anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar dotarł uszkodzony. Kto powinien mi zwrócić pieniądze?

Client:131032798
#1 Nowicjusz

Zamówiłem obudowę do komputera, przyszła uszkodzona. Kto powinien mi za nią zwrócić pieniądze, poczta czy sprzedawca? Na pudełku jest tylko jedna rysa.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@Client:131032798 Reklamację możesz zgłosić do sprzedawcy. Skontaktuj się z nim i opisz sytuację. Możesz otworzyć dyskusję. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Client:131032798   Tak naprawdę to sam powinieneś wiedzieć kto uszkodził obudowę.  Odbierałeś  od kuriera,  widziały gały co brały,  jeśli  paczka była uszkodzona to od razu powinieneś złożyć reklamację do  poczty. Teraz  chyba już po ptokach...

Ale jeśli paczka była cała bez uszkodzeń to możliwe że sprzedający nie dopatrzył że jest wada.  Składasz reklamację tak jak doradziła  Nicola.  Ale nie licz na to że od razu dostaniesz zwrot pieniędzy, sprzedający ma prawo wysłać  taką samą obudowę  w lepszym stanie.

Możliwe też że sprzedający wyśle ci  fotkę lub film że  obudowa nie miała wady.

Jeśli wada (rysa) jest mało istotna  to nie wiem czy ci się warto z tym szarpać.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Client:131032798 a zakup od firmy czy prywatnego sprzedawcy 

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@Client:131032798

Jeżeli była to przesyłka dostarczana przez Pocztę Polską (Pocztex), to zgłoś uszkodzenia zawartości przesyłki sprzedawcy, aby ten mógł zgłosić szkodę do ubezpieczyciela. Zgodnie z warunkami polisy, zgłoszenie szkody może dokonać wyłącznie nadawca.

Dodatkowo zgłoś reklamację z tytułu uszkodzenia przesyłki do Poczty Polskiej. Można to zrobić online.

Ważne. Zgłoszenia reklamacji do przewoźnika i wniosku o odszkodowanie za uszkodzenie są od siebie niezależne. Poczta nie pośredniczy w kwestii odszkodowania z ubezpieczenia przesyłki

Linki

Formularz reklamacyjny online: https://ereklamacje.poczta-polska.pl/wniosek_reklamacyjny/customer-type

Protokół szkody dla ubezpieczyciela: https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2022/11/220110-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-prz... (to jest dla firmy ubezpieczeniowej a nie dla PP).

Protokół uszkodzenia otrzymasz natomiast w placówce pocztowej. Ale nie jest on bezwzględne wymagany. 

oznacz moderatorów