sprzedawców z negatywami co uważają, ze są niesłuszne. Czekam na ostatniego co napisze i gdy się odezwie co dalej w jego sprawie. Okazuje się, ze w jego negatywnych ocenach większość nie jest potwierdzona oceną produktu. Co to oznacza? Ktoś pisze u niego w zgodności że jest niezgodny z opisem markowego produktu, ok ma prawo, ale już tej opinii i oceny nie widać w samym produkcie przy ocenie. A łatwo to sprawdzić po datach oceny. Czyli ktoś ma możliwość ocen i wystawia tylko te dla sprzedającego a pomija samego produktu? 🤔

Myślę, że to takie wojenki na Allegro miedzy firmami. Można kupić już w necie pozytywne oceny i komentarze od 10 pln więc i negatywne.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

_Likos_
#18 Luminarz#

@msniezek  nie zakładam że sprzedawcy z wysokimi ocenami mają je za wydzwanianie. Sam mam dośc wysokie oceny i nie wydzwaniam ani nie pisze do klientów. Chciałem zwrócić Waszą uwage na jeden problem .

Przykład  komentarza z dziś :  ""Szybko, sprawnie i miło."" Ładnie prawda??? Srednia ocena transakcji : 4,67   Tylko dlatego ze kupujący w swej nieświadomosci dał 4 gwiazdki za koszt wysyłki. Kupujący chciał dac dobra ocene tak wynika z opisu a wyszła ocena która nam zaniza średnią i którą bedziemy musieli odpracowywac. Skoro był zadowolony to pewnie mu ten koszt wysyłki az tak bardzo nie przeszkadzał lecz nie wiedząc jaki to ma wpływ po prostu pomyślał że mogłoby byc taniej i uciął gwiazdke.

"A wkładanie ulotek z podziękowaniem za zakup i zachętą do wystawienia oceny  nie jest zakazane"

To nie są ulotki z podziekowaniem za transakcje lecz ulotki typu : jesli masz zamiar dac mniej niz 5 gwiazdek prosimy o wczesniejszy kontakt. Czyli dokładnie tej samej tresci co : telefony czy maile do kupujących które przecież są zabronione 🙂

oznacz moderatorów