Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zamówiłem obudowę do komputera, przyszła uszkodzona. Kto powinien mi za nią zwrócić pieniądze, poczta czy sprzedawca? Na pudełku jest tylko jedna rysa.
@Client:131032798 Reklamację możesz zgłosić do sprzedawcy. Skontaktuj się z nim i opisz sytuację. Możesz otworzyć dyskusję.
@Client:131032798 Tak naprawdę to sam powinieneś wiedzieć kto uszkodził obudowę. Odbierałeś od kuriera, widziały gały co brały, jeśli paczka była uszkodzona to od razu powinieneś złożyć reklamację do poczty. Teraz chyba już po ptokach...
Ale jeśli paczka była cała bez uszkodzeń to możliwe że sprzedający nie dopatrzył że jest wada. Składasz reklamację tak jak doradziła Nicola. Ale nie licz na to że od razu dostaniesz zwrot pieniędzy, sprzedający ma prawo wysłać taką samą obudowę w lepszym stanie.
Możliwe też że sprzedający wyśle ci fotkę lub film że obudowa nie miała wady.
Jeśli wada (rysa) jest mało istotna to nie wiem czy ci się warto z tym szarpać.
@Client:131032798 a zakup od firmy czy prywatnego sprzedawcy
Jeżeli była to przesyłka dostarczana przez Pocztę Polską (Pocztex), to zgłoś uszkodzenia zawartości przesyłki sprzedawcy, aby ten mógł zgłosić szkodę do ubezpieczyciela. Zgodnie z warunkami polisy, zgłoszenie szkody może dokonać wyłącznie nadawca.
Dodatkowo zgłoś reklamację z tytułu uszkodzenia przesyłki do Poczty Polskiej. Można to zrobić online.
Ważne. Zgłoszenia reklamacji do przewoźnika i wniosku o odszkodowanie za uszkodzenie są od siebie niezależne. Poczta nie pośredniczy w kwestii odszkodowania z ubezpieczenia przesyłki
Linki
Formularz reklamacyjny online: https://ereklamacje.poczta-polska.pl/wniosek_reklamacyjny/customer-type
Protokół szkody dla ubezpieczyciela: https://www.poczta-polska.pl/wp-content/uploads/2022/11/220110-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-prz... (to jest dla firmy ubezpieczeniowej a nie dla PP).
Protokół uszkodzenia otrzymasz natomiast w placówce pocztowej. Ale nie jest on bezwzględne wymagany.