Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ostatnio kupowałem kilka rzeczy u różnych sprzedawców. Za każdym razem nr przesyłki (różni przewoźnicy) otrzymywałem niemal natychmiast, najpóźniej na drugi dzień. Niestety fizyczna wysyłka przedmiotu miała miejsce dopiero kilka dni później, a nawet tydzień później.
Znowu niedopracowany system i luka pozwalająca sprzedawcom na bezkarne opóźnienia w wysyłce.
Wcześniej była gwiazdkowa oceny czasu wysyłki, która mobilizowała sprzedawców do szybkiej wysyłki, ale gdzieś około roku temu ją zlikwidowano.
@arekb81 A sprawdzałeś jaki czas wysyłki podają poszczególni sprzedający? Bo raczej każdy stara się wysłać w terminie, bo im lecą punkty i statystyki przez nieterminowe wysyłki, a to dla nich ważne.
Oczywiście, że sprawdzałem, bo to jedna z podstawowych informacji dla mnie.
Tylko co Allegro uważa za wysyłkę w terminie?
Wpisanie numeru przesyłki, czy faktyczne wysłanie przesyłki?
W zakładce "Jakość mojej sprzedaży" są dwa (jak na razie...) punktowane pola dotyczące terminów realizacji zamówienia:
- numery przesyłek uzupełnione w terminie
oraz
- wysyłka w terminie
Jeśli sprzedawca wyśle towar po deklarowanym czasie, straci połowę punktów, tę w drugim polu. Nie widzę w tym sensu.
@arekb81 Ten sprzedający określił termin wysyłki 3 dni, a Allegro sugeruje czas dostawy od czwartku 15 do wtorku 20 paź. Nie ma opcji otrzymać paczę 15-go skoro on może wysłać w tym dniu 15 paź po południu.
Wcześniej była też możliwość ocenienia kupującego przez sprzedawcę, która mobilizowała klienta do wywiązania się ze swojej części umowy. Ale ją zlikwidowano.
@Kasiulki2 Dobrze wiesz, że możliwość oceniania kupującego służyła głównie do karania ich za wystawienie negatywnego komentarza, dlatego możliwość tą zlikwidowano.
Wiesz równie dobrze jak jak, że to działało w obie strony. Teraz działa w jedną. Wystarczy spojrzeć na negatywy w stylu "za drogie", albo te w ogóle bez słowa, tylko z czerwoną łapką.
Bo zupa była za słona i trzeba się na kimś wyżyć?
Po obu stronach tej barykady trafiają się przedstawiciele trzody chlewnej - za przeproszeniem trzody chlewnej oczywiście😉
@Kasiulki2 Idealny system komentarzy nie istnieje. Ten wcześniejszy był większym złem.
Czy kiedy pojawia się On
to nie jesz i czekasz, aż będzie większy?
Mniejsze zło nie przestaje być złem i warto się zastanowić co z nim zrobić, zamiast się cieszyć "bo przecież kiedyś było gorzej".
Gdzieś trzeba postawić graniczne słupy - inaczej Allegro pójdzie drogą **piiip**azona, z wysyłką dronami i dostawą w dwadzieścia minut do zapadłej dziury w Montanie.
@arekb81 Odkąd Allegro zniosło ocenę za czas wysyłki (pozostawiając tym samym absurdalną ocenę za koszt wysyłki), sprzedawcy czują się chyba trochę bezkarni 🙂 Sama jestem sprzedawcą, ale również kupuję na Allegro i właściwie za każdym razem zamówienia są wysyłane o wiele później niż zadeklarowano w ofercie, natomiast numery się pojawiają od razu. Ale to chyba dla uśpienia czujności kupującego... Jedynym rozwiązaniem jest wystawienie adekwatnego komentarza za zamówienie. Może ociągacze się szybko wyleczą 🙂
Macie wyjątkowego pecha chyba. Osobiście nigdy mi się nie zdarzyło, żeby wysyłka nie poszła najpóźniej następnego dnia po wprowadzeniu numeru, a trochę już kupiłam.
Sama sprzedając robię podobnie - czasem mam wieczorem siłę do wygenerowania etykiety, ale drałowanie do paczkomatu zostawiam na jutro.
Może kupujecie od tych, którzy zamawiają towar z hurtowni dopiero po dokonaniu przez klienta zakupu?
Allegro rozlicza sprzedawców zarówno z czasu wprowadzenia do systemu numerów wygenerowanych listów przesyłek, jak i z terminowości ich nadania. To dwa różne parametry i zaniżenie ich powoduje obniżenie jakości sprzedaży oraz dalsze konsekwencje z tym związane, o których dyletanci nie muszą wiedzieć.