anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zakup od osoby prywatnej a zwrot

wujstefan
#8 Zapaleniec#

Mam taką sytuację: kupiłem przedmiot od osoby, która miała oznaczoną opcję zwrotu z opisem:

Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)

Nie przyjmuję zwrotów nadanych za pobraniem

Otrzymałeś gratis? – w przypadku zwrotu towaru odeślij go również do nas

Kupiłem przedmiot z dostawą paczkomatem, ale przyszła zapakowana tak fatalnie, że nawet jej nie otwierałem, a tylko wypisałem zwrot, pobrałem kod nadania zwrotu w paczkomacie i wysłałem w drogę powrotną tak jak była. Zwrot odesłałem bez podania przyczyny. Teraz sprzedający nie chce przyjąć zwrotu przedmiotu, bo "nie przyjmuje zwrotów bez podania przyczyny " (ani słowa o tym w aukcji / warunkach zwrotu), "Transakcja została dokonana i zapłacił Pan już za produkt" oraz "Jestem osoba prywatną i nie mam obowiązku zwrotu bez podania przyczyny". Jak to jest?

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

az1rael
#12 Orędownik#

Ale jesli zawartosc jest rozwalona a kupujacy nie wie czy jest a sprzedajacy sprawdzi i karta nie bedzie dzialac to wysle mu pisemka ze w zwiazku z niedopelnienem obowoazku nalezytego zabezpieczenia zwrotu przedmiot ulegl zniszczeniu i teraz wycenia go na 1 grosz np bo karty sie nie naprawi i czy kupujacy zyczy sobie 1 zwrot kasy 1gtosz czy dwa zwrot karty za oplata za paczke lub moze osobiscie odebrac pod adresem i wszystko w temacie. Nie wiadomo w ktorym momencie karta mogla zostac uszkodzona. Pok sie wypnie sprzedajacy tez, zostaje napisanie negatywu jako smiech przez lzy 

Az1rael
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@az1rael 

Co ty się czepiłeś tego uszkodzenia?  @wujstefan wyraźnie napisał że była opakowana tylko w folię i dlatego odesłał. Sprzedający też nie pisze o uszkodzeniu, tylko odmawia kupującemu prawa do zwrotu.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Sam kupujący napisał, że możliwe uszkodzenie było powodem zwrotu więc dlaczego nagle wysyłając zwrot to samo opakowanie już miałoby dobrze zabezpieczyć towar?

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@Client:96810784 

Dostał w zastępczym opakowaniu i w zastępczym odesłał. Może sprzedający wyciągnie wnioski i następnym razem przyłoży się bardziej do zapakowania towaru.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Najlepiej w złotą szkatułę.

oznacz moderatorów

az1rael
#12 Orędownik#

a zauważyłeś że podał powód zwrotu: bez podania przyczyny? to że teraz napisał że paczka była po przejściach to nic nie znaczy, nie zgłosił od razu więc nie było problemu, a mógł u kuriera / w firmie przewozowej a potem w dyskusji teraz po takim czasie to sprzedający mu może napisać że skoro odebrał paczkę i nie zgłaszał problemów tzn że byłą w porządku mimo że mogło np być dziurawa potem odesłał zwrot jak dostał nie zabezpieczając odpowiednio więc jak paczka się rozwaliła do reszty lub zawartość po sprawdzeniu przez sprzedającego nie działa to ten odpisze że kupujący nie zabezpieczył to zawartość się zniszczyła i kupujący jest udupiony, Nie zgłaszał problemów w międzyczasie ani do kuriera ani do sprzedającego, nie sprawdził karty czy działa udupienie po całości. Nie ma karty nie może sprawdzić czy działała, nie zgłaszał uszkodzeń paczki. 

Az1rael
oznacz moderatorów

br.
#18 Luminarz#

@Kaliope_Brzeg  Czepił się opakowania bo widocznie ma w tym zakresie doświadczenie. Pewnie sam tak wysyła uszkodzone buble żeby potem zrzucać winę na kupującego.

Praktyka czyni mistrza

oznacz moderatorów

az1rael
#12 Orędownik#

nic nie wysyłam robi to magazyn, miałem taką sytuację że klient odesłał mi kask rowerowy opakowanie kartonowe fabryczne  z dziurami tak że widać było zawartość i dlatego było dodatkowo zapakowane w karton odesłał produkt w opakowaniu w jakim był fabrycznie bez dodatkowego zabezpieczenia i produkt się w transporcie zgniótł i zdeformował i niestety dostał 1 grosz zwrotu ani pok ani wszyscy święci nie pomogli. ps może sam wysyłasz buble bo u mnie na magazynie jest monitoring na stół do pakowania zamówień a system baselinker dokładnie określa godzinę druku etykiety i nadania co do sekundy więc wystarczy sobie ost 5 minut przejrzeć

 

Az1rael
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wszystko dyskusja wyjaśni ale moim zdaniem dostanie zwrot, jak nie sprzedającego to od Allegro a i wówczas może sprzedajacy mieć problem. Tak się towaru nie wysyła.

oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

@wujstefan sprzedawca prywatny albo nie przyjmuje zwrotów, albo przyjmuje wszystkie (nawet te bez podania przyczyny) – nie ma nic pomiędzy! 

oznacz moderatorów

wujstefan
#8 Zapaleniec#

Zobaczymy. W dyskusji dostałem odpowiedź, że "Jeżeli z kartą będzie wszystko ok to odeśle Panu pieniądze z dobrego serca."

@br.tu jest wprost absurdalnie dużo trolli. Nie powinienem, ale odpowiem: sam sprzedaję cokolwiek od wielkiego dzwonu, raczej korzystam z Allegro jako kupujący. Otworzyłbyś paczkę z delikatną elektroniką i wpiąłbyś do swojego komputera widząc ją w takim stanie i po informacji, że nie jest zabezpieczona w żaden dodatkowy sposób?
@az1raeljuż z 5 razy pisałem, że to był paczkomat, a po drodze - że pytałem sprzedającego czy pod folią jest karton. Otrzymałem odpowiedź negatywną więc jej nie rozpakowywałem.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@az1rael 

Skoro sam robisz wszystko tak porządnie to czemu bronisz jakiegoś bubka, co kartę za kilkaset złotych wysłał zupełnie nie zabezpieczoną? Bo jest świętym sprzedającym?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

starling_shop
#12 Orędownik#

Szkopuł w tym, że kupujący zrobił dokładnie to samo- wysłał tę kartę źle zabezpieczoną.

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@starling_shop

w opisie aukcji czytam  "Wysyłka w zastępczym opakowaniu (dobrze zabezpieczona) " Skoro dla sprzedającego jest to świetne opakowanie to po co je ulepszać? 😂 Napis markerem " nie rzucać" robi w końcu robotę.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

domkar04
#14 Krzewiciel#

@Kaliope_Brzeg taaa, jak do mnie fachowo zapakowane paczki z naklejkami OSTROŻNIE przychodziły zgniecione

oznacz moderatorów

starling_shop
#12 Orędownik#

@Kaliope_Brzeg gdzie tu logika? Kupujący twierdzi, że kupiony produkt był źle zabezpieczony i w momencie kiedy to on odpowiada za ten produkt (od chwili odebrania paczki) wysyła go dokładnie w takim samym stanie.

oznacz moderatorów

az1rael
#12 Orędownik#

nie bronię wskazuję gdzie zrobiono babola i że może to skutkować dostaniem po dupie jestem bezstronny a zdjęć nie widziałem to się nie wypowiem jak to było spakowane

Az1rael
oznacz moderatorów

az1rael
#12 Orędownik#

1 nie widziałem zdjęć (moderator musi puścić) a zrozumiałem kartonowe pudełko a w nim karta w folii owinięta
2 dzwonisz na nr telefonu na paczkomacie i zgłaszasz problem masz potem dowód, że miałeś obiekcje ewentualnie by ci powiedzieli to zamknie pan paczkę w skrytce a my ustawimy zwrot bez doręczenia czy wpiszemy że paczka może być uszkodzona masz wtedy dupochron
3 ewentualnie możesz zrobić filmik z unpacku i też masz dupochron no ale wtedy musisz podłączyć i sprawdzić czy działa, nie wiem czy da się to z kartą zrobić miernikiem czy w jakiś inny sposób, najbezpieczniej byłoby nie odbierać
4 jak ja wysyłałem elektronikę to umówiony byłem z kupującym na to że sam wybrał sposób dostawy oraz że w cenie mu wykupię ubezpieczenie na kwotę zakupu i wszyscy byli zadowoleni, dodatkowo dostał ode mnie filmik jak laptop działa oraz filmik z zapakowania, sam też miałem udowodnione że wszystko było cacy
5 pamiętaj że jak kupujesz od sprzedającego prywatnie to za paczkę odpowiada on do momentu doręczenia czyli aż dostaniesz w łapki paczkę, ty za zapakowanie zwrotu odpowiadasz
6 życzę ci by się wszystko pomyślnie rozwiązało pozdrawiam

Az1rael
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

5 pamiętaj że jak kupujesz od sprzedającego prywatnie to za paczkę odpowiada on do momentu doręczenia czyli aż dostaniesz w łapki paczkę[...]

czy aby na pewno? 😮

oznacz moderatorów

wujstefan
#8 Zapaleniec#

Dam znać jak to wszystko się skończy. Generalnie przyszedłem z pytaniem czy przysługuje mi zwrot bez podania przyczyny, jeśli opis zwrotu / aukcji nie stanowi inaczej a zwrot został przez sprzedającego (prywatnego) ustawiony w aukcji.

Tyle jestem mądrzejszy że wiem, iż przysługuje.
Reszta... zobaczymy.
Ale może być słabo, skoro sprzedający w przeciągu 3h zakwestionował zwrot, następnie stwierdził, że nie wie, czy karta nie przyjdzie uszkodzona i wtedy to jest mój problem, zgarnął komentarz negatywny od innego użytkownika oraz ponownie wystawił kupioną przeze mnie kartę na innej aukcji (mimo, że kwestionuje zwrot oraz sprawność karty). Ot, ciekawostka:

https://allegro.pl/oferta/gigabyte-geforce-gtx-1070-windforce-ii-oc-8gb-12895516478

oznacz moderatorów