anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@xyz96  ale żeby chociaż zaznaczył to już by była inna sprawa. Jak nie zaznaczy to trzeba samemu zgadywać, a tak to się wie jakie stanowisko przyjmuje sprzedawca i ewentualnie można przed zakupem z nim o tym porozmawiać.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:98572120
#12 Orędownik#

@pinsplash napisał: "UOKiK jest oderwany od rzeczywistości, i właściwie większość ich interpretacji jest "z czapy"."

Czekałem na ten "argument". 😜

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Client:72726722 

sprzedawca jak najbardziej może sam decydować, jednak allegro równocześnie mówi, że nikt nie wie, a w rozmowie ze sprzedawcą go otwarcie poparli.

Tak. Nie wiem, czy to było potrzebne, czy to nie błąd ze strony pracownika - nie uczestniczyłem w tej dyskusji, nie znam procedur, jakimi ten dział się kieruje. Tyle, że "poparcie" Allegro niczego w tej sytuacji nie zmienia. Przede wszystkim sprzedający odmówił przyjęcia zwrotu, zanim w ogóle Allegro się wypowiedziało. Po drugie sprzedający nie jest okazjonalnym sprzedawcą mydła i powidła, to profesjonalny sklep z dużymi obrotami - stawiam, że takie sytuacje mają od dawna przećwiczone.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

"Po drugie sprzedający nie jest okazjonalnym sprzedawcą mydła i powidła, to profesjonalny sklep z dużymi obrotami"

Uuuu...! To nie było ładne 🤔 i zdaje się wiele podpowiadać.

Client:72726722 :

"nie było nic napisane w opisie produktu"

A te pretensje to już kieruj do Allegro. Sprzedawcy mają ograniczone pole w tym zakresie.

 

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@DECO-MASTER można oczywiście czepiać się słówek czy skrótów myślowych i na ich podstawie wyciągać wnioski - ale trudno wtedy poważnie rozmawiać. Nie widzę nic nieładnego w określeniu "okazjonalny sprzedawca mydła i powidła". Żeby nie było wątpliwości, miałem na myśli sprzedawców na mniejszą skalę i/lub niewyspecjalizowanych w jednej kategorii (w tym wypadku - RTV).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:98572120
#12 Orędownik#

@DECO-MASTER napisał: "Uuuu...! To nie było ładne 🤔 i zdaje się wiele podpowiadać."

Nie pamiętam, żeby wcześniej jakiś inny pracownik Allegro zdobył się na taką szczerość i otwarcie potwierdził to, co i tak wiadomo - "U nas duży może więcej."

Ten wpis przejdzie do historii.

 

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

Client:98572120 Teraz pewnie wolałby złamać sobie palec przed pisaniem🤣🤣

Nie to nie pierwszy raz. Zdarzają się "wyskoki" przed szereg.😊

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Client:98572120 to nie jest żadna tajemnica, że duzi sprzedający mają od Allegro określone benefity. Nie szukając daleko: jakość sprzedaży. Cytuję: "Punkty otrzymasz jeśli Twój obrót na Allegro przekroczy 10 tys zł. (wartość sprzedaży z ostatnich 30 dni). Zdobędziesz wówczas 5 pkt. Im większy obrót, tym więcej punktów możesz zdobyć. Maksymalnie możesz uzyskać 50 pkt."

Nie ma to oczywiście nic wspólnego z traktowaniem sprzedającego przez obsługę Allegro. Dokładnie tak samo traktujemy dużych i małych sprzedawców. Jeżeli twierdzicie inaczej, dobrze byłoby podać jakiś weryfikowalny dowód. W przeciwnym razie sugerowanie czegoś takiego traktujemy jako wprowadzanie w błąd.

Ad meritum. Nie pierwszy to raz i nie ostatni moje słowa są wykręcane w taki sposób, aby dopasować je do swoich tez. Z mojej odpowiedzi o "okazjonalnych sprzedawcach mydła i powidła" wynika jedynie to, że tacy sprzedawcy często nie są świadomi swoich praw (i obowiązków) wynikających z przepisów i w przypadku ich dyskusji udział pracownika Allegro może być wskazany. Natomiast duzi sprzedawcy tego nie potrzebują, bo doskonale znają przepisy i mają je przećwiczone w praktyce, ze względu na skalę działalności.

Z moich wieloletnich obserwacji dyskusji na Allegro wynika, że w zdecydowanej większości przypadków zadaniem pracowników jest uświadamianie konsumentom ich praw, a przedsiębiorcom - ich obowiązków. I rzeczywiście: częściej dotyczy to sprzedawców o stosunkowo niewielkiej skali sprzedaży, z powodów, o których pisałem powyżej. Zdarza się jednak na pewno częściej, niż przypuszczacie, że Allegro staje po stronie przedsiębiorcy (i tutaj proporcje duzi/mali są wyrównane). Nawet tu, na Gadane, pojawiają się takie wątki. To jeden z nich. Jeżeli znacie przypadek, w którym Allegro wymusiło na jakimkolwiek (małym, dużym) sprzedawcy zwrot pieniędzy za używane słuchawki douszne, proszę o namiary. 

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:98572120
#12 Orędownik#

@msniezek Problem opisany w tym wątku polega na tym, że pracownik Allegro przyjął punkt widzenia sprzedawcy i jeśli cytat z dyskusji jest precyzyjny, a nie mam powodów, żeby w to wątpić, to już zakwalifikował słuchawki do produktów higienicznych: "sprzedający [edycja] ma możliwość nie przyjęcia odstąpienia od umowy bez podania przyczyny z uwagi, że dany towar kwalifikuje się do przedmiotów higienicznych."  

"Jeżeli znacie przypadek, w którym Allegro wymusiło na jakimkolwiek (małym, dużym) sprzedawcy zwrot pieniędzy za używane słuchawki douszne, proszę o namiary."

No nie wiem, ale może ten: https://allegro.pl/uzytkownik/Cenowyraj11/oceny?recommend=false  😉

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Client:98572120 cytat jest precyzyjny. Rzeczywiście w tej wypowiedzi pracownika jest niepotrzebna sugestia interpretacyjna. Nie zajmujemy się interpretacjami prawa, dlatego podejrzewam, że to po prostu nieporozumienie, a ta wypowiedź powinna brzmieć precyzyjniej: "sprzedający [edycja] ma możliwość nie przyjęcia odstąpienia od umowy bez podania przyczyny, jeżeli w jego opinii dany towar kwalifikuje się do przedmiotów higienicznych."

Co do Twojego przykładu, tutaj Tobie zabrakło precyzji. Widzę zablokowane konto z negatywnymi komentarzami, na co mam dokładnie patrzeć?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#
 
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:98572120
#12 Orędownik#

@msniezek Popatrz np. na to: "Słuchawki to totalna tandeta w dodatku nie działająca. Po odesłaniu przesyłki, konieczne było zakładanie sporu na Allegro i blokada konta użytkownika, żeby w końcu po jakiś 2miesiacach przepychanek oddał pieniadze."

Pozostałe komentarze są w podobnym tonie i wszystkie dotyczą słuchawek dousznych (jasne że rozpakowanych i wkładanych do uszu), np. ten: "Sprzedający wysłał dwa razy wadliwy produkt, bardzo słaby kontakt. Słuchawki dostałem bardzo słabej jakości, które i tak zwróciłem bo były zepsute." Odpowiedź sprzedawcy: "Kupujący otrzymał zwrot środków. Pozdrawiamy"

Wiem, można powiedzieć, że to nie były zwroty konsumenckie tylko reklamacje. Ale nabywcy tego towaru nie chcieli go dłużej używać. Chcieli go zwrócić i odzyskać swoje pieniądze. Dzięki presji ze strony Allegro (zawieszenie konta sprzedawcy z całą pewnością presją jest) przynajmniej niektórzy otrzymali zwrot pieniędzy.

PS: Może się mylę, ale to konto wygląda na powiązane: https://allegro.pl/uzytkownik/BestCenyPL/oceny?recommend=false 

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Client:98572120 przykład nie jest adekwatny, to dość zasadnicza różnica - odstąpienie od umowy a reklamacja, w dodatku uznana przez sprzedawcę (bez żadnego nacisku ze strony Allegro). To chyba jasne, że można reklamować również używany towar.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Knowhere
#21 Demiurg#

@msniezek "Nie ma to oczywiście nic wspólnego z traktowaniem sprzedającego przez obsługę Allegro. Dokładnie tak samo traktujemy dużych i małych sprzedawców. Jeżeli twierdzicie inaczej, dobrze byłoby podać jakiś weryfikowalny dowód. W przeciwnym razie sugerowanie czegoś takiego traktujemy jako wprowadzanie w błąd." - zatem pozwól, że wyprowadzę cię z błędu.
Sprawa zaczęła się w lipcu https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/powielane-oferty-jednego-produktu-w-tej-sa... ostatni mój post w tej kwestii jest ze stycznia https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/powielane-oferty-jednego-produktu-w-tej-sa... natomiast teraz mamy... maj😏 Co allegro zrobiło w tej sprawie? Bo ja widzę, że wielkie NIC. Sprzedający nadal ma tysiące powielonych ofert w kategorii i ma się w najlepsze, gdzie "okazjonalnemu sprzedawcy mydła i powidła" w takim przypadku usunęlibyście oferty i zablokowali konto góra w tydzień.

_____________
"Jesteś tu niepotrzebny jak plama na ścianie, wiem że chciałbyś to zmienić a ja znam rozwiązanie"
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

msniezek
Menedżer Społeczności
Menedżer Społeczności

@Knowhere jeżeli chodzi o wielokrotnie powielone oferty, małych i dużych sprzedawców traktujemy identycznie. Wskazanie dużego sprzedawcy, który nie ma zablokowanego konta, jest średnim dowodem na nierówne traktowanie. Należałoby pokazać jeszcze kontrprzykład małego sprzedawcy.

A co do samego problemu - docelowo rozwiąże go produktyzacja.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

Palcami pokazywać? przestań. Bez wygłupów😁

Produktyzacja. Ręce opadają.

Rok mogę z Tobą dyskutować na ten temat.

Wielokrotnie na tym forum wskazywano takich sprzedawców.

Bez odzewu.

Sam byłem sprzedawcą.

Co otrzymywałem w odpowiedzi, gdy pisasłem, że konkretny sprzedawca we wszystkich ofertach postępuje niezgodnie z prawem? Ano to:

"Proszę wskazać numr ofrety"

Jak kurka piszę, że wszystkie, to wszystkie. Takiej formuły Allegro nie rozumie i odrzuca skargę.

Dlaczego tak się stało? 

Bo za mało płaciłem: na reklamę, wyróżnienia i inne **piiip**oły tu wymyślone po to tylko aby złapać kasę.

Duży może więcej i kropka.

"Produktyzacja..." Tabliczka: "ŚMIECH NA SALI"

No moszę dodać: moim zdaniem 🤣

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

xyz96
#21 Demiurg#

Po drugie sprzedający nie jest okazjonalnym sprzedawcą mydła i powidła, to profesjonalny sklep z dużymi obrotami - stawiam, że takie sytuacje mają od dawna przećwiczone.

A ja stawiam, że właśnie z tego powodu Allegro nie podjęło "stosownych działań".

Gdyby to był okazjonalny sprzedawca mydła i powidła z małymi obrotami, generujący serwisowi mizerne zyski, już dawno zostałby zmuszony do zwrotu wpłaty 🙂

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

DECO-MASTER
#12 Orędownik#

xyz96 nie często sie zgadzamy 😉, ale właśnie to miałem na myśli w poprzedniej wypowiedzi. Menadżer pojął inaczej.

"...z dużymi obrotami..."  Też się dużo obacam🤣 i lipa.

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

br.
#16 Inspirator#

@Kaliope_Brzeg  Chyba nie o to chodziło w tej dyskusji.  Kupujący  zgadzał się z opcją że słuchawki mogą należeć do przedmiotów objętych klauzulą przedmiotów higienicznych,  natomiast miał pretensję że nie poinformowano go o tym przed zakupem.  Po  otwarciu dyskusji  przez kupującego Allegro usunęło  stronę sprzedaży  pod pozorem jakowychś praw autorskich.

Problem jest w tym że dał się wmanewrować  w udowadnianie czy są higieniczne czy nie, wysłali go do UOKiK  po to żeby mu potem powiedzieć co myślą o  opinii UOKiK.

A chodziło tylko o to że nie został poinformowany o braku możliwości zwrotu po otwarciu opakowania.

Sprawdzałem na stronach sprzedaży Allegro. Nigdzie nie ma takich informacji,  wszędzie jest prawo do 14 dniowego zwrotu, bez warunków

Odpowiedz
Ładowanie...

Odp.: Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@br. trudno się zgodzić lub nie zgodzić, skoro nie ma żadnej prawnej podstawy do określenia czy to przedmiot objęty klauzulą higieniczną.

A że to towar higieniczny według sprzedawcy zostałem poinformowany gdy do niego towar przyszedł dopiero.

Odpowiedz
Ładowanie...