anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzona paczka inpost

steel2
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, wygrałem licytacje monitora na Allegro.
sprzedawcą była osoba fizyczna.

monitor przyjechał słabo zapakowany i matryca podczas transportu została zbita. 
 Monitor zamawiałem awaryjnie ponieważ potrzebuje go na” już” sprzedawca póki co nie odpowiedział na moją wiadomość.

zalezy mi na jak najszybszym rozwiązaniu sprawy i odzyskaniu pieniędzy.

co robić? 

pozdrawiam

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

A3dam
#19 Nestor#

@steel2 
zalezy mi na jak najszybszym rozwiązaniu sprawy i odzyskaniu pieniędzy.

Złożyć reklamację do przewoźnika, a jeżeli to była przesyłka SMART! lub "Allegro InPost ..." - to do Allegro.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@steel2 przy zakupie od osoby prywatniej niebezpieczeństwo utraty lub uszkodzenia przechodzi na kupującego w momencie przekazania paczki przewoźnikowi 😞

Spisz protokół szkody https://inpost.pl/protokol potem złóż reklamację https://inpost.pl/reklamacja jak wyjdzie że źle było zabezpieczone możesz dochodzić odszkodowania od sprzedawcy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

steel2
#7 Wielbiciel#
Dzięki, orientujesz się może ile taka reklamacja trwa?
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@steel2 
ile taka reklamacja trwa?

Zgodnie z pp odpowiedź winna być udzielona przed upływem 30 dni.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@steel2 Nie słuchaj do końca sprzedających, najszybciej i najlepiej rozwiążesz ten problem składając reklamację z tytułu rękojmi, ale zrób to przez otwarcie dyskusji tam sprzedajacy ma 24godz. na odpowiedź masz także pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Miej przynajmniej odrobinę szacunku dla Kupujących.
Wiadomo już, że nie odróżniasz (czemu wielokrotnie dałeś wyraz) zwrotu od złożenia oświadczenia o odstąpieniu.

Teraz "doradzasz" :
najszybciej i najlepiej rozwiążesz ten problem składając reklamację z tytułu rękojmi

Tym samym utwierdzasz świadomych Forumowiczów w przekonaniu, że nie masz pojęcia czym jest rękojmia.


Nawet Kupujący nie kwestionuje faktu, że uszkodzenie powstało w czasie przewozu, a więc już PO wydaniu rzeczy przez sprzedawcę. W takiej sytuacji reklamacja z tytułu rękojmi jest bezzasadna (w chwili wydania przedmiot nie był wadliwy, a wada została wywołana później przyczyną zewnętrzną).
Kupującemu serio może zależeć na czasie, a nie wdawaniu się w awanturki ze sprzedawcą. Realizując Twoje pomysły może stracić sporo czasu (np. na sporządzenie protokołu szkody jest tylko 7 dni, czas na rozpatrzenie reklamacji liczy się od daty jej wpływu, etc.) a w skrajnie niekorzystnym przypadku: możliwość skutecznego dochodzenia roszczeń w ogóle.

A rozwiązanie Jego problemu powinno prowadzić przez wykazanie, że wprawdzie uszkodzenie powstało już po wydaniu towaru przez Sprzedawcę ale np. wskutek jego rażących zaniedbań albo z innych powodów za które odpowiada już przewoźnik.
Ale do tego potrzebna jest odpowiedź na reklamację podmiotu odpowiedzialnego za przewóz rzeczy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ty tylko doradzasz żeby to kupujący ponosili koszty tego co powinni sprzedający, więc lepiej nie doradzaj, twoje myślenie każe większości kupujących włóczyć się po sądach a po co ? mają pomoc Allegro, tu kupują i z tego należy korzystać. Powtarzam, nie podoba ci się działanie Allegro więc walcz z nimi a nie  z KUPUJĄCYMI.😛xyz

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 allegro nie jest stroną transakcji co jest ujęte w regulaminie 🙂

7.1.

Spółka nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie gwarantuje, że Sprzedający oraz Kupujący są uprawnieni do zawarcia i wykonania umowy.

W tym przypadku zakup był C2C i ma zastosowanie KC o którym tu mówimy, to co piszesz miało by rację jak by był to zakup konsumencki 🙂

Tu do wydania produktu nastąpiło w momencie przekazania paczki przewoźnikowi i zwolniło go na razie z odpowiedzialność 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@LEW433  

Ty naprawdę myślisz, że @A3dam  to drugie wcielenie @xyz96 😂🤣😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
Czytasz co piszesz ?

kupujący ponosili koszty tego co powinni sprzedający
Koszty czego ? Złożenie reklamacji u przewoźnika jest bezpłatne.
Sprzedawca wydał przewoźnikowi nieuszkodzony monitor. Ryzyko uszkodzenia rzeczy przeszło na Kupującego - tak stanowi prawo.
Jedyną linią obrony Kupującego jest wykazanie odpowiedzialności przewoźnika lub winy (zaniedbania) sprzedawcy.
Jak bardzo trzeba być naiwnym (lub nie mieć wyobraźni), żeby zakładać że Sprzedawca sam potwierdzi, złe pakowanie.

Powtarzam, nie podoba ci się działanie Allegro
Nie podoba mi się Twoje działanie polegające na wprowadzaniu Kupujących w błąd lub komplikowania ich sytuacji "szybko i łatwo".

Ale nie zamierzam walczyć lecz prostować fałszywe informacje i wadliwe "porady".
Kto nie zechce - nie musi korzystać. Ważne żeby miał świadomość konsekwencji.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

steel2
#7 Wielbiciel#

Złożyłem reklamacje w inpost. Niestety sprzedający nie odpowiada na wiadomości.

monitor jest mi potrzebny do projektu - muszę kupić drugi. Dlatego nie ukrywam liczę, że cała procedura szybko minie.

oznacz moderatorów

steel2
#7 Wielbiciel#

Cześć, złożyłem reklamacje w inpost ponieważ produkt przyszedł uszkodzony. Inspot stwierdził, że paczka była źle zabezpieczona - jakie następne korki mam podjąć?

 

pozdrawiam 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@steel2 Od kogo zakup i dlaczego ty jako kupujący zgłaszasz reklamacje(oczywiście że możesz) a zgłosiłeś to sprzedającemu?

oznacz moderatorów

steel2
#7 Wielbiciel#

Od osoby fizycznej, tak mi poradzili w poprzednim topicu 🙂 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

Złóż reklamację do sprzedawcy z kopią opinii z InPost-u z której wynika odpowiedzialność sprzedawcy za źle zabezpieczoną przesyłkę.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

 @steel2 Nie rozwiążesz tak tego problemu, zacznij od otwarcia dyskusji i tam opisz sytuację, tam sprzedający ma 24godz. na odpowiedź, później możesz poprosić o pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE

nie pisz niczego ze sprzedającym poza Allegro, dobra rada.😁

oznacz moderatorów

steel2
#7 Wielbiciel#

205AECD2-5A62-4781-A977-8CD59362A833.png

Nie mogę dodać dyskusji, o co może chodzić? 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@steel2 Spróbuj proszę rozpocząć dyskusję w przeglądarce na komputerze, a jeśli problem nadal będzie występował, daj tutaj znać. Wówczas będziemy działać. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów