anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca leci w kulki - jak to ugryźć ?

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

Witajcie!

Nabyłem ostatnio obiektyw do aparatu który po przyjściu okazał się nie taki jak został opisany (tzn. mocowanie do aparatu było inne niż w opisie)

Napisałem wiadomość do sprzedawcy który odpisał, że wyśle kuriera i odda pieniądze. minął chyba 4 lub 5 dzień i nie ma ani kuriera ani pieniędzy a sprzedawca nie raczy już odpisywać na wiadomości.

Jakie są możliwe rozwiązania? Mógłbym zrobić zwrot towaru ale wtedy muszę ponieść koszt kuriera - niby niewiele ale dlaczego mam dodatkowo płacić za niekompetencje sprzedającego?

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

pinsplash
#21 Demiurg#

@Marcin_Andersfirma czy osoba prywatna?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

Firma

oznacz moderatorów

a_brod
#12 Orędownik#

@Marcin_Anders Otwórz dyskusję na allegro. https://allegro.pl/dyskusje/kupujacy

Endrju
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Marcin_Anders  Procedura wygląda tak: odsyłasz na własny koszt jako reklamację z powodu niezgodności towaru z umową. Sprzedawca zwraca Ci wszystkie poniesione koszty. To co mu zapłaciłeś + wysyłka zwrotna. Jeżeli będzie oporny, poprosisz o pomoc rzecznika konsumenta, chyba że Allegro sobie z nim poradzi.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Ładnie to ujęłaś 🙂 @Marcin_Anders  wrzucam jeszcze dla zaczytania, artykuł z naszej pomocy: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/najwazniejsze-informacje-o-zwrot...

Miłego dnia!

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

A więc sprawa wygląda następująco. 

Od początku chciałem załatwić sprawę w pokojowy sposób ale kiedy zacząłem sprzedawcę ponaglać ten przestał się odzywać. 

Wczoraj napisałem mu, że zgłaszam sprawę do allegro i po 5 minutach nagle miałem odpowiedź. Pan sprzedawca udawał zdziwionego, że kurier jeszcze nie dotarł :X

Napisał, że dziś nada go ponownie i pieniądze rzekomo przeleje w momencie otrzymania towaru. 

Rozumiem, że w takim przypadku (załatwiania na tzw. Gębę) nie jestem w żadnym stopniu objęty ochroną kupującego? Dobrze to rozumiem? 

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Na spokojnie - kupiłeś przez Allegro od firmy, masz możliwość reklamowania produktu i koniec. Sprzedający postępuje wyraźnie nie fair. Zatem skoro sprzedawca się nie odzywa załóż proszę dyskusję, zrobisz to w tym miejscu: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/czym-sa-i-jak-dzialaja-dyskusje-R862Bv...

(no chyba, że kurier faktycznie dziś dojedzie)

Opisz krótko, że produkt znacząco różni się od tego, co było w ofercie. Sprzedający ma 24 h na odpowiedź w dyskusji - jeśli nie odpowie lub zrobi to w sposób niesatysfakcjonujący, poproś naszego pracownika o wypowiedź 🙂 Gdy to zrobisz możesz przesłać mi na maila spolecznosc@allegro.pl lub tu w poście numer dyskusji. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

Rozumiem, kupiłem od "firmy" ale...

Nie zaznaczyłem oficjalnie "zwrotu" towaru tylko poprostu, napisałem do sprzedawcy email i tam dogadaliśmy resztę szczegółów.

Nie chciałbym wysłać towaru i zostać na lodzie bo załatwialiśmy to "na boku" 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Marcin_Anders  Jakbyście dogadali resztę szczegółów, to by Cię tu nie było. Napisz mu, że jeśli do jutra nie będzie kuriera, w poniedziałek odsyłasz i będziesz żądał zwrotu tych kosztów.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

@WREDZIA-W1  chodziło mi o to, że niby dogadaliśmy szczegóły poza udziałem "allegro" czyli mówiąc po chłopsku "prywatnie" bez użycia narzędzi do zwrotów i reklamacji oferowanych przez platformę. Czyli jeśli dobrze rozumuję, jeśli sprzedawca zmiękł i kurier faktycznie dzisiaj dojedzie to mogę bez obaw wysyłać towar nie martwiąc się, że gotówka nie wróci.

Myślę, że nie zadawał bym tak oczywistych pytań gdyby nie fakt, że chodzi tu o znaczną kwotę 😉

Dziekuję wam serdecznie za odpowiedzi i cierpliwość

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Marcin_Anders  No i masz swoje dogadywanie poza Allegro. Dla Twojej reklamacji nie ma to znaczenia, bo sprzedawca musi ją przyjąć, jednak w takiej sytuacji nie możesz liczyć na pomoc Allegro. Zostanie Ci rzecznik konsumenta. Dla niego wszystko jedno jak kupiłeś. Znajdziesz go w swoim mieście powiatowym. Pomaga bezpłatnie.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

Kupuje na allegro regularnie od ~15 lat, nigdy nie zdarzył mi się żaden problem więc nawet nie wiedziałem, że istnieją pewne narzędzia. (zwłaszcza, że aplikacja na androida jest mocno skrojona)

Otwarlem już dyskusje i czekam na odpowiedź. 

Dzięki raz jeszcze za pomoc 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Marcin_Anders  To w końcu jak kupiłeś? Przez Allegro, czy poza Allegro?

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

Kupiłem przez allegro (inaczej bym tu nawet nie pisał)

Kwestię zwrotu dogadaliśmy ze sprzedającym mejlowo ale opornie to szło więc postanowiłem się poradzić tutaj 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Marcin_Anders  No to chwała Bogu. Załóż dyskusję, poproś o pomoc Allegro, a myślę, że sprzedawca zmięknie. Jeśli nie, rób jak napisałam. Rzecznik konsumenta postawi go do pionu bardzo szybko.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Marcin_Anders
#8 Zapaleniec#

Tak właśnie zrobiłem, dziwnym trafem, sprzedający odpowiedział w dyskusji po krótkiej chwili 🙂 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@cloudcloud  Dzień dobry, cloudcluduniu 🙂 I Tobie miłego dnia 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów