anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający twierdzi, że nie otrzymał z powrotem paczki

LucjaJaz
#7 Wielbiciel#

 

Zamówiłam od sprzedającego kilka rzeczy przez allegro, nie spełniały moich oczekiwań, więc odesłałam je w ciągu 14 dni. Zwrotu pieniędzy od sprzedającego nie otrzymałam, gdyż jak twierdzi, paczka do niego nie dotarła. W odpowiedzi odesłałam potwierdzenie nadania paczki, ale sprzedający wciąż utrzymuje wersje, że niczego nie dostał. Napisałam więc reklamacje do Poczty Polskiej, nie została ona rozpatrzona, gdyż poczta uważa, że paczka została dostarczona do adresata, ale ze względu na zagrożenie epidemiologiczne, zamiast osobistego przekazania paczki wrzucili ją do skrzynki adresata, przez co nikt nie podpisał odbioru. Nie mam więc teraz ani zwrotu pieniędzy czy zawartości paczki. Czy ktoś kiedyś spotkał się z podobną sytuacją i wie, co można zrobić w tej sprawie? 

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

Zgodnie z prawem sprzedawca po odstąpieniu od umowy ma obowiązek zwrócić wpłatę niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o rezygnacji. Może się jednak wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu otrzymania przedmiotu lub wysłania potwierdzenia jego nadania, w zależności od tego, co nastąpi szybciej.

Jeśli masz potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej, sprzedawca musi oddać pieniądze. Dołącz do tego oświadczenie poczty. Załóż Dyskusję https://allegro.pl/dyskusje/nowa opisz sprawę i po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Jeśli to nie przyniesie rozwiązania, wypełnij wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/co-zrobic-aby-otrzymac-rekompensa... Nie musisz zgłaszać sprawy na policję.

 

Art. 32 Ustawy konsumenckiej.

1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.

 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@xyz96 To jak to jest do końca. Jak ja wysyłam paczkę jako sprzedający i ta paczka się zawieruszy, to ja nadal za to odpowiadam, ale z drugiej strony/ zwrot kupującego/ zawieruszona paczka?- i to też moja wina?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ja podaję przepisy, a Ty zapewne wiesz lepiej 🙂

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@xyz96 No właśnie z tych przepisów- nie do końca.

oznacz moderatorów

mwmonety
#20 Guru#

Niekiedy przepisy i logika nie idą w parze .nie powinno być tak by sprzedawca był zawsze w d....e dziobany.

oznacz moderatorów

LucjaJaz
#7 Wielbiciel#

No właśnie, zastanawia mnie ta kwestia nie tylko ze względu na pieniądze, ale dajmy na to, że sprzedający faktycznie tej paczki nie dostał? A  tak musi zwrócić pieniądze? Z drugiej strony może kłamać właśnie po to, by nie zwracać pieniędzy i czemu wtedy ja jako kupująca mam być stratna podwójnie (na zawartości oraz pieniądzach)? I tak źle i tak nie dobrze.

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@LucjaJaz Ty zrób jak ci pisał @xyz96, ja po prostu  nie mogę dojść, dla czego prawo działa tylko w jedną stronę i czy aby na pewno tak jest.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Ty nie będziesz stratna, przepisy stoją po Twojej stronie.

Patrząc na to z drugiej strony, poczta ponosi odpowiedzialność względem Ciebie, ponieważ nie może udowodnić, że wydała przesyłkę odbiorcy. Żadne przepisy szczególne nie zwalniają poczty z tej odpowiedzialności. Gdyby zwalniały, poczta mogłaby w majestacie prawa okradać nadawców paczek.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@xyz96 Te przepisy już dawno ktoś powinien zaskarżyć, bo są głupie jak but. Poza tym wzajemnie się wykluczają. Jak się ma do artykułu, który podałeś artykuł 34 pkt.4?

  1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.                                                                                                                                 Żeby stwierdzić, czy odesłany towar jest w porządku, trzeba go otrzymać.
Ula

Ula
oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

ale bzdury @xyz96

przeczysz sobie dokumentnie

przepisy wyraźnie mówią

wyraźnie

"Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej."

kluczem jest słowo "może" - gdyby było "musi" to co innego

sprzedawca nie otrzymał towaru - nie zwraca pieniędzy

po stronie kupującego leży udowodnienie że sprzedawca otrzymał towar

ba - gdy to udowodni może użyć kodeksu karnego i cywilnego by dowalić sprzedawcy za

próbę oszustwa i itp

ale dowodem nadania bez dowodu odebrania przesyłki to może sobie za przeproszeniem tyłek podetrzeć

proszę nie robić k. z logiki i lewackiej ideologii że to sprzedawca w tym przypadku ma szukać paczki u jakiś kurierów za kupującego

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Chory kraj. Każdy tylko kombinuje jak oskubać drugiego. Sprzedający na kupujących, kupujący na sprzedających i tak w kółko.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Mylisz się, tu nie ma żadnego klucza, żadnej łamigłówki, żadnych domysłów. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić wpłatę do 14 dni od otrzymania oświadczenia, ale może się wstrzymać i przekroczyć ten termin - tylko do chwili otrzymania towaru lub do chwili otrzymania potwierdzenia nadania - zależy co nastąpi szybciej. "Może" oznacza, że nie musi się wstrzymywać, tylko oddaje do 14 dni.

oznacz moderatorów

DrapexPL
#11 Animator#

Gdzie w zapisie:

"1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy."

jest napisane:

"do chwili otrzymania towaru lub do chwili otrzymania potwierdzenia nadania"

oznacz moderatorów

RED
#18 Luminarz#

@xyz96 to spróbuj coś takiego zrobić w sądzie

- kupujacy odstąpił od umowy i wysyłał przesyłkę która nie dotarła do Sprzedawcy

- wysłał Sprzedawcy kwitek z potwierdzeniem nadania

i myślisz że Sąd klepnie wyrok z nakazem zwrotu środków

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@RED Tego nie wiem, ale gdyby sąd oparł się na cytowanym przepisie, to tak, powinien wydać takie orzeczenie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

LucjaJazWażne jest potwierdzenie nadania ,Prześli je sprzedającemu nawet w formie zdjęcia , po jego stronie leży obowiązek złożenia reklamacji u przewoźnika .Dopokui nie otrzyma potwierdzenia nadania obowiązuje art.34 pkt.4

oznacz moderatorów

LucjaJaz
#7 Wielbiciel#

Wysłałam mu potwierdzenie, niestety sprzedający jest bardzo niesympatyczny i nie chcę ze mną współpracować w celu wyjaśnienia sprawy. 

oznacz moderatorów

Client:80340374
#13 Ambasador#

@mdrogeria ale dlaczego to sprzedający ma składać reklamacje ? I czy w ogóle ma taką możliwość ?

Poczta pewnie do końca świata bedzie sie tłumaczyć pandemią jak im przesylka zaginie.Zagineła ? to cyk doręczona bez podpisu 😉

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Reklamację na poczcie składa nadawca. Jeli poczta nie jest w stanie udowodnić doręczenia przesyłki ma obowiązek wypłacić odszkodowanie. Reklamację może równiez zgłosić adresat jeśli od nadawcy otrzyma dowód nadania i pełnomocnictwo.

oznacz moderatorów