anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja

Stivcio83
#7 Wielbiciel#

Witam sprzedający nie odpowiada na moją uzasadnioną reklamacje. Co mam Zrobić?

oznacz moderatorów
54 ODPOWIEDZI 54

xyz96
#21 Demiurg#

  "Czyli posiadając dyskusję miałbyś 48+20=68 punktów, podczas gdy bez dyskusji - tylko 50."

Czyli lepiej mieć dyskusje i je sprawnie załatwiać, niż nie mieć dyskusji. Paranoja.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek, nie samozaoraną, bo każdy myśli, że wszyscy z allegro mieszkają w Poznaniu, skoro tam jest siedziba 😄 i tam pracują i wogóle 😊

@LEW433, nie nie 😄 przeciwnicyyyy 😄 😊

oznacz moderatorów

axelbis
#10 Popularyzator#

@msniezekOK, nie zwróciłem uwagi, że z jednej strony po utworzeniu dyskusji tracę punkty (max. 50) za ich brak, ale równocześnie pojawiają się dwie możliwości ich odrobienia (max. 50). Stawiam 🍺  (marna ta emotka, w zasadzie nie widać co to jest, chcesz mieć lepszą to ją popraw 😜) Nie zmienia to jednak słusznie stawianych zarzutów, że reklamowanie dyskusji jako standardowego kanału kontaktu ze sprzedawcami jest raczej nie na miejscu. Od tego powinno być centrum wiadomości, a dyskusje powinny dotyczyć problemów z zamówieniami. Zresztą na logikę powinny być zintegrowane z CW żeby kanały kontaktu były w jednym miejscu.

Jak już poruszamy temat jakości sprzedaży to zwrócę uwagę na jeszcze dwa punkty - liczba zamówień i obrót. Przepraszam, co to ma wspólnego z jakością sprzedaży??? Czy sprzedawca mebli robionych na zamówienie, który ma miesięcznie 5 zamówień gorzej obsługuje klientów niż sprzedawca jakiejś masówki? Czy ktoś sprzedający drobnicę za kilka złotych jest gorszym sprzedawcą niż ktoś handlujący komputerami? To nie powinno wchodzić do oceny jakości sprzedaży.

Przy okazji temat pokrewny - dlaczego po utracie SS trzeba za każdym razem pokornie prosić o ponowne jego odzyskanie? Chodzi o upokorzenie sprzedawców żeby wiedzieli gdzie jest ich miejsce? Wiecie doskonal, że do utraty SS wystarczy często pojedyncza ocena z losowo albo złośliwie przydzielonymi gwiazdkami. To, że nie chcecie walczyć z tą ewidentną patologią to jedno, ale dlaczego w takiej sytuacji status SS nie jest jedynie zawieszany i automatycznie przywracany po ponownym spełnieniu warunków?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@axelbis jakie piwo mu stawiasz? Przeczytaj co napisałem na poprzedniej stronie, podając swoje przykłady, z tego miesiąca. Te 50 do odrobienia to tylko teoria. Nawet szybko odpowiadając (u mnie 1h 35minut) i tak jesteś stratny.

To kolejne mydlenie oczu sprzedawcom, że Allegro jest takie dobre...

Odnośnie SS to nawet nie jest on na 30 dni. Miałem przypadek gdzie przez pracownika Allegro, który wprowadził błędne informacje do dyskusji (przykłady podałem wcześniej) kupujący oznaczył dyskusję jako nierozwiązaną. W związku z tym, zabrano mi SS po bodajże 2 czy 3 dniach od momentu gdy była ponowna weryfikacja i teoretycznie dali go na kolejne 30 dni. Jak widać, nie 30, ale widzimisię Allegro bo w regulaminie jest, że MOGĄ zabrać to wcześniej. Jednak znów, u nich MOGĄ oznacza zabranie automatycznie bo ja wtedy chyba o 0,1% przekroczyłem niedozwoloną liczbę nierozwiązanych dyskusji...

PATOLOGIA.

oznacz moderatorów

axelbis
#10 Popularyzator#

@konto zamknięte Piwo postawiłem bo raz, że popełniłem błąd, a dwa że i tak Maciej jest JEDYNYM znanym mi pracownikiem Allegro, który sprawia wrażenie, że mu choć trochę zależy, oczywiście na miarę swoich możliwości.

Co do punktów za dyskusje to fakt, że można trochę tu punktów stracić, ale w niektórych przypadkach można też trochę zyskać. W obu sytuacjach nie są to jednak ilości punktów rzucające na kolana, maksymalnie 50 punktów, realnie pewnie kilkanaście. W porównaniu do całości czyli 1000 punktów które teoretycznie można uzyskać można to przełknąć. Są większe problemy z Allegro.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@axelbis po pierwsze, kupujący korzystają również z Centrum Wiadomości - je również reklamujemy 🙂 Zostawiamy im w tej kwestii wybór, niech sami zdecydują jak wolą się kontaktować. Po drugie, punktujemy również terminowe odpowiedzi oraz średni czas odpowiedzi na maile (max 100 punktów).

Jeżeli chodzi o liczbę zamówień i obrót, tutaj też można tylko zyskać punkty, nie da się ich stracić. Rozumiem, że brak zysku to dla niektórych też strata, ale sprzedawcy zazwyczaj konkurują głównie z tymi, co sprzedają to samo - więc wydaje mi się, że konkurencja jest uczciwa.

Co masz na myśli przez "po utracie SS trzeba za każdym razem pokornie prosić o ponowne jego odzyskanie"? Kwalifikacje do SS są, z tego co wiem, okresowe i gdy sprzedawca spełnia warunki - otrzymuje zaproszenie. Tym niemniej nie jestem na bieżąco, więc gdybyś przybliżył, o czym dokładnie mówisz, upewnię się.

@konto zamknięte masz rację, mój błąd. Na poziomie minimum 500 zamówień miesięcznie można tylko wyrównać punktację. Co nie zmienia pierwotnej tezy, że przy właściwej obsłudze dyskusje nie szkodzą sprzedawcy (mogą natomiast mniej lub bardziej pomóc). W wielu wskaźnikach przyznajemy punkty ujemne, we wskaźniku liczby dyskusji punktów ujemnych nie ma.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek Miło, że w końcu zauważyłeś swój błąd.

axelbis pewnie miał na myśli to, że po utracie SS, owszem, przychodzi później mail gdy zacznie się ponownie spełniać warunki, ale przyznanie SS nie jest automatyczne. Trzeba znów składać wniosek i czekać chyba DO 3 tygodni (o ile dobrze pamiętam, a nie chce mi się sprawdzać; na pewno dość długo). Skoro więc utrata SS jest niemalże natychmiastowa (nawet jak napisałem w trakcie gdy teoretycznie ma się ten status i jest jeszcze prawie 30 dni do kolejnej weryfikacji) to skoro zaczyna się spełniać warunki to również powinno być automatyczne zakwalifikowanie do tego i to w ciągu max. 48h.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konto zamknięte @axelbis już rozumiem. Konieczność każdorazowego przejścia procedury od początku po przerwie (związanej np. z gorszymi wskaźnikami) to głównie kwestia natury prawnej - wymagamy przed przystąpieniem, aby sprzedawca zaakceptował warunki Programu. Analogicznie jest chyba wszędzie, jeżeli np. bank rozwiąże ze mną umowę o prowadzenie rachunku, aby ponownie założyć rachunek muszę podpisać kolejną. Druga sprawa: rzeczywiście są sprzedawcy, którzy nie chcą brać udziału w SS (np. zniechęcają się po czasowej utracie statusu), trudno żebyśmy zapisywali ich tam z automatu.

A te 21 dni na weryfikację konta przez Allegro, o których mowa w Pomocy, to termin maksymalny - realnie jest to najczęściej kilka dni (mniej niż tydzień). Rezerwujemy sobie ten czas na przejrzenie aktywności sprzedawców, zgodnie z jednym z warunków przystąpienia: Najwyższa jakość obsługi klienta - po zgłoszeniu do programu nasz zespół indywidualnie weryfikuje jakość obsługi klienta (treść odpowiedzi na oceny, korespondencja w dyskusjach, zgłoszenia od kupujących).

Warto też pamiętać, że sprzedawca nie traci SS natychmiast, gdy tylko przestanie spełniać warunki. By stało się to z dnia na dzień, ten spadek wskaźników musi być znaczący (co to znaczy - mowa w art. 5.2 Regulaminu programu Super Sprzedawca - np. kwalifikacja przy średniej ocen 4,950, a natychmiastowa utrata przy średniej poniżej 4,900, zatem sprzedawca mający średnią 4,930 nie traci SS od razu - a dopiero przy comiesięcznej kwalifikacji, o ile wskaźnika do tej pory nie poprawi).

I na koniec - wszystkich spełniających warunki SS, czy to pierwszy raz, czy kolejny, zapraszamy do Programu (nie trzeba się prosić), zaproszenie znajdziecie w zakładce.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

axelbis
#10 Popularyzator#

Warunki programu nie zmieniają się co chwilę, a poza tym w przypadku zmian powinniście prosić o akceptację wszystkich uczestników, także tych posiadających w danym momencie status SS. Nie było nigdy takiej sytuacji. Jak napisałem poniżej przywrócenie statusu powinno być automatyczne, powinien on być tylko czasowo zawieszany

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek Niestety znów się nie zgodzę z tym co napisałeś "Warto też pamiętać, że sprzedawca nie traci SS natychmiast, gdy tylko przestanie spełniać warunki. By stało się to z dnia na dzień, ten spadek wskaźników musi być znaczący "

Znów mój przykład z życia wzięty, o którym już tutaj wspomniałem. Była wtedy ta dyskusja, którą przez nieprawdziwe informacje jakie podał pracownik Allegro, kupujący oznaczył jako nierozwiązaną. Oznaczył to jednego dnia, a następnego dnia otrzymałem maila, że straciłem SS bo przestałem spełniać warunki. Jedynym warunkiem była ta nierozwiązana dyskusja. Pozostałe statystyki były na zielono, a jakość obslugi miałem wtedy chyba ok. 4,985

Jak więc widzisz, jest jednak tak, że natychmiast też można stracić. Mało tego. To jest idealny przykład tego, że konkurencja może wykorzystać dyskusję do walki z innymi firmami, a wy będziecie się temu tylko przyglądać.

Już pisałem. Dyskusje są obecnie bardziej zabójcze dla SS niż negatywy.

My sprzedawcy naprawdę nie chcemy walczyć z Allegro, ale skoro płacimy po np. kilkadziesiąt tysięcy prowizji rocznie, to fajnie gdyby Allegro nas chroniło w przypadkach np. nieuczciwych zagrań konkurencji czy jakichś błędów lub nieczystych zagrań kupujących.

Dlaczego nie chcecie pomóc sprzedawcom? Przecież to my was utrzymujemy. Zabraknie nas, nie będzie i Allegro. A naprawdę, każdy ma swoją wytrzymałość psychiczną. Sam się zastanawiam czy nie sprzedać firmy i po prostu nie iść gdzieś na etat. Mniejsze pieniądze, ale święty spokój.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@konto zamknięte sprawdziłem przypadek, o którym piszesz. To czysta matematyka, zero uznaniowości. Ta jedna dyskusja zwiększyła odsetek Twoich dyskusji do 0,114%, tymczasem do SS wymagamy 0,02%, a zabieramy status szybciej, gdy odsetek przekroczy 0,1%. Tak też się stało, przykro mi.

Oczywiście rozumiem, że w Twojej opinii ta dyskusja była niesprawiedliwa/niezasłużona. Nie wiem, czy z winy pracownika, być może tak samo zakończyłaby się bez jego udziału, chociaż na pewno jego wypowiedzi nie pomogły w tym wypadku osiągnięciu porozumienia. Mogę tylko jeszcze raz Cię za to przeprosić. Między innymi w takich sprawach pomagamy na Gadane - gdyby coś takiego, odpukać, spotkało Cię ponownie, odpowiednio wcześniej napisz tutaj, postaramy się interweniować.

I na marginesie - zawsze, nawet w najtrudniejszej sprawie, pomaga osiągnięciu porozumienia z kupującymi (i nie tylko) nieco mniej konfrontacyjny ton 🙂

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@msniezek Ok, będę pamiętał. Trzymam za słowo z tą pomocą 🙂

oznacz moderatorów

axelbis
#10 Popularyzator#

A pamiętasz, że kiedyż proponowałem, żeby wprowadzić zasadę, że jeden negatywny komentarz w miesiącu pozostawić bez konsekwencji? Może warto do tego wrócić. Dla sprzedawców mających niewiele transakcji wpływ pojedynczego komentarza od świra jest nieproporcjonalny. Na ZS ktoś podawał przykład jak po jednym komentarzu ocena jakości spadła mu z Super do Nieakceptowalnej.

P.S. Dzięki za otwarcie furtki, mam nadzieję, że będzie materiał do przemyśleń

oznacz moderatorów

axelbis
#10 Popularyzator#

Za zamówienia i obrót można zyskać 100 punktów, to dużo. Jakość sprzedaży wpływa na trafność, wkrótce będzie także wpływać na SS. Nie powinno tak być, bo to nie ma związku z jakością pracy danego sprzedawcy.

Co do SS to napisałem, przywrócenie powinno być automatyczne. Dopiero gdyby ktoś przez powiedzmy przez 6 miesięcy nie odzyskał statusu można go wykreślić z programu. To proszenie się o ponowne wpisywanie do programu w sytuacji gdy najczęściej traci się go nie ze swojej winy jest upokarzające. U mnie była to pojedyncza ocena z wziętymi z sufitu gwiazdkami.

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Bo widocznie ten sprzedający płacił zbyt duże prowizje dla Allegro - to sytuacja standardowa. Np. zgłaszanie aukcji naruszających regulamin sprzedającego, który ma wystawione 300 tys. aukcji nie ma sensu. I tak taka aukcja nie zostanie usunięta. Ale gdybyś miał tylko kilkaset aukcji - usunęli by ci wszystkie z automatu, na podstawie jednego zgłoszenia i późniejszych weryfikacji.

Tak działa Allegro - po prostu duży może więcej.

Pytanie - ktoś, kto wystawia ponad 300 tys aukcji - co on sprzedaje? Ile aukcji ma zdublowanych? W jakim stopniu zaśmieca wyszukiwarkę i utrudnia wyniki wyszukiwania - to oczywiście nie jest łamanie regulaminu, gdyż taki sprzedawca "napędza" statystyki Allegro i podlega innym regułom.

oznacz moderatorów