anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Paczka ze statusem "zareklamowana" od kilku dni

MarekLewy1221
#7 Wielbiciel#

Witam, mam pewien problem i potrzebuję pomocy. Opiszę sytuację poniżej.

 

26 listopada zamówiłem dwie paczki do paczkomatu, jedną ze sklepu Avans, przez allegro oczywiście, a drugą z innego sklepu.  Tego samego dnia jednak zdecydowałem, że odstępuję od umowy, wypełniłem formularz no i zgłosiłem obu sprzedającym, że zwracam towar jeszcze tego samego dnia. Kluczowy jest tu fakt, że zgłosiłem zwrot kiedy paczki były w doręczeniu.

Otrzymałem od sprzedającego (Avans) wiadomość, żeby paczki nie odbierać, ponieważ skontaktują się z przewoźnikiem w celu zawrócenia paczki. Oczywiście nie miałem nic przeciwko temu, wydawało mi się to być najszybszym rozwiązaniem sytuacji. Paczki zostały umieszczone w multiskrytce ale ich nie odebrałem, i tutaj zaczęły się problemy, z którymi zmagam się już od kilku dni.

Po pierwsze, InPost wysłał mi wiadomość, że paczka od Avans została poprawnie zareklamowana, kontaktowałem się ze sklepem i rzeczywiście zareklamowali paczkę bo podobno na tym polega proces zawrócenia paczki z powrotem. Rzecz jednak w tym, że paczka ma status "zareklamowana" od 4 dni roboczych..

Kontaktowałem się z InPost, za każdym razem otrzymałem wiadomość, że zwrot jest weryfikowany przez oddział, i że dyspozycja będzie za kilka dni roboczych. Jednakże tej dyspozycji to ani widu, ani słychu. Status jaki był taki jest. Dodam, że formularza reklamacji nie muszę wypełniać według InPost.

Co do drugiej paczki, sytuacja jest tak samo dziwna. Status zawisnął na "Gotowa do odbioru" od 27 listopada.. czyli czas na odbiór dawno już minął, ale paczka nadal jest w paczkomacie, dlaczego? 

Nawet szczerze mówiąc, poszedłbym odebrać tą paczkę z paczkomatu i po prostu zwrócić ją z kodem, ale boję się, że w tej samej skrytce może być paczka zareklamowana, bo nie mam pojęcia co ten status "zareklamowana" w ogóle znaczy, czy paczka jest w paczkomacie czy gdzie, no nie wiem. I boję się, że wszystko się rąbnie jak otworzę tą skrytkę.

Czy ten proces zawsze tyle trwa? Może ktoś miał podobną sytuację albo mógłby mi pomóc żeby przede wszystkim mnie uspokoić bo przyznam szczerze, że już się stresuję całą tą sytuacją.

Wysyłam poniżej screeny statusów obu paczek.

Paczka od AvansPaczka od AvansPaczka od drugiego sprzedawcyPaczka od drugiego sprzedawcy

 

 

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

xyz96
#21 Demiurg#

@MarekLewy1221 Nie zwracaj uwagi na żadne statusy, bo one mogą być mylące. Jeśli kliknąłeś Zwrot przed otrzymaniem paczki, jest to Twoje odstąpienie od umowy, więc nie musisz już odbierać przesyłki i jej odsyłać. Sprzedawca, jeśli już wysłał towar, może wymagać od Ciebie zwrotu kosztu jedynie powrotu paczki. Poza tym musi Ci oddać całą wpłatę. Będzie problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa

Zwrot paczkomatem jest bezpłatny. 

Nie walcz z przewoźnikiem, tylko ze sprzedawcą, bo to on odpowiada względem Ciebie za towar, przesyłkę i odstąpienie. 

oznacz moderatorów

MarekLewy1221
#7 Wielbiciel#

Dobrze, ale teraz mam pytanie dotyczące zwrotu środków. Bo wiem, że sprzedający ma 14 dni na zwrot od momentu wypełnienia formularza. I teraz jako, że ja paczki nigdy nie odebrałem, status zmienił się z "gotowa do odbioru" na "zareklamowana" ale mam jako dowód informację od sprzedającego, że to on zareklamował a nie ja, czyli ja nawet nie zbliżyłem się do paczkomatu. I teraz co mam zrobić jeżeli w ciągu tych 14 dni nie otrzymam zwrotu od sprzedających? Wtedy mam robić dyskusję?

oznacz moderatorów