anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Na jakiej podstawie ALLEGRO ZMIENIA WYBRANY PRZEZE MNIE PACZKOMAT?

trajber
#9 Pomysłodawca#

Towar zamówiłem, zapłaciłem szybkim przelewem, dostałem nawet potwierdzenie mejlem - wszystkie dane się zgadzały. Wszystko się zgadzało do momentu, w którym chciałem odebrać przesyłkę paczkomatem. Włączam w apce inPostu zdalne otwieranie, a apka wyświetla komunikat, że nie udało się potwierdzić, że jestem w pobliżu paczkomatu.

Okazało się, że Allegro zmieniło paczkomat JUŻ PO ZAKUPIE I JUŻ PO WYSŁANIU MEJLA Z POTWIERDZENIEM ZAKUPU. Skąd to wiem? Z naklejek inPostu na paczkach - przecież sprzedający sobie sami innego paczkomatu nie wymyślili.

Tylko nie mówcie, że możliwość zwiedzenia okolicy (którą i tak znam) jest wartością dodaną, bo nie jest - jest stratą czasu i nerwów.

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

aragil
#15 Entuzjasta#

@trajber Dziwne,  od dwóch dni masz wielki problem ze zrobieniem screen- jaki paczkomat miałeś w potwierdzeniu mailowym w momencie zakupu i do jakiego doszła paczka.😎

oznacz moderatorów

auto_sfera2000
#10 Popularyzator#

@trajber 

"@auto_sfera2000  przepraszam, ale powoli się czuję, jakbym miał obowiązek udowodnić, że nie jestem wielbłądem...

Co do podanych przez Ciebie możliwości:

1. Przy zamówieniu sprawdzałem i wszystko się zgadzało. W innym poście podałem ID mejli - jeśli pracowników Allegro ta sprawa cokolwiek miałaby obchodzić, mogą sprawdzić, jakie potwierdzenie dostałem, a dostałem potwierdzenie wysyłki do tego paczkomatu, który wybrałem."

No widzisz, a jednak okazało się, że nie sprawdziłeś 😉
Już wiemy skąd ta niechęć do przesłania screena z maila z allegro, z momentu zamówienia/opłacenia zakupu 😄

Tak myślałem, bo allegro czasem podpowiada najbliższy paczkomat do adresu z konta, lub jakiś wybierany wcześniej, i tego nie zauważyłeś.
Tylko nie rozumiem, czemu próbujesz oskarżać wszystkich dookoła... Teraz już nawet oskarżasz allegro, że system podpowiedział ci paczkomat, a tobie się nie chciało spojrzeć dokąd zamawiasz paczkę, i to jest niby wina allegro.

oznacz moderatorów

trajber
#9 Pomysłodawca#

@auto_sfera2000 

Dzięki, gdyby nie to, że dostaję kolejne powiadomienia o wpisach i czytam, że rzekomo mam jakiś wielki problem z udowodnieniem, że nie jestem wielbłądem, że kłamię i że oczerniam najlepszy serwis na świecie, już bym o sprawie zapomniał.

@auto_sfera2000:"Już wiemy skąd ta niechęć do przesłania screena z maila z allegro, z momentu zamówienia/opłacenia zakupu"
"Tylko nie rozumiem, czemu próbujesz oskarżać wszystkich dookoła... Teraz już nawet oskarżasz allegro, że system podpowiedział ci paczkomat, a tobie się nie chciało spojrzeć dokąd zamawiasz paczkę, i to jest niby wina allegro."

@aragil:"od dwóch dni masz wielki problem ze zrobieniem screen- jaki paczkomat miałeś w potwierdzeniu mailowym w momencie zakupu i do jakiego doszła paczka."

Podałem wcześniej ID mejli, żeby Allegro sprawdziło, co mi potwierdzili, ale administratorka, która odpowiadała w tym wątku, jakoś ten nieistotny drobiazg szczęśliwie dla siebie przeoczyła. Cóż... W takim razie powtórzę:
Message-ID: <notificationstwo.20210324204332.98b0b5a0-8ce1-11eb-8a84-b9ed039886ce@allegro.pl>
Message-ID: <notificationstwo.20210324204332.98acbe00-8ce1-11eb-8a84-b9ed039886ce@allegro.pl>
A specjalnie dla Ciebie skriny z tych mejli i z mejla od Inpostu.

Zresztą administratorka potwierdziła, że pierwotnie wybrałem paczkomat w Piasecznie, a finalnie przesyłki odbierałem w Nowej Iwicznej.

I fakt, moją pomyłką było założenie, że ten najlepszy na świecie serwis nie zgubi przez 2-3 minuty już zatwierdzonych opcji zakupu. Skoro przy drugim podejściu do zapłaty (za pierwszym razem był jakiś problem z przekierowaniem na stronę banku) wyświetlił się po prostu przycisk "dokończ transakcję i zapłać teraz" (albo podobnie), a nie "zanim zapłacisz, sprawdź koniecznie, czy nasz najlepszy na świecie system niczego nie poknocił, bo może właśnie kupujesz łódź podwodną z odbiorem osobistym na Helu", to kliknąłem, zapłaciłem i uznałem sprawę za załatwioną, po czym straciłem trochę czasu i nerwów podczas nieplanowanej i niepotrzebnej wycieczki po okolicy.

