anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zgubiłem paragon, czy mogę otrzymać duplikat lub wysłać towar bez paragonu?

VIPstyle_
#7 Wielbiciel#

Zgubiłem paragon czy mogę wysłać otrzymać paragon albo fakturę albo czy mogę wysłać do serwisu bez paragonu?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

@VIPstyle_ Możesz, dołącz np: wyciąg z banku jako dowód zapłaty.A po co do serwisu? Możesz reklamować z tytułu rękojmi u sprzedawcy:https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@VIPstyle_  reklamuje u sprzedawcy z tytułu rękojmi. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@VIPstyle_ Tak jak napisałem wystarczy potwierdzenie, jakiekolwiek.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

VIPstyle_ nie ma czegoś takiego jak duplikat patagony . Fakturę do zakupu bez NIP odbiorcy otrzymasz tylko po zwrocie paragonu nie poźniej niż 14 dni od jego wystawienia .Jeśli masz problem z towarem z tytułu rękojmii domagaj się od sprzedawcy naprawy lub wymiany na nowy .

Oddzjąc do serwisu nie musisz mieć paragonu , może być to również potwierdzenie zakupu z zakładki ,, moje zakupy , lub potwierdzenie zapłaty z Twojego banku .

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Nie 14 dni, tylko 3 miesiące.

Sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę na żądanie osoby fizycznej, jeśli zgłosi ona swoje żądanie nie później niż w terminie 3 miesięcy – licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę, bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@gierland  ale nic to nie da założycielowi wątku bo on zgubił paragon. Zostaje mu tylko inny dowód zakupu

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@VIPstyle_ Uszkodzony przedmiot wyślij do sprzedawcy, nie do serwisu. Wyślij wcześniej mailem pisemną reklamację, określ w niej wady i zażądaj naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów. Sprzedawca odpowiada za wady towaru z rękojmi przez 2 lata, nie potrzebujesz do tego żadnych gwarancji. Nie jest Ci też do reklamacji potrzebny paragon ani faktura, wystarczy jakikolwiek dowód zakupu, na przykład potwierdzenie wpłaty, mail od Allegro o dokonanym zakupie itp. Sprzedawca nie może wymagać paragonu lub faktury i nie może Cię zmuszać do reklamowania towaru w serwisie z gwarancji, masz prawo reklamować u niego z rękojmi.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

VIPstyle_ - odpowiadając ściśle na twoje pytanie.

Nie ma czegoś takiego jak duplikat paragonu - więc go nie możesz otrzymać.

Jeżeli do zakupu była dołączona faktura to w dowolnym czasie możesz otrzymać od sprzedawcy jej duplikat.

Czy możesz wysłać reklamację do serwisu bez paragonu (tu domyślnie rozumiem serwis gwaranta), odpowiedź: i tak i nie. Zależy od serwisu. Niektóre serwisy są w stanie sprawdzić gwarancję (czy jeszcze jest) po samych numerach seryjnych produktu, inne będą wymagały fiskalnego dowodu zakupu (paragon, faktura) a jeszcze innym wystarczy dowolny dowód zakupu np. potwierdzenie zakupu za Allegro.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Dodam jeszcze, że w moim poście pod nazwą "gwarant" rozumiem autoryzowany serwis producenta i nie ma to nić wspólnego z rękojmią.

oznacz moderatorów