anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedzialność za przesyłkę SMART

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Kupiłem przedmiot z wysyłką SMART. Przesyłka (onebox) zaginęła. Sprzedający twierdzi że paczkę wydał kurierowi i żebym kontaktował się zw tej sprawie z Allegro, bo to ich paczka. W regulaminie Allegro jest napisane że nadawcą przesyłek SMART jest Allegro. Allegro odsyła do sprzedawcy i twierdzi że sprzedawca powinien wysłać drugą paczkę. O co tu chodzi?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@jacekf_2009 W wypadku transakcji o charakterze konsumenckim sprzedający ponosi odpowiedzialność za przesyłkę do momentu przekazania jej do rąk kupującego. 

W tej sytuacji sprzedający powinien skontaktować się z nami, podać wszystkie szczegóły (przede wszystkim numer zamówienia) i złożyć reklamację. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca twierdzi że odpowiada za swojego kuriera. Natomiast to nie był jego kurier tylko kurier Allegro. I że zgodnie z przepisami jeśli wybieram swojego kuriera, to moment wydania rzeczy jest w momencie przekazania paczki kurierowi gdyż to jest już umowa wysyłki pomiędzy mną a Allegro. I że on nie jest stroną w tej sprawie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

i sprzedawca ma rację a allegro w głupa rżnie jak zawsze żeby nie mieć problemu
smart oneboc to usługa allegro, a nie sprzedawcy więc niech allegro rozpatruje reklamację z przewoźnikiem i odda ci za produkt

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Doczytałem się w regulaminie Allegro dotyczącym usługi wysyłek Allegro SMART:

IV. Prawa i obowiązki Sprzedających korzystających z Usługi
  1. Metody dostawy Towarów objętych Usługą realizowane są na podstawie umów zawartych pomiędzy Spółką a Dostawcami, w ramach których Spółka jest nadawcą w rozumieniu art. 3 pkt 10 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.

Dodatkowo art.548 pkt 3 KC, mówi wydanie rzeczy następuje w momencie gdy sprzedawca nie ma wpływu na wybór przewoźnika.

I na powyższe powołuje się sprzedawca

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@jacekf_2009 Rozumiem, że metodę dostawy wybrałeś podczas składania zamówienia?  W takim razie to sprzedający udostępnił metodę dostawy w swoich cennikach. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

tak, metoda wybrana podczas składania zamówienia

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ko_alka  to ja już nie rozumiem. 

Kiedyś założyłem wątek odnośnie zwrotu kosztów przesyłki podczas zwrotu towaru i tak streszczając : Pytałem czy jeśli udostępniam SMART ( czyli darmową dostawe) jako najtańszy sposób wysyłki to jeśli kupujący wybierze płatna metode dostawy to czy moge mu zgodnie z prawem zwrócić tylko za towar - ponieważ najtańsza udostepniona metoda dostawy była darmowa ( SMART) - Wówczas po konsultacji z dzialem prawnym allegro wysżło na to że  musze oddać razem z kosztami wysyłki poniewaz SMART JEST USŁUGĄ WYNIKAJĄCĄ Z UMOWY JAKĄ KUPUJĄCY ZAWARŁ Z ALLEGRO ( czyli de facto usługą wskazaną przez kupującego) a nie jest  to jedna z powszechnych metod dostawy udostępniona przez sprzedającego. TAKA BYLA ODPOWIEDŹ A TAMTYM WĄTKU. 

 

Znowu w tym wątku czytama że cyt: 

 "Rozumiem, że metodę dostawy wybrałeś podczas składania zamówienia?  W takim razie to sprzedający udostępnił metodę dostawy w swoich cennikach. "

Czyli ponawiam moje wcześniejsze pytanie. Jeśłi kupujący wybierze metode dostawy płatną ( nie smart) a ja udostępniam w cenniku metode SMART  i kupujący może ją wybrać to czy w przypadku zwrotu moge oddać wyłącznie za sam produkt?? bez kosztów dostawy???

 

Pytam ponieważ to co czytam tutaj jest zupełnie rozbieżne z odpowiedzią wcześniejsza a chciałbym abyśmy jasno ustalili jedną linie interpretacji regulaminu i przesyłek smart - kto i za co jest odpowiedzialny. Nie możemy sobie dopasowywac interpretacji w zalezności od sytuacji i tego co bardziej komu pasuje.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

seb1q
#11 Animator#
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@seb1q  to mi nic nie daje bo tO znam. Pytanie było inne.

Najtańszą dostępnąw cenniku metodą dostawy jest smart ( za darmo) . Zgodnie z prawem w przypadku zwrotu sprzedajacy ma obowiązek zwrotu za towar plus za najtańsza dostawe z cennika jaką kupujący moze wybrać.

Wiec postawilem pytanie czy jeśli udostępniam smart ( za dormo) a kupujący mimo wszystko wybiera płatna dostawe to czy w przypadku zwrotu mam obowiązek zwracać takze za koszt dostawy . Ponieważ zgodnie z prawem w przypadku odstapienia od umowy należy sie zwrot z zakup + zwrot najtańszych dostepnych w cenniku kosztów dostawy. Skoro w tej sytuacji był dostepny darmowy smart - nie powinno sie zwracać kosztów dostawy. Wówczas otrzymałem odpowiedż że smart nie jest dostawa udostępnianą przez sprzedajacego lecz wynikiem dodatkowej umowy jaka kupujący zawarł z allegro i w tej sytuacjie nie moze być brany pod uwage jako najtańsza forma dostawy udostepniona przez sprzedajacego.

Natomaist w tym wątku czytam coś wrecz przeciwnego że jest to jednak forma dostawy "wybrana z cennika" wiec udostepniona przez sprzedajacego. No a w takim przypadku jeśli produkt ma możliwośc wysyłki SMART wszystkim kupującycm którzy zapłacili za przesyłke i zrobili zwrot - nie należy sie zwrot kosztów przesyłki ponieważ "najtańszą możliwą metodą dostawy udostępniona przez sprzedającego" byłby własnie SMART

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ gdy kupujący zwraca przedmiot z oferty, w której był Smart! powinieneś zwrócić najtańszą oferowaną metodę dostawy, nie licząc darmowych metod dostawy.
Natomiast w przypadku reklamacji @jacekf_2009 znaczenie ma to, kto jest nadawcą przesyłki. Sprzedawca nie ma swoich i cudzych metod dostawy, udostępnia dowolne metody, więc za wszystkie odpowiada jako nadawca konkretnej przesyłki. 
W regulaminie One by Allegro nadawca jest określony: 
„Nadawca” – podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro, z wyłączeniem sytuacji, w której Przesyłka jest zwracana przez Kupującego Sprzedającemu z wykorzystaniem Kodu Zwrotu Przesyłki w związku ze zwrotem Towaru, w której to Kupujący występuje jako Nadawca Przesyłki.
Więc to sprzedający powinien złożyć reklamację, dostępną na tej stronie

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@az1rael sprzedawca udostępnia wybrane metody dostawy w swoich ofertach a kupujący wybiera jedna z nich więc to sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki i w tym przypadku nie ma racji.

Sprzedawca powinien złożyć reklamację do Allegro a kupujący może albo zaczekać na wynik reklamacji lub domagać się wysłania nowej przesyłki.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ares_ ale rozumiesz co znaczy udostępniać WŁASNE metody dostawy na podstawie umowy sprzedawca przewoźnik oraz udostępniać CZYJEŚ metody dostawy dla smarta na podstawie umowy allegro przewoźnik?

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

no nie wiem. Sprzedawca twierdzi że to nie jego metody dostawy. Metody dostawy Allegro..... wedle prawa że można by zamienić na wybór własnego dostawcy. Czyli wg niego metody dostawy Allegro = metody własnego odbioru towaru

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po co się przepychasz, otwórz dyskusję ze sprzedającym a wówczas to On Ty i Allegro się wypowie i się wszystko wyjaśni: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@jacekf_2009 Rozpocznij dyskusję i w razie problemów poproś pracownika Allegro o pomoc: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jacekf_2009 tu masz odpowiedni artykuł prawa przewozowego

Art.  65.  [Odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki]
1. 
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. 
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku.
3. 
Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
1)
nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez nadawcę tych warunków;
2)
braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości;
3)
szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości;
4)
ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez nadawcę lub odbiorcę;
5)
przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.
4. 
Jeżeli przewoźnik na podstawie okoliczności danego wypadku wykaże, że utrata, ubytek lub uszkodzenie mogły powstać wskutek co najmniej jednej z przyczyn określonych w ust. 3, domniemywa się, że szkoda z nich wynikła.

A teraz zerknij sobie kto jest nadawcą twojej paczki i tam składaj reklamację i ciśnij ile wlezie dziada bo ja twojej etykiety / listu przewozowego nie widziałem

przypominam ci jeszcze że zgodnie z tym samym prawem przewozowym masz 7 dni na sporządzenie protokołu szkody i wniesienie reklamacji inaczej paczka zostanie uznana za doręczoną bez wniesienia sprzeciwu i reklamację odrzuci przewoźnik z automatu oraz druga kwestia masz obowiązek jeśli to nadawca składa reklamację na udostępnienie mu tegoż protokołu oraz dokumentacji zdjęciowej niezbędnej do wniesienia reklamacji
oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

ale nadawcą jest Allegro.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nadawcą jest sprzedajacy, przewoźnikiem Allegro.

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

@LEW433nadawcą jest Allegro. Ma to na nawet zapisane w regulaminie a przewoźnikiem jest przewoźnik. Czyli w moim przypadku UPS

oznacz moderatorów