1-jaski-zam.JPG

 

2-posciel-zam.JPG

 

3-inpost.png

 

oznacz moderatorów

trajber
#9 Pomysłodawca#

@milka1234567890uzupełniająco: sam jestem ciekaw, czemu to zawdzięczam (oby nie "przepraszamy, błąd systemu", bo mam prawo oczekiwać większego... dopracowania 😉 tego systemu).

Administratorom polecam:

"Numer zamówienia nr be1d5b52-8ce0-11eb-876e-83b89664493c"
(kupowałem u dwóch sprzedających, łącznie parę przedmiotów)

oraz mejle z potwierdzeniami z tematem "Kupiłeś ... przedmioty od ..."

Message-ID: <notificationstwo.20210324204332.98b0b5a0-8ce1-11eb-8a84-b9ed039886ce@allegro.pl>

Message-ID: <notificationstwo.20210324204332.98acbe00-8ce1-11eb-8a84-b9ed039886ce@allegro.pl>

Niech zobaczą, co mi portal potwierdził (= co zaznaczyłem przy zakupie) i co z tego wyszło. Powodzenia.

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@trajber Raz jeszcze, bo źle zinterpretowałam post, a na edycję mojego zabrakło niestety czasu 😕 

Allegro nie ingeruje w Twoje ustawienia. Ty wybierasz paczkomat, który Tobie najbardziej odpowiada, a system pamięta Twój wybór, jeśli towar z wysyłką do paczkomatu zamawiasz częściej. 

Podczas oglądanych aukcji w aplikacji mobilnej z opcją wysyłki do paczkomatu mam nawet podgląd wybranego przez siebie paczkomatu i jego adresu oraz telefonu odbiorcy.

Wiola
oznacz moderatorów

trajber
#9 Pomysłodawca#

@Wioletta2701 

1. system lubi zapominać ustawienia, np. co i rusz muszę ponownie wybierać metodę płatności.

2. tu Allegro najwyraźniej zmieniło paczkomat już po wysłaniu mejla z "kupiłeś przedmiot...".

 

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@trajber Dużo tutaj kupuję, ale nigdy nie miałam problemu z paczkomatem. Poza wyjątkiem z zajętymi skrytkami i przekierowaniem przesyłki do punktu odbioru przesyłek InPost w sklepie zoologicznym blisko mojego domu, zawsze dostawałam przesyłki do wybranego przeze mnie paczkomatu.

Pisz w takim razie do serwisu i poproś o wyjaśnienie.

Wiola
oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Jestem sprzedawcą i niemożliwe żeby allegro zmieniło Ci paczkomat. Mogłeś przez pomyłkę zmienić paczkomat sam przy wyborze zamówienia lub sprzedawca zmienił. Mi się czasem zdarza że kupujący wybierze źle a potem pisze lub dzwoni z prośbą o zmianę. Sprzedawca Może to zmienić ale tylko wtedy jeśli nie wygenerował jeszcze etykiety, w przeciwnym wypadku musi opłacić ponowną etykietę. Zapytaj sprzedawcy dlaczego wysłał do innego paczkomatu niż chciałeś, wtedy się Okaże czy Ty zrobiłeś błąd czy on. Gdyby paczkomat był zepsuty to nikt sam nie zmieni Ci na inny, zawsze najpierw kontaktują się z Tobą SMS lub e-mailem

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Ps. W wypadku wyboru dostawy InPost kurierem Sprzedawca nie może Nic zmienić nawet dodać kropki, jedynie rozmiar paczki.

oznacz moderatorów

trajber
#9 Pomysłodawca#

@Pszczola2013"Zapytaj sprzedawcy dlaczego wysłał do innego paczkomatu niż chciałeś" - w tym przypadku: dwóch sprzedawców z różnych województw jednocześnie? No chyba raczej nie...

Nie zmieniłem też paczkomatu sam przy zakupie - mogę do znudzenia pisać, że nawet w mejlu z potwierdzeniem zakupu był podany ten właściwy, a nie ten, w którym wylądowały paczki.

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Moim zdaniem Ty popełniłeś błąd i wybrałeś zły paczkomat. Sprzedaję i wysyłam tysiące produktów  i nigdy nie było opcji aby allegro zmieniło komuś paczkomat. Nie mogą sobie tak zmieniać jak im pasuje, bo pierwsze technicznie nie mają do tego dostępu, a po drugie kupujący by nie odbierali przesyłek. Sama kupuję średnio 4-5 razy w tygodniu i sama widzę ze allegro mi podstawia paczkomat najbliżej mnie, a  nie koniecznie ten który ja chcę i gdybym tego nie zmieniła to by poszło na ten który mi się podstawił.

Jeśli jednak uważasz że to nie Ty popełniłeś błąd to napisz do allegro i wklej tu odpowiedź od nich, bo nie wydaje mi się żeby oni coś z tym mieli wspólnego, ale może akurat...

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@trajber Z informacji z naszego systemu wynika, że zamówienia numer:

  •  be1d5b52-8ce0-11eb-876e-83b89664493c
  •  be1d5b51-8ce0-11eb-876e-83b89664493c

od dwóch, różnych Sprzedających chciałeś opłacić wspólnie i wybrałeś dla nich ten sam punkt odbioru - paczkomat w Piasecznie. 

Płatność jednak została anulowana, zaraz po tym ją ponowiłeś, ale dla każdego zamówienia osobno. W sytuacji gdy ponawia się płatność, konieczne jest wypełnienie formularza dostawy i płatności od nowa. Wówczas dla zamówienia be1d5b51-8ce0-11eb-876e-83b89664493c wybrałeś paczkomat w Nowej Iwicznej. 

Tak jak wcześniej sugerowali inni użytkownicy w tym wątku (za co bardzo wszystkim dziękuję) jako Allegro nie zmieniamy i nie ingerujemy w Twoje zamówienia, więc nie ma możliwości, abyśmy zmienili adres paczkomatu za Ciebie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

trajber
#9 Pomysłodawca#

@_HolaOla_ Fakt, miałem problemy z połączeniem z bankiem i musiałem finalizować transakcję ponownie. I musiałem to robić dwa razy, bo nagle system nie pozwolił na jedną płatność za cały koszyk. Rozumiem, że to moja wina, że fantastyczny system Allegro nie umie zapamiętać opcji wybranych przy zakupie i trzeba go pilnować na każdym kroku, czy przypadkiem coś się nie zmieniło w ciągu kilku minut? Fantastycznie. Dziękuję za odpowiedź i gratuluję programistów.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

@trajber I się wyjaśniło, jednak człowiek najczęściej się myli.😁

oznacz moderatorów

trajber
#9 Pomysłodawca#

@milka1234567890Owszem wyjaśniło się,  ale ja nadal nie postrzegam tego jako (mojej) pomyłki.

Po prostu zupełnie przypadkiem dowiedziałem się, jak bardzo (powiedzmy dyplomatycznie) do niczego jest system Allegro. Albo nie umiemy tego zorganizować, albo aż tak ciśniemy na oszczędności. Nawet nie chodzi o to, żeby użytkownik mógł przyjąć odważne założenie, że ma jakieś domyślne ustawienia swoich zakupów w systemie (cóż za roszczeniowa postawa!), bo np. sposób płatności co i rusz muszę wybierać na nowo (a stale wybieram ten sam). Teraz dowiedziałem się, że nieoczywisty jest też mój preferowany sposób dostawy. Czy $$$ na miejsce na serwerze aż tak bolą, że ustawień konkretnej transakcji nie zapisujemy nawet tymczasowo? O innych mniejszych lub większych drobiazgach, które były przydatne, a zniknęły, od kiedy kilkanaście lat temu zarejestrowałem się na Allegro, nie ma co pisać, bo jak się dobrze zastanowić, to każdy z tych drobiazgów kosztował miejsce na serwerze, więc bardziej stawiam na optymalizację kosztów (oczywiście w trosce o stałą, wysoką jakość usług  👿 ) niż na nieudolność programistów.

W sumie to powinienem być chyba wdzięczny, że ten najlepszy portal aukcyjny na świecie nie wylosował dla mnie paczkomatu w Koszalinie albo w Rzeszowie. Bo najwyraźniej było to możliwe.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Jednak okazało się, że pierwszy wpis od @mdrogeria był zasadniczo trafny.

" jak robisz kartę zakupu to przypadkiem nie zapomnij pomyśleć . Patrz co robisz ."

Po co te żale i kalumnie - idź Pan wstydu oszczędź. 

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

trajber Плахому танцору яйца мешают. ↓ Złemu tancerzowi jajka przeszkadzają😂

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@trajber  Ani ja, ani programiści, a już tym bardziej maszyna losująca nie zmieniamy adresów dostawy dla zabawy. Jeśli nie postrzegasz tej sprawy jako zwykłej pomyłki, nikt Cię do tego nie zmusi.  Wyjaśniłam zaistniałą sytuację na podstawie danych zapisanych w naszych systemach. Jak to potraktujesz, to wyłącznie Twój wybór. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@_HolaOla_ Przecież to oczywista oczywistość 😉 Nie jesteście stroną transakcji i to interes każdego kupującego, by podał właściwy, wygodny dla siebie paczkomat. Od kiedy mi kilkakrotnie przekierowali przesyłkę do punktu, bo paczkomat małych rozmiarów był zajęty (przed Bożym Narodzeniem), korzystam z dużego paczkomatu w okolicy i jest fajnie. Nie miałam dotąd żadnego problemu z odbiorem.

Wiola
oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@trajber Wszystko co Allegro robi, to zawsze dla dobra klienta.

oznacz moderatorów