anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

uszkodzona paczka przez firmę transportową

agata19802
#9 Pomysłodawca#

kupiłam na allegro łańcuszek koszt 28.30zł  - płatność przy odbiorze koszt 10.99zł . sprzedawca wysłał ale kurier , który miał dostarczyć zadzwonił mówiąc że koperta ( w której jest łańcuszek ) jest bardzo sponiewierana , połamana , uszkodzona . odmówiłam odbioru . przesyłka wróciła do sprzedawcy , teraz sprzedawca domaga się zapłaty za poniesione koszty realizacji zamówienia i wysłał pismo za pośrednictwem firmy windykacyjnej aby ta ściągnęła należność . nie wiem co mam zrobić . proszę o poradę .

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

xyz96
#21 Demiurg#

@agata19802 Bardzo dobrze zrobiłaś, że odmówiłaś odbioru uszkodzonej przesyłki. Sprzedawca w takiej sytuacji niczym nie może Cię straszyć i szantażować, tylko musi dosłać towar bez wad lub oddać Ci całą wpłatę. Otwórz spór na Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa zgłoś w nim problem, opisz sytuację, zażądaj zwrotu środków i po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro.

oznacz moderatorów

agata19802
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za poradę , dyskusję założyłam ale sprzedawca wystosował za pośrednictwem pełnomocnika , adwokata pismo przedsądowe o pokryciu kosztów poniesionych z wysyłką towaru . miałam zapłacić przy odbiorze towaru , ja nie poniosłam żadnych kosztów , a towar wrócić spowrotem do sprzedawcy . pełnomocnik posługuje sie artykułami 551 k.c. i 535 k.c. - z tego artykułu będą naliczane koszty za przechowywanie towaru u sprzedawcy do dnia odebrania codziennie 10 zł . czy to tak działa ? bedę miała komornika ?

oznacz moderatorów

agata19802
#9 Pomysłodawca#
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@agata19802 Trzeba było spisać protokół szkody z kurierem, miałabyś wtedy podkładkę. Sprzedawca poniósł koszt przesyłki, ty nie wywiązałaś się z umowy. Zakup, to zawarcie prawnie wiążącej umowy. Obydwie strony mają prawa i obowiązki. Sprzedawca wysłał ci zamówiony towar, a ty nie odebrałaś przesyłki. .

oznacz moderatorów

agata19802
#9 Pomysłodawca#

to co ja mam teraz zrobić ?

oznacz moderatorów

agata19802
#9 Pomysłodawca#

ja nawet kuriera nie widziałam , zadzwonił do mnie i powiedział że paczka jest uszkodzona czy odbieram ? ja odpowiedziałam że nie , skoro jest uszkodzona .

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@agata19802 Jeżeli w dalszym ciągu chcesz mieć ten łańcuszek, to dogadaj się ze sprzedawcą, dopłać za ponowną wysyłkę i niech ci wyśle jeszcze raz. 

oznacz moderatorów

agata19802
#9 Pomysłodawca#

chodzi o to że już nie chcę tego łańcuszka , gdyby sprzedawca porządnie spakował towar to takiej sytuacji by nie było , a tak to pozostanie nie chęć do robienia zakupów przez allegro .

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@agata19802 Sprzedawca spakował porządnie, gdyby tak nie spakował to kurier nie przyjąłby od niego przesyłki, to raz. Dwa to rozdarta koperta zostałaby zatrzymana już w sortowni i nie trafiłaby w ręce kuriera dostarczającego. Nie widziałaś przesyłki na oczy, uwierzyłaś kurierowi na słowo, a sprzedawcę oskarżasz o zaniedbanie. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@agata19802 Nie przejmuj się pismami od sprzedawcy i jego "radców prawnych", nie sugeruj się też odpowiedziami w tym wątku innych sprzedawców z Allegro. To tylko zastraszanie. W Dyskusji zgłoś sprzedawcy reklamację - napisz, że towar i opakowanie było zniszczone, więc domagasz się ponownej wysyłki na koszt sprzedającego lub zwrotu całej wpłaconej kwoty. Poproś tam o pomoc Allegro. Sprzedawca nie może Ci naliczać żadnych opłat, ponieważ towar został odesłany w ramach reklamacji, a nie oddany do płatnego przechowywania. Do reklamacji masz prawo. Nie daj się zastraszyć.

Druga opcja - wyślij teraz sprzedawcy mailem odstąpienie od umowy, czyli swoją rezygnację z zakupu. W takiej sytuacji sprzedawca będzie musiał Ci oddać pieniądze za towar + za wysyłkę do Ciebie, a będzie mógł żądać jedynie zwrotu kosztu POWROTU PACZKI do niego, czyli kosztu wysyłki w jedną stronę. Nie ma też wówczas prawa do naliczania żadnych innych kosztów. Potwierdzi Ci to pracownik Allegro w Dyskusji.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@agata19802 

napisz, że towar i opakowanie było zniszczone, 

Pod żadnym pozorem nie pisz takich rzeczy.
Chyba, że chcesz podpaść pod kolejne paragrafy (np. ew. zarzut złożenia fałszywego oświadczenia / poświadczenia nieprawdy).  
Ty - nawet nie widziałaś przesyłki (a tym bardziej zawartości). Nie bez znaczenia dla dalszego rozwoju wydarzeń może być fakt, że Sprzedający również o tym doskonale o tym wie. 
Ponadto, nawet pogorszony stan koperty transportowej nie oznacza jeszcze uszkodzonego towaru.

 

towar został odesłany w ramach reklamacji

Stan faktyczny jest taki, że przesyłka z towarem nie została odebrana (co do tego chyba nie ma wątpliwości ?). Nie można czegoś odesłać (zwrócić) nie wchodząc uprzednio w jego posiadanie. 

Towar nie został "odesłany", ale został "nieodebrany". To zasadnicza różnica.
Ew. składania reklamacji na stan zawartości przesyłki, której się nawet nie widziało nie potrafię skomentować.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@A3dam 

Pod żadnym pozorem nie pisz takich rzeczy.
Chyba, że chcesz podpaść pod kolejne paragrafy

To już jest sztuka dla sztuki. Niedługo kupująca dowie się, że za odmowę przyjęcia uszkodzonej przesyłki zostanie rozstrzelana. Takich niestety porad można się tu będzie chyba niebawem spodziewać ze strony innych sprzedawców z Allegro. Nie ma zakazu składania bezzasadnych reklamacji, o ile ona była bezzasadna, i niedorzecznością jest straszenie za to paragrafami.

W moim poście powyżej jest jeden błąd. Kupująca nie może się domagać zwrotu wpłaty, ponieważ była to wysyłka za pobraniem.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

Nie ma zakazu składania bezzasadnych reklamacji,

W mojej opinii uczciwość nakazuje aby jednak poinformować podżeganych, jakie mogą grozić im konsekwencje za realizację wątpliwej intencji "porad" (np. za składanie fałszywych oświadczeń). Trywializowanie faktycznego stanu sytuacji - może zaszkodzić Kupującemu.

 

W moim poście powyżej jest jeden błąd.

Jak wskazałem wcześniej: jest ich większa ilość.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@agata19802 
Przede wszystkim oceńmy faktyczny stan prawny w zaistniałej sytuacji: dokonałaś zakupu (prawnie wiążącej transakcji). Nie ma znaczenia czy zapłaciłaś za niego czy jeszcze nie. Towar jest Twój.
W chwili obecnej "zalegasz" z płatnością dla Sprzedającego (za towar + dwie przesyłki) i to on przechowuje Twoją rzecz (zgodnie z przepisami może to zrobić na Twój "koszt i niebezpieczeństwo"). Nieodebranie przesyłki (nawet w złym stanie) bez uzgodnienia tego ze Sprzedającym - było błędem. Nie masz rzeczy, żadnego udokumentowanego stanu przesyłki i jej zawartości. Masz natomiast zobowiązania - bo jak widać z zaistniałej sytuacji Sprzedawca bezwzględnie korzysta ze swoich praw.
Możesz uregulować swoje zobowiązania i zażądać zwrotu Twojej własności (a jeżeli stan w jakim przyjdzie będzie budził zastrzeżenia - możesz złożyć stosowną reklamację).
W przeciwnym przypadku, aby przerwać bieg terminów złóż bezzwłocznie oświadczenie o odstąpieniu od Umowy: to nie uchroni Cię od prawdopodobnego poniesienia kosztów co najmniej przesyłek - pomniejszony o koszt (jednej) najtańszej przesyłki dla tej oferty (podany koszt przechowywania wydaje się być zawyżony i w mojej ocenie są znikome szanse na ew. uzasadnienie i zasądzenie takiej kwoty), ale rozwiąże umowę i zwróci własność rzeczy Sprzedającemu. Jeżeli rzecz faktycznie ucierpiała w transporcie to Sprzedawca nie ma podstaw aby ew. zmniejszeniem jej wartości Cię obciążyć.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@A3dam prawidłowo

zamiast pisać tu dyrdymały @agata19802 proszę odstąpić od umowy

jeżeli kurier nie chciał doręczyć przesyłki powinna ona wrócić do sprzedawcy z adnotacją kupujący odmówił przyjęcia towaru z powodu zniszczenia przesyłki

