anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot za przesyłkę zwrotną, zakup u osoby fizycznej

amor_2004
#10 Popularyzator#

kupujacy rezygnuje z zakupu, odsyła  i żą @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ da zwrotu kosztów wysyłki. Zwrot oczywiście darmowy. Znam przepisy, ale art, 32 mówi o zwrocie do przedsiębiorcy, ja nie mam takiego statusu. Nic sobie nie odpisze, mam komuś zapłacic za przymiarkę8,99 zł, to chore....... 

oznacz moderatorów
30 ODPOWIEDZI 30

amor_2004
#10 Popularyzator#

dostałam takiego maila od allegro, na początku maja ..........

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

🤔😲

oznacz moderatorów

amor_2004
#10 Popularyzator#

oczywiście podpieraja sie nowymi przepisami UE 😞

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@amor_2004 Skonsultowałam tę sprawę z zespołem, który pomaga w wyjaśnieniu sporu w dyskusji. Poniżej przedstawiam nasze stanowisko.

W momencie zamówienia, w zakładce "Zwroty" miałaś informację o możliwości odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. Dołączony tam formularz wskazuje na to, że strony akceptują postanowienia Ustawy o prawach konsumenta. Dlatego jeśli nie ustaliliście wcześniej, że koszty pierwszej wysyłki (do wysokości wartości najtańszej opcji dostawy, dostępnej w ramach danej oferty) nie będą zwrócone, powinnaś zwrócić pieniądze zgodnie z ustawą. To dlatego w dyskusji pojawiły się wezwania do zwrotu kosztów dostawy.

Jednocześnie nasza ostatnia wypowiedź w dyskusji zmierza już do rozwiązania zgłoszenia bez Twojego udziału. Jeśli klientka poprosi o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, zaakceptujemy taki wniosek i nie będziemy oczekiwali od Ciebie zwrotu pieniędzy.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@nat_not Natalko Złotko , ale w UK jasno jest na ten temat napisane i zwrot kosztów nadania obowiązuje w relacji przedsiębiorca - konsument .

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@nat_not 
strony akceptują postanowienia Ustawy o prawach konsumenta

Z przebiegu sporu (i cytowanych tu wypowiedzi) wynika, że jedyną stroną (spośród stron sporu (też: kłótni, awantury): Sprzedająca, Kupująca, Serwis Allegro) akceptującą postanowienia Ustawy o prawach konsumenta jest ... Sprzedająca.
W Ustawie jest napisane (i co Sprzedająca akceptuje, a czego nie można powiedzieć o Kupującej oraz Allegro), że zwrot środków w wysokości najtańszej metody dostawy należy się przy zakupach od przedsiębiorcy, a Sprzedająca przedsiębiorcą nie jest.


Dlatego jeśli nie ustaliliście wcześniej, że koszty pierwszej wysyłki (do wysokości wartości najtańszej opcji dostawy, dostępnej w ramach danej oferty) nie będą zwrócone, powinnaś zwrócić pieniądze zgodnie z ustawą.

NIEPRAWDA
- Zgodnie z Ustawą
 - obowiązek zwrotu ww. środków ciąży wyłącznie na przedsiębiorcy.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@nat_not Nie możecie pisać że zgodnie z ustawą, bo tam nie ma zwrotu kosztów od prywatnego sprzedającego.😁

oznacz moderatorów

amor_2004
#10 Popularyzator#

dzisiejszy efekt dyskusji, ani mjednego słowa: przepraszam, zaszła pomyłka , zero. Allegro proponuje pani w ramach rekompensaty 10 monet allegro. Kupujący nie jest zainteresowany. Dziekuje wszystkim za opinie i pomoc, pozdrawiam ciepło:)

 

oznacz moderatorów

vonNogay
#16 Inspirator#

@amor_2004 A mogłabyś zacytować co tam dokładnie napisali? Sprzedaję też na zwykłym allegro i nie dostałem na początku maja takiego maila.

oznacz moderatorów

amor_2004
#10 Popularyzator#
W trosce o pozytywne doświadczenia zakupowe senamon9, chciałabym zaproponować Panu 10 monet Allegro. Monety pomogą obniżyć koszt przyszłych zakupów w Serwisie. Więcej informacji na temat monet znajduje się tu: https://allegro.pl/monety Proszę o informację czy zgadza się Pan na takie rozwiązanie sprawy?
senamon9 13 maja 2022, 12:40
Dziękuję za troskę ,ale respektuję jedynie zwrot kosztów wysyłki ,tak jak to ustaliłam z Państwem na początku podjęcia dyskusji. Na tą chwilę nie planuję dalszych zakupów z powodu rozczarowania i bardzo długiego oczekiwania na rozwiązanie sprawy ,a w konsekwencji nie otrzymania należnej mi kwoty.
oznacz moderatorów

amor_2004
#10 Popularyzator#

 , oczywiście na dzień dzisiejszy NEGATYW  , za słynna obsługe, czyli , że nie wyłudziła kupujaca 8,99 zł ode mnie, tylko zapłaciło allegro 😞 ;( jak znam zycie, jedyna odpowiedź; poproś kupujacego o zmiane komentarza ?jak to jest, że sprzedający ma płacic na wszelki wypadek, niezgodnie z regulaminem , żeby nie dostac negatywa, ręce opadają.................

oznacz moderatorów