anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa wysyłki - za odmowę zakupu poza Allegro.

MAMY ROZWIĄZANIE!
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Miałem taki przypadek, zakupiłem dwa identyczne przedmioty u jednego kupującego, po paru godzinach próbował się do mnie dodzwonić i przekazać że z dwóch przedmiotów został mu jeden a za ten brakujący może bym sobie coś innego wybrał z jego oferty.

Odmówiłem bo nie potrzebowałem nic innego, wskazałem sprzedającemu że kłamie bo na innej aukcji ma wystawione identyczne przedmioty ale o 3 zł wyżej.

Sprzedawca się wściekł, odesłał mi całą kasę za zakup dwóch przedmiotów, w założonym sporze fałszywie oskarżył mnie o obrażanie i tworzenie teorii spiskowych, ja mu podawałem numery aukcji gdzie sprzedaje to co dla mnie "zabrakło", w sumie potem sprzedał ok 10 szt. tego samego towaru,  odmówił sprzedażny tego co przez "Kup teraz" zakupiłem.

Mało tego, ten nieuczciwy sprzedawca wystąpił do Allegro o zwrot prowizji podając że "kupujący odstąpił od zakupu", oczywiście zaprzeczyłem temu twierdzeniu i nie zwrócono mu prowizji.

W założonym sporze poprosiłem o pomoc obsługę Allegro: odpowiedziano mi że sprzedający ma wysłać przedmiot lub zwrócić kasę i jeden z tych warunków został spełniony.

Zupełnie pominięto bezczelność sprzedającego że odmówił mi wysyłki przedmiotu który miał i pominięto też to że próbował wyłudzić prowizję podając fałszywe uzasadnienie.

Po takich moich doświadczeniach muszę stwierdzić że obsługa Allegro to samo dno, nie chcą pomóc oszukanemu, dbają o to by nawet z nieuczciwych sprzedawców mieć kasę a więcej ich nic nie obchodzi.

Dlaczego tak nieuczciwi sprzedawcy nie ponoszą konsekwencji ????? Dlaczego ????

Sporo kupuję na **piiip**-u i tam o takim procederze nie może być mowy, raz sprzedawca ociągał się z wysyłką, zgłosiłem brak towaru po wpłacie, w ten sam dzień nadał przesyłkę i osobno o tym mnie powiadomił.

W innym przypadku kupiłem przedmiot w licytacji za 1 € o wartości ok. 45 €, byłem przekonany (z doświadczeń na Allebadziewiu) że sprzedawca nie wyśle bo koszt przedmiotu 1 € a wysyłki 9,50 €

Na **piiip**-u nieuczciwym sprzedawcom zawieszają konta, jest uczciwy regulamin i konsekwencje jego łamania.

Na Allebadziewiu jest tylko płatność od nieuczciwego sprzedawcy i tyle !!!!!! Tylko kasa się liczy !!!!!!!

adamco07

 

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42
cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@adamco07 prześlij mi proszę numer oferty, której dotyczyła dyskusja, przyjrzę się temu.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Proszę bardzo !

Numer oferty: 8919271780

adamco07

oznacz moderatorów
cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@adamco07 widzę, że otrzymałeś od nas rzeczową odpowiedź:

Obowiązkiem Sprzedającego jest wysłać towar do Kupującego lub zwrócić otrzymane pieniądze. Jeden z tych warunków został w tym wypadku spełniony. Jeśli zwrot pieniędzy Pana nie satysfakcjonuje, może Pan zgłosić sprawę na drogę cywilno - prawną.

Jest ona wiążąca.  

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Tak, uczciwość transakcji na Allegro to jak Yeti, ponoć istnieje ale nikt tego nie widział.

Czy zatem ja mogę kupować u sprzedających a potem powiedzieć nie mam kasy i wycofywać się z transakcji ??

Tak samo zrobił, opisany przeze mnie, sprzedawca, wystawił przedmiot, gdy kliknąłem "Kup teraz" to wycofał się ze sprzedaży bo na innej aukcji chciał ten przedmiot sprzedać o 1 zł więcej.

Jeśli sprzedający nie ponosi żadnych konsekwencji kpin z kupującego to i kupujący nie będzie odpowiadał za takie dziecinne zachowanie i też będzie kupował a potem "rozmyślał" się z transakcji.

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@adamco07 sprzedający, który nie wysyła przedmiotu kupującemu, ponosi tego konsekwencje. Nie należy do nich blokada, ponieważ tę rezerwujemy dla cięższych przypadków. Sytuacja, jaką opisałeś, to dla sprzedawcy: 1. prawdopodobny negatywny komentarz, a tym samym obniżenie wskaźników jakości, co z kolei prowadzi do obniżenia pozycji jego ofert na listach (w sortowaniu według trafności), 2. brak zwrotu prowizji, czyli bezpośrednia i stosunkowo dotkliwa strata finansowa.

Jeżeli takie sytuacje zdarzają się danemu sprzedawcy sporadycznie, nie wpłynie to trwale i znacząco na jego obecność w Allegro. Jeżeli jednak zdarzać się będą częściej, jego los będzie równoznaczny z sytuacją blokady konta - po prostu jego sprzedaż się skończy lub drastycznie spadnie. Uważam, że to właściwy , proporcjonalny efekt tej, zgadzam się, niepożądanej sytuacji.

Rozumiem, że jako kupujący oczekiwałbyś "zero tolerancji" na Allegro i eliminacji sprzedawców już po drobnych potknięciach (takich, jak to). OK, masz do tego prawo - różnimy się po prostu z Tobą poziomem tolerancji (o ile widzimy szanse i gotowość poprawy).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Cyt. "Sytuacja, jaką opisałeś, to dla sprzedawcy: 1. prawdopodobny negatywny komentarz, a tym samym obniżenie wskaźników jakości, co z kolei prowadzi do obniżenia pozycji jego ofert na listach (w sortowaniu według trafności), 2. brak zwrotu prowizji, czyli bezpośrednia i stosunkowo dotkliwa strata finansowa."

Prawie się rozpłakałem nad losem tego nieuczciwego sprzedawcy - może Allebagno pomyśli nad jakimiś rekompensatami dla takich "pokrzywdzonych" sprzedawców.

Sporadyczność - dość rozległa interpretacja.

https://allegro.pl/uzytkownik/1680/oceny?recommend=false&page=1

6 negatywnych komentarzy jednego dnia, na obecną chwilę 981 negatywów i to ma być sporadyczność ? Czy tu los jest równoznaczny z blokadą konta, nie !

Nie nawidzę obłudy ! w Tym przypadku to aż kipi obłudą i cwaniactwem !!!!!

Jak można oczekiwać od kogoś uczciwości jeśli sam daje wielokrotne przykłady ignorowania klienta.

Bardzo łatwo i obłudnie wkleja się formułkę:  Cyt, "Dziękujemy za zakup w naszym Sklepie i przepraszamy za zaistniałą sytuację. Dołożymy wszelkich starań, aby nie miała miejsca w przyszłości."

Kłamstwo, kłamstwo, kłamstwem pogania aż do bezczelności.

Apeluję do wszystkich kupujących przestańcie wystawiać pozytywne komentarze, wystawiajcie tylko negatywne - to jest jedyna droga do "normalności".

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@adamco07 

jakaś masakra ten mail

chłopie mylisz pojęcia, nie rozróżniasz treści przesyłanych od allegro jako gotowce i twierdzisz, że robi to Sprzedawca

Przeczytaj regulamin allegro, zapoznaj się z treścią informacji jakie wysyła portal,

zapoznaj się z ustawą konsumencką i prcedurami jak postępować w takich sytuacjach

zweryfikuj ton swoich wypowiedzi bowiem wykraczają one poza przyjęte ramy konwersacji

 

oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

To nie masakra, to rzeczywistość, sprzedawcy robią co chcą a regulaminu ich dyscyplinującego brak.

Czy dopuszczalna jest odmowa wysyłki przedmiotu gdy się go posiada w zemście za odmowę zakupu poza Allegro ?

Czy dopuszczalne jest wystąpienie o zwrot prowizji w sytuacji gdy to samemu odmówiło się sprzedażny podając że kupujący zrezygnował z zakupu (nawet całą kasę mu przesłałem) ?

oznacz moderatorów
dawal50
#14 Krzewiciel#

@adamco07 "Czy zatem ja mogę kupować u sprzedających a potem powiedzieć nie mam kasy i wycofywać się z transakcji ??"

Dokładnie tak robią klienci. Prawie codziennie ktoś nie płaci za zakupy. Dlatego nie rozumiem Twojego oburzenia. Gdyby każdy sprzedawca się tak oburzał to nie wiem co by się tu działo. Masz jednorazową sytuację która Cię spotkała, a sprzedawcy muszą się użerać z nieopłacającymi zakupy klientami CODZIENNIE. Napij się melisy.

Sprzedawca traci: użeranie się ze zwrotem prowizji, mrożenie towaru który przez tydzień nie może sprzedać (bo może klient zapłaci), aktualizowanie ilości sztuk w aukcji (bo klient nie zapłacił). Ogólnie jest dużo czasochłonnych czynności które są spowodowane tym że klient nie zapłacił.

Ty w zasadzie w tym przypadku nie tracisz nic.

oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

To nie jednorazowy przypadek że kupiłem, zapłaciłem a nie otrzymałem towaru.

To kolejny już raz taka sama sytuacja.

W poprzednim takim przypadku wykazałem chyba 8 takich zachowań w ciągu ostatniego roku tego samego sprzedawcy i co, i nic, Allebagno zadowolone że sprzedawca dalej wystawia i płaci prowizję.

Zmarnowany czas, zszarpane nerwy a Allegro kasę wzięło.

Wsparcie po zakupowe to czyste kłamstwo, nieuczciwy sprzedający kpi z kupującego i nie ponosi za to żadnych konsekwencji. Nigdy obsługa Allebagna nie pomogła w sporze z nieuczciwym  sprzedającym !!!!

Gdy kupuję na niemieckim portalu to często przesyłkę otwieram po paru tygodniach i nie trafia się żaden bezczelny sprzedawca.

Miałem jeden przypadek że przesyłkę otworzyłem po 2 miesiącach w Polsce, był "zonk", wysłałam sprzedawcy info że mu za miesiąc zwrócę, zwróciłem po ponad 4 miesiącach i nie było problemu, kasę przelał mi na konto wraz z kosztami zwrotu - w "POlaczkowe" jest to nie do pomyślenia, kasy za zwrot niezgodnego z opisem towaru nie chcą za bardzo zwracać (widać to w wystawionych negatywach).

Wina jest wyłącznie po stronie Allebagna bo wybitnie złagodziło regulamin by zarabiać nawet na nieuczciwych sprzedających.

Sprzedawca miał towar ale odmówił wysyłki, kpi wypisując mi że mogę złożyć sprawę w sądzie. Sądy jakie są każdy widzi: sędziowie kradną a ich koledzy mówią "nic się nie stało", sędzia przekracza prędkość dwukrotnie a koledzy na to "znikoma szkodliwość" .

Allegro zrobiło się szambem i tak można to skomentować, kasa, prowizja, kasa, prowizja, kasa i tyle się liczy.

Ja już przestałem tu sprzedawać, chyba i przestanę kupować !

Sporo moich znajomych dawno przestało sprzedawać a teraz odchodzą od kupowania, jest dużo sklepów internetowych gdzie można zrobić zakupy z wysyłką.

 

 

oznacz moderatorów
cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@adamco07 dzięki, że wyboldowałeś teks, bez tego nie zwróciłabym uwagi na najważniejsze fragmenty. Mnie jako kupującej, sytuacja, o której piszesz nigdy się nie przytrafiła, może mam cudowne szczęście.

Tak jak pisałam powyżej, przeczytałam dokładnie Twoją dyskusję, w której otrzymałeś regulaminowe rozwiązanie. Przykro mi, że nie jest dla Ciebie satysfakcjonujące. Podsumowując. Możesz kupować, gdzie chcesz i jak chcesz - to przecież prawo wolnego rynku. Zastanawia mnie jedynie, co ma nasza prowizja do Twoich zakupów 🤔

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

"Zastanawia mnie jedynie, co ma nasza prowizja do Twoich zakupów " - to ma prowizja że dostajecie ją nawet od nieuczciwych  sprzedawców co w "konia" zrobią kupującego. Dlatego nie ma żadnej pomocy dla kupujących tylko "przymykanie" oka na nieuczciwych sprzedawców bo to oni wam generują zyski, nawet gdy odmówią wysyłki przedmiotu.

Gdyby za taki numer odmowy wysyłki konto nieuczciwego sprzedawcy było zawieszane np. na 2-3 tygodnie to by się nauczyli że mają wysłać !

Nie raz słyszałem o przypadkach że gość odmówił wysyłki bo przedmiot w licytacji uzyskał dla niego za małą kwotę -  dla was to OK. bo prowizja się należy ale po to kupiec licytuje by kupić, po to kupiec marnuje czas !

Po negatywnych doświadczeniach na [edycja] postanowiłem nie wystawić komentarzy pozytywnych a jedynie te negatywne. Cwaniaczki uzbierają dużą ilość pozytywnych komentarzy a potem "olewają" kupujących !

Nie można chwalić tych co normalnie się zachowali i byli uczciwi - to powinna być norma. Nikt z nas nie chwali sąsiada do innych bo ten mu dzień dobry powiedział.

Usunęliście wszystkie negatywne komentarze z dawna i teraz nawet najgorszy jest "świętym". Taka sytuacja boli bo to się powtarza !

KUPUJĄCY NIE MA ŻADNEJ POMOCY CZY OCHRONY PRZED CWANIAKAMI Z [edycja]  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@adamco07, a sprzedający jaką ma ochronę przed debilami, co nie opłacają?
Zastanów się, czy stawianie się tylko po jednej stronie jest właściwe..

Zawsze jest Ololololoiks, tam będziesz dymał do sprzedawcy by odebrać towar 🙂

oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Uderz w stół a nieuczciwi się odezwą !

Tak jak wspomniałem wcześniej, za nie wywiązanie się z umowy zawieszać czasowo konta, czy to sprzedającym, czy kupującym, ja nie jestem po stronie tylko kupującego tylko za dyscypliną.

Ponad 5 lat kupuję na [edycja] i nigdy z chamstwem nie miałem do czynienia ale tam rzeczywiście zawieszają konta za niewywiązanie się z umowy.

Można ? Można !

[edycja] tego nie zrobi bo na tym trochę kasy straci !

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

No.. w sumie racja 🙂

oznacz moderatorów
www-menua-pl
#8 Zapaleniec#

W takim przypadku allegro powinno najpierw zablokować własny sklep OSA który nagminne nie realizuje zamówienia,jak może firma która sama nie realizuje zamówienia zablokować inna firme za to?😑 https://allegro.pl/uzytkownik/1680/oceny?recommend=false&page=1

oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Słuszna uwaga, winny nie ukarze innego winnego tylko się nawzajem wspierają.

Dlatego tłumaczę że to się Allebagno  zrobiło.

Nieuczciwy sprzedawca nie wysłał towaru a prowizja naliczona.

Wcześniej był ostrzejszy Regulamin,  teraz złagodzono dla zwiększenia zysku.

Po co usunięto historię negatywnych komentarzy, jeśli ktoś urodził się nieuczciwy to Papieżem nie umrze.

Dlatego uważam że nie należy wystawiać pozytywnych komentarzy, ja żadnego nie wystawiłem i nie wystawię choć czasem sprzedawcy się tego domagają.

Drugą kwestią jest to że na sprzedany towar obowiązuje 2 letnia gwarancja lub 2 letnia rękojmia, jeśli towar ma ukryte wady i dostrzeżemy je po roku lub dłużej i je zgłosimy to sprzedawca może nas "olać" bo wie że mu nic nie zrobimy gdyż minął termin na wystawienie negatywnego komentarza - oto są ułatwienia dla nieuczciwych sprzedawców którzy są chronieni od negatywnej oceny po upływie 3 miesięcy do końca obowiązywania gwarancji lub rękojmi.

To właśnie jest gest Allebagna w stronę nieuczciwych sprzedawców którzy generują zyski.

oznacz moderatorów
www-menua-pl
#8 Zapaleniec#

Kiedyś kupujący po 4 albo piecu niezapłaconych zakupach mail blokowane konto na allegro i błagał sprzedawców o wyrozumiałość😗

oznacz moderatorów
adamco07
#9 Pomysłodawca#

Chciałem dodać że na niemieckim portalu aukcyjnym już za jedno nie zrealizowanie transakcji wprowadzane są ograniczenia okresowe i taki np. kupujący który kliknie i nie zapłaci nie może brać udziału w aukcjach w których inny sprzedający wyklucza takich potencjalnych nieuczciwych kupców.

Jest to potwierdzone organoleptycznie bo jeden mój kolega kliknął coś dla innego kolegi a tamten potem się rozmyślił z zakupu. Wprowadzono mu ograniczenia na koncie.

Zapewne w drugą stronę też jest takie ograniczenie w ramach równego traktowania obu stron ale Polska to kraj dla cwaniaczków i jeśli Alleg.....no  samo sprzedaje przedmioty i nie realizuje transakcji, potem kopiuj-wklej:

 

Oficjalny sklep Allegro

"Odpowiedź z dnia 12 mar 2020

"Dziękujemy za wybór naszej oferty i przepraszamy za zaistniałą sytuację. W wyniku problemów logistycznych nie mieliśmy możliwości realizacji zamówienia. Dołożymy wszelkich starań, aby nie wydarzyło się to ponownie w przyszłości.""

Podobne głupie tłumaczenia to 6 szt. jednego dnia.

Apeluję do wszystkich to czytających, przekażcie znajomym, nie wystawiajcie pozytywnych komentarzy, wystawiajcie tylko negatywne !

oznacz moderatorów