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@agata19802 
W takiej sytuacji sprzedawca będzie musiał Ci oddać pieniądze za towar + za wysyłkę do Ciebie,

Kolejny przykład próby wykorzystania Kupującego i jego kłopotliwej sytuacji bez liczenia się z negatywnymi skutkami umyślnego wprowadzania Go w błąd.
Sprzedawca nic nie będzie musiał oddawać, ponieważ ... nic do tej pory od Kupującej nie przyjął (sic!) : nie tylko żadnych środków pieniężnych, ale nawet ew. oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

a będzie mógł żądać jedynie zwrotu kosztu POWROTU PACZKI do niego, czyli kosztu wysyłki w jedną stronę. 
Przesyłki kurierskie "za pobraniem" (jeżeli są) to zazwyczaj nie należą do najtańszych w ofercie każdego ze Sprzedawców. W przypadku rezygnacji z zakupu Kupujący zwalnia się tylko z kosztów dostawy do wysokości najtańszej opcji dostawy, która była dostępna w tej ofercie (np. jeżeli była dostępna opcja darmowej dostawy po przedpłacie to Kupujący winien pokryć pełne koszty przesyłek w obie strony)

Nie ma też wówczas prawa do naliczania żadnych innych kosztów. Potwierdzi Ci to pracownik Allegro w Dyskusji.

Jeżeli nieodebrany towar (będący od chwili zakupu własnością Kupującego) wrócił do Sprzedającego zanim ten otrzymał od Kupującego oświadczenie o odstąpieniu od umowy - to ew. naliczenie kosztów przewidzianych prawem za okres od otrzymania przez Sprzedawcę powracającej przesyłki zawierającej własność Kupującej do chwili ew. złożenia oświadczenia o odstąpieniu przez Nią od Umowy - jest zasadne. 

W mojej opinii żaden rozsądny pracownik Allegro nie zaryzykuje w tzw. "Dyskusji Allegro" poświadczenia nieprawdy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

@agata19802 - postąpiłaś jak najbardziej niewłaściwie. Tel.  od kuriera w tej sytuacji nie ma kompletnie żadnego znaczenia, po prostu jest tak, jak by go nie było. Trzeba było odebrać towar, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania pisać protokół.

xyz96 - pisze bzdury , czy widziałaś tą przesyłkę  i możesz potwierdzić , że była uszkodzona? Bo  xyz96 nie może tego potwierdzić , ale jakimś swoim 13-tym instynktem to stwierdza. Nie wiem na jakiej podstawie. I na jakiejś dziwnej podstawie twierdzi , że wysłany towar miał wadę.  To "chore" rozumowanie, skoro ani kupująca,  ani xyz96  nie widzieli towaru.

Nie słuchaj xyz96, który pisze, że "że towar i opakowanie było zniszczone" , to jest kompletny absurd i łamanie prawa, przecież nie widziałaś nawet opakowania, ani zakupionego przedmiotu. Nie możesz więc z tego tytułu zgłosić żadnej reklamacji. W dokumentacji widnieje jedynie " odmowa odbioru przesyłki". Reszta wypowiedzi  xyz96 to stek bzdur, które mogą Cię doprowadzi do kolejnych kosztów.

Sprzedawca ma słuszne roszczenia. Nie odebrałaś przesyłki (odmowa) pobraniowej . Sprzedawca poniósł koszty - 10,99 za pobranie to niewiele, zapewne kilka zł dołożył do tej wysyłki z własnej kieszeni, żeby tylko zadowolić kupującego.

Teraz odnośnie kosztów przechowywania towaru (Art. 551. KC) - sprzedawca może go oddać do jakiejś firmy na "przechowanie".  Ten koszt przechowania powinien udokumentować odpowiednim rachunkiem. Oczywiście może we własnym zakresie to prowadzić, lecz (nie jestem całkiem w temacie) ale chyba powinien mieć odpowiednie zgłoszeni w DG odnośnie przechowywania depozytów i odpowiednie dot tego warunki. Ten temat był już kiedyś poruszany i naliczanie takich opłat bez spełnienia odpowiednich warunków jest bezzasadne .

Ze swojej strony  - uwzględniłbym roszczenia sprzedawcy (słuszne), całkowicie pomijając koszt przechowania- te są absurdalne.

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@agata19802 nie znalazłam takiej dyskusji ani tego zakupu na żadnym z Twoich kont. Czy możesz podać login, z którego dokonałaś zakupu, abym mogła poznać szczegóły sprawy? 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów