anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Płatność w toku

ciapek_0
#7 Wielbiciel#

Witam. Kupiłem kilka rzeczy u różnych sprzedawców, zrobiłem przelew jak zwykle, pieniądze poszły z konta a w Allegro nadal jest status Płatność w toku. Na następny dzień kupiłem również kilka przedmiotów i zrobiłem tak samo przelew i te zostały opłacone, a tamte nadal są z płatnością rozpoczęta. Zawsze to trwało kilka minut. Co mogę zrobić w takiej sytuacji ?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

Agent051
#16 Inspirator#

@ciapek_0 Prawdopodobnie płatność nieudana. Jeżeli pieniądze zostały pobrane z twojego konta bankowego, to w ciagu 3 dni roboczych powinny tam wrócić. Na Allegro możesz anulować zamówienie i kupić ponownie.

oznacz moderatorów

ciapek_0
#7 Wielbiciel#

Czyli automatycznie powinny wrócić pieniądze czy po 3 dniach od anulowania płatności ?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli płatność nieudana to wrócą automatycznie w ciągu 3 dni na twoje konto, nic nie musisz robić.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ciapek_0 Płatność w toku to nie jest płatność nieudana lub anulowana. Wpłaty są przekazywane sprzedawcom, zgodnie z regulaminem, do końca następnego dnia roboczego po zleceniu. Zazwyczaj są przekazywane niemal natychmiast, ale nie musi tak być za każdym razem. Poczekaj, jutro płatność powinna zostać zakończona.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@ciapek_0 Rzeczywistość wygląda trochę inaczej niż uważa @xyz96 . Gdybyś płacił przelewem tradycyjnym, to faktycznie mogłoby to trwać do jutra. Cała idea szybkich płatności polega na natychmiastowym przekazaniu wpłaty i tak się dzieje na Allegro.  

oznacz moderatorów

ciapek_0
#7 Wielbiciel#

Właśnie o to chodzi, że przelew robiłem w sobotę i nie ma go do dziś i minęło ponad 24 h. A dziś robiłem kolejny przelew i doszedł prawie natychmiastowo mimo, że jest niedziela. Myślę, że poczekam do jutra, jeśli sytuacja się nie zmieni to pewnie anuluje zakup, i wykonam ponownie przelew. Czy można jakoś sprawdzić status płatności w PayU? Może tam coś było by coś napisane?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Agent051 Rzeczywistość bywa różna, raz wpłaty są przekazywane niemal natychmiast, innym rzezem (rzadko) mogą być przekazane następnego dnia roboczego.

3.1. Operator płatności świadcząc Usługę PayU na rzecz Kupującego dokonuje przekazania otrzymanych środków pieniężnych do Sprzedającego poprzez zaksięgowanie ich w ramach narzędzia rozliczeniowego. Usługa PayU na rzecz Kupującego realizowana jest nie później niż w terminie do końca następnego dnia roboczego od momentu otrzymania zlecenia płatniczego przez Operatora płatności od Kupującego.

Natomiast wpłaty przelewem tradycyjnym dochodzą w czasie około 3 dni robocze.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@xyz96 Ile razy w ciągu ostatniego roku szybka płatność za sprzedaż na Allegro doszła do ciebie dopiero następnego dnia roboczego, a przelew tradycyjny trwał 3 dni robocze? Z mojego doświadczenia wynika, że szybkie płatności realizowane są natychmiast w 100% w przypadku udanej płatności, a przelew tradycyjny dociera następnego dnia po zleceniu przez płatnika. Może ty masz inne doświadczenia.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Agent051 Doświadczenia z tego forum mam takie, że przynajmniej kilka razy w ciągu ostatniego miesiąca kupujący narzekali tu, że wpłaty nie zostały przekazane natychmiast. Kończyło to się różnie, raz było to kilka godzin oczekiwania, innym razem zostały przekazane następnego dnia. Przelew tradycyjny podobnie, raz może dojść następnego dnia, innym razem 3 dni może być niewystarczające, zwłaszcza przy zapłacie na poczcie.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@xyz96 Nie pytam się o doświadczenia z forum, a o doświadczenia ze sprzedaży. Moje doświadczenia z forum mówią, że ludzie nie zawsze potrafią prawidłowo opisać swój problem albo nie przyznają się, że popełnili błąd.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

To że ktoś z klientów narzekał nie znaczy że tak było ,narzekanie a prawda to dwie różne sprawy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Agent051 Z pewnością jak wszystko idzie dobrze to i przelew dochodzi od razu😁, jednak były tu przykłady że trwało to dłużej. Należy poczekać do jutra(moim zdaniem).🤔

oznacz moderatorów

eveeanime
#12 Orędownik#

@xyz96  podpinam się tu  ponieważ  mam problem podobny. Klient dokonał zakupu 9.06.Chciał  zrobić przelew z konta mBanku.nie udało się.Próbował drugi raz następnego dnia. Tez nic. Anulował płatność.Co w tej sytuacji? Co jako sprzedający  zrobić? pozdrawiam

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@eveeanime Jako sprzedający możesz jedynie czekać aż kupującemu uda się zapłacić, a po 7 dniach oznaczyć zamówienie jako anulowane, przywrócić produkty do sprzedaży i wystąpić o zwrot prowizji. Ostatecznie możesz podać swój numer konta bankowego, żeby dokonał wpłaty przelewem tradycyjnym, ale musisz pamiętać że nie nadasz wtedy przesyłki smart i kupujący musi doplacić.

@eveeanime Jeśli anulował płatność, to zwrot prowizji dostałaś automatycznie. Kupujący musi złożyć nowe zamówienie i spróbować jeszcze raz opłacić.

oznacz moderatorów

eveeanime
#12 Orędownik#

@Agent051 po 7 dniach roboczych?Jest pewne że  to młody człowiek i pewnie nie wie o dalej.Czy mogę mu napisać aby  anulował zakup i kupił ponownie?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może oczywiście anulować i w kupione ponowić płatność, jeżeli nawet środki wyszły z konta to wrócą.

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@eveeanime Po 7 dniach kalendarzowych. Może anulować zakup albo ponowić płatność jeśli ma taką możliwość. Niech sprawdzi w zakładce zakupy czy może jeszcze ponowić płatność.

oznacz moderatorów

eveeanime
#12 Orędownik#

dziękuję  za pomoc 😍

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@eveeanime Nie udało się, ale pieniądze z konta mu zeszły? Jeśli tak, wrócą po anulowaniu na jego konto po 3 dniach roboczych. Jeżeli pieniądze z konta nie wyszły, niech zmieni metodę płatności, może na przykład wybrać przelew tradycyjny przez PayU, wejść na stronę swojego banku i zapłacić albo zrobić to na poczcie. Możesz też podać mu swój numer konta bankowego do wpłaty bezpośredniej, zwykłym przelewem, ale wtedy koszt wysyłki może być o kilka zł wyższy. Jeśli do zapłaty mimo wszystko nie dojdzie, po 7 dniach możesz wystąpić o zwrot prowizji i wystawić przedmiot ponownie. Wyślij wtedy maila kupującemu, że nie dotrzymał terminu zapłaty zgodnego z regulaminem, dlatego wpłaty po tym czasie będą zwracane.

oznacz moderatorów