anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony produkt

Client:68180017
#2 Obserwator#

Dzień dobry,

Zakupiłam na allegro przedmiot, który dotarł do mnie uszkodzony, porozrywany karton, pocięty, tak samo jego zawartość. Zwróciłam się do sprzedającego, co mam z tym fantem zrobić, kazali mi złożyć reklamację do przewoźnika DPD. Tak też uczyniłam, jednak nie sądziłam, że cała ta sytuacja będzie tak długo trwała (czas na rozpatrzenie reklamacji 30 dni). Sprzedający ewidentnie umywa ręcę od problemu. Zostaje tak naprawdę bez pieniędzy za przedmiot (bynajmniej do czasu otrzymania odpowiedzi od DPD) i z uszkodzonym samym przedmiotem. Jak sytuacja będzie wyglądała, jak moja reklamacja u przewoźnika zostanie rozpatrzona negatywnie? Czy wtedy będę mogła się ubiegać od sprzedającego jakieś rekompensaty? 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:68180017 sprzedawca nie może umyć rąk , zrób tak - moje zakupy - szczegóły - rozwiń szczegóły zakupu - zgłoś problem z zakupem , opisz sytuację i czekaj ,,,, nie porzucaj dyskusji , odpowiadaj jak zaistnieje taka potrzeba .

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:68180017 Skoro opakowanie było w takim stanie jak opisałaś, to trzeba było od razu spisać protokół szkody razem z kurierem.

oznacz moderatorów

Client:68180017
#2 Obserwator#

Oczywiście to zrobiłam (choć teraz nie spisuje się protokołu z kurierem, tylko samemu przez internet). Rozchodzi się o to, że cała procedura reklamowania została zrzucona na mnie, pozostałam tak na prawdę w zawieszeniu, mam niesprawny sprzęt i nie mam pieniędzy. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:68180017 To firmy kurierskie mają takie procedury > Ty odbierałaś paczkę > Ty widziałaś jej stan > to kto ma reklamować ?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:68180017 podstawowy błąd to odebranie takiej paczki bez uwag 😞 Powinnaś od razu sporządzić protokół szkody lub odmówić przyjęcia z powodu uszkodzeń 😞

Teraz pytanie zakup od firmy czy osoby prywatnej ?

Jak zakup od osoby prywatnej to niebezpieczeństwo utraty czy uszkodzenia przechodzi ba Ciebie w momencie wydania paczki kurierowi przez sprzedającego 😞

Przy zakupie od firmy, jak widzisz taką paczkę, spisujesz protokół, odsyłasz sprzedawcy i zamykasz temat, sprzedawca mając protokół składa reklamację u przewoźnika i czeka a Ty dostajesz od razu drugą paczkę 🙂

Tu masz interpretację sądu - http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:68180017
#2 Obserwator#

Niestety, kurier paczkę zostawił w przedsionku w firmie i poszedł. Jak tylko ją zobaczyłam odrazu do niego zadzwoniła. Kazał sporządzić protokół szkody przez internet. Tak też zrobiłam. W błąd zostałam wprowadzona przez sprzedającego, ponieważ zapytałam sie go co w takiej sytuacji robimy, powiedział, że to nie jego sprawa i że mam reklamować tą paczkę u przewoźnika. Teraz kiedy poczytałam, już wiem, że nie należy to do moich obowiązków. zastanawiam się na tym, czy nie anulować swojej reklamacji w DPD. Odesłać łóżko do sprzedawcy. Tylko czy mam pewność, że przedmiot zostanie wymieniony na nowy bądź oddane pieniądze?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:68180017 nic się nie martw , prowadź dyskuję jak Ci poradziłem wcześniej , jako klient jesteś chroniona przez allegro . 

oznacz moderatorów