anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z kurierem DPD

jonatan17
#7 Wielbiciel#

Witam serdecznie. Co robocie w sytuacji gdy kurier olewa dostawy paczek i wpisuje odbiorca nieobecny choć monitoring nie rejestruje obecności a w domu są osoby co czekają na kuriera. Chodzi o DPD i takie sytuacje powtarzają się nagminnie prawie za każdym zamówieniem.Proszę o jakieś porady bo krew mnie zaleje z tą niekompetencją. Nawet skargi do DPD nic nie zmieniają. Muszą być zdesperowani mając takich pracowników.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

xyz96
#21 Demiurg#

@jonatan17 W takiej sytuacji zgłaszaj reklamację sprzedawcy, bo to z nim zawierałeś umowę na zakup i dostawę towaru, nie z DPD. Domagaj się wydania rzeczy lub niezwłocznego zwrotu wpłaty. Poczytaj w necie o odpowiedzialności sprzedawcy za przesyłkę. DPD to podwykonawca sprzedawcy - to sprzedawca zawarł z nim umowę na dostawę towaru do Ciebie, więc niech się z nim szarpie. 

oznacz moderatorów

jonatan17
#7 Wielbiciel#

Napisałem do sklepu i czekam na odpowiedz.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma w dostawach innych kurierów?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Nawet jeśli są, to sprzedawca odpowiada za poczynania każdego tak samo. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie do ciebie pisałem i każdy ma prawo sobie wybrać odpowiedź jaką go zadawała.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@jonatan17 
Zgodnie z Art 548 § 3: "Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu..." - co oznacza, że Sprzedawca odpowiada przed Kupującym za uszkodzenie lub zaginięcie przesyłki w transporcie. W Twoim przypadku chodzi jednak nie o uszkodzenie lub zaginięcie, ale o opieszałość kuriera w dostarczeniu jej do Ciebie. W takich przypadkach najskuteczniejsze jest złożenie przewoźnikowi reklamacji/skargi przez Adresata przesyłki (zarówno Nadawca jak i Adresat mają prawo do złożenia reklamacji usługi przewozowej) ponieważ to tylko On (a nie Sprzedawca) jest w stanie ew. wykazać, że kurier nie podjął próby doręczenia (poświadczając nieprawdę).
Sprzedawca dysponuje tylko (póki co jedyną oficjalną - co nie znaczy że prawdziwą) informacją, że Ciebie nie było w domu.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam Taaa, to poczytaj sobie rejestr klauzul niedozwolonych UOKiK. "Nie odpowiadam za opóźnienia poczty". Oczywiście - z reklamacją do przewoźnika, nigdy nie do sprzedawcy 😄

Tutaj nie doszło do wydania rzeczy - kupujący nie ma towaru. 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@xyz96 
Czytaj ze zrozumieniem i nie mieszaj w tym przypadku do tego klauzul abuzywnych, które co do zasady wykluczają możliwość włączania a'priori niektórych zapisów do postanowień umownych, ale w tej sytuacji nic nam o ew. postanowieniach niedozwolonych w ofercie sprzedawcy - nie wiadomo.
Faktyczna wina (lub zaniedbanie), którejkolwiek ze stron - jej przypisanie lub wyłączenie - nie może być przedmiotem postanowienia umownego włączanego "z góry" w odniesieniu do ew. zdarzenia przyszłego (jak ma to miejsce w przypadku klauzul niedozwolonych), może (i powinna) być jednak przedmiotem analizy w konkretnym przypadku zdarzenia zaszłego (por. orzecznictwo w tym zakresie).
W tym konkretnym przypadku (podkreślam: w tym konkretnym) Adresatowi przesyłki zależy na możliwie bezzwłocznym otrzymaniu zamówionej przesyłki, która pod pretekstem "nieobecności Adresata" nie została dostarczona przez przewoźnika. Zważyć należy, że w tej sytuacji jedynie Adresat może ew. posiadać dowody na fakt poświadczenia nieprawdy przez kuriera, a skuteczność składania reklamacji jak wiadomo w dużym stopniu zależy od przedstawionych dowodów.
O ile dobrze odczytałem: Kupującemu w tej sytuacji nie zależy np. na skorzystaniu z prawa do odstąpienia od Umowy, czy odzyskaniu zapłaty za zamówioną rzecz zawartą w przesyłce, która wobec jej niedoręczenia mogłaby być uznana w postępowaniu wyjaśniającym za zaginioną lub uszkodzoną - ale na jak najszybszym wejściu w jej posiadanie.
Dlatego wskazałem to rozwiązanie jako najskuteczniejsze (z praktyki podobnych spraw) co oczywiście nie wyklucza złożenia (równolegle) reklamacji u sprzedawcy z tytułu niedostarczenia zamawianej rzeczy. 
Do oceny przez Adresata w sytuacji gdy zależy Mu przede wszystkim na czasie - należy to: czy chce wybrać rozwiązanie wygodniejsze (zajmujące zwykle więcej czasu na wyjaśnienie) czy skuteczniejsze (mające uzasadnione szanse być zrealizowane szybciej).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

ares_
#13 Ambasador#

DPD ma jedną fajną opcję, na ich stronie można sprawdzić numer do kuriera który ma dostarczyć paczkę i to jest najszybszy sposób rozwiązania problemu. Dzwonisz do kuriera z informacją, że przesyłka nie została dostarczona mimo, że w domu cały czas ktoś był i masz monitoring który nie zarejestrował podjazdu kuriera i prosisz o ponowny podjazd z przesyłką. 

Oczywiście reszta ma rację, że to sprzedawca odpowiada za przesyłkę ale samemu też można interweniować w DPD i to jest zazwyczaj szybszy sposób.

oznacz moderatorów

jonatan17
#7 Wielbiciel#

Niestety ale kilka razy dzwoniłem i nie raczył odebrać,nagrałem mu wiadomość i nie oddzwonił. Wolał i wygodniej mu było  paczkę odesłać do magazynu i wpisać odbiór osobisty,byle by nie wracać. To już nie pierwszy raz.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@jonatan17 
To już nie pierwszy raz.

Z Twoich wypowiedzi wynikałoby, że problem jest związany z konkretną osobą kuriera obsługującego Twój rejon (a nie wszystkich sprzedawców wysyłających Ci przesyłki wybraną przez Ciebie opcją: DPD). Tym bardziej złożenie reklamacji przez Adresata takich przesyłek powinno postawić do pionu tą osobę oraz lokalny oddział DPD, który jej powierza konkretne usługi. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów