anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pusta skrytka zamiast przesyłki

Widmokozak
#7 Wielbiciel#

Dzis jak  wiele razy wczesniej wybrałem się po paczkę do paczkomatu inpost lecz  nie  było to tak jak zwykle po wpisaniu nr telefonu i kodu paczki otworzyła się skrytka  troche się zdziwiłem  bo otworzyła.sie malutka skrytka a to co zamawiałem bylo o wiele większe no ale nic może jakoś upchali podchodzę do skrytki a tam pusto. Co w takiej sytuacji niby zgłosiłem na infolinię  inPost  ale jak narazie nikt się nie odezwał pisać do sprzedawcy o tym?

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Pomagamy, tak?

A zastanowiliśmy się, czego chce ten, komu pomagamy???

Kupujący chce otrzymać zamówienie - lepiej dziś niż za dwa czy trzy tygodnie, po reklamacji.

 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Wy zawsze pomagacie jednakowo - z reklamacją wszędzie, tylko nie do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Widmokozak 

Jeśli sprzedawca jest firmą, on powinien wyjaśnić sprawę. Opisz dokładnie sytuację - zwłaszcza to, że zamówienie nie zmieściłoby się w skrytce, która się otworzyła - i poczekaj na reakcję.

Możliwe, że otworzyła się niewłaściwa skrytka. Możliwe, że przesyłka zaginęła po drodze (za to odpowiada sprzedawca będący przedsiębiorcą). Reklamacja w InPost powinna to wyjaśnić.

I bardzo ważne: nie traktuj sprzedawcy, jakby nie wysłał towaru. Gdyby nie włożył Twojego zamówienia do skrytki, nie otrzymałbyś powiadomienia o odbiorze. InPost nie wozi powietrza.

Ja na Twoim miejscu zadzwoniłabym jednak do InPostu. Jeżeli otworzyła się niewłaściwa skrytka (na to stawiam), przesyłka może wrócić do sprzedającego jako nieodebrana w terminie albo wylądować w jakimś magazynie jako "paczka-z-którą-nie-wiemy-co-zrobić". To kłopot i dla Ciebie, i dla sprzedawcy, i dla InPostu, niepotrzebny kłopot.

Przed telefonem sprawdź status przesyłki tutaj:

https://inpost.pl/sledzenie-przesylek

Jeśli status jest "oczekuje na odbiór" albo podobnie (nie pamiętam nazwy) , masz praktycznie sto procent pewności, że paczkomat się pomylił.

oznacz moderatorów

Widmokozak
#7 Wielbiciel#

 Status paczki widnieje jako odebrana próbowałem  2 raz wpisać kod itp  wyskoczylo ze odebrane także  zobaczymy co odpowie sprzedawca

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Widmokozak 

Godzina i minuta zgadza się z czasem otwarcia przez Ciebie pustej skrytki? Jeśli tak, reklamuj telefonicznie w InPost jeszcze dziś, zanim wyjmą przesyłkę z paczkomatu i zwrócą do nadawcy. Reklamuj ze szczególnym uwzględnieniem gabarytu (nie zmieściłaby się w tej skrytce). Pani na infolinii zanotuje, kurier sprawdzi, i wtedy faktycznie możesz jutro dostać zaproszenie powtórne - tym razem skuteczne😊

Sprzedawca wie tyle samo, co Ty. Wysłano, dostarczono, odebrano. Reklamację oczywiście możesz u sprzedawcy złożyć, ale jeśli sam nie zadziałasz, wszystko będzie trwało dłużej.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Widmokozak Nie daj się wpuścić w maliny, nie daj się wymanewrować, nie reklamuj w InPost, reklamuj u sprzedawcy, takie są zasady.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Widmokozak To jest jakaś paranoja. Jeśli nie otrzymałeś towaru, gdy uległ on uszkodzeniu w transporcie lub zaginął, zgodnie ze wszelkimi zasadami reklamację składasz sprzedawcy. Niestety tutaj inni sprzedawcy próbują Ci wmówić, że masz przede wszystkim reklamować u przewoźnika. Sam rozumiesz.

Odpowiedzialność sprzedawcy za przesyłkę

 

Jeżeli rzecz sprzedana ma być wysłana konsumentowi, to przedsiębiorca odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu, w którym kupujący go otrzyma.

Ważne!

Sprzedawca nie może się uchylać od tej odpowiedzialności nawet wtedy, gdy do uszkodzenia przesyłki doszło z winy profesjonalnego przewoźnika (np. firmy kurierskiej), któremu powierzył dostawę.

Jeśli jednak przedsiębiorca nie miał wpływu na wybór przewoźnika, wygląda to inaczej. Kiedy to konsument decyduje i wybiera przewoźnika innego niż wskazany przez sprzedającego jako jedna z opcji, zwalnia go tym samym z odpowiedzialności za przesyłkę.

Dodatkowo, jeśli termin dostawy podany w aukcji minął, możesz odstąpić od umowy na podstawie art. 5431 Kc i zażądać niezwłocznego zwrotu wpłaty. Reklamacja zaginionego towaru to oddzielna procedura, którą prowadzi sprzedawca.

oznacz moderatorów

akcesoria-net-pl
#15 Entuzjasta#

@xyz96 pikujesz.

Wszyscy tu radzą jak załatwić sprawę szybko i bezboleśnie. Oczywiście, jeśli inpost nie znajdzie przesyłki do jutra, to reklamację powinien złożyć sprzedawca. Już kilka osób powyżej pisało, ale specjalnie dla Ciebie powtórzę reklamację powinien złożyć sprzedawca.

Ostatnio miałem sytuację odwrotną niż @Widmokozak . Odebrałem przesyłkę w trakcie awarii paczkomatu. Następnego dnia sms z inpostu 'odbierz, paczkomat już działa'. Sprzedawca dostał przesyłkę z powrotem w postaci czystego wiejskiego powietrza. Reklamacji nie składałem, a mogłem bo przesyłka nieodebrana 😎

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96 Masz racje. Tylko wiesz na czym polega problem??????

DOWODY  wskazują że PRZESYŁKA ZOSTAŁA DOSTARCZONA!!!!

Wiec wpis zamieszczony powyżej ma sie NIJAK do tematu gdyż dotyczy  : przesyłek zniszczonych oraz przesyłek zagubionych.

A ta przesyłka nie jest żadną z nich ponieważ ma status : DOSTARCZONA.

Dlatego wymaga odrobiny subtelengo wyjaśnienia i dobrej woli z każdje strony : sprzedawca /kupujący/przewoźnik. Jełsi tej dobrej woli nie bedzie najbardziej poszkodowany bedzie niestety klient. Rzucanie paragrafami w tej sprawie nic nie da.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@_Likos_ Ależ oczywiście, dostarczona, wydana, przekazana, są dowody - tylko kupujący nie ma paczki 🙂

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@xyz96    "tylko kupujący nie ma paczki "

 

A  to to już akurat tylko slowo kupującego. Wiec nadal mu doradzaj reklamacje dyskusje i POK.... Albo rozważ rozsądne argumenty i dowody

I moze raczej doradz spokój i spokojne poszukanie przesyłki i wspieranie sprzedającego w jej reklamowaniu. Chociazby poprzez przekazanie jak najwiecej szczegołów.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Widmokozak posłuchaj @Kasiulki2 i nie wariuj bo za szybko 😄 napisz do inposta napisz do sprzedawcy i poczekaj do poniedziałku wtedy tu wróć 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Widmokozak 

Wybacz, kończę tę dyskusję. Masz rozum, sam wybierzesz rozwiązanie.

Jeśli chcesz szybkiego wyjaśnienia sprawy, powiadom InPost samodzielnie (sprzedawcę oczywiście też). Jeśli wolisz dostać zamówienie w marcu, zgłoś sprzedawcy reklamację i czekaj na wyjaśnienie.

oznacz moderatorów