anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedzialność za przesyłkę SMART

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Kupiłem przedmiot z wysyłką SMART. Przesyłka (onebox) zaginęła. Sprzedający twierdzi że paczkę wydał kurierowi i żebym kontaktował się zw tej sprawie z Allegro, bo to ich paczka. W regulaminie Allegro jest napisane że nadawcą przesyłek SMART jest Allegro. Allegro odsyła do sprzedawcy i twierdzi że sprzedawca powinien wysłać drugą paczkę. O co tu chodzi?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

LEW433
#21 Demiurg#

To sobie wojuj dalej, ważne jest od kogo kupiłeś.To sprzedajacy podpisuje umowę z Allegro, akceptuje regulamin a tobie jako konsumentowi ma dostarczyć i Ja nie będę wykłócał się z Allegro niech to robi sprzedajacy a Ty rób jak chcesz!

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 podpisano umowę kupna sprzedaży sprzedawca kupujący oraz tu dryga umowa na dowóz sprzedanego towaru allegro kupujący, odpowiada nadawca za paczkę skoro allegro oferuje swoją formę dostawy wciskając ją sprzedającym na allegro dla smarta to allegro odpowiada za przewożony towar, kupujący zawarł umowę na usługę dostawy z allegro czy z sprzedającym?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ładnie doradzasz, ale nie czytałem żebyś takie stosował u siebie metody, sąd sąd itd. Pochwal się jak pójdziesz z Allegro do sądu!!! Znam takich pieniaczy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 nie mogę stosować u siebie tej metody bo mój pracodawca nie udostępnia dostaw allegro więc jak miałbym się ze swoimi klientami których obsługuję odnosić do czegoś czego nie ma, niemniej jakbym miał taką sytuację to po 1 razie wysłałbym do uokiku / innych instytucji zapytanie jako kupujący opisując ją z punktu widzenia kupującego z zapytaniem do kogo mam zgłaszać reklamację, a po odpowiedzi bym się stosował do tego co dostałem właściwą podkładką prawną

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nic nie szkodzi na przeszkodzie żebyś sam zaczął sprzedawać i poszedł do sądu z Allegro!! tylko podżegasz do awantury, Allegro to gigant a taki malutki jak Ty to może .....nic nie może.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 do niczego nie podżegam, to że polskie prawo ma więcej dziur niż ser szwajcarski nie powoduje że ktoś ma rację lub nie ma w danej sprawie od tego jest sąd lub prawo ue które jest lepiej napisane a zauważ ma prawie identyczny zapis bo mi się zdarzyło raz przeczytać odpowiednie zapisy prawa przewozowego ue, gdzie też wskazywano nadawcę. W prawie polskim nie ma też nic napisane że sprzedawca ponosi odpowiedzialność z automatu więc powinny strony poczekać na rozstrzygnięcie reklamacji i jeśli przewoźnik allegro odrzuciłby tą reklamację z dopiskiem sprzedający nie jest stroną reklamacji to w jaki sposób widzisz odpowiedzialność sprzedawcy za paczkę? no chyba że jako sprzedawca masz zamiar odpowiadać za wszystko np decyzje rządu, klęski żywiołowe etc ja ci nie wnikam czy tobie się biznes spina czy nie kosztowo, ani jakie gratisy i gratyfikacje zamierzasz w ramach dobrych relacji obsługa kupujący deklarować by się klient czuł doceniony

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

Bo to prawda. Ty zawierasz umowę z Allegro (wykupując SMART) i sprzedawca zawiera umowę z Allegro. Ty nie zawierasz umowy ze sprzedawcą na tę dostawę. On nawet nie może złożyć reklamacji do przewoźnika, bo to nie on z nim zawarł umowę tylko A L L E G R O

oznacz moderatorów

seb1q
#11 Animator#

 Nie tak dawno był tutaj wątek z podobnym problemem, kilka miesięcy temu...

Sprzedający nie dał się złamać, twierdząc i powołując się na jakieś paragrafy, że to Allegro jest Nadawcą, ponieważ realizacja wysyłki jest na podstawie Firma Przewozowa-Allegro. Dodał, że składając reklamację do firmy przewozowej (chyba to było DPD), reklamacja była z góry odrzucana, ponieważ DPD twierdziło, że Allegro jest nadawcą i wymagane jest pełnomocnictwo do pobrania w Ustawieniach Dostawy. Sprzedający nie chciał udostępnić tego dokumentu, powołując się na jakieś luki w prawie i niezgodne z prawem zrzucanie winy Allegro na Sprzedającego.

Nie pamiętam do końca jak to się skończyło ale na pewnym etapie tej sprawy, Allegro poszło na rękę Sprzedającemu.

Jak ktoś odkopie ten temat i podlinuje to byłoby fajnie 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@jacekf_2009 @az1rael @starling_shop to jest troszku bardziej skomplikowane bo trzeba by prawnika i przestudiować regulaminy 🙂 

Tu jest kilka powiązań, sprzedawca - allegro, allegro - konsument, sprzedawca - konsument 😞

Sprzedawca zawiera umowę z allegro na dostawy Allegro ..... 

Kupujący wykupuje od allegro usługę smart darmowe dostawy 

Art. 548 § 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne.

Tu sprzedawca nie musiał udostępniać tej metody a skoro ją udostępnił to znaczy że odpowiada, opłaty dodatkowe czy wysyłka bez smart płaci sprzedawca sprzedawca nie kupujący więc to nie jest kurier zamówiony przez kupującego, tylko wybrany z listy sprzedającego 🙂 

W tym przypadku to sprzedawca powinien złożyć reklamację do allegro ( może do przewoźnika na podstawie upoważnienia ), a konsumentowi nie wydał towaru i taż jest za to odpowiedzialny. 

Do puki żaden sprzedawca nie przedstawi interpretacji UOKiK czy wyroku sądu możemy se gdybać 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Do puki   dopóki tak sadzę ale nie chce Ci wytykać bo Sam mylę się. Nie wiem w czym tu problem ma kupujący ale...🤗

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 w niczym bo odpowiada tu sprzedawca 🙂

Krótkie pytanie kto dostanie dopłatę dodatkową np. za wagę po nadaniu ??? 

Kupujący bo zamówił kuriera ? nie bo nie zamawiał 🙂

Sprzedawca? tak bo ma umowę z allegro, allegro otrzyma dopłatę i refakturuje je sprzedawcy.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Nadawcą przesyłki jest sprzedawca, a operatorem Allegro. To że usługę realizuje firma podwykonawcza, nie ma znaczenia dla realizacji ewentualnej reklamacji (a tą nadawcą, czyli sprzedawca składa do Allegro).

Allegro jest operatorem pocztowym (ma stosowny wpis do rejestru prowadzonego przez UKE). Musi więc rozpatrzyć reklamację zgodnie z ustawą Prawo pocztowe, rozporządzeniem w sprawie reklamacji usług pocztowych oraz własnym regulaminem.

A i w transakcjach B2C zastosowanie ma prawo pocztowe. Wyjątkiem są przesyłki całopojazdowe i paletowe. W transakcjach B2B także, chyba że umowa pomiędzy stronami stanowi inaczej. Usługi kurierskie zaliczany do usług pocztowych.

 

 

 

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

@pecela  napisze po raz kolejny. Nadawcą jest Allegro.

Załącznik nr 12. Regulamin usługi „Allegro Smart!” dla Sprzedających
IV. Prawa i obowiązki Sprzedających korzystających z Usługi
  1. Metody dostawy Towarów objętych Usługą realizowane są na podstawie umów zawartych pomiędzy Spółką a Dostawcami, w ramach których Spółka jest nadawcą w rozumieniu art. 3 pkt 10 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Dla usług Allegro OneKurier i OneBox operatorem jest Allegro, a nadawcą sprzedawca.

Dla Allegro Kurier DPD, Pocztex, InPost itp. owszem nadawcą dla operatora jest Allegro, ale to sprzedawca składa reklamację do Allegro, a oni z kolei u danego przewoźnika (lub bezpośrednio dołączając stosowane pełnomocnictwo).

W obu przypadkach kupujący składa ewentualną reklamację do sprzedawcy, a nie do operatora.

 

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

@pecela  no nie do końca tak jest. Składałem reklamacje na uszkodzenie Inpostu i dostałem odszkodowanie. Natomiast dostałem z UOKIK taka odpowiedź ustną  Z ZASTRZEŻENIEM !!!!: "Co do zasady przedsiębiorca jest odpowiedzialny za przesyłkę zamówioną przez
konsumenta do czasu wręczenia jej odbiorcy. Konsument odpowiada za towar dopiero
od chwili otrzymania go od przewoźnika. Wyjątkiem jest sytuacja, w której to kupujący
samodzielnie wybiera (bez korzystania z opcji udostępnionych przez sprzedawcę)
i zamawia przewoźnika (kuriera) w celu odebrania towaru od przedsiębiorcy. Wówczas
odpowiedzialność za przesyłkę przechodzi na konsumenta w momencie wydania jej
przewoźnikowi przez sprzedawcę."  A TYM ZASTRZEŻENIEM była prośba o pisemne zgłoszenie z podaniem zapisów regulaminów Allegro gdyż są one nie jasne i faktycznie za moment wydania rzeczy może być moment wydania paczki kurierowi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zawsze na Allegro nawet ze Smartem, przy zakupie konsumenckim odpowiadał sprzedajacy i zawsze kupujący składał reklamację sprzedającemu a to on (osobiście) albo poprzez Allegro składał reklamację przewoźnikowi.

oznacz moderatorów

AS940
#7 Wielbiciel#

Wprowadzą pani w błąd wszystkich brak wiedzy nie upoważnia do pisania takich bzdur przy smarcie moment przekazania jest w momencie przekazania paczki kurierowi.nic z tym nie możecie to na was spoczywa obowiązek załatwienia reklamacj.sprzedawca powinien przekazać wam wszystkie informacje o przesyłce.

oznacz moderatorów