anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot dla kupującego

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Kupiłam maszynkę bez zaznaczania opcji faktury, po czym chciałam fakturę mailowo. Niestety omyłkowo kupiłam nie ten produkt i chciałam go zwrócić, po czym sprzedający się nie zgodził. Poprosiłam o dobrą wolę sprzedawcy na zwrot ale nie dostałam odpowiedzi. Czy nalezy mi się zwrot?

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

To zależy. Jeśli sprzedający jest firmą, a Ty osobą prywatną oraz nie minęło 14 dni od otrzymania produktu to sprzedawca nie może odmówić. Robisz systemowy zwrot i tyle. 

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

zamówiłam jako osoba prywatna ale w wiadomosci do sprzedającego poprosiłam o fakturę. Nie zaznaczyłam opcji faktury. Paczka ma dziś dojść i chcę ją odesłać nawet jej nie otwierając. Kupujący nie daje szansy na zwrot. Czy mam włączyć moderatora do rozmowy?

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Więc jeśli on jest firmą to zwroty musi przyjmować. Osoba prywatna nie musi chyba że to zakup z allegro głównego i wysyła paczki smartem za darmo. Wtedy obowiązuje ją regulamin smarta i również musi przyjąć. Zawsze możesz założyć dyskusję i poprosić pracowników allegro o pomoc. Lub nawet tu dziewczyny sprawdzą czy zwrot przysługuje czy nie.  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Dziękuję już piszę:)

 

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Pytanko jak napisać do moderatorów ktorzy są wymienieni?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Sami się tu zjawią moderatorzy, ale od prywatnego możesz nie dostać FV, po prostu nie wystawia, a w ofercie była zaznaczone że wystawia FV?

oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Tak bo to firma wystawiała, tylko ja nie zaznaczyłam opcji fv ale poprosiłam o nią w wiadomosci do sprzedającego

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:53180621 a czy ta maszyna jest kupiona do korzystania w działalności gospodarczej lub na spółkę itp. ?  Bo jeśli tak to nie przysługuje Ci zwrot i tu sprzedawca może mieć rację jak wystawił fv 😞 A to czy była to prośba mailowa czy zaznaczenie okienka nie ma tu znaczenia prośba to prośba 😉

Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Prowdzę jednoosobową działalność gospodarczą i chciałam kupić ostrza a pomyliłam z maszynką. Kliknęłam nie w to co powinnam, ponieważ jestem tu nowicjuszem na allegro. Na dzień dzisiejszy maszynka nie jest mi potrzebna tylko ostrza. 
W zwrotach kupującego jest napisane:
Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)

Czyli jako jednoosobowa działalność mogę zwrócić?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:53180621 o ile nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, możesz zwrócić. Nie musisz informować sprzedającego o charakterze swojej działalności.🤗

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 ale bzdury piszesz i wprowadzasz w błąd kupująca, sprzedawca może sprawdzić i nie przyjąć !!!!!!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:53180621 Jeśli kupiłaś coś co jest związane z Twoją działalnością zawodową a sprzedający wystawił fakturę to nie ma on obowiązku przyjmowania zwrotu. 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Client:53180621 Sprawdziłam Twoje zamówienie, ale w tej sytuacji najlepiej będzie jeśli rozpoczniesz dyskusję z tym sprzedającym przez ten formularz. Sprzedający będzie musiał w niej odnieść się do sprawy w przeciągu 24 godzin, a w razie problemów ze zwrotem będziesz mogła poprosić Allegro o pomoc i wsparcie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ a jak to był zakup związany z DG ???

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 jak nie było faktury to łaski nie robi - musi przyjąć.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Client:53180621
#7 Wielbiciel#

Faktura była ale mailowo, nie klikając na allegro "chcę otrzymać fv"

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:53180621 ale co to ma do rzeczy jak było poproszone, nie zmienia to nic, skoro była wystawiona na Twoją prośbę 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@kostas11 To jest właśnie kwestia sporna w tej sytuacji, dlatego zachęciłam autorkę wątku do rozpoczęcia dyskusji. Nie znam stanowiska sprzedającego w tej sprawie, ale w ofercie, którego dotyczy sprawa jest zapis: "Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych w przypadku, o którym mowa w art. 38 a. Ustawy o prawach konsumenta w zw. z art. 385(5) kodeksu cywilnego)" . 